1 Mayıs 2008

Drogba Sen İnsan Mısın?

Maçı uzanıp seyrettiğim koltukta kendimden utandım bir ara(!). Alonso 13 km koştu dediler. Mascherano, Makalele, Ballack, 22 adam inanılmaz mücadele ettiler, biz ne yaptık uzandık 2 saat maç seyrettik. Torres kazansın istiyordum ama Lampard topun başına geldiğinde penaltıda, döndüm galiba. Annesini kaybedeli daha bir hafta bile olmamış, hiç gülmeyen bir adam atacaktı penaltıyı. Atsın be dedim adam sevinsin. Maç seyrederken insanın gözleri dolar mı üstelik 2 İngiliz takımı oynarken. Benim doldu Lampard'ın o anlamlı gol sevincinde. İyi kaptırmışız kendimizi maça galiba. İlk yarı Liverpool, 6-3-1 oynadı neredeyse. Kuyt-Benayoun-Gerrard ve Torres dörtlüsüyle rakip sahada arandılar ama o kalabalık arasında fazla şansları olmazdı elbette. Bence ilk yarı fazlasını da yakaladılar. O gol vuruşunu Drogba'dan başka yapabilecek kaç golcü var bu dünyada? O nasıl vuruştur kapalı köşeye, yakın plandaki kamera topu yakalayamamış bile. Carragher ve Hyypia yenilen gollere rağmen bence harika oynadılar. İki kanadı çıkmayan, Alonso-Mascherano ile rakip sahaya gitmeyen Liverpool nasıl gol atardı? Chelsea ilk yarıda Liverpool'un önde bas taktiğini uıygulayıp, skoru aldım deyip 2. yarı yaslandı. Bunu Kadıköy'de de yapmışlar ve cezalandırılmışlardı. Orada telafisi olan bir maçtı, fazla da takmadılar. Torres "The Kid" öyle ya da böyle yine çaktı golünü. Essien ve Drogba'yı gördüğümde; -aman hakaret değil- bu kendimi Discovery'de belgesel seyreder gibi hissediyorum. Siz insan mısınız kardeşim? Papuç pahalı olunca son çeyrekte yine yüklendi Chelsea ama nafile. Uzatmalarda o gole ofsayt kaldırmak her babayiğidin harcı değil. Bence Hyypia'nın ki penaltıydı. Kaleci Cech en son ne zaman bu mesafeden gol yemiştir? Babel'in golü Scholes'un golünden de güzeldi. Şampiyonlar Ligi maçlarını çay, kahve içerek seyrediyorum. Alkole ne gerek var? İki ses yeteri kadar sarhoş ediyor insanı zaten.Chelsea:3 Liverpoo:2
Gol: Drogba (C) al 33’ p.t.; Torres (L) al 19’ s.t.; Lampard (C) su rigore all’8’, Drogba (C) al 15’ p.t.s.; Babel (L) al 12’ s.t.s.
CHELSEA: Cech; Essien, Carvalho, Terry, A.Cole; Ballack, Makelele, Lampard (14’ s.t.s. Shevchenko); J.Cole (1’ p.t.s. Anelka), Drogba, Kalou (25’ s.t. Malouda). (Cudicini, Alex, Belletti, Mikel)
LIVERPOOL: Reina; Arbeloa, Carragher, Skrtel (23’ p.t. Hyypia), Riise; Xabi Alonso, Mascherano; Kuyt, Gerrard, Benayoun (33’ s.t. Pennant); Torres (9’ p.t.s. Babel). (Itandje, Finnan, Lucas Leiva, Crouch)

34 yorum:

aşkın dedi ki...

Dinsizin hakkından imansız gelir, devamı da gelecek: bazılarımızın adi oyununa rağmen toz konduramadığı Manchester'ı da göreceğiz Chelsea karşısında.
Hem Roman o kadar para gömdü, şampiyon olsun artık.Bütün yıl aşağılanan Avram da çatır çatır intikamını alıyor.Drogba sevemediğim bir futbolcuydu, iğne deliğinden geçen golünden sonra kendisine inanmıyorum ama artık saygı duyuyorum.
Abi Hyippia'nın pozisyon penaltıysa dünyada penaltısız maç olmaması lazım.

L dedi ki...

sonunda liverpool'suz bir final. benitez gerrard'ı forvetin soluna, babel'i en uca koydun ya, ne demeli sana...

Adsız dedi ki...

ilk maç aurelio sakatlandı, yerine giren riise golunu caktı; bu maçta skrtel sakatlandı, yerine giren hyypia faturayı kesti. ondan hiç beklemezdim böyle acemice bir penaltı yapmasını. agger'i cok arıyoruz maalesef bu sene. yannız ona penaltı çalıp, hyypia'nin rakip sahadaki pozisyonuna çalmamak baya ilginç geldi bana.. bu arada rafa'cım canım, torres niye cıkar 2-1 yenikken, heleki sahada kuyt gibi bir hayalet varken, bir anlatıver be :)

edgar belgi dedi ki...

torres askina hadi liverpool derken, lampard'in penaltisi beni de aynen gozyaslarina bogar gibi oldu az kalsin, duygusal olarak sarj oluverdi bir anda bu anglosakson kapisma.

-drogba'nin ilk sutu kac kilometre hizla gitti bilmiyorum ama agir cekti, kaleyi sarsti bir.
- torres'in golunde benayoun dans etti chelsea defansini kilitledi. ikinci yari gobekten delme gorevi verilmisti sanirim kendisine, bir anlamda basarili oldu.
- ferguson tribunlerde gorundu, chelsea'den hafif korkmus olabilir.

kisaca bayagi keyifli macti, ama bir kac birayla daha da guzellestigini soylemeden edemiyecegim.

edgar belgi dedi ki...

bu arada mac sonrasi unutulmaz bir kare ortaya cikti avram grant yere yatip haykirdiginda. eller havada, rocky huzunlendi valla billa.

Adsız dedi ki...

Chelsea'nin ilk golünde bariz ofsaytta Kalou'nun pozisyonunu görmeyen hakemler başka her türlü ofsaytı yakalayabildi. Hyypia'nın penaltısı verilmedi yine, L'pool forumları resmen kaynıyor.

Ben de forum bildirgeci oldum anasını satayım banane. Futbolun adaleti varsa ManU sadece kazanmaz, artı ezer celskiyi finalde !

Adsız dedi ki...

sn. benitez'den ozur diliyorum, torres sakatlıgı nedeniyle kenara gelmiş, o kadar tekmeye iyi dayanmıs gene cocuk.

rybalta dedi ki...

kırmızı bir final bekliyordum, olmadı. drogba da seneye gideceği italya, olmadı inter(!)'e selam çaktı. liverpool'un de en iyisi benayoun'du kannımca. pek ümidim olmasa da, manchester diyorum kupa için.

bir de artık şu maçları spikersiz, yorumcusuz yayınlasınlar birader. önceleri komik oluyordu da, el insaf artık.

mourinho da gitsin reklam filmlerine versin kendini iyice..

Adsız dedi ki...

Drogba insan değil,Afrikalı hiç bir futbolcu da insan değil, çok daha üstünler!

cengaver dedi ki...

En sonunda sesi tamamen kısıp izlettircekler maçı ya, bir yorumcu hiçmi düzgün laf yapamaz!

Çok güzel maçtı, Chelsea'yi tutmasamda Lampard için gerçekten sevindim, yaptığı hiç kolay bir şey değildi.

Drogba are youu real humaan :))

Adsız dedi ki...

alouette Chelsea alouette...

Adsız dedi ki...

o iki ses ve o kanaldaki benzeri seslerin umarım sesleri savaş ay gii olur..

cnbce

Adsız dedi ki...

liverpool'u cok sevmeme ragmen benitez bu butceyle hala kuyt,benayoun,finnan,hyppia'yi falan oynattigi icin iyi oldu elendi diyorum. Ingiltere'nin ziya dogan'i...

Adsız dedi ki...

maç gerçekten tadından yenmez türdendi ama ah bir de ilker yasin olmasa...
Bülent

Adsız dedi ki...

premier leauge ingiltere dışında maç yapacağız diyince uefa, fifa bir ton tantana yapmıştı. 3 ay içinde adamlar moskovada maçı ayarladılar!

Adsız dedi ki...

Abi şu futbol cahili İlker Yasin maç yorumlamasın artık.

Unknown dedi ki...

"drogba damgasını vurur, maviler finale çıkar demiştim" demek istiyorum gönül rahatlığıyla.. :]
aslında müneccim olmaya gerek yok bunun için ya da bir sürpriz değil..
ama ben dün maçı seyredemedim.youtube'a da fake videolar koyulmuş eğlence anlayışı böyle dangoz olan insanlar tarafından..
link verecek arkadaşa saygılar sevgiler..

fyckreth® dedi ki...

Yanlis hatirlamiyosam bu Drogba futbolcuda degildi bir kac hafta once.. Gelisim dedigin boyle olsa gerek be!

Adsız dedi ki...

emre tilev'in ilker yasin hayranlığı nasıl bişeymiş öyle şaştım kaldım. bizim göremediğimiz bişeyi görüyo heralde adamda. bi de bütün maç arbeloa yı arbelao diye telaffuz etti. insan biraz mesleğine saygı duyar be kardeşim, en azından maçtan önce bi bakar kadrolara kimin adını nasıl okuycam diye. maç toplantısı yapıyoruz ilker yasinle diyosun ne yapıyosunuz o maç toplantısında ben merak ettim. skrtl squirtle olayına hiç girmiyorum bile!

Adsız dedi ki...

Emre Tilev, İlker Yasin'i yalaya yalaya bir hal oldu.
Bu arada Emre Tilev'den "her türlü golsüz beraberlik" deyişi çok bombaydı, güzel oldu, çok yakıştı.

devletli dedi ki...

kampanya başlasın, ilker yasin ve ömer üründül'ün maç içinde yorumculuk (?) yapmaları yasaklansın. ilker yasin, yancı spiker gibi, asıl spiker bişey anlatacak, hemen bir ukalalık, bir ben bilirimcilik, bir sen de adam mısıncılık... ömer üründül zaten biloklar arası, direkler arası, vaay hacı cavcav...

arbolaooa diye topçu varmış?

attika dedi ki...

fener eşleşmesi zamanı abramovic rusyadaki bütün otelleri kapatmış deniliyodu, varmış oligarkın bir bildiği demek.son sozüm sana gerrard:yakıstırabildin mi dün geceki futbolu kendine!belki haklısın, bu zamana kadar hep senin sırtında yukseldi bu takım ama ben daha fazlasını beklerdim senden.o herzamanki hırsının zerresini goremedim dun aksam.liman işçilerinin en buruk 1 mayısıdır herhalde bugün...

cankalender dedi ki...

Drogba bu sene İtalya'ya olmadı İnter'e gidecek demesi neydi öyle yahu?

Saçmalama rekorlarını geliştiriyor gün geçtikçe ve buna kimsenin bir şey dediği yok.. Adam Uefa maçlarında, Şampiyonlar liginde.. Bi git başımızdan artık..

dinazor dedi ki...

Maçı bir tarafa bıraktım, maçta bir pozisyona fena taktım. Chelsea'nin uzatmada attığı ofsayt tan sayılmayan gol. Taktığım konu pozisyonun ofsayt olması yada olmaması değil. Lpool un uyguladığı ofsayt taktiği. Adamlar o pozisyonda 2 sn içinde kalelerinden 8-9 m açılıp 4 chelsea liyi ofsaytta bıraktılar. Bunun adı nedir? fundemantal? koordinasyon? ekip ruhu? antreman? kalite? cesaret? tecrübe ? taktik? Düşündüm, kaç takım yapabilir bunu üstelik bu kadar güzel yapabilir, yapabilmekten öte kaç takım karşındaki rakip chelsea iken orada o kararı verebilir. Şutun/pasın geleceğini anlayıp topu kesmek için kale önüne kapanmak yada oradaki 4 Chelsea liyi fark edip kalelerinden 8-9 m açılmak?

Fubolu bu yüzden seviyorum galiba!

Son olarak, bu tür kupalarda çeyrek final ve ötesine geçmenin sırrı bu tür detaylarda ise bizim daha çooookkk ama çok ekmek yememiz lazım..

Adsız dedi ki...

Aceto nun dediği gibi drogba nın ilk golü acaipti. Yakın kamera hakkaten yakalayamadı topu. Reina direk dibinde olsa topla içeri girerdi artık.

Adsız dedi ki...

valla drogbaya helal olsun diyecek başka bişey yok... bi önceki turda futbolcu değildi 1 turda kendini o kadar geliştirdiki dünyanın en iyilerinden biri oldu..

orkun dedi ki...

Ben yine bizim perspektiften bir yorum yapacağım (zaten chelsea şampiyon olsun diye hevesle bekliyorum, hiç olmazsa şampiyona elenmiş oluruz :) ), bizim ilk chelsea maçından sonra bir postta deivid'in golü üzerine "cech olsaydı o golü yerdi/yemezdi" kapışması yapmıştık, görüldüğü gibi cech onu yiyip "daha yok mu?" diyormuş. Bu arada, çelişki olacak ama, herif bence şu anda bir numara, daha önceki ankette buffon'a kullanmıştım oyumu ama cech kesin daha iyi.

Beercholic dedi ki...

işte premier league bu derim başkada birşey demem!

salva dedi ki...

bu maçla ilgili benim dikkatimi çeken bir konuda, üstte yazılanların dışında,
chelsea tribünlerinin gollerde ki kopuşları idi.
Çok konsantre bir şekilde bekledikleri belli özellikle ilk gol ve Essien in iptal edilen golü, dehşet bir kopuş yaşadılar "yeahh" sesini resmen böğürdüler...

Adsız dedi ki...

neymiş efendim başta mehmet demirkol beyfendi,arkasından ömer üründül beyfendi chelsea tam fenerbahçe'ye uygun bir takımmış .Kardeşim türk futbolu ilerlemiyorsa bilinki bunda katkınız çok büyük.yıllarca türk insanını pivot santrafor pivot santrafor diye diye ,hakan şükür tipi ön ekini de ekleyerek kandırdınız zati.artık susun bi zahmet.gördünüz chelsea'yi gördünüz barca'yı, manu'yu sizin zırvalarınızı duymaktan bitap düştü insanlar.bakın santrafor orada mavi forma giymiş.ne pivot ne de hakan şükür tipi.allah müstakınızı versin.
ercü

Adsız dedi ki...

youtube.com/watch?v=8jijfzdPEGk

arnawut dedi ki...

Maç müthiş, Drogba müthiş, gol sevinçleri müthiş.. İ.Y ve E.T. iğrenç ötesi!!!!!
İtalya olmasza İNter hea?!!!
Her türlü golsüz beraberlik çelski' ye yetiyomuş hea??!!!! :D :D Bu kadar da mal olunmaz ki kardeşim. Bu kanalın sahipleri hiç mi izlemez bunları!!!!

Bu arada maçın videosu içün:
http://www.tvgolo.com/football.php?subaction=showfull&id=1209583805&archive=&start_from=&ucat=50&

Adsız dedi ki...

"Bu maçı ve sonrasında kupayı Chelsea alacak" yazmıştım dün yorumlara.

Bir kez daha görüldü ki Chelsea saha dışı faktörlerinde etkisiyle inanılmaz konsantre olmuş kupaya.MANU alsa çok sevinirim ama kupanın adresi iyice belli oldu gibi.

Sheva'ya iyice üzülmeye başladım.Maçın bitimine 3-5 kala oyuna girecek futbolcumu bu adam... Çocuğuna İtalya'da İngilizce öğretecek adammı bulamadın kalktın taa İngiltere'ye geldin ee akılsız seni...

simon t. dedi ki...

Drogba'nın vuruşu süper ama yine de kaleci kapalı köşe denen yeri kapatmakla hükümlü. Reina çok açık bırakmıştı yakın köşeyi.
Hyypia'nın yaptırdığı da penaltı ama kendi yaptığı penaltı, böyle bir maçta ahmaklık.
Babel'in attığının çok benzerini Volkan Sevilla'dan yiyince adı büyük hata olmuştu. O sertlikte toptaki falso ölümcül oluyor.