28 Nisan 2008

Ercan Saatçi ile
Aynı Havayı Solumak

Mutlaka eşi, çocuğu, akrabaları, yakın dostları seviyordur onu. Başka seveni de olduğunu sanmıyorum bu ülkede. Ender bir durumdur, hakkında tek olumlu laf eden görmedim çevremde. Ercan Saatçi'den bahsediyorum. Müzikal kariyerinden -"Sayenizde"yi onun yaptığını aklım almıyor- banane de; spor yazarlığı bir felaket. Dün Galatasaray-Fenerbahçe maçında kale arkasında Galatasaray'lıların yaptığı koreografi için yazdıkları utanç verici. Üstelik ne olduğu hakkında tek kuruş fikri olmadan ve televizyon başından. Koreografideki saha zeminini vurgulayan yeşil rengin varlığını sorguluyor sarı-kırmızı'nın yanında Ercan Saatçi. Bu nasıl ucuz şovenliktir, bu nasıl ucuz provokasyondur? 80 köşe yazarının yorum yazdığı derbiden bu çıkarımı yapan tek köşe yazarının Ercan Saatçi olması beni hiç şaşırtmadı. Onunla aynı şehiri paylaşmak, aynı havayı solumak bile rahatsız ediyor insanı.
***
Street Fighters
koreografisini başarılı bulmadım. Uygulamada bir problem olduğu ya da rüzgardan dolayı görüntünün iyi verilemediğini söyleyebilirim. Hareketli koreografi yaratmak kolay iş değildir. Kezman hakkındaki fikirlerim de blog arşivinde mevcuttur, Maldonado hakkında da. İki stoperinden 10 metreden fazla uzaklaşmayan ve al-ver oyunu "basit oynuyor" ile taçlandırılan Maldonado için Alex'in geldiğinde "onun gibisi Türkiye'de yok" demeci sanırım gerçek. Harbiden de onun gibisi yok. Wederson-Uğur; Gökhan Gönül-Deivid kanatlarıyla, Selçuk ile başlayacağını tahmin ediyordum Zico'nun. Sanırım onu yanıltan Beşiktaş derbisi ve Kazım oldu. Galatasaray'ın sadece kağıt üzerinde kalan 4-4-2'si 90 dakika boyunca basit bir kuralı yerine getirdi. Top rakipteyken, 9 kişiyle topun gerisinde kalmayı başardılar. Fenerbahçe'nin 4 kişiyle hücum varyasyonu üretip bu 9 kişiyi altetmesi ancak bireysel bir savunma hatasıyla ya da uzaktan şut denemesiyle gol getirirdi. Ona da izin vermedi Galatasaray. Kadıköy'de Sevilla ve Chelsea için "oynamadılar" yorumu yapanlar; bu Fenerbahçe için de "oynamadı" diyebilir büyük bir rahatlıkla. O iki maçta Fenerbahçe rakibi nasıl oynatmadıysa, Galatasaray da dün bunu başardı derbide. Dün derbiye sırtında Sartre/10; önünde ise "In football everything is complicated by the presence of the opposite team" tişörtüyle gittim. Sahada Galatasaray'ın 10 numarası yoktu ama oyunu rakip açısından çetrefilleştiren 11 adamı vardı sahada. "Bu iş bitti" diyenin alnını karışlarım bu arada... Futbol tarihinde Tenerife diye bir gerçek var!..

40 yorum:

dinazor dedi ki...

Öncelikle bir Fenerli olarak Galatasaray'ı tebrik etmek lazım. Sene başından beri bilmem kaç maçını seyircisiz ve neredyse bütün maçlarını teknik direktörsüz (!!!) ve başkansız oynamış bir takım ligin bitimine 2 hafta kala bu başarıyı gösterebiliyor ve derbi maçında şampiyonluk için gereken mücadeleyi verebiliyorsa (kutlu doğum haftasından mı acaba ??) yiğidin hakkını yememek lazım. Bu lafın üzerine de bizim "sadrazamın sol tarafındakiler" için bir şey yazmamak lazım ama yazacağım. Hiç bir Fenerli oyuncunun bu maçtaki oyunu ortaya koyma hakkı yoktu. Teknik diretörün yanlış diziliş çıkarmış olabilir ama sen adam gibi futbolcuysan yerine göre boş vereceksin teknik direktörünü. Rakibin sana adım attırmadığını görüp bir çözüm üretmeye çalışacaksın, hiç birini yapamıyorsan rakibinden fazla koşacaksın ve basacaksın. Alex in Hagi olamaması da buradan geliyor galiba. Yanlış anlaşılmasın basın toplantısında Zico'nun yaptığı gibi futbolculara değdirmek istemiyorum ama (Zico'nun artık kendine değdirecek bir şeyide kalmadı ya) bu maça Maldonada dallaması ile başlayan (K'a'zman ı geçtim) Zico'ya çok şey söylemek lazım. Avrupa ile TR maçlarının farkını bir türlü anlayamadı bu adam. Bir gün önceki MUntd-Chelsea maçındandamı bir nebze ders almamış bu adam. Hep bir şeyler öğrendiğinden bahsediyor, merak edip öğrenmek için birilerine sorsaymış ya; SamiYen'e beraberliğe yatmak için gidilirmi?
Bu maçta berabeliğe ancak rakibi kaleye yaklaştırmadan yatabilirdi (Maldonada ile bu imkansızdı) ki bu bile önümüzdek 2 maçın alınacağı garantisini vermezdi..
Stajer kupa maçındanda ders almamış ki...

Ercan Saatçi'ye gelince; Adamın sevilip sevilmemesi bir yana, olayı epey saptırmış . Ben konuyu saptırmadan soruyorum. O yeşilin anlamı neymiş bilen varmı?

iktisadiajan dedi ki...

Uzun zamandır blogu büyük bir keyifle okuyorum ama bu entry bir başka mutlu etti beni.
Bu zavallı arkadas malubiyeti ört bas etmek için cok büyük bir camiyayı zan altında bırakan bu yazısıyla ezikliğini bir kez daha ispatlamıştır.
Çok sevdiğini!! iddaa ettiği ülkesinin renklerini tüm dünyaya tanıtan(bkz. parken st. 2000 galatasaray forma renkleri) bu camiyaya atılmaya çalısılan bu çamur ancak boyle bölücü ve ayrımcı bir kafanın içinden çıkabilir.
Zavallı aklına getirdiğin bu zavallı komplo teorini tüm benliğimle kınıyorum...

arnawut dedi ki...

E.Saatçi'nin yazısını okuyunca şok oldum! Kafası karışmış renkleri görünce! Sende kafamı var diyecem olmayacak. Tamam kareografi tam oturtulamamış ama ordan bu sonucu çıkartacak adama beyinsiz denir. Hadi hepsini geçtim Şarkı yarışmalarında mı zannediyor bu herif kendini. Onu da geçtim bu adama spor yazarlığını veren hiç mi akıl edememiş ne anlar diye! Her cümlesi Fener Cimbom karşılaştırması yahu. Yazık!

Maça gelirsek :) Mutluyum, huzurluyum. Futbolcuların kesinlikle benim gibi düşünmemelerini dileyerek bu vakitten sonra Sivas Mivas :P tanımayız artık..

Adsız dedi ki...

Keşke Chun Li'ye değil, Ercan Saatçi'ye "Aduket" çeken Ken kareografisi hazırlasalarmış...

oKs dedi ki...

Maçı izlemedim daha doğrusu Lincoln'un olmayışı Fenerbahçe'nin 11 'i açıklandıktan sonra gerek görmedim.Zico neden kendini ateşe atıyor bir türlü anlam veremiyorum. Colin'den hiç bişey olmayacağı sahaya adım attığı ilk günden beri belli (sağ kanatta forvette daha verimli olabilir) . MALdonado adına layık bir adam tam bir mal..Lincoln'ün olmayışı GS'nin ekmeğine yağ sürdü tabi bence...

Adsız dedi ki...

ertuğrul'un bobo'yu oynatma sevdasıyla beşiktaş'ın, zico'nun kazım+maldonado'yu oynatma sevdasıyla fenerbahçenin şampiyonluğu gitti bence.
gs çok iyi top oynamasa da süper bi pres yaptı. tebrik ediyoruz.
bu arada türk işi sos cagon da fena değilmiş ona da bi post isteriz=)

tknycl dedi ki...

http://www.antu.com/AntuGorsel.aspx
yorumu biz değil fenerbahçeli arkadaşlar yapsın!içimden geçenleri söylesem haklı olarak aceto yayınlamaz çünkü..

serkan utlu dedi ki...

herkes kendi işini yapsa iyi olacak...herkes takım tutar ama ben g.saraylı olarak farzedelim rıdvanın , demirkolun yorumalrından gıcık olmam..çünkü futbolun dilini doğru kelimelerle kullanan sevdiğim yorumculardandır . ercan saat kendini popstarda veya saracoğlunda zannediyor galiba...artık insanlarda yavaş yavaş kimi okuyacağını veya okumayacağını anlıyor yavaş yavaş galiba...

tknycl dedi ki...

koreografiyle ilgili soru soran arkadaşa cevap:
orada sarı saçlı ve kırmızı karate kıyafetiyle ken sarı-lacivert kıyafetli chun-li'ye aduket çekiyor.olay da metafor anlam kazansın diye çim sahayı temsil eden yeşil renklerin üstünde olur.hayır bu bakış açısı yarın stadın sarı-kırmızı renkleriyle stadın çimlerini bahane ederek yine böyle patavatsız söylemler de bulunur hiç şaşırmam.adamlar yaratıcı ekibiyle kasıyorlar godfather, fred çakmaktaş, street fighter hepsi çok eğlenceli bir o kadar anlamlı tribün şovları (ultravestiyle karşı kontrastta) ama ona bile bir şekilde takıcak bir kulp buluyorlar.antu.com'un girişindeki görsele bir bakın şimdi derim ben.ya da aziz yıldırım kişisinin bugüne kadar ki söylemlerine, ercan saatçi vb. türlerinin komplekslerine.sonra neden fenerbahçeden ve taraftarından nefret ediyorlar diye sormayın güzel kardeşlerim.
son olarak futbol seven bir adam olarak söylüyorum tabii olmazsa olmaz -bir galatasaraylı olarak- klişesiyle birlikte:
"alex'e uzanan eller kırılsın!"

Adsız dedi ki...

ercan saatçinin kendi takımının armasındaki renklerden haberi yok herhalde :) http://upload.wikimedia.org/wikipedia/tr/e/e5/Fenerbahce_belirtke.gif

Beercholic dedi ki...

biz fenerbahçelilere yakışan sadece ve sadece gs yi bu güzel oyun ve haklı mağlubiyetinden dolayı tebrik edip, futbolcularımızın sonuna kadar arkasında durup ve gs nin puan kaybetmesini bekleyip şampiyonluğa ulaşmaktır...

scapula dedi ki...

Kuduradursun. Ben de ilk başta sinirlenip yazı döşendim ama şimdi umrumda değil. Böylesi daha güzel; Samandıra'yı basan Fenerbahçeliler, kendilerini rezil eden damatlar... Hakikaten daha keyifli oluyor böyle, alışmışız bunları görmeye.

Bir de maçın üç adamını seçmemiş, hayal kırıklığına uğradım. Yoksa üç adam, son paragraftakiler mi acaba? Sedat, Tansu, Ertuğrul...

@dinazor,
Yeşil, dünyadaki tüm statların olduğu gibi Ali Sami Yen'in de yeşil çimlerini sembolize ediyor. :)

Adsız dedi ki...

Sami Yen' in önündeki ışıklara baktım dün karşıdan karşıya geçerken..Sarı-Kırmızı-Yeşil...

Adsız dedi ki...

ercan saatçi isimli şahısı tebrik etmek gerekiyor. çıkara çıkara bu hakareti çıkartabilmiş 90 dakikadan..

eminim ki dün gece maçtan sonra oturmuş acaba ne yazabilirim, nasıl gölgeleyebilirim galibiyeti diye düşünmüştür. aklına bu fikir gelmiştir. veya kendine yakışan bir yer olan antu.com da görmüştür.

kareografi başarılı veya başarısız olarak nitelendirilebilir. ama sen kalkıp saha zemininin rengini bilmeden, kareografinin temasını anlamadan saçma sapan yorumlarla rakibine çamur atacaksan orada durman gerekir arkadaşım. bu kadar ucuz, şovenist olmaz. aslında herkesin aklından geçen cümleler var ama o da biz de saklı kalsın.. yazmayalım..

şahsen ben de bir daha hürriyet gazetesi almama kararı aldım. çünkü o köşe atıp tutma yeri değil, yalan yazma yeri hiç değil. eğer 60 yıllık gazetenin insanlara saygısı yoksa benim ne o gazeteye ne de o yazar diye geçinen insana saygımın olması beklenemez.. o gazetenin genel müdürü! ne iş yapar anlamadım gitti..

kareografiye gelecek olursak biraz street fighter kültürü olan kişi anlar kareografiyi.. sarı ve kırmızı renklere sahip olan ken galatasarayı simgelemekte.. rakip fenerbahce ise alaycı bir tavırla chun lee olarak resmedilmiş..

zaman 20:43 ü yani "hedefe 2 kala" yı göstermekte.. ken aduket atarak chun lee i perfect ile geçip oyunun sonuna doğru ilerliyor. futbol ile street fighter karışımı birt olay anlatıldığı için saha zemini olan yeşil renk ve taç çizgileri de kareografi de yerini almış..

art niyet arayanların niyetinden şüphe ederim çünkü kişinin fikri neyse zikri de odur.. zira algı yeri olarak başka yerler kullanılırsa sonuç bu oluyor.

sonuç olarak böyle yazılar yazılması, site girişlerine bu tarz flashlar konulması galibiyetten aldığım zevki iki katına çıkartıyor. hazmedememek böyle bir şey olsa gerek..
antti_sumiala

http://img217.imageshack.us/img217/1319/n7636591634959527237mt8.jpg

fyckreth® dedi ki...

Ben size baska birini daha soyleyeyim en az Ercan Saatci kadar sacmalayan. malumunuz bu haftaki ulkemiz derbisini 23 Nisan TCBMM nin acilisinin oldugu haftada bunu es gecip, 1300 sene sonra uydurulmus kutlu dogum haftasi diye biseye atfeden milli kahramanimiz! Hakan Sukur...

n.ackgz dedi ki...

damat kontenjanından yazar olunca ancak bu kadar oluyor işte.
cici babası ertuğrul özkök yazdırmasa kimse yazdırmaz buna zaten

dr feelgood dedi ki...

ercan saatçi ye her yazısından sonra email atıyorum. hiç cevap alamadım daha. bu sefer baya uzun bir e-mail atıcam ve sanırım biraz hakaret dolu olucak. çünkü bu adamın kafası basmıyor. fenerli olsam çok utanırdım hürriyet gibi bir gazetede onun yazısını görmekten.

maçın 3 adamı yazmıyor hürriyetspor.com da. çok eğlenceli oluyor maçın 3 adamını okumak.

Unknown dedi ki...

Galatasarayın bizi oynatmadıgını iddia edenlere katılmıyorum. Evet belki Galatasaray bizi kitleyip oynatmayabilirdi ama bunun icin önce bizim en azından bir mücadele koymamız lazımdı. Biz mücadele etmedigimiz icin Galatasarayın bizi oynatmama gibi bir ihtiyacı kalmadı zaten. Son söz olarak tüm Galatasaraylı arkadaslara tebrikler.

Adsız dedi ki...

Anlamadigim bi soru var izninizle..
Neden buraya yorum yazanlar o fotografa takildilar, iceride antu.com da zaten o fiilleri yapanlara giydirmisler, desteklemiyorlar ki (yorumlari okuyunca gormeden siteyi sanki futbolculara giydiriyolarmis havasi var). Ayrica FB camiasi kalksa dese ki, 5-10 tane piskopatin yaptigi koca camiayi neden bu kadar baglasin, 5-10 GS taraftarinin Cheksea`yi karsilamaya gittiginde oldugu gibi.
Bazi arkadaslarda bayagi bi eglenmisler belli ki, aslinda Kezman`a cigerlerine dogru bir iki bicak sallasalardi daha mutlu olacaklarmis. Utanacaklarina!
Fikret...

tofi dedi ki...

bi fenerli olarak sadece uyuz olmak icin okudugun yazarlar olur ya, ercan saatci de başı ceker; herkesin kendi dogrusu vardir bana gore de degişmedi ve degişmez, selcuk yerinin en iyi turk oyuncusudur, devşirme de aurelio dur. yok ataga cikarken top kaptiriyormus, bunlari gecelim, gercek fenerlidir, mucadeleden hic kacmamistir, bu futboldur, ezeli rekabet olmasa bu ligin tadi zaten kalmaz, ben maldonadoyu gordugum anda evden ciktim gittim, yenilmemeye gittigimiz, yenmeyi gram düsünmedigimiz belliydi, ve ugur boral sol aciktir sol bek diil, bunu bu yil avrupa maclarinda bile ispat etti, ama kosmazsan seni pendikspor bile yener. 90% bu lig bu yil da bitmistir, bu saatten sonra GS, hakemlerle de korunan sivasa yenilmez, turu haftaya atar, tebrikler. please go home zico& take maldonado with you!!!

dinazor dedi ki...

Evet, resime biraz dikkatli bakmak gerekiyormuş..yorumları okuyunca sorumun manası kalmadı..Demekki zamanında biraz streeet fighter ila vakit geçirmek gerekiyormuş !! Açıklamalar için teşekkürler.

Adsız dedi ki...

Her Galatasaray Fenerbahçe maçından önce medyada sarı ve kırmızının aleyhindeki haberler büyütülür. sorunlar hep florya'da yaşanır, samandıra'ya giden başkan motivasyon yapmaktadır oysa.

maç biter galatasaray kaybetmişse mesele yok ama fener kaybetmişse bu maçın bir kazananı yokmuş gibi davranır spor medyası. bugünkü gazeteler gayet zevksiz hazırlanmıştır mesela. ve yarından sonra tartışılacak olan da zico, maldonado, kezman ve samandıra'da futolcu kovalayan çapulcular olacaktır. kimse bu maçı bir takım kazanmıştı demez. demesinler...

hakan'ın mesajından sonra galatasaray laiktir diye slogan atan laikçiler ile tribündeki kareografiden medet umanların söz sahibi olduğu bir ülke burası. ama tarih orada duruyor, onu değiştiremezsiniz.

fb'li arkadaşlara not: Rüştü'nün dövülmesini sağlayan adam bugün bu ülkede şampiyonluğa oynayan bir kulübün -hayır fener değil- başkanı iken, ve daha yargılanmamış deşifre edilmemişken sizinkiler daha çok kezman, alex kovalar... önce geçmişinizi temizleyin..

cnbce

Olympian dedi ki...

bir fenerbahceli olarak ben de dun aksam ki maci hazmedemiyorum. ama it gibi saga sola saldirmanin manasi olmadigini ve oyuncularimiz tarafindan bize kazik atilmis oldugunu biliyorum. ercan saatci yi tartismak bence yersiz. bugune kadar acaba kim kendisinin kaleminden kayda deger bir yazi ciktigini soyleyebilir ki? ancak, herkes tarafindan fenerbahce taraftarini yansittigi dusunulen (ben katilmiyorum, belki fb taraftarinin oyle olduguna inanmak istemiyorum) antu.com un yaptigi camur atmaktan, hedef sasirtmaktan baska bisey degildir. aslinda bu tavir, kulubumuzun baskani ve yoneticelerinin de dustur edindigi bir davranis seklidir. aslinda bu davranis sekli,tum kuluplerin yoneticilerinin ve genel anlamda cogunlugu meydana getiren taraftarlarin davranis sekli ya bence, onu da gecelim.

mac hakkinda ise sunu soylemek isterim. dun aksam, fenerbahce nin oynadigi futbolun en buyuk sebebi, yonetim zaafiyetidir kanimca. fb, evinde bursaspor a da bu oyunla kaybetti, ertesi hafta deplasmanda ankaragucu ne de. zico nun ve futbolcularin umursamazligi, gayet makul ve abartilmamis idari disiplin cezalariyla halledilebilirdi, ancak gerek gorulmedi. onceden iki puan kaybinda hoca gonderilirdi, simdi ise hicbir sekilde en ufak bir uyari yapma geregi gorulmuyor.

galatasaray i ise, sadece bu mac icin degil, butun sezon icin tebrik etmek lazim. ben galatasaray in sivas ta maglup olacagina inanmadigim icin, simdiden sampiyonluk icin de tebriklerimi sunayim.

ACY dedi ki...

ben acikcasi kizmadim ercan saatciye, hatta hosuma bile gitti diyebilirim. mutlak galibiyet inanciyla oturmus plazmasinin karsisina ahalini de toplamis ki galibiyeti topluca kutlayabilsinler. ama isler umdugu gibi gitmedi ne yapsin. kaleye tek sut atip yarim pozisyonla bitirdiler maci. onun o mac sonundaki suratinin rengini, icinde bulundugu ruh halini, kaasindan gecenleri dusunebiliyor musunuz? yazisini okurken, etrafindaki sevdiklarinin zaman aktikca kendisinin sinirini nasi bozdugunu anlatirken bire mutluluk bir sevinc doldu icim, o mac bitisinde laptopunun karsisina gecip, sinirden dolmus gozler ve kipkirmizi suratiyla yazisini imla hatalari ve turkce yanlislariyla yazmaya calisisini, bir rum yada yunan takimi olarak gordugu galatasarayi nasil kucuk dusurmeye calisirken kendisinin kucuk ve komik duruma dustugunu dusunurken mac sonu aldigim zevk kadar zevk aldim. hemen yanibasinda duran sozde objekti bir gazetenin genel yayin yonetmeninin yaninda bu yaziyi yazip da yayinlatabilmesinin cok vahim oldugunu dusunmekle beraber bir yandan da boyle yazilarin yayimlanmasi hosuma gidiyor. turkiyenin en buyuk takiminin galatasaray oldugunu ve bunu degistirmek icin yukari tirmanmak yerine ustundekini assagi cekmeye calisanlarin acizligini gosterdigi icin tesekkur ediyorum kenisine ve 750lik pellegrino tavsiye ediyorum kristalli isil isil mideni rahatlatir 250ligi kesmez ama..

tofi dedi ki...

clean shit, büyük kücük takim olaylarina girmezsek bu site kalitesini korur bence...sanirim yazin uzun diye, yeteri kadar incelenmemis. Tebrikler GS

Mucoid dedi ki...

@fyckreth®...

Hakan'a kutlu doğum haftasıyla ilgili açıklamalarından dolayı eleştirmek doğru olmaz bence..Müslüman bir ülkede değilmiyiz?..herkes istediği gibi dinini yaşayabilir..

ACY dedi ki...

@tofi; burasinin forum degil yorum sayfasi oldugunu zannediyordum ben gorusumu o sekilde belirttim ve oyle oldugunu dusunuyorum kimseye kufur etmedim hakaret etmedim sen farkli dusunuyorsan kendi yorumunu yazarsin benimkine cevap yazmazsin bundan sonra yazdiklarimin yayinlanabilitesini elestirmez ve uzerine yorum yapmazsan sevinirim burasi forum yada ucuz sozluklerden biri degil. verdigim rahatsizliktan oturu de basta bulent bey olmak uzere butur blog okuyucularindan ozur dilerim. saygilarimla.

r7 dedi ki...

ustad kiskandiriyorsun insani, ben de istiyoum o ti$ortten veya nereden bulunur bilgisinden..

BT dedi ki...

@r7
adres budur:
http://www.philosophyfootball.com/

astro dedi ki...

aceto
bence bu adam hakkında bukadar uzun şeyler yazmaya değecek biri değil be abi. emeğine yazık, sadece son cümleyi yazsan yeterliydi.

Adsız dedi ki...

şampiyonluğun garanti olmadığını anlatmak için seçilen örneğin tenerife olması akşam akşam hüzünlendirdi beni...

Adsız dedi ki...

ercan saatci ayni siyasi gorusu paylasiyoruz, hangi takimi tuttugun onemli degil - ben galatasarayliyim- normalde ayni siyasi gorusten insanlar birbirlerine biraz musamaha gosterirler ama senden nefret ediyorum. hurriyet gibi bir gazetede yazi yazabilmen utanc verici spor basini adina. ben anlayamiyorum arkadas anlayamiyorum ya, can bartunun ilhan soylerin sanli sarioglu nun yazdigi bir spor sayfasinda ercan saatci nasil yazabiliyor, bu can bartu ilhan soyler felan yada sanli kaptan hicmi birsey demiyor?? ya bu nasil yazi diye? saka gibi ya- ben fenerden felanda nefret etmem, asiri fanatiklige gerek yok ama bu adam feneri kucuk dusuruyor 100 yillik bir camiayi ne hallere dusuruyor, arkadas ilk defa sorunsuz taraftarlarin adam gibi izledigi futbolcularin hakemin abartmadigi sinirsiz avrupai bir derbi izledik illa birisi cikacak karistiracak ortaligi. ulan hadi can bartu gibi m.demirkol gibi oturup taktik analiz yazamiyorsun, omer urundul gibi futbol terimin yok, anca macin 3 adami ve mac disinda olanlari yaziyorsun, yildirima yalakalik yapiyorsun o halde buralara geldin birde kayin baban sayesinde. peki neden ortaligi karistiriyorsun, koskoca fenerbahce senin bu ezik yazinlami cokecek? koskoca galatasaray senin o sari kirmizi yesil muhabbetinlemi galibiyetten kendine pay cikaramayacak saniyorsun??? ben hala ciddi bir bicimde anlayamiyorum arkadas o gazetede koskoca sinyor var ilhan soyler var sanli var erman toroglu var altan var bu adamlar hicmi bakmiyorlar bu ercanin yazdiklarina uyarmiorlar anlamadim bu korkut goze felan ne yapiyor da izin veriyor bunun boyle yazmasina???

Kapali Ust dedi ki...

bu güzelim blogu Ercan Saatçi gibi meczupların yazılarıyla kirletmeyelim bence, delidir ne yapsa yeridir deyip gülüp geçelim

Adsız dedi ki...

son derece fa$izan bir maç(?) yorumu olmu$ damat feritten.. anca da bu beklenebilirdi zaten kendisinden.. orjinkofte'nin dediği gibi, gülüp geçmek en iyisi..

maç boyunca, aceto da yazmı$ zaten.. fenerbahçe sevilla'yı da chelsea'yi de oynatmamı$tı khalkedon'da.. dünkü maçta da galatasaray vardı sahada ve her topa 3 ki$i bastı.. bu hırs, bu azim.. gerçekten takdire $ayan.. bütün yürekli aslanları gözlerinden öpüyorum..

Adsız dedi ki...

fyckreth®

Hakan sukur icin laf etmissin de. Her sey o kadar basit degil. Kutlu Dogum, Peygamberimiz(sas)'i daha cok anmak icin miladi dogumunda da etkinlik duzenlemekten ibarettir. Altinda baska birsey aramaya da gerek yoktur. Insanlara hakaret etmek bu kadar ucuz olmamali. Saygilar herkese...

Murat Ozkan

dinazor dedi ki...

@clean shit
Büyüklük neye göre ölçülür? Hele futbol gibi evrensel, taraftarının fanatikliğine göre değerlendirilen vs vs bir konuda bunun bir karşılığını tam bulabilirmsiin? Ben bulamıyorum. 41 yaşındayım. Kendimi bildim bileli Fenerbahçe'nin maçlarını takip ettim. Fanatik değilim ama iyi bir Fenerli olduğumu düşünüyorum. Rakibimize saygı göstermesinide biliyorum. Üstelik iyi bir Galatasaraylı olduğu aşikar @acetonun blogunda bu blogu çok sevdiğim ve beğendiğim için gelip kanımca kararımca yorumumu yapıyorum. Ve biliyorum ki bu blogta yorum yazanların derdi büyük takım-küçük takım değil. Onların derdi "futbol" ve yanında tuttuğu takımın başarılı olması isteği. Şimdi konuyu büyüklük küçüklüğe vurur isek biz 6-0, Tromso, 8-0 Ankaragücü maçı deriz vs deriz, sizde 7-0, Sigma, 25 yıldır kupa alamadınız vs vs vs dersiniz. Bu iş uzar gider. 100 küsür yıllık tarihi olan 2 kulüpte bu kavga bitmez. Bence bu blog ve yapılan yorumlar büyük küçük lafları edilecek yerler değil.

Adsız dedi ki...

ercan saatci kendi milliyetcilik anlayışını daha önce ekranlarda göstermişti. ne demek istiyor? ne anlatmak neyi ima ederek haklı galibiyet sonrası gündemi değiştirip kendi tarafı için öz eleştiri yapmak yerine neden renklere takılıyor? kendi hedef kitlesine faşizan çağrılar yapan antu.com tek kare foto ile asy de pkk bayrakları başlığını atarak kendilerini neden saf ve temiz gösterme kaygısına giriyorlar? sonra giriş sayfalarındaki fotosunu değiştirip takım otobüsüne saldıran kınıyoruz ayağına yatıyorlar.
evet ercan saatci bu maçın adamı sensin. bugünkü hürriyet spor da sos cagon şarkısının boca ya ait olduğunu yazmış alkışı hak ediyor. birde sana bu şarkı tanıdık gelmiş olucak ki girip internete dinlemiş yorumuda gayet düz mantık. bocanın renklerine bakın anlarsınız demekle yetiniyor. sahada neredeyse yabancısız sezon başından beri türk oyuncuların sırtladığı ve bu şekilde mücadelesine devam eden takımın esinlendiği şarkıya takılmış.
ercanım o şarkı isviçre bayrağı renkli boca nın değil. river in bir taraftar marşıdır.
ha bu arada vakit bulursan river in renklerinede bir göz at milliyetciğinin rengi ortaya çıksın. kaldıki 100. yıl marşı yaşa fenerbahce marşının nereden çalındığı/esinlenildiği ortadadır.

Adsız dedi ki...

koreografiyi neden begenmemenizi anlamadım, bence çok orjinal daha önce örnegini görmedigimiz güzel düşünülmüştü, yapılması zordu cesaret isteyen bir koreografiyi güzel sundular bence.

Adsız dedi ki...

Hocam Sartre/10 tişörtüyle gitmeniz kadar anlamlı olamazdı hiçbir şey.Ve bu detayları yakaladığınızdan her seferinde sizi kutluyorum.Gerçekten Galatasaray'ın 10 numarası Sartre'ın futbolla ilgili felsefesiydi bu maçta.Lincoln'den daha etkili olduğu bile iddia edilebilir:D

Donnie Brasco dedi ki...

açıkçası daha güzel koreografi beklentisindeydim
bence tam anlamıyla rezaletti

maça gelirsek de Galatasaray daha inanmıştı ve maçı hakederek kazandı
bu dakikadan sonra şampiyonluğu vermez

tebrikler demek düşer bize de ;)