18 Aralık 2007

Yok Mu Alex'i Alan?

Fenerbahçe'li bir arkadaşımla Sarkozy-Carla Bruni aşkını değil; elbette futbol konuşuyoruz. "Bu Alex'i neden Avrupa külüpleri almaz" dedi. "Rahat battı galiba" dedim. Söz uçar bazen yazıyı da yazık olur ama not düşeyim ben yine de. Alex'in 3.5 sezondaki gol ve asist performansına Avrupa'da kim ulaşmıştır; onu bir acar gazeteci çıkarsa da okusak öncelikle. Ben Avrupa'nın büyük liglerinde Alex'i bu performansına rağmen neden istemezler hakkında yazayım: İngiltere: Oynaması imkansız. EU dışı oyuncunun son 2 sezonda milli maçların %75'inde oynaması kuralına takılıyor. Lisans vermezler. Lincoln'ün de oynayamayacağ gibi mesela. İspanya: EU dışı 3 oyuncu ilk 11'de sahaya çıkabiliyor. Alex'in de EU pasaportu olmadığına göre taliplisi olacak kulüpler ki Barça-Real Madrid değil, fazlası var onlarda, ufak kulüpler. Alex ne kadar kazanıyor yıllık? 3 milyon euro. La Liga'nın 4-20 arası takımlarında kimseye böyle bir ücret ödenmiyor. Menajeri görüşmez bile. İtalya: EU dışı bir futbolcu transfer ettiğinde kadrodaki bir Güney Amerikalı'yı yollamak zorundasın. Serie A'da Inter, Milan, Juventus(3 futbolcu) dışında hiçbir kulüpte 3 milyon yıllık ödenen bir futbolcu (Totti hariç) yok. Orta sıra takımlarda en fazla kazanan 1.2 alıyor ancak, bu rakam ufak kulüplerde 400 bin euro'ya kadar düşüyor. Fransa için konuşmaya değmez, paraları olsa kendi adamlarını liglerinde tutarlar. Bütün bu liglerdeki yüksek vergiye hiç kafa bile yormaya gerek yok. Alex'in Fenerbahçe'den kazandığı parayı ödeyecek kulüplerde Alex çok! Son bir not daha düşeyim. Canı istediğinde Nobre'yi adam etmişti Alex, kurban Anelka oldu. Vakti zamanında "Batman" Kezman'a bir Robin lazım dediğimde; sallayan da olmuştu. Alex o kıyağı artık Semih'e yapıyor. Kezman ise artık gün sayıyor...

5 yorum:

Adsız dedi ki...

alex beyefendi paranın değil kariyerin peşinde koşsaydı real e de giderdi,bayern'e de diyorum,başka birşey demiyorum...

Ortega dedi ki...

Bir Fenerbahceli olarak Alex'e elbette ki hayranim, kolay kolay laf soyletmem ama yazinin sonlarindaki Nobre-Anelka-Semih uclemesi seklinde olan yorumun altina da imzami atarim..orasi ayri konu.

Anelka buradan ayrilir ayrilmaz, Nobre'nin Besiktas'ta hicbir varlik gosteremeyecegini, cunku orada Alex olmadigini soylediginde, herkes Anelka'ya sallamisti. Vaziyet ortada. Anelka'nin memleketi terk etmesinin tek nedeni Alex degildi tabii ki, ama Brezilyali arkadaslarin topla oynamayi fazla seviyor olmasi da cok onemli bir etkendi.Bunu gormemek icin kor olmak gerek.

Boyle giderse Alex, Fenerbahce tarihinin en onemli oyunculari listesinde ismi en baslarda zikredilen bir oyuncu olarak hatirlanacak, lakin ulkesi ya da Avrupa futbolu icin ne kadar onem arz ediyor olacak; iste orasini ne siz soyleyin, ne de ben soyleyeyim..

Unknown dedi ki...

çok çok güzel yorumlamışsınız, usta diyorum ve karşınızda saygıyla ceketimin önünü ilikliyorum...

BT dedi ki...

fizikalibilitesice ve da vinci
Burası taraftar forumu değil. Benim satırlarımda Alex'in futbolculuğunu eleştiren, oynar, oynamazı futbol kalitesiyle, performansıyla tartan tek satır yok. Konuyu başka tarafa çekmenin manası da yok. Sözkonusu metin rakamlardan bahsetmekte. Bu yüzden yorumlarınızı sildim... Değerli fikirlerinizi taraftar forumlarında paylaşabilirsiniz.

olurolur dedi ki...

Rakamlar ortada. Alex 3 alıyor. Buyrun Flamini bonservisi cebinde. Varsa ben avrupa takmıyım diyen , buyursun .