22 Haziran 2008

Kılıçla Yaşayan Kılıçla Ölür

Euro 2008'de sadece maçları seyrettim ekranda, 2-3 dakikalık zaplar dışında ne öncesinde ne de sonrasındaki yorumlar. Bugün erken oturdum ekran başına. ATV'de Selçuk Manav, Gürcan Bilgiç'e Aragones'i soruyor: "Ne diyorsunuz uzağı göremiyormuş." Maç başlamadan asabım bozuluyor. Aragones ekrandan mı izliyor maçı, hadi öyle bir problemi var, gözündeki gözlük nedir? Bu soru nedir? Oyuna bakmak lazım sadece oyuna... Tünelde Cassano eski takım arkadaşları Casillas ve Sergio Ramos ile bildik yılışıklığı içinde şakalaşırken, Torres'in buz kesmiş konsantrasyonuna takıldım. Almanlarda Lehmann, dün gece Van der Saar da aynı görüntüyü vermişlerdi. İtalyan basını Ambrosini yerine Camoranesi bekliyordu ilk 11'de, olmadı. İspanyol onbiri ise ezber olan. Gün içindeki tahminim İspanyolların yaslanıp, İtalyanları beceremedikleri kontratağa zorlayacakları ve iki fuleli adamla tandemi yırtacakları şeklindeydi. Donadoni ya İspanya'yı favori gördü ya da Rusya'nın düştüğü hataya düşmemek için kontrollü başladı oyuna. Oyunun son 10 dakikası hariç; hiç 10'a 10'a bir top oynanmadı sahada. İki takımın da defansı çakılı, iki ön liberosunun rakip sahaya geçmesi yasak, 4'e 4 çarpıştıkları kısır bir 90 dakika. Hollanda, Fransa, Portekiz bu turnuvadan kötü defans yüzünden gitmişlerdi. Bu iki takım da bu turnuvada en zayıf halkaları görünen defanslarının mükemmel oyunuyla 2 saat birbirlerine gol atamadılar. Pozitif futbolun turnuvası Euro 2008. İlk yarıdaki oyun İspanya'ya yazıldı. Luca Toni'ye uzun top atacak Pirlo cezalı olunca; kimse kalkıp bunu denemeyi cesaret edemedi. Eden de karavana attı. Fransa'yı böyle yıpratmışlardı. Perrotta'ya 3 maçtır sabreden Donadoni, Aqualiani gibi bir adamı da Xavi ve Inieasta peşinde koşturunca; geriye De Rossi ve Ambrosini kaldı ki, ikisi de rakip sahaya geçmediler bile. İki tandem de muhteşem oynadı. Çoğunluk, 3 çeyrek finalden sonra bu akşam bol küfür etmiştir ama ben bu muhteşem satranç hamlelerinden büyük keyif aldım. Ekrandaki yorumların büyük bir çoğunluğuna katılmıyorum maalesef. Ömer Üründül'ün garip bir İtalya antipatisi var ve her yorumuna sirayet ediyor. Camoranesi değişikliğinde Donadoni, orta sahayı ileri çıkartacak top tutacak adam ihtiyacı olduğu için aldı oyuna Juventus'luyu. Aragones harika bir karşılık verdi taktik savaşında. Geriye yaslanıp uzun ve kontra çıkabilmesi için artık ortada oyunu Xavi ve İniesta ile -ki yorulmuş ve düşüyorlardı-domine etmesine gerek yoktu. 3 Roma'lının dillerini dışarı çıkarmıştı zaten. Fabregas'ın gol vuruşu ve Cazarlo'nın enerjisiyle; son adamlara işi bitirtmeye kararlıydı. Donadoni klasik top ayağına geldi mi oynayan; savunma nedir bilmeyen Cassano'yu yine sahada unuttu ve son çeyrekte ancak aldı Di Natale'yi. İki efsane kalecinin olduğu kaleye gol atmak kolay mı? Buffon da Casillas da çıkmayacak topları da çıkardılar. Buffon'un elinden kaçıp direğe kleps olan topta yine İtalyan balı mı demiştir herkes. Kontrada yakalanmamak için iki İtalyan bekin ortaları ancak 35-40 metreden yaptığı oyunda, İspanyol bekleri -ki Ramos bile- rakip sahaya zor geçtiler. 88 yıldır resmi maçta yenilmeyen İtalya yine yenilmedi İspanya'ya 90 dakikada. Guiza -Torres çıkarken cık cık yapıyordu- iki eliyle aldığı topu gol yapsa; Fenerbahçe'ye zor gelirdi. Penaltıyı kaçırarak bu transferi kolaylaştırdı. 2006'ın son penaltıcısını ilk sıraya yazmışlar. Grosso, Berlin'in ters köşesine vurdu. Bu turnuvada İtalyanların en iyisi De Rossi kaçırdı penaltıyı. Futbolun cilvesidir bu. Casillas, Real Madrid için öyleydi (San Iker) artık tüm İspanya için bir halk kahramanı. Tamam Barcelona hariç. Boks maçı olsa sayıyla İspanyollara verirdim. Ramon kardeşe tebrikler, Viva Espana, sayesinde yarım İspanyol olduk blog ahalisi olarak. Donadoni bu takıma elemelerde de azdı, 3 güne kalmaz gider. Euro 2008 defans delilerini affetmiyor. 2006'da kupayı penaltıyla alan; penaltıyla gitti bu kez evine. Kılıçla yaşayan kılıçla ölür. Bunu da en iyi Vatikan'dakiler bilir... Bu arada genç Senna 32 yaşında...
Euro 2008'i kim kazanır? Anket sağ kolonda..

65 yorum:

Sencer Yücel dedi ki...

Bilardoda sırt çektirircesine bir şuttu. Hoş enstantane...

İlker Yılmaz dedi ki...

aklıma 1994 dünya kupası ve pagliuca geldi.

Adsız dedi ki...

dakika 118.. italya bildiğimiz italya.. en kaliteli defansları olmadan bile takım savunmasından bir an için bile ödün vermediler..

penaltılarda buffon yapar bi güzellik ve 4. grup ikincisi de yarı final görür gibime geliyor.. göremezse bu yazı bana kapak olur =)

bülent abi ayrıca var mı bi bilgin sonradan girip çok gol atanlar hakkında.. semih, ahmet hassan ve solksjaer gibi.. bir yazı iyi gider bu konu hakkında..

dersini almış da ediyor ezber dedi ki...

topu elinden kaçıdığında top öyle bir hız kazandı ki kale direği olmasa buffon topu yakalayamazdı.

... dedi ki...

abd 94 finalinde de pagliuca ya benzeri olmuştu gidip direkle sevişmişti hatta.

Adsız dedi ki...

ispanyaaaaaaaaaaaaaaaaa
ramon kardeş tebrikler.

kerem ce dedi ki...

di natale yi almasinlar ülkeye

Adsız dedi ki...

peki neden genç Senna?

Adsız dedi ki...

are you player toniii????

Adsız dedi ki...

tüh ya bülent abi sırf senin özel postun için italyayı tuttum valla.
buffon naptı ya. her top ters köşe.

Adsız dedi ki...

harç bitti yapı paydos...

güle güle italya. 94'den sonra ilk defa penaltılarda kaybediyor sanırım gök maviler.

türkiye-ispanya finali'de şahane olurdu hani :)) tabi finale kadar 11 futbolcu çıkartabilirsek :P

mhiziroglu dedi ki...

An itibariyle İspanya yarı finaldedir efendim. Ne mutlu Ramon'a

roupertOne dedi ki...

bazıları şampiyonun oradan çıkacağını düşünüyodu ama ölüm grubundan kimse kalmamış oldu...

Adsız dedi ki...

Ramon çılgın atıcak valla :)

ramon sanchez pizjuan dedi ki...

İtalya Milli marşını dinleyemeyecek ve Gattuso'yu izlemeyecek olmanın üzüntüsünün yanında bizi belki de turnuvanın en iyi maçı bekliyor.İtalya daha fazla sekemedi.Yaz sıcagında ekran basında bizlere hicbirsey izletmediler 3 saat boyunca.

RAMON'a sevgiler saygılar tebrikler.

memduh95 dedi ki...

genç isim senna maçın adamı seçilmiştir muhtemelen. ilk yarıda 21 yaşında dedi spiker. ulan suratına baksan 30'dan aşağı biçmezsin zaten.

Adsız dedi ki...

congratulations ramon.

see you vienna.

Çağdaş Yılmaz dedi ki...

genç senna! çok iyi oynadı.....

Adsız dedi ki...

@Aceto,

yarı finalistlerde 4'te 4 yapana ödül var mı:):)

Bir ara oyuncular bile maçtan sıkıldı, ben taa buralardan hissettim..

AB..

muhder dedi ki...

ölüm grubunda sağ kalan yok!

gioberg dedi ki...

bu korkaklıkla donadoni'den hiçbişey olmaz.
390 dakika fransa maçındaki penaltı dışında sadece gol kaçıran toni'yi değiştirmeyi bile düşünmedi. (hatta bu maçta grosso'nun atacağı golü bile engelledi.)
sen gol atma taktiğine tek oyuncuya bağlarsan, başka alternatifler üretemezsen ve o oyuncun durursa, sen de böyle kalırsın işte.
bir italyan olarak, ilk defa bir turnuvadan elendiğimiz için bu kadar az üzülüyorum, bu oyunla bir şey yapmamız mümkün değildi zaten.
sadece ramon'a son gülen iyi gülen xaxa yazamadığım için üzüldüm :)

@drizzt euro 2000'de fransa'ya penaltılarla elendi italya.

Adsız dedi ki...

mac iyiki uzadi da kitabimi bitirme firsatini bulabildim,baska zaman okuyamiyordum bitiremiyordum,cok sikici top oynadilar uzatmalarin ilk yarisinda cok az kipirdandilar ,tatsiz tutsuzdu,Bu turnuvada en iyi oynayan takim Holanda ve Rusya idi kaldi Rusya.Bakalim biz 14 kisi ile neler yapacagiz,bana yine yenecegiz gibi geliyor :)

Beercholic dedi ki...

ramon şampiyon diye diye şampiyon yapacak ispanya'yı..

aşkın dedi ki...

Del Piero varken Di Natale'ye penaltı attıran zihniyetin...
Uğursuzluğum tescillendi, İtalyanlar atamamayacaklarını düşündüğüm penaltıları atamadılar ve şampiyonluk adayım oldukları halde elendiler.Umarım uğursuzluğum Rusya'ya sirayet etmez.

alperensaylar dedi ki...

del piero'yu uzatmalarda oyuna alan, di natale'nin del piero'dan daha iyi olduğunu düşünen ve de hepsini geçtim del piero'ya penaltı attırmayan bir teknik "traktör"e yakışan bir mağlubiyet.

sırf aragones'in ve güiza'nın ne mal olduğunu anlasınlar diye yenilsin istedim ama aragones'ten aptalları da varmış:)

Adsız dedi ki...

Tebrikler İspanya!

Bu İtalyan'lara kazara elenselerdi çok yazık olurdu hakikaten.

Rory Breaker dedi ki...

Ramon felicitaciones, pero Rusia está a la espera de que la venganza! Para la madre Rusia!

Astro dedi ki...

Futbol anlayışı "sağdan sert orta kes, Toni kafa ile ağları görsün" , temalı bir takımın yarı finale çıkmaması hiç canımı sıkmadı...

Adsız dedi ki...

Futbola hicbirsey katmayan italyanlarin, hak ederek kaybettikleri ceyrek final karsilasmasi. Takimin top yapacak adami, del piero, bile kenarda oturuyor, ne yaptigi bilinmez cassano oyunda. Toniyi zaten cikartamazdi cunku baska taktigi yok ki donadoninin. Cok acikti italyanin taktigi, atarsam atarim bi tane, penaltilara giderse de gecerim sansimla "Cattenaccio" . Olmadi iste, avro 2008de yok avusturalyalar, ukraynalar, ganalar alasin kupayi. oynayamiyorlar, umarim kendilerine bir 10 sene gelemezler.

Adsız dedi ki...

@gioberg

altın golle yendi diye hatırlıyorum fransa. trezeguet atmıştı hatta.

Adsız dedi ki...

karşılıklı hamleler bana da keyif verdi. ama xavi-iniestayı birlikte çıkarması bence doğru değildi. en azından birini çıkarsaydı. ondan sonra biraz italyanlar denge kurdu gibi. düşünüyorum da perrotta yerine totti olsaydı ne olurdu.?

son olarak guiza. gerçi pek şans bulamadı ama hatırlatayım yunan maçında golü atan oydu.

donadoni teknik direktörse ben ispanya kralıyım lafı da doğru bence. hadi eksiklere laf yok ama koskoca italya bu kadar aciz hücumda etkisiz olmamalı. onu geçtim şu cassano - perrottaya o kadar sabetmek. bilemedim ???

yakışmadı italyaya.

Unknown dedi ki...

Sennaya da genc oyuncu dediler ya yok artık. Ne yazıkki Trt eskisi gibi iyi spiker yetiştiremiyor. Bence yine en iyileri bizim Hırvatistan macını anlatan arkadasdı.

Adsız dedi ki...

italyanları sevdiğimden dayandım bu maça. yoksa seyretmezdim. ama futboldan başka birşeyim yok.

gioberg dedi ki...

@drizzt haklısın, maç heyecanıyla düşünmeden yazdım. 98 dünya kupasıydı, di biagio üst direğe nişanlayınca elendi italya, penaltılarla fransa'ya

Adsız dedi ki...

Ramon felicitación a mi amigo. España desempeñado muy well.i Espero que jugar final con España.

Adsız dedi ki...

hakkaten totti olsaydı ne olurdu acaba? güzel soru. italyanın en büyük eksikliği yaratıcı adamları yok. şöyle bir bakıyorum da villa denen adam sinekten yağ çıkartıyor. kıçının üstüne oturmuş ama topuk pası veriyor. torres zambrottanın belini kırdı bir pozisyonda silvanın çalımları şutları akılda kaldı. ya italyanlar. hiç pozisyon yada hareket aklımda kalmadı.

Adsız dedi ki...

aceto abi italya kazansaydı nasıl bir post yapacaktın merak ediyorum. neyse darısı rusya-ispanyaa maçına

Adsız dedi ki...

Senna da genc bir oyuncu dimi omer abi? ondan da cvp gelir evet evet...

ulan adamin neresi genc 32 yasinda hani yasini bilmiyorsan biraz yuzune bak anlarsin ... uzatmaya 2 dakika kaldi diyen, senna ya genc diyen...bir atv kadrosuna birde selcuk manav gibi bir adam eklenince artik cileye donustu bu zevk bana... ben aklima edeyim gidip internetden digiturk yerine atv yi aldim.... ulan kafa

Inflexible dedi ki...

ATV'nin saçmalıklarını anlatmaya vaktim yetmez ama benim kafama takılan birşey var.

Alsam alsam cevabını burada alırım diye düşündüm. Aceto abimizin es geçeceğini düşünmüyorum. Rusya, asyanın göbeğinde değil mi ? EURO 2008'de ne işi var?

Adsız dedi ki...

bu adamların önlerinde yokmu laptop filan. gir hemen uefa com, bak elemanın yaşına. bilmiyorsan da sallama yav :))

22 deyince bende aptallaştım. üst üste tekrarlayınca benmi yanlış biliyorum diye girdim baktım netten.

dchetin dedi ki...

@inflexible

başkentleri moskof ural dağlarından batıda. bir de uefa'ya üye olma kriterlerinde kültürel ve tarihsel bağlar da göz önünde bulunduruluyor. kazaklar da uzun süren bir mücadele sonucunda uefa'ya geçebildiler.

Adsız dedi ki...

gracias gracias
hemos ganado con nuestras manos. los italianos no hizo nada. defensa defensa defensa. tenían miedo de nuestro poder. no hacer nada, pero la defensa. cobardes. monosputas. ¿dónde estaba luca Toni? no pude ver. Casillas es el mejor portero. todos los del mundo ha sido testigo una vez más. Rusia espera. España está llegando a 4-1
campeón españa, d.villa el rey
hay una palabra en español no entiendo pero he oído que en una película una vez hablado de los principales hombre dijo que con devoción, que sonaba tan sincera y las palabras que habla en español a DONADONI conducir hasta las lágrimas .xaxaxaxaxaaxaxaa
una palabra en españoooooooool, una palabra en españooooooooool

vale. 2 días de vacaciones. Derrotas ALEMANES. vienen a Viena.))).

estamos esperando.

(jose ramón gregorio jiménez moreira)

Adsız dedi ki...

@Inflexible

ehhh biz ne kadar avrupaysak onlarda o kadar :))

kazakistan, azarbaycan, israil avrupa kupalarına katılıyorlar ayrıca. onları da aynı çerçevede değerlendirebiliriz.

Adsız dedi ki...

se trata de un aburrido partido. yo sé. sino que es culpable? Italia.

Todo el mundo dice "italinitos tiene 4 copas de mundial"

siempre juego aburrido.

buen fútbol para siempre.

(Jose Ramón Gregorio Jiménez Moreira)

Adsız dedi ki...

Rusya'ya kim yenilecek çeyrek finali oldu. Rusya bu 2 takımı da güle oynaya yener.

Skor tahminim 3-0.

İlk seyrettiğim 1988 avrupa şampiyonasında talihsizlikle alamamışlardı kupayı, bu sefer biz alamazsak onlar alsın.

Adsız dedi ki...

@Inflexible
Çarlık Rusyasının avrupalılaşma kaygısını ilber hocamızın kitaplarını okuyarak anlayabilirsin.Dolayısıyla günümüz rusya politikalarını daha rahat anlayabilirsin.
@ramon
Tú eres el mejor congratulations.We derrotará a alemania y verlo en viena. :)
@aceto
Seni biraz üzgün gördüm sanki =)) italya galibiyetiyle sağlam bi yazı yazacaktında olmadı gibime geldi.
@Ömer üründül
İnsaf be abi!Bide hasta hasta yorumluyosun maçı, kendine acımıyosun bari bize acı!

Adsız dedi ki...

bu ramon cidden ispanyol mu yoksa bir turk bizi makaraya mi aliyor

Adsız dedi ki...

cobardes xaxaxaxaxa =)

'ödlek' italyanlar savunmadan başka bişey bilmiyor demiş ramón kardeşimiz.
e doğruda demiş..

neuron study dedi ki...

Bir sampiyon, bir finalist, ikisi de yarifinalist hocanin CVsinde Turkiye'de(n) kovulmusluk var. Aragonesi pesinen bu isin icine kattim ama CLde ceyrek finalist adami kapi onune koyan mantalitenin sonu degismez gibi.

Adsız dedi ki...

melih şendilde ispanya ligi gol kralı güiza'nın ligde 4 golü olduğunu söyledi bi ara ama heralde dataları karıştırdı bi anlık bi dumurdan sonra sergio garcia die düzeltti, daha önce hiç bir turnuvada spikerler ve yorumcular bu kadar dile düşüp madara olmamışlardı heralde. Genç Senna da 32 falan ama koysan 10 sene daha oynar hem de iyi oynar. Anıl Can Yıldırım

Unknown dedi ki...

ramon turkey winner euro 2008!

orkun dedi ki...

Herşeyden geçtim, seyircinin bu kadar protestosu altındaki Di Natale'ye penaltı kullandırmak nasıl bir dangalaklıktır birader? Protesto sonuna kadar haklı, o da ayrı mesele...

Adsız dedi ki...

@gioberg

ben onu atlamışım :)) penaltı ve italya deninca aklıma hemen 94 geliyor :D

serkan dedi ki...

uykulu uykulu izliyordum maçı "genç senna 21 yaşında" lafı resmen uykumu açtı valla :))

by the way, congragulations RAMON

Adsız dedi ki...

Dünkü maç dışında hızlı koşan atların b.ku seyrek düştü.

Hollanda,portekiz ve hırvatistan ekstra play-off oynasınlar:)

MİYOZZY

Adsız dedi ki...

Donadoni penaltı çalıştırdığını söylemiş maçtan önce.Çalıştığı yerden çıkmadı sanırım penaltılar..

varol döken dedi ki...

@ramon
my friend, you deserved, you won, congratulations but that doesn't mean goya is bigger than picasso:)

osman hamdi bey, ibrahim çallı, abidin dino, fikret mualla is bigger than goya! who are they? you'll see in vienna my dear friend, wait and see:)

@üstat
nasıl ama güzel bağladım değil mi:)

jose dedi ki...

ramon;

arshavin:3 espana:1

tofi dedi ki...

: ilk macta da silva'ya 32 demislerdi:)
penaltiyi disari atmak, kalecinin rahat cikarailecegi sekilde atmaktan cok daha affedilir bence, bu denli kötü atilirdi...italya kupayi alir diyordum:) madem elendiler, artik rusya diyorum...

Unknown dedi ki...

eğer yarı finalde arshavin ispanya'yı dağıtan adam olursa olası barcelona transferindeki ironiye bakar mısın!?!?

Thermo Rheumon dedi ki...

David Silva'yla "Genç" Senna'yı paso karıştırıyorlar :D

Adsız dedi ki...

david villa ile david silva' yı karıştırdıklarını biliyordum ama bu kadarına da pes diyorum :)

Adsız dedi ki...

Dün akşam Milano_Duomo'daydım..
Katedralin ön tarafında 40-50 ispanyol(çoğunluğu öğrenciydi) da bayraklarla izliyordu maçı..Düşündüm Taksim meydanında milli maç izlenirken karşı tarafı tutan bir grup olsa ne olur diye..
Ben de İtalyan arkadaşlarla İtalya'yı destekliyordum...
Bitiş düdüğünden sonra İtalyanlar bu İspanyol arkadaşların üstüne çullandı en az 200 kişi.. O an anladım ki hiç farkımız yok..Kimse kusura bakmasın sırf bu sebepten hakettiler diyorum;daha fazla da uzatmıyorum muhabbeti

yoney dedi ki...

Hollanda-Rusya maçında Kerem Öncel bayağı bir madara olmuştu zaten. Dün de "Genç Senna" vakası olunca TRT'nin artık spiker altyapısını(!) kapatması düşüncem kesinleşti...

Adsız dedi ki...

italya'yı herhangi bir büyük turnuvada seyretmiş, hele ki bu turnuvada italya'yı seyretmiş herhangi biri nasıl farklı oynamalarını bekleyebilirdi ki? italya her zaman budur. kazanmayı değil, güzel futbolu seven herkesin de ömer üründül gibi italya'ya antipati beslememesi için bir hiçbir neden göremiyorum.
orta sahada cibilliyetsiz sonsuz sayıda oyuncu: perrotta, ambrosini, camonaresi, gattuso (hatta de rossi ile aquilani'yi de katabilirim)... bunlarla daha nereye kadar? nerede bizim, hollandalıların veya ispanyolların becerili orta saha adamları?