30 Ekim 2008

Ramon'dan Manifesto

Maradona manşetlerine Ramon bir yorum attı. Ramon kim diye soran varsa, blogu düzenli takip eden İspanyol dostumuz. Barcelona'yı, Cruyff'u, İtalyanları, Maradona'yı, anti-Real Madrid ne varsa sevmez. Yorumunu buraya taşımak istedim. Maradona sevgimiz yukarıdaki banner'dan da bellidir. Peki Ramon haksız mı? Manifesto gibi yazmış maşallah... Güldürdü ve haklısın dedirtti bana. Lakin aşk dediğin kusurları görmezden gelmek demek değil midir?

i have an advice to young football fans...
don't be Maradona.
don't use cocaina
don't be media man
don't work with mafia.
don't sell the games
don't score with hand.
don't say "hand of god"
don't speak in the name of god
don't mislead the referee

be a gentleman
be raul , di stefano, puskas, camacho...

61 yorum:

Adsız dedi ki...

doğru söylüyor olabilir fakat genelde hep ona buna boşuna sallayıp kafa ağrıtıyor. bu blogtaki ramon sevgisinide bir türlü anlayamıyorum.

Adsız dedi ki...

Ben pek maradona hayrani bi insan degilim ama ramon cok guzel yazmis.. Poem gibi olmus vallahi (:

kretheus dedi ki...

aceto, yaziya 3-5 saniye once ekledigin,manifesto gibi .. den sonra eklediklerini yazmasaydin cok farkli bir yorum olurdu ..Kesinlikle asktir bu.Ramon degil babasinin oglunu tanimaz ..=)

Trofolo dedi ki...

insani sevmeyen ramon'u sevemez.
yasasin futbol halklarinin kardesligi.
"ramon aski" forever.

zenmaster dedi ki...

@anonymous
Ramon, bizim folklorümüzdür:)

erssre dedi ki...

profesyonel olma efsane ol.. gerçi olaylar uyuşmuyor ama ramon nerden bilecek :)ingilizcesi posta iyi uyar.

don't be a professional, be a legend!

mcdonell dedi ki...

haksız değil ama ramon'un anlamadıgı nokta; biz (en azından ben) maradona'yı birazda bu yaptıgı hergelelikler yüzünden seviyoruz.

Cakko dedi ki...

Dünyadaki insanlara yıllar boyu futbolun ve ötesinin en ''baba'' keyfini yaşatmış bir insan için...

elle bir gol atmış çok mu ?

kokain kullanmış kendini yakmış, futbola ve hepimize kattıklarından sonra affedilmeye hakkı yok mu ?

Dünyanın gelmiş geçmiş en iyi futbolcusu ünvanıyla genç yaşlarında başedememiş,kendini kemirmiş yavaş yavaş... O zamanki insanların ve medyanın hiç suçu yok mu ?

Orhan Baba'dan geliyor... ''Batsın Bu Dünya !.. ''

ix dedi ki...

Ultra faşist olsa da katılıyorum ramon'a bu kez..

jose dedi ki...

D10 football icon Ramon.

31 ligas y 11 eurocopas dedi ki...

GRACIAS MY BROTHER bulent.

these are important things. for young footballers. maradona talented but not a human.

if i were the pope i would excommunicate maradona from catholic church..jejejeje

Adsız dedi ki...

asıl ilginc olan su bence dont score with hand den sonra be raul demek bi garip olmus:):) tabi diger yandan cokda yanlıs degil dedikleri

Unknown dedi ki...

muy muy bien comentario, gracias ramon yo pienso las mismas ideas

SkyCaptain dedi ki...

Raul'a laf yok... Mijatovic'li Morientes'li Raul'lü kadrodan beri idolümdür Real. Ramon'a da saygılar, sonuna kadar yanındayız... :)

Adsız dedi ki...

maradona olmayın
kokain kullanmayın
medya adamı olmayın
mafyayla çalışmayın
maçları satmayın
elle gol atmayın
tanrının eli demeyin
tanrının adına konuşmayın
hakemi aldatmayın

valla sevsek te sevmesek te maradona bunların hepsini yaptı. şunu yapmadı yalan diyemeyiz.

arkadaşlar şu anda afganistan da barış gücü askeriyim. geçen gün fransız askerleri ile maç yaptık. komuta kademesinde biraz sorunlar yaşıyoruz kendileri ile. neyse 13-3 yani 10 farkla katladık fransızları. maçın hakemi türk askeri doktorlardan biriydi ama :)
neyse maç esnasında da biraz itişme kakışma oldu. ama sonra öpüşüp barıştık. hatta bizim 29 ekim resepsiyonuna bile geldiler.
tam futbol mundial lik olaydı.

herkese kabilden sevgiler.

Bhut_Jolokia dedi ki...

ne güzel de yazmış

Adsız dedi ki...

yok hakkaten raul da benim favori oyuncularımdandır:) ama eliyle kac gol attıgıda saysan bitmez:)

Ömer dedi ki...

mukemmel yazmis. maradona'dan nefret eden biri olarak, harfiyen katiliyorum ramon'a.

Adsız dedi ki...

papa olsaydım maradonayı aforoz ederdim diyor.:)))))))))))

Genel Sekreter Vak dedi ki...

Güzel söylemiş,iyi söylemişte,bende kendisinie bu derece fanatik olmamasını öğütlüyorum.Real Madrid'i sürekli Di Stefano ile,Puskas ile,Raul ile anmak,Barcelona ile ilgili her postta güzel güzel sallamak bir yere kadar,Franco'dan bahsederken de görmek isteriz kendisini.Hala Madrid! yazmakta bir meziyet tabi,içimden kendimden iğrenerek Amca Madrid! yazmak geliyor sayesinde...

Adsız dedi ki...

maradona benim için gelmiş geçmiş en büyük futbolcu. seviyorum da kendisini.. ama en büyük diye kusurları örtülmez. harbi adam değil :) şaka bi yana ahmet mehmet michael george yapınca yuh yazıklar olsun diego yapınca "ulan hergele neyse hadi sen geç".. simon kuper e demiş ya bir arjantinli, "ne olmuş yani herkes uyuşturucu kullanıyor" :) bu arada burak, harbi futbol mundial hikayen..

Adsız dedi ki...

ben asıl varol döken in yorumunu merak ediyorum...))))

herhalde postu görünce " du bakalım acaba ne yapmış bu gene " der....

Adsız dedi ki...

ya bir de şey diyeyim. ben papa olsam maradonayı katolik kilisesinden aforoz ederdim demiş.

zaten maradona da futbol dünyasından aforoz edilmedi mi. yada hazreti isa gibi defalarca çarmıha gerilmedi mi fifa tarafından... yani bu ramon makara adam ama dedikleri çok ince ve zekice. belkide aforoz ederdim derken onu kastediyordur.

Genel Sekreter Vak dedi ki...

Yaw adamı İspanyol diye amma abartıyosunuz...Bizim Bursaspor fanatiği Nezir hoca'dan,kahvedeki Fener manyağı Sedat abiden ne farkı var bu adamın?Onlar bilgisayar kullanmayı bilmez işte,odur.Sorsan oda "uyuşturucu kullanma,maç satma" der eminim...

Adsız dedi ki...

@vakilinchuk

kimsenin kimseyi abarttığı yok. hoşuna gitmiyorsa okumazsın yorum yapmazsın. gider nezir hocanla sedat abinle takılırısın. böyle ithamlara gerek yok...

Lev Yashin dedi ki...

1 seneyi geçik süredir blogu takip ederim ramonun bir çok yorumunu da okumuşumdur...fanatiklik başlı başına kötü bir durumdur..fanatik insan ramon gibi sadece görmek istediklerini görür..bir arkadaş da bahsetmiş; ramonla, francoyu da konuşmak isteriz..yani söyledikleri iyi güzel ama her zamanki gibi düşmanlık kokuyor..kimse darılmasın ama gözümde selçuk yula zihniyetinden hiçbir farkı yok..pardon bir farkı var ispanyol'u!! fikirlerinin bu kadar önemsenmesi bundan sanırım..benim aklıma başka hiç bir şey gelmiyor..en azından futbol adına..fairplay en başta tutarlılık gerektirir..onu da göremiyorum..

Adsız dedi ki...

uyusturucu kullanma mac satma der bursaspor fanatigi nezir hoca peki yanlismi solemis olur bunlari yapma adam gibi adam ol tribunlerde soytarilik yapma diyerek? ramonda bir ispanyol olarak bunlari solemis yarin bakarsin 60 yasinda bir italyan yazmaya baslar bulent abinin bloga oda aynisini der zaten genel kultur kurallari ve etik degilmi bu? dogru demis bu ispanyol adamda ne var yani?

ramon i agree with you man.

ps

hani bi ara blog milletin yorum coplugune donusmustu ya hakikatende bulent abinin dedigi kadar bariz belli sebebi. eger turk futbolu girmezse araya millet bu kadar birbirine girmiyor.

Adsız dedi ki...

be maradona!!!

Scatterbrain dedi ki...

di stefano'yu yeni nesilden kaç kişi bilir? ya da puskas'ı. ama 3 yaşında çocuk bile maradona'yı tanır. tanımak da değil bu. iyi futbol oynama tabirlerinden birisidir. o da öğrenir fazla zaman geçmeden.

rıdvan dilmen > di stefano

tanju çolak > raul

metin-ali-feyyaz > puskas

iyi salladım ama :)

fataliyev dedi ki...

@vakilinchuk

aynen katılıyorum yorumuna hocam.

$ukela...

ERKUT dedi ki...

Kimse Maradona olamaz. Diego'ya sallamanın en kolay yolu Kokain içmesi ve Ramon'da kolayı şeçmiş .Maradona hırs,azim,inanç ve sorumluluk duygusunun vücüd bulmuş halidir.Maradona dahidir. tüm dahilerin deli yönleri vardır.
Maradona toplumdan kopuk cilalı parkelerin simokinli beylerine inat hala halkla içiçe bir fenomendir.İngiltere'ye attığı gol Falkland'da gururu kırılan halkına verdiği unutulmaz bir hediyedir.Onu sadece tanrı yargılar. Ramon yada bir başkası değil.

Dobrowski dedi ki...

"tanrının eli" demeyi seviyorum ramoncum.. diğerlerinde haklısın. tabi bunu anlıyorsan =)

Unknown dedi ki...

bence boş yorum yapmış. adam dünyanın gelmiş geçmiş en büyük topçusu idolü. evet abuk sabuk işler yapmış ama o işler onun özel hayatı banane, bizene.....

Adsız dedi ki...

bir futbolcu, neleri yapması neleri yapmaması gerektiğini maradona'nın hayatına bakıp rahatlıkla görebilir... Futbolda bizim onu yerleştirdiğimiz yer futbolculuğundaki maradona'dır ve bu kimse tarafından tartışılamaz bence... Futbolculuğu dışındaki davranışlarını tabii ki tasvip etmiyorum/etmiyoruz...

ik

Adsız dedi ki...

Maradona zamanında Barcelona yerinde Madridde oynasaydı bunları yazacakmıydı Raul Hoca

Adsız dedi ki...

ben ramon'u sever sayarim. ama takim tutarken at gözlügüyle bakanlari da sevmem. oynayana hakkini vereceksin. rekabet elbette olacak, kizdiracaksin falan ama hersey oyun kurallari dahilinde. gelelim asil konu Maradona'ya. öncelikle bosuna "Maradona Maradona kurban olam yaradana" denmemis. ramon'un aksine "be maradona" derim. sadece sahadaki Maradona olacak tabi bu. gerisi teferruat.

müşkülpesent dedi ki...

maradonaya sallayanların acaba kaçı yiyecek ekmek bulamazken dünyanın zirvesine otursa bu kadar sapıtmazdı o da ayrı bir konu üniversite bitirip maradona hatalıydı kokain kullandı tespiti yapmak zor olmasa gerek adam ne gördüyse bir anda gördü olanlar oldu kullanıldı sapıttı dağıttı helal hoş olsun.
hiç bir genç futbolcu kalkıp da maradona gibi olucam önce bir ünlü olayım sonra kokain ilk hedefim demez ramon gözleri kapalı bir real madrid fanatiği o yüzden öğütlemiş aydın yılmaz a falan söyliyelim bu öğütleri çünkü altyapılarda hep üçkağıt kokain maradona öğretileri vardır. büyük maradona hayranıyım ama sigara bile içmem yani boş laf maradonanın hatalarını yanlışlarını hala öğütsel söylemek.

wjker1982 dedi ki...

Futbol fanatizmdir;
futbol kiskancliktir,kavgadir,kufurdur.

Benim dunya kadar fb li gs li arkadasim var ama Besiktas derbilerinde babami bile tanimam,iste tutku bence budur.

Ok centilmen olup fb seyircisi gibi cigdem citleyelim.

Ben Raul u severim;ama Raul 10 yila unutulur,ama mesela Leeds den 6 yiyen takiminin skorunu icine sindiremeyen ve Mills e dirsek atan Pascal Nouma yi unutmam.

Kimse Maradona yi kotuleyemez,zaten ondan iyi topcu yok bunu heralde Ramon da kabul ediodur.Boca nin Arjantin in maclarinda kendini balkondan assagiya salan Maradonayi,cumhurbaskani gibi mac izleyen her futbolcuya tercih ederim.

Futbol amatorluk kaybolunca benim icin sinemadan ote birsey degildir.

Ortega dedi ki...

Be Maradona
Be the legend

:)

Ramon'un Maradona'ya gıcık olmasının altında yatan esas sebep bence, Diego'nun zamanında Barça forması giymiş olması. Ben de Barça'dan nefret ediyorum ama Maradona efsanedir, onun gibisi bir daha gelmez..

serkan dedi ki...

Ramon ekmek kadayıfı gibi bağımlılık yapan bu blogun kadayıfıdır desem çok mu abartmış olurum:) buraya bir renk getirdiği kesin, sağolsun varolsun, yorumlarını eksik etmesin, biz okuyalım da, katılıp katılmamak elimzde nasılsa:) gracias Ramon:)

@ burak
hayırlı teskereler hocam..bi dahaki maça o kadar atmayın ayıp olmuş :P

jose dedi ki...

@ortega

aynısını yazıcaktım sen dusunmussun dostum..

kesınlıkle o yuzden

cruyffda dıyebılırdı nedense barca tandanslı adamların adını agzına almıyor..

Berber Kenan dedi ki...

Ramon'a kocaman bir alkış benden. Gayet güzel söylemiş. Ayrıca profesyonel olmak kötü birşey değildir. Ancak bu Maradona sevgisi de Darth Vader sevgisi gibi birşeydir. Kötü olan her zaman cazip gelebilir insanlara.

teritori dedi ki...

don't be ramon.
don't be enemy of football
don't be real's man, be a football man
love football
love legends
respect god
respect god of football

teritori dedi ki...

Bir de anlamadığım nokta "Madem beğenmiyorsun Ramon'u okuma, git o zaman" Bu kadar sığ bir düşünceyi aceto altında göreceğimi hiç aklıma getirmezdim.

ayrıca Ramon'a bir laf daha;
take al look the rightside of the blog, undearneath the archive. You will see the man!

varol döken dedi ki...

@ramon
for my father, di stefano is the greatest player of all times...

for me, johann cruyff is the greatest player of all times

for pele, george best is the greatest player of all times

for you, if anyone doesn't play in real madrid he's not the greatest!

i don't take advice from who has very narrow opinions!

by the way maradona can score from all angles, narrow does not matter...

varol döken dedi ki...

ya gaza gelip böyle ciddi ciddi yazıyorum sonra kendime kızıyorum:)

ramon, böyle forveti sürekli çimdikleyen, kulağına kötü sözler fısıldayan, hakem bakmazken tartaklayan izbandut defanslara benziyor... maradona ile karşılıklı oynasalar onu bile yıldırırdı, ben yıldım valla:)

Genel Sekreter Vak dedi ki...

@anonymous(benim son yorumun hemen altına yorum yapan),

hoşuna gitmiyorsa okumazsın yorum yapmazsın zihniyetiyle sana hayatta başarılar diliyorum.ne gibi bir ithamda bulunduğumuda anlayamadım açıkçası,"sedat abi" gibi demişim,bu nasıl bir itham ki?fanatik demişim,değil diyorsan sanada söyleyecek bir şey yok.kendisi sevimli gelebilecek,yazılarını tebessümle okumamız gereken fanatik realli bir futbol izleyicisi,ama yorumlarını biraz tarafsız olmayı öğrenmediği sürece çok ciddiye almamalıyız diyorum sadece ben.bu kadar mevzu edilecek bir durumda yok,hiç girmesem daha iyiydi mevzuya heralde.ne diyim?

hala madrid!

emilio santos dedi ki...

don't kiss a man like guti,
be a man like diego my young football fan brothers...

noldu ne var bi tek ben miyim subjektif??
barcada oynamayıp yerine beyaz forma giyseydi zamanında görür müydük burada böyle bi manifesto?
3 şeye inanırım
vicky
cristina
barcelona :]

robotomoto dedi ki...

ramon keşke bize di stefano'nun barcelona'dan real'e transfer hikayesini de anlatsa.Devletin spora bu kadar karıştığı,hakkın ve hukukun görmezden gelindiği,ispanyol federasyonunun real madrid'in resmi yayın organı gibi çalıştığı,barcelona'nın madrid'de o dönem oynadığı hiç bir maçı 11 kişi bitiremediği,polis nezaretinde maçlara çıktığını unutmuşa benziyor.

lancey dedi ki...

çok güzel yazmış ramon

bende bir real hayranıyım

gurcan dedi ki...

Pele futbol için gerekli hemen her şeye sahipti

maradona herşeye :)

giga dedi ki...

don't be maradona kısmı hariç diğerlerine katılırım sanki biraz kompleks yapmış ramon abimiz.

gica dedi ki...

I also have some advices to young football fans:don't be ramon calderon
don't try to convince a player who is under the contract illegaly

don't make comments to the media which tells a club's interests to him

don't be disrespectful to the other clubs

don't think that madrid is the only big club

don't use a newspaper for declearing your interests to the other players

don't be calderon,don't be mijatovic,don't be schuster.be respectful.

Genel Sekreter Vak dedi ki...

@emilio santos,

hocam naaptın sen ya... :D

ramon görmesin yorumunu...cannigia diyorum başka bir şey demiyorum...

delgado dedi ki...

hmm, herkes ahlak dersi vermeye başlamış :)

ramon abimiz doğru yazmış, her ne kadar bakış açısı başka türlü olsa da. ama yine de kendisinin düşünceleri maradona'yı her yaptığı şeyde öven zihniyetin düşüncelerinden çok daha değerlidir. biliyoruz, övülen asıl şey hareket değil onun orjinal olmasıdır, o zaman ramon'unkilere de saygı duyun. kimse demesin yok real madrid franco'nun takımıymış faşistmiş, sanki barca sütten çıkmış ak kaşıktı. ama çoğu insanın bünyesinde barca sol takımıdır, çok biliyoruz ya her şeyi!

diyorum ama wjker1982 abimin de yazdığına hayran kaldım açıkçası. demek ki her şeyin tek doğrusu yokmuş.

blazer dedi ki...

bence olay şu. ramon kendince bir değerlendirme yapmış ki haklı olduğunu düşünüyorum bülent abi de bunu espri olarak kabul etmiş. yani türkçesi alan razı veren razı. siz boşuboşuna kendinizi sıkıyorsunuz. eğlenin biraz. bir ispanyolla bir türkün maradonaya genel olarak futbola bakışı farklıdır. ramon ispanyol olduğundan değil esprileri ve futbol bilgisi yüzünden seviliyor. saçma sapan şeyler yazsa kimse sırf yabancı diye pohpohlamazdı.

BT dedi ki...

@blazer
teşekkür ediyorum.

blazer dedi ki...

rica ederim..

bir de şey ekleyecektim. o mucize çek maçından sonra söyledikleri hangimizin tüylerini diken diken etmedi .. hala hatırladık.ça o maçları o sözleri heyecanlanmıyormuyuz.
şimdi adamın arkasından atıp tutuyor bazıları.

fyckreth® dedi ki...

konuya nerden bakildigi onemli tabi.. dedikleri dogru gibi duruyor ama..
Kim sevmez Kantona`yi :))
mesela!

Ghetto Ultras Tribune Group dedi ki...

pele -> good
maradone -> well
grorge -> best

bu söze takılmışımdır hep.İngilizler her zaman george best i ilah yaparlar eski videolara bakınca benim için maradona futbol oynamıyor eğleniyor gibi :D özellikle barca formasını taşıdığı kısa zamanda..

Maradona was a football god and he will be always stay there!

gökmavi dedi ki...

Bence bosuna Ramon'a cevap yazmayin zira buraya yazilanlari okudugu yok. Bu Barselona ve Katalanlara olana nefretini de anlamis degilim. Bu rekabet duygusu falan degil apacik nefret ediyor adam. Merak ediyorum, aile fertlerinden birileri Franko'nun emrinde mi calismis. Insaallah bir sene Basklarin, bir sene Katalanlarin, bir sene Galicyalilarin sampiyonlugunu görür. Ne diyeyim.