30 Temmuz 2008

Stadyumda Sigara Yasağı?

Şimdi haber şudur: "Fenerbahçe Yönetimi, yeni sezon öncesi Şükrü Saraçoğlu Stadı için aldığı yeni kararları açıkladı. Bu kararlardan en dikkat çekeni ise kapalı alanlarda sigara içilmesini yasaklayan 4207 sayılı kanun uyarınca Şükrü Saraçoğlu Stadı'nında "Dumansız hava sahası" kapsamına alınması oldu. "

Ben tiryaki olduğum için tarafsız kalamayacağım. Maçın heyecanı içinde sigara içememeyi hayal bile edemiyorum. Karar mutlaka uygulanacaktır ama nasıl? Herkes yanındakini uyaracak galiba. Deplasman seyircisi inadına içer bence. Bu akşam MTK maçı sonrası tribündeki arkadaşlarıma soracağım ilk sınav nasıl geçti diye? Yarın not düşeriz. Bir de anket var konu hakkında...




38 yorum:

mustafa taha dedi ki...

Söylemeden herşeyin adabı var. Maçta "ayı" gibi sigara içip de etrafındaki insnalrın kıyafetlerini fark etmeden yakan hıyarlar! sigara içmesin...

yLdRm dedi ki...

stadyumda sigara yasağı saçmalık.uygulanamaz şekilde yasaklar koyuyorlar.nasıl uygulanacak onu da söyleseler?

getabbaaww dedi ki...

bence sigaralı tribün sigarasız tribün olsun yasaklamak yerine:p

Adsız dedi ki...

uygulanamaz.

petit dedi ki...

Abi bizim Kapalı'ya bu yasak sökmez. Kim o kadar insanı yarıp cezası kesmeye gelecek :)

Pasetto dedi ki...

sigara yasağı gibi şu ertem şenere de maç yasağı getirseler ya.neyse bakalım Guiza'nın soyundan neler çıkacak.

Adsız dedi ki...

Solumayayım da o dumanı isterlerse nikotin sakızı dağıtsınlar.

ABT dedi ki...

kimsenin takacağını sanmıyorum

Adsız dedi ki...

carlos attı.1-0

omega dedi ki...

Saracoğlu'nda iyice abarttılar bu işleri.Yakında statta klasik müzik yayını da başlar.
İnsanları bu kadar sıkmaya gerek yok.Maçta hiç bir insan engellenemz bence.
Olmayacak işler peşinde koşuluyor.1000 kişi içer içinden 5 kişi yakalnır olan o 5 lişiye olur.Sonra da dumansız hava sahası :)

domestos dedi ki...

Takım kendi evinde mağlup, üstelik kazanabileceğine dair en ufak bir ışık bile göstermiyor. O sırada seyircilere sigara içenlere ceza kesmeye çalışan görevliyi linç ederler oracıkta.

ziggytheking dedi ki...

dumansız hava sahası için atılacak en önemli adımlardan birisi. sigaralı ve sigarasız tribün olarak ayırma fikri de hiç fena değil. alırsın sigara içenleri cam kafesin içerisine. orda isterlerse ot içsinler.

Kastrasyon dedi ki...

Sigarayla savaşanlarla savaşanlar derneği kuralım!

Adsız dedi ki...

Sigara, puro ve çekirdeğe hayır !

jose dedi ki...

saçma saçma şeyler uyguluyorlar...

Adsız dedi ki...

sigarasız tribun catısız eve benzer. (NOKTA) bakalım samiyenimizde ne yapacaklar.

Adsız dedi ki...

İM-KAN-SIZ !!!

sigara kulanmıyorum ,ama tribünde sigara içilmeyeceğini hayal bile edemiyorum...

Adsız dedi ki...

polisin yarisindan fazlasinin sigara ictigi ulkede komedi.

sigara icmeyenler icin AC li pembe sigara odasi yapsinlar orda seyretsinler.

durun bi dakka, sigara icen maca gelmesin evinden seyretsin. mesale yaninca noluyor kukurt dumani nikotinden iyi mi?

Adsız dedi ki...

anketin şu dk.itibariyle gidişhatı:
katılım:658
evet:373
hayır:285
sonuç:bizim tribün (beşiktaş kapalı) pek katılım göstermemiş henüz:)

2003'den beri bu takımı alkolsüz ve sigarasız izlemek mümkün diyen
biri varsa beşiktaşlılığı'ndan şüphe ederim !

bırakın bu yasakları bir de siz sıkmayın adamın canını..

Adsız dedi ki...

puro yasaklansın sigara değil

Turiaf dedi ki...

Destekliyorum. Ben maç izlerken sigara kokusu duymak istemiyorum. 90 dk da içme be bilader çok mu zor sabretmek?

Adsız dedi ki...

tamamen hikaye... bildiğim kadarıyla şu anda konserlerde de sigara yasağı var. Metallica konserinde (hem de stadyum) içilen sigaranın haddi hesabı yoktu. Cezai işlem de pek görülemedi etrafta. Samiyenin çimlerinde bile söndürdük sigaramızı hatta:)

Adsız dedi ki...

Destekliyorum. Ben maç izlerken sigara kokusu duymak istemiyorum. 90 dk da içme be bilader çok mu zor sabretmek?

diyen arkadasa sesleniyorum.
sizin icin mac 90 dk olabilir ama bizim o gunumuz stadyumda geciyor.Sigara kokusu duymak istemeyen evde oturur koltuguna yada gider stadtan loca alır.bu kadar basit bu olay. sigaradan rahatsız olup maca giden 100 kisi varsa sigara icen 1000 kisi var.surekli maclara gidip,takımını her turlu ortamda destekleyen ve o arada macı takımıyla yasayıp 1 sigara yakan taraftarları uzaklastırmaya calısmalarından baska bisey degil bu. sizin sigara dumanı sevmeme ozgurlugunuz varsa bizim de sigara icme ozgurlugumuz vardır.

Adsız dedi ki...

sporla sigarayı bağdaştıramıyorum. ayrıca çekirdek de yasaklanabilir tribünde temizlemesi zor diye:)

Sencer Yücel dedi ki...

ilginçtir millet yasağı hatırı sayılır şekilde ciddiye almıştı bugün. maç esnasında sigara içen 4-5 kişi gördüm. devre arasında insanlar tribünden inip ara bölümde lise tuvaleti gibi sigara içiyorlardı. devre arasında tribünde de içenler vardı. ama sözbirliği etmişçesine insanlar sigara için devre arasını beklemişler. ya yasağı yanlış anlamışlar ya da korktukları tv kameraları...

skiptomylou dedi ki...

şimdi diyelim ki görevliler sigara içen birini tespit ettiler ve ceza kesmeye geliyorlar. kalabalığı yararak gelen bu görevliler, e-blok sakinlerinin görüşünü engellemeyecek mi? bir senelik kombine karta 1500 ytl vermiş adam maçı bir de ayakta mı izleyecek? aziz başkan ne yaptın sen?

piyaz dedi ki...

yanlis anlamaya sebep vermemek icin tiryakiligimi soylemek istiyorum. 12 senedir gunde iki paket sigara iciyorum; fakat stadyum gibi acik mekan sayilabilecek yerlerde de bence sigara icmek yasaklanmali, uygulanabilirligi zaten tartisilmis. hepimiz icice oldugu icin acik hava ortami falan zaten olmuyor. ha diyceksiniz o kadar sure nasil tahammul edilir diye - valla benim rekor sakiz cigniyerek iki bucuk saat :) - o da daha yeni gittigim bir diploma toreninde

Adsız dedi ki...

mtk macindaydim lacivert tribunde

bu anons yapildiginda taraftarlar oyle bir islikladi yuhladi ki goren Galatasaray'in ilk 11'i okunur sanirdiniz

Bilenler bilir Lacivert Tribun sahaya cok yakin ve tum polis ve guvenlikler hemen onundedir.

Tum tribun iplemeden hemde anons okunurken bile sigara iciyordu.

Stadyumda sigara yasagi kadar sacma bir sey olamaz.

Hele ki yaninda ki kisi uyaracak ha? :)) Cok saglam kavga cikar sigarayi suratinda sondururler adamin :))

Kisaca Mtk maci kimse iplemedi bu yasagi

Dobrowski dedi ki...

sigara yasağına evet ama uygulanamadıktan sonra? misal bizim tribünde sigara değil sarma bile içiyorlar.

tofi dedi ki...

sigarayi birak, puro icen bile vardi, hele boyle basık bir havada boğulduk

Kartal Bafiler dedi ki...

Kesinlikle ama kesinlikle destekliyorum, bizim kapalı alt tribünde bazen devre arasında dumandan sahayı göremiyoruz,çoluğu çocuğu tribüne götürmekten cayıyorum.
Hele bir de maç sırasında tam önümdeki adam içiyorsa benim bittiğim andır.
Aferin Fenerbahçe yönetimine,Darısı başımıza.

revenant dedi ki...

Gecenlerde Hsv - M.City macini Aol Arena'da izledim.Ilk yarinin sonlarina dogru sigaralar yandi arkada.Kokular gelince sordum,sigara yasaagi yokmus,cok abarti bi duman ve cok icen insan yoktu.Bi abarttik mi biraz ne?

Adsız dedi ki...

Cigarayı engelleyemeyen güvenlik sigarayı mı engelleyecek? Hahaha Yasak koymak kolay iş uygulamada..

Unknown dedi ki...

dun mactaydim, numarali tarafin alt kisminda ilk 40 dakika bir sey yoktu, sonra yakti ikin uc kisi, kardesim ben de seviyorum ama kurali konmussa hele yurtdisinda (misal amerika) bunun adabina alismissan bir yerin patlamaz icmessen 90 dakika sigara. efendi olmak lazim. sonra polis geldi, ses edenlere "bana isimi ogretmeyin kardesim" diyerek uyardi icenleri sanirim, da maci mi izliyeyim bu dalavereyi mi,

ben de kulagimin arkasinda stada girdigim sigarayla ciktim yine , eve gelene kadar da icmedim.. bira yok bir bok yok zaten sigara olmasa da olur.

asil mesele o, 5-6 yil once gittigim maclarda ingiliz turistlerle onlarca bira icmistik - onlar iciyor onde ucer beser ben de arkadan, simdi kalmadi icki satisi. ha locaya viski geliyor, vodka geliyor, orda sigara da iciliyor zaten.

Adsız dedi ki...

Maraton altta izledim maçı yasağı takan yoktu ben dahil içtik.Ama fenerium tarafında güvenlikler yakanları söndürtmüş.Çuval dolusu para verip kombine almış üst kesim insanların maç başından sonuna kadar puro içtiği bazı trübünlerde bunu uygulamaları çok zor görünüyor.Bu tamamen eğitim işi yurtdışında yasaksa yasaktır herkes uyar ama bizde özellikle maçta çok zor.Vapurla karşıya geçerken bi sigara yakayım dedim o zevkide elimizden almışlar o da yasakmış.İnsan sağlığı için iyi bi karar ama çok faydalı olurmu şüpheliyim.Stadda sigaradan önce puro yasaklanmalı beş metre uzaktaki adamın içtiği puronun kokusu ve dumanı bile bana ulaşıyordu.

Adsız dedi ki...

Ben üst maratonda içtim problem olmadı,bencede maçta sigara içmek zevkli ,etrafı rahatsız etmemek kaydı ile.

Cüneyt Kaşeler

Tolga YILDIZ dedi ki...

Gecen sene yurtdışında 2maç izledim. Villareal - Ath. Bilbao ve F.Dusseldorf - E.Cottbus (A). İspanyada El Madrigal'da oynanan maç açık oldugundan sigara içenler bizde milletin kıyafetine sindirecek kadar olmasa da vardı. Almanya'daki maç ise regional lig maçı olmasına rağmen modern kapalı bir stadta oynanıyordu. Spor salonunda gibiydik ve kimse sigara içmiyordu.

orkun dedi ki...

Ben de maçtaydım, şimdi yukarıdaki "anonimler"den birisini okuyunca anladım, o ıslık sigara anonsuna mıymış? Ben de Erman filan geldi basın tribününe zannettim :)

Kimsenin salladığı yok yasağı, içen püfür püfür içti, özel güvenlikçi vatandaşlar dahi söndürtmek için bir girişimde bulunmadı, sadece "bak ben uyarıyorum, polis ceza yazarsa karışmam" muhabbeti yaptılar.