31 Temmuz 2008

Stadyumda Sigara Yasağı #2

Şükrü Saracoğlu Stadı'nda MTK maçıyla birlikte başlayan sigara yasağı hakkında izlenimler geldi konuyu tartıştığımız postta. Genel olarak yasağa uyulmuş, kimi tribünlerde sigara yakanları polis uyarmış. Ankette yasağı olumlu bulanlar %56 çıktı. %44'ün sigara içenler haklarını savunanalar değil de; sıkı tiryaki oldukları kesin. Galatasaray ve Beşiktaş kendi stadları hakkında açıklama yapmadılar daha. Muhtemelen iki kulüpte bu yasağı savunacaktır. Stada gelirken 40 paket sigara zehiri kadar egzozu trafikte ciğerlerine çeken taraftar maçı da "temiz hava sahası"nda seyretsin bakalım... Lig başladığında sigara içenlerin naklen yayında özellikle ekrana getirileceğini de tahmin etmiş olayım. Av mevsimi başlamıştır, hayırlı olsun. Ben kahvenin yanında bir sigara yakıp Albert Luque hakkında yazayım...

22 yorum:

arnawut dedi ki...

her maç paket paket sigara içen yöneticiler takılıyordu kameralara, onlar nası kabul etmişler/edecekler bu saçma sapan yasağı??!!

Cakko dedi ki...

sigara içmiyorum.

ama bu yasak hayatımda gördüğüm en saçma şey.

ne yapıp ne yapmayacağını insan kendi seçer.

stada insanlar streslerini biraz olsun atmaya geliyor.

restorana gidip tuz kullanmayın demek gibidir bu.

bütün bir stadyum içsin aynı anda bakalım kime ne ceza kesicekler.

İçmeyen biri olarak tamamen karşısındayım bu yasağın.

Haluk Keskin dedi ki...

Sigara içmiyenler ve dumanından rahatsız olanlar maça gelmesin? Gelirlerse içenlerin zehirine ortak olmak zorunda kalsın?

Birlikte yaşam böyle bir şey değil. Üzgünüm insanları herhangi bir şekilde rahatsız edicek bir hareketi yapmaya, bu durumda solunucak havayı zehirlemeye hakkınız yok ne kadar tiryaki olsanızda bu boyle.

Stadların içinde kapalı mekanlar yapılıp, buralar sigara içenler için ayrılabilir. yada tribunlerin ayrı bir bölümü duman tribünü yapılabilir. O zaman herkez rahat edicek sanırım.

Adsız dedi ki...

sigara yasagı istemiyoruz. zaten cafelerde yasaklandı.icilecek yerler belli.acık tribunler ve buyuk ihtimal kapalı. duman gormek istemeyen kıyıp parasına numaralıya gitsin kardesim bu kadar basit.
not: ben de tiryakiyim.

Blogspor dedi ki...

Vallahi maçta bağırmaktan sigara içmeye fırsat olmazdı eskiden.Şimdi sigarayı bıraktım.Ama bağırmayı asla! =)

Adsız dedi ki...

iç bülent baba iç. ölmüşlere rahmet olsun

hastasıyız ortamının muhabbetinin

Anahtar dedi ki...

Statta içenleri tvde göremiycez gibi.. Bu yeni sigara yasağı furyası nedeniyle ekranda sigara göstermek de yasak oldu artık. Eski Türk filmlerinde sigara içen sahneleri kapatıyorlar. Montajsız izlesek dikkatimizi çekmeyecek sahnelerde montajlı görüntüyü izleyince bak nasıl da tüttürüyo diyoruz. Çok da komik oluyor..

Adsız dedi ki...

insanların kendi keyifleri uğruna başkalarını zehirlemeye hakları yok. Sinemada, tiyatroda nasıl içilmiyorsa stattada içilmesin. ama bence uygulayamazlar. daha insanları yerlerine oturtamıyorlar. doksan dakika ayakta dikiliyoruz mal gibi.

Adsız dedi ki...

tiryakiler şikayetçi gibi ama bence güzel bir gelişme... ancak böyle giderse tuvaletler liseyi hatırlatacak kıvama gelebilir gizliden gizliden... ilginç olacak bakalım nereye kadar gidebilicek

tahir durten dedi ki...

"Lig başladığında sigara içenlerin naklen yayında özellikle ekrana getirileceğini de tahmin etmiş olayım."

isvec veya brezilya'li olsak uzulurdum. insan aralarda guzelim kizlari gormektense sigara icip saklabanlik yapanlari gorunce... oralarda vaziyet nasil acaba?

aayla dedi ki...

Astımım var ve normal hayatta çoğu zaman sigaralı alanlardan uzak yaşarım.
Ancak stadyum bana göre farklıdır..İnsanın o sinirini,heyecanını alır o anda.. Hele birde golden sonra yakılan keyif sigaralarını izlemek benim çok hoşuma gider(adnan polat :) )
Bu yüzden yasaklanmasın demiştim..

Adsız dedi ki...

beni ali sami yen ve 19 mayıs ilgilendirecek, bakalım akıbet ne olacak. sigara içmeden maç mı izlenirmiş ya...

aşkın dedi ki...

20 ay içmedim.Ruh hastası valide bana cinnet geçirtip sonra üstüme polis salınca tekrar başladım.Alkole verecek kadar param yoktu o ara.Ama tekrar bırakacağım, bunu da biliyorum.
İçmediğim süre içerisinde sigara içenlerin ne kadar itici göründüğünü gözlemledim.Bu yüzden geçici tiryaki olarak bütün sigara yasaklarını destekliyorum.
Bırakmak zor değil, kararınızı verip konsantrasyon sağladıktan sonra gelen krizler yalnızca 10 saniye sürüyor.Evet evet 10 saniye.
10 saniye boyunca sigaraya bakıyorsun, sonra geçiyor.
1 ay sonra o 10 saniyelik krizler de bitiyor veee normal bir insan oluyorsunuz.
Ruh hastası ebeveynleriniz olmadığı sürece de kız arkadaşınızla ayrılsanız bile hiçbir şey tekrar başlatamıyor sizi.
Sigaranın ne kadar güzel birşey olduğunu ben de biliyorum, yerinin kolay dolmayacağını da.Ama içimemenin verdiği ferahlık inanın içmenin verdiği keyfi fazlasıyla telafi ediyor.Sanki sigara içenlerin fiziksel kusuru var da siz bedenen eksiksizmişsiniz duygusu.
Ben tımarhane ortamında bıraktıysam siz haydi haydi bırakırsınız.

Unknown dedi ki...

içene 62 YTL, içirene 5bin YTL cezası var. Stadlarda içilir, polis de cezayı kovalarsa, çok para öder kulüpler...

Adsız dedi ki...

Bir tıp doktoru olarak şunu söylemeliyim ki, sigara içmeyenin yanında sigara içmek pasif içici konumuna gelen kişinin sağlığını ciddi şekilde tehdit etmektedir. Her konuda özgürlükçü, demokrat vs geçinenlerin bu konuyada aynı hassasiyetle yaklaşmaması türkiyedeki demokrasi ve özgürlük anlayışını da yansıtıyor aslında.Sigara olayının her maçta yanındaki adamı tokatlamaktan farkı yoktur.

Adsız dedi ki...

Herkes çok bencil düşünüyor bu konuda.Ben de sigara içmeyen biri olarak bu yasağın uygulamasından yanayım.İnsanlar ortaokul da ve ilkokulda sosyal bilgiler ve vatandaşlık derslerinde verilen özgürlük tanımını işine gelmediği zaman unutmayı ne kadar çok seviyor.Sigara içerken tek zararınız kendinize olsa ''ne haliniz varsa görün'' diyeceğim ama stadda beni ve küçük çocukları zehirlemeye hakkınız yok.Ne kadar zıkkımlanacaksanız evinizde içip öyle gelin...

tatava dedi ki...

İçilmeli içilmemeli muhabbeti bir yana, nasıl maçtan önce bozuk paraları topluyorlarsa sigara paketlerini de toplasınlar. O zaman herkes çekirdeğe saldırır işte. Ha ben sigara tiryakisiyim yasağı da desteklemiyorum ama illa uygulanacaksa böyle uygulansın madem.

Roy Keane dedi ki...

İki yerde sigarayı yasaklayamazsınız:

1)tribün

2)bar

Sigarayı bazen bırakan bazen de başlayan birisi olarak özellikle üstü açık tribünlerde sigara yasağını çok saçma buluyorum.

Türk toplumu yasakları delme konusunda uzmandır. Birşeyi yasakladıkça daha da cazip hale getirirsiniz. Sigara yasaktır levhasının altında sigara içmeyi seviyorum.

Adsız dedi ki...

sigara yasagina karsi olan her dusunce cok anlamsiz ve yersizdir zaten hepsi de bencilcedir.

Roy Keane dedi ki...

Açık havada sigara içmenin nesi bencilcedir?

Yasaklarla bir yere varamazsınız.Sigarayı bıraktırmak istiyorsanız misal devlet terapilere vs çok daha ciddi bir önem vermelidir.

Léon dedi ki...

bence de insanlar bencilce davranıyor.
yasaklarla sigara dumanından çok çabuk rahatsızlanan insanların sağlığı korunabilir. siz sigara içerek sağlığınızı riske ediyorsunuz, peki yanınızdakinin sağlığını riske etmeye ne hakkınız var??
bu arada 4 yanınızdaki insan da sigara içiyorsa isterseniz belgrad ormanında olun, yine de etkilenmemek mümkün değil. belki siz o kokuyu kanıksadınız, ama ben sırf tiryakiler 45 dakika sigarasız duramıyor diye eve baş ağrısıyla(hatta daha ciddi sorunalrla) gitmek zorunda mıyım????

Unknown dedi ki...

"savunanalar" gibi bir typo ve "Muhtemelen iki kulüpte" gibi bir imla hatası var yazınızda..

Sizden böyle şeyler gelmesine pek alışık olmadığımız için belirteyim dedim (;