19 Haziran 2008

Koy Şarabı Çal Fado'yu

Maç mönüsünü ülkelere göre ayarlamak iyi fikirmiş yahu. Dün votka içiyorduk, bugün şaraba döndük. Yarın illa ki rakı. Marşlar okunurken kim daha takım diye bakmak adet oldu. Almanlar daha bir takım göründüler gözüme marşlar okunurken futboldan alakasız. Bu turnuvanın Dünya Kupası kazanmış tek hocası Scolari karşısında kalfalıktan ustalığa terfi etmiş Löw'ün dersini çok iyi çalışması lazımdı maç öncesinde. Gomez takıntısını bırakmıştı mesela. Sakat olan Frings yerine Hiztlsperger ve Gomez yerine de Schweinsteiger... Grubun ilk maçında Polonya'ya başladıkları gibi iyi başladılar maça Almanlar. Schweinsteiger, Tuncay'ın Fenerbahçe'deki 2 sezon önceki halini hatırlattı ilk yarım saatte. Deli dumrul, her topa koşan, takımı ateşleyen, hesapsız, kitapsız yüreğini ortaya koyan futbolcu tipi. Maçın kaderini o belirledi demek için tabii çok erkendi. Bosingwa kanadından iyi geliyordu ama arkası boş kaldığında kademesine girecek Simao yalan olunca Podolski affetmedi o kulvarı. Nefis goldü, göremedik tabii, Schweinsteiger'in koşusunu, çok sonra geldi ekrana. Kopmuş, gelmiş ön direğe. İkinci gol Portekiz'in takım zaafiyeti. Tandemin eşleceği iki adam var, geride kalanların uzun Almanlardan top alması zor. Kaleci Ricardo bu zaten, fazlasını beklememek lazım, Porto pazarına karpuz almaya çıkar gibi çıktı. Turnuvanın başından beri yokları oynayan Klose çaktı kafayı. İki takım da babamızın oğlu değil tabii, Portekiz atsa da maç geri gelse diye umut ettik. Yarım saat domine ettiler Almanlar oyunu. Portekiz yedek kulübesinde Scolari'nin arkasında oturan saçları açık, bıyıklı bir ağabey var. Abi Sivaslı gibi duruyor. Çıkar motor yağı reklamına bizde, kamyon şöförünün kralını oynar. Sağ bekleri Jansen Hırvat maçında dağılınca Friedrich ile yola devam ettiler Almanlar o da iyi kapattı Ronaldo'yu. Lahm ise darmadağın oldu Bosingwa karşısında. Adam yolgeçen hanına çevirdi sağ kanadı. Lahm bir pozisyonda topu kornere attıktan sonra nerden aldık bu belayı başımıza der gibi bakıyordu. Portekiz'in golünde maharet Ronaldo'da. Topu alışı yeterdi. Friedrich bakkala gitti, geldi. Bugün Pauleta futbolu bıraktığını açıkladı 35 yaşında. Portekiz, ülke marşını söyletecek kadar Portekizli yaptığı 2 Brezilyalı Pepe ve Deco'nun yanına bir de 3. Brezilyalı bir santrforu devşirebilseydi çok şeyi değiştirirlerdi son 4 yılda. Rezildi Nuno Gomes. Öyle ya da böyle skor 2-1 olmuştu sayesinde. İkinci yarıya Almanlar oyunu sahalarında kabul edip başladılar. Klose-Podolski kontratak zor oynadığından tıkanıp kaldılar. Podolski'yi de sayarsak 9 kişiyle topun gerisinde kaldılar. Tek şansları vardı, duran top. Bizi Hırvat maçında doğrayan hakem o dakikaya kadar da Almanlar'a italik duruyordu. İsveç dün akşam elenmiş aynı uçakla döneyim derdinde ki faulün ağababasını çalmadı, çalamadı. Ballack da nasıl bir adamdır kardeşim, ulan faulü yapmışsın, gol sevincindeki duruluğa bak! Maç orada bitti. Scolari'nin bu turnuvada Quaresma'yı neden oynatmadığını anlamadım. Simao'yu Lizbon'da valizlerini alırken havalimanı çalışanları döver önce. Büyük Mehmet vardı Galatasaray'da. Ona benziyor kıçı, yarım metre arkadan geliyor. Deli etti beni, ne top keser ne adamakıllı vurur. Deco ve yorulana kadar Bosingwa takımın en iyileriydi, başka da vasatı aşan yoktu zaten. Portekiz neden takım değilin cevabı; galiba 67'de Ronaldo'nun sol iç 25'den dağlara vurduğu top. Takım olan onu altıpasa keser. Van Nistelrooy sonrası Cristiano Ronaldo'nun coşmasını Portekiz'e aktaramamış Scolari. Çakılı Nuno Gomes ya da türevi adamlara oynayamıyor bu adam. Real Madrid'e giderse de Ruud orada olacak. Nani hiç olmazsa 20 dakikada en az 5 orta kesti. Atina'da sürgünde olan Postiga'ya kafayı vurduran Alman tandemini övmüştüm, rezil ettiler beni. O golden sonra sigarayı yaktım, hadi ben evimdeyim. Löw de yaktı sigarayı. Hani yasaktı kardeşim oralarda sigara? Maçın kader anı Pepe'nin Deco'nun ön direkte aşırttığı topa altıpastan vurduğu ve auta giden kafadır. Papa Alman ya; bugün Vatikan'ı fazla mesaiye bırakmış demek ki... Premier Lig'in gol kralı Ronaldo eve dönerken not düşeyim: 5 büyük ligin gol kralı da bu turnuvada yokları oynuyor. Benzema ve Ronaldo evinde, Toni ve Del Piero'nun siftahı yok. Guiza'nın yedekten bir golü var. Takımında 11'e giremeyen Podolski zirvede yola devam ediyor. Ballack'in pisliği olmasa "takım olan" kazandı derdim ama kimin içine sindi ki bu skor! 92.35'de gol diye ayağa fırladık. Sebebi alttaki postta 4. fotodur. Toparlayalım; bu maçtan çıkan sonuç şudur: Brezilyalı hocalar, karşılarında teknik direktörsüz takım gördüklerinde afallıyorlar. Önce Zico şimdi de Scolari. Fado çalıyordur şimdi Portekiz'lilerin evlerinde. Ben de Cristina Branco dinleyerek yazdım zaten...

47 yorum:

Adsız dedi ki...

eze eze.
hollanda - almanya olsun final.

umutation! dedi ki...

almanyayı geçeriz biz finaldeyiz bence...

Adsız dedi ki...

topun sahibi işi bitirdi, hadi çocuğum evine. bitse de tatile gitsek havasında ki ronaldo ile buraya kadar.

sırada ki gelsin ...

bahtiyar dedi ki...

abi sadece teşekkür etmek istedim bu işe vakit ayırıp bizi milliyetçilik ve hamasetten başka bişey içermeyen futbol ortamında başka renklerle tanıştırdığın için.Birde milli takım için hazırlanan reklamlar ve özellikle besteler hakkında bir iki şey yazarsan sevinirim bu kadar kötüsü dünyada yoktur herhalde saygılar

Adsız dedi ki...

bizim meshur at avrat silah uclemi gibi bu portakal diyarının da 3lemesi fado futbol fiesta.bir de kinder kuche kirsche var almanların.

Yahu bu diktatorler hep 3leme yapmış

bkz.hitler vs salazar

Adsız dedi ki...

futboldan soguttu beni ballack. yemin ederim tiksindim ya. hakemden ayrica tiksindim o ayri.

Adsız dedi ki...

güzel maçtı. çeyrek final bereketli başladı. 5 gol

Adsız dedi ki...

atv de maçı anlatan ikilide feci ağladı bu arada. yok faulmuş, yok yazık olmuş.

kollektif futbol, takım oyunu 95 dk kasmadan stres yapmadan rahatça oynayan bir Almanya sonuna kadar haketti maçı bana göre. son 15 dk doldur boşalttan öteye gidemeyen bir portekiz de abartıldığı kadar dev filan değilmiş bunu gördük. birdoksan küsüratlık adamları doldur boşalt yaparak yenmeye çalışmak en önemli hataydı bana göre.

Adsız dedi ki...

almanya haketti. simao rezaletti

Adsız dedi ki...

Yer yer heyecanlandıran, yer yer de bayan bir maçtı bu. Almanya beklediğim gibi kazandı. Pek de şaşırtıcı olmadı benim için. Bugünkü atış postunda da 1/1 yapmış oldum böylece :) Birkaç gözlemim var maç hakkında izninizle...

Simao öyle çok matah bir topçu değil. Sadece golde Ronaldo'ya verdiği pasta yararlı bir iş yaptı. FM 2006'daki efsane kariyerimde Kehl ile birlikte ikili ön liberoyu oluşturan Rolfes'a önceden sempatim vardı. İlk kez izleme şansı bulduk sanırım bu turnuvada. Sade ama başarılı bir futbol oynadı. Spikere ise söylenecek söz yok. İlk yarıda Klose'nin 78. milli maçını oynadığını söyledi ama 2. yarıda bu sayı birden 80'e çıktı. Schweinsteiger kramponlarını değiştirirken oyuncu değişikliği olacak dedi. Podolski'ye turnuvanın en golcü futbolcusu dedi(ramon duymasın). Jansen sağbek miydi bu arada? Neyse, daha fazla hata yazmayalım.

Deco hırslı oyunuyla, Moutinho baldırıyla, Ballack çirkef oyunuyla, Podolski inanılmaz füzesiyle, Bülent Tulun o mantıklı(!), yerinde(!) ve yanardöner yorumlarıyla, Schweinsteiger fantezi futbolda getirdiği puanlarla, Pepe ise göğüs kontrolleriyle dikkat çekti. Ne göğüs varmış adamda be. Ayrıca Nike da şu siyah, altı açık mavi kramponlardan amma satmış be arkadaş. En az 50-60 topçuda gördüm şu ana kadar.

Almanya yarı finalde evine döner gibime geliyor. Çok uzak da değil zaten.

PS: 92.35'te gösterilen Alman hatun fenaydı :))

Adsız dedi ki...

brava aceto brava. tú estés viendo Eurocopa partido por partido.

xaxaaxaxaxaxaxa no fado no deco no Portugal. bye bye scolari

SİESTA y FİESTA. Hasta siempre

(Ramón)

Adsız dedi ki...

c.ronaldo las necesidades de unas buenas vacaciones. él debe estar preparada para madrid.

(Ramón)

Adsız dedi ki...

@drizzt

ballack in ferreira yi ittigi pozisyona faul demek cidden aglamak mi sence?

BT dedi ki...

@sirius james
92:35'de gol diye ayağa fırladık zaten:) Bu muydu acaba?
http://acetobalsamico.blogspot.com/2008/06/euro-2008-manzaralar-8.html

Adsız dedi ki...

Ramon ne ictiysen bize de ver.
===
Ramon, give us please what you drank.

Adsız dedi ki...

aceto, ta kendisi :) Sarah'mış adı, Schweinsteiger'in hatunuymuş. Bu da neden deli dumrul, her topa koşan bir tip olduğunu açıkladı. Ben de öyle bir performans koyardım herhalde, o hatun sayesinde :)

memduh95 dedi ki...

ronaldo portekizle kupa göremeden emekli olacak gibi gelmeye başladı bana. bu tip adamların egolarının zedelenmesi ben fakiri orgazm ediyor bazen. bazense yufka yüreklileşiyorum nedense. her neyse.

ballack bana hep overrated ve çirkef gelmiştir. bu konuda birçok kişi benle hemfikirdir sanıyorum. o pis gole rağmen portekiz'e pek acıyamayanlardanım ben de. almanlar bir şekilde geri döndüler elemelere geçilince.

bir mucize daha olur da hırvatistan'ı geçersek almanları tercih ederdim ben de karşımızda. o yüzden de güzel.

bu arada "turnuva takımı adamlar hacı" ya da "lineker'in dediği gibi..." muhabbetleri dönecekse herhangi bir yerde kulaklarımı ve gözlerimi kapayıp şarkı söylemeye başlayacağım lalalalalalalalal diye. yetti ahah.

Adsız dedi ki...

ya bu ramon galiba portekizin yenilmesine sevindi. ronaldo fazla tatil yapsın madride gelmeden diyor.

ulan az çakal değilsin ramon.

manastin dedi ki...

Aman Tanrim Schweinsteiger!!
Seni sansli Schwein...
Nasil hemen bulup da koyabildin Sarah'nin resmini??? Gazetecilige aklim ermiyor benim.
Ha bir de; Ballack'tan daha sinir bozucu bir futbolcu yok bu sampiyonada.

BT dedi ki...

@siriusjames
Sarah Brandner

Unknown dedi ki...

Su Alman hatunları her zaman güzel oluyor ya. Nasıl kacırmısım tvde acaba cok üzüldüm:( Spiker hakkında konuscaktım, unuttum. Ronaldo evine döndü icimin yagları eridi diyecektim, hic anlamı kalmadı. Sahalarda görüp de bizi bizden alan sahneler gercekten.

Adsız dedi ki...

ballack ın yaptıgı şey foul, hakeminki hata,ballack ın sevinmesi de profesyonellik.her maçta oluyo bunlar sanırım siz 2-1 deyken maç daha heyecanlı giderdi diye uyuz oldunuz fakat ben almanya yı tuttugum icin hic rahatsız olmadım ballack ın hareketinden.bu arada saçını sarıya boyatan umraniye bebesi kılıgındaki schweinsteiger in sarah denilen hatuna sahip olması kaldırılacak cinsten bir olay degil.:)

Adsız dedi ki...

ballack'ın fauluna faul demek değildir ağlamak. zaten hiç bir şey oynamayan portekizin sanki o gol olmasa Almanları beşlik yapacakmış gibi konuşmak, tvde maç anlatanlara pek yakışmıyor bana göre.

bahane üretilmesini hiç sevmem futbolda, çeklerden yediğimiz ikinci golde de 4.hekem itin g..t..ne sokulmuştu. bahanemidir yani. yedik golu işte ama çıkardık. çünkü düzgün top yaptık gereken sürede. ama portekiz aralıksız 3dk top yapmadı bugün. alman stoperler son dk. disiplinden kopmasa 2. golde gelmiycekti. gayet rahat turu geçicektiler.

mhiziroglu dedi ki...

Aceto senin kupon ilk maçtan yattı :D

92.35- yılın golü

Adsız dedi ki...

bosingwa iyi miydi? yapma be aceto... sağ kanatta beygir gibi gidip geldi diye mi iyi diyorsun. sabri'ye kimse laf söylemesin o zaman. adamın bir tane isabetli ortasını göremedim maç boyunca. tamam çok yıprattı sağ kanadı eyvallah da... eee sonrası? bosingwa ve simao sabrosa bu maçın en rezil adamlarıydı bence. hele o sabrosa kendini ne zannediyor. nefret ettim adamdan resmen... hiçbir faydalı iş yapmadı.

ertug dedi ki...

simaoya yapılan yorum futbol bilgisi bu kadar yüksek birine yakışmayacak akdar sığ.

Adsız dedi ki...

yaşlanınca da ters dönüyor feci şekilde çirkinleşiyor alman hatunlar.. :)

Adsız dedi ki...

alman hatunlar öyle güzel degiller,tek tuk cikiyor iste

Adsız dedi ki...

Abi dördüncü fotoda israil bayrağımı var üstelik sevinen birinin elinde dünya küçük.Yarın ki maçta hırvatları yendik mi o gazla finale kadar gideriz of düşünmesi bile güzel.
ramon usted es el mejor:))

ısmarlama gezgin dedi ki...

detay olacak ama; postiga'nın golünde bişeyi farkettim, o da üst kale direklerinin çağımız kalecilerini baz alınca artık alçak kaldığı yönündeki tartışmanın çok da anlamlı olmadığı yönünde..üstelik kısa sayılmicak bi lehmann'ı ve üzerinden geçip ağlarla buluşan topu düşününce.

revenant dedi ki...

nuno gomez in berbat oyunu ve cogu zaman yokları oynaması bakın kimleri hatırlattı:
2002 turk milli takımı hakan sukur
2007 fenerbahce kezman

tek forvet oynamanın bedelleri olsa gerek

quaking dedi ki...

scolari'nin turnuva boyunca maçlara çıkardığı ilk 11'i şaşkınlıklar içersinde izledim.bizde de terim böyle başlamıştı yanlış kadroyla fakat maçlar ilerledikçe hatasından dönüp doğru kadroyu buldu sonunda deneye deneye.scolari ise bireysel yıldızlarının maçı alıp götürmesiye herşeyin yolunda gideceğini önlerinde toz pembe bir yol olduğunu zannetti.fakat ferreira,petit,nuno gomes,ricardo gibi vasat oyuncular decolu,simaolu,ronaldolu bir takıma yakışmıyor bence.senin yedek kulübende quaresma,veloso,almeida gibi cevherler var ve bu oyuncular rahatlıkla ilk11'i kaldıracak yetenekteler ama scolari ezberini bozamadı yine işin basitine kaçti ve sonucunda elinde patladı.şimdi bu adam chelsea'de ferreira'yı oynatsın yiyosa bakayım abromovich varken.

Adsız dedi ki...

İtalya - Türkiye finaline hazırlanın diyorum...

MİYOZZY

Fuzzy Logic dedi ki...

@Anonymous 1:42 AM

Kesinlikle. Alman hatunlar (genc olanlari) hakikaten inanilmaz ama belli bir yasdan sonra inanilmaz dercede kotuler. Biz arkadaslarla su sekilde bir teori gelistirdik, genc yasda icki, sigara ve duzensiz gece hayati ilerki yaslarda vucudu bu hale getiriyor olabilir.

edgar belgi dedi ki...

low'un hareketleri cok normal zira uzay kapsulunden izliyordu maci kendisi. ya da yapay bir selalenin arkasinda gizli gizli terliyordu, ah dostum almanya elense de low fener'e geliyor mu gelmiyor mu bir anlasak diyorum.

Adsız dedi ki...

Hahahaha bende scolarinin yanındaki adama fena takıldım.Bizim topraklara uğramıştır mutlaka ataları.
Bu arada Postiga sürgünden döndü,artık Sportingli.

orkun dedi ki...

Aceto, senin "solaryumda uyuyakalmış" herif turnuvanın en sıkı defosu valla, utanmadan bir de finali versinler deyyusa. Bu arada, Almanya sonuna kadar hak etti, o ayrı.

Abramovich de şöyle bir kıpırdanmıştır olduğu yerde herhalde, "ulan keleğe mi geldik ne" filan diye. (ref: luters)

tknycl dedi ki...

şu hırvatları elesek de
lahm'ın karşısına hamit çıksa
takım arkadaşını maymun yapsa
gönüller şen olsa
nihat 90'da çaksa
sarah'ın hüzünlü pozuyla
ağzımız açık kalsa..

varol döken dedi ki...

nasıl içimin yağları eridi, nasıl biz yenmiş gibi sevindik anlatamam... portekiz'e iyi takım, ronaldo'ya da dünyanın en iyi futbolcusu denmesini anlayamadım bir türlü... iyi takım rui costa ile olur figo ile olur, bu şaşkın ördek suratlı bebeyle ancak medrano sirki (yaşı 30 ve üstü olanlar bilir,:) olur... scolari'nin o ağlamaklı suratına da hiç duygulanmadım 2002de yaptığı pislikleri, açıklamaları unutmadık daha... tam takımına gitti, 6 ayda boyunun ölçüsünü alır...

ballack'a çirkin diyen arkadaşlara bir çift lafım var... en azından adam olduğu gibi, ronaldo gibi işler tıkırındayken çok mutlu, işler bozulduğunda gerçek yüzünü gösterecek bir ördek değil... tıpkı bizim roberto carlos gibi... herkes aman ne mütevazi aman ne beyefendi diyip duruyor... bir tavuğuna kışt diyin bakalım ne oluyor... bizde zaten sürekli bir şımarıklığı pohpohlama, bir göster amcana çükünücülük durumu hakim... sonra da aslan gibi ballack çirkef oluyor!

uzun postumu bitirirken son sözlerim ramon'a

@ramon

Ronaldo es un pato so go and get Alex Pato:)))

jose dedi ki...

almanya-ispanya az kaldı

ao dedi ki...

hırvat - holland finali olsun mümkünse,

fb nin hocası, transferleri kim olacak, bi postta işlesek bu konuyu.

Adsız dedi ki...

Ballack, Londra'ya döndüğünde takım arkadaşı Ferreira'nın yüzüne nasıl bakacak acaba:)

el_turco dedi ki...

soz konusu fotografa dikkatli bakarsaniz eger isvicreli topcular turnuvadan elendikten sonra mac kovalamaya baslamislar anlasilan, magnin orda farkettiyseniz, gerci millet hatuna bakmaktan gorememesine sasirmamak lazim:) dehset cunku,

solda ki elemani da patoya benzettim ama ne isi var orda diye dusundum, gerci bilmiyorum milli takim kadrosunda var mi yok mu, aceto bizi bilgilendirir ins.

BT dedi ki...

@el turco
pato ile konuştum haberler iyi:) tatilde; maldivler'de..

http://www.sportmediaset.it/gossip/articoli/12613/pato%20+brito+maldive

Beercholic dedi ki...

Turnuvanın ilk gününde bizi 2-0 ile ezen Portekiz şu an evinde. Biz ise hala turnuvadayız. Futbol böyle enteresan bir oyun...

cisco dedi ki...

scolari arkasındaki abi direk sahin k. idi bence.

Blogspor dedi ki...

Yanarım yanarım Scolari'nin Quaresma'yı oynatmadığına yanarım...