22 Temmuz 2008

Meira Galatasaray'da

Kewell'ın ardından Meira... Sırayla yapılmıyor elbette transferler ama Hakan Şükür'ün bıraktığı; Özgürcan'ın artık "genç yetenek" olmadığının idrak edildiği, Necati'nin dönemediği Galatasaray'da, taraftar "öncelikle" Kewell gibi bir adama ihtiyacımız var demezdi. Olunca kimsenin itirazı olmuyor elbette! Meira transferi işte bu noktada farklı. Song gitmiş, Emre Aşık dönmüş, Euro 2008'in 2 gazisi Emre-Servet ve arkalarında defansı domine etmekte zorlanan iki kaleci. İyi bir stoper lazımdı Galatasaray'a. Geride lider bir oyuncu, tecrübe... Meira'nın Galatasaray'da çözeceği sorun, ön liberoların oynayacağı alan. Geçmişte tandemde oynayan ikililerin topu oyuna çıkartmaktaki basiretsizlikleri; Galatasaray orta sahasının göbeğini 20 metre geri atıyor; dolayısıyla hücum varyasyonları da 5 (+2 bek) oyuncuyla yapılıyordu. Meira bunu ilaç işte. Topla çıkabilen ve ilk pası orta saha yayına ya da iki kanat oyuncusuna düzgün atabilecek bir stoper. Bu da Mehmet Topal ve Linderoth'a sezon içinde rakip kaleye 30 metre çizgisinde bol bol şut olanağı sağlayacak. Sağ stoper mi olacak; Servet ile yer mi değişecek Meira göreceğiz... Hava toplarında Türkiye Liginde ciddi tehdit olan takım sayısı az. Problem Avrupa'da idi. Sağ bekte Sabri oynadığında boyu gereği stoper kademesine yüksek toplarda giremediğinden hep bir eksik kalıyordu Galatasaray. Keza aynı sorun Gökhan Gönül'de var. Galatasaray bundan sonra hangi mevkiye adam alır? Yabancıları sayalım ilk onbir için: Meira, Linderoth, Lincoln, Kewell, Nonda. Direkt oynayacak 6. yabancı hangi mevki için olmalı? Ben tahminimi -Skibbe tek forvet oynatır yorumuna rağmen- santrforda kullanıyorum ve kale Aykut-Orkun'undur diyorum. 6+2'nin 2'sine gelirsek ilk ihtimal kaleye Sorensen. Bu da Linderoth sağlam olduğu sürece Nonda'ya yedek kulübesinde yer açar.

41 yorum:

larende dedi ki...

Tam resmi açıklama gelmedi demiştim, ama bir de baktım ki...
Hayırlı olsun...

Ağustosta kısa dönem askerdeyiz, bu sene ligleri izleyemeceğim...

Bu yıl daha iyi bir lig olacak gibi...

Adsız dedi ki...

emre güngör kesilecek gibi, emre kısa mesafede nispeten servete göre hızlıydı song gibi ilk hamlede yatsa düşse bile ikinci hamleyi hızlı yapabiliyor, servet-meira kule defansı tr de hava topu vermez, bobo ya guiza ya top göstermez(tahminim). ama ön eleme maçlarında hızlı ve kıvrak adamlara karşı aralara kaçan forvet tiplerine karşı dezavantaj olabilir. ama umarım takım savunmasını ögretir skibbe... o zaman çok zor gol yeriz. yine de tam anlamıyla duvar gibi şu haliyle ...

Adsız dedi ki...

meira gs'a gelmez diyenlere selam ederim :)
tottenham ve liverpool'un elinden adam alinmistir, belirtirim.

Adsız dedi ki...

emre song'u kesmişti belki meira'yıda keser garantisi yok bence. hem forvet hem sağbek lazım galatasaraya sağbekte 1 tane adam yok şuanda sağlam uğur sakat

cankalender dedi ki...

http://acetobalsamico.blogspot.com/2008/07/fernando-meira.html

Kolpa diyenlere, gelmez diyenlere, 6s, cincon alamaz diyenlere "kapak" olsun. Yeni modamız sonucunda da Song'dan bir kaç kademe aşağı olduğunu öğrendik sağolsun bazı arkaaşlar.

Bilmediğiniz konular hakkında atıp tutmamayı öğrenirsiniz umarım.

alt + 168 dedi ki...

kaleye sorensen ve forvete ismi belirsiz forveti aldığımızı varsaysak (ki maşallah hayatımda böyle bereketli transfer dönemi görmedim)

sorensen - hakan, meira, servet, sabri - topal, linderoth, lincoln, arda, kewell - isimsiz forvet veya ümit [nonda, ümit, emreler, türk kaleciler, geçen senenin orta alanı barış ve ayhan klubeye]

veya

sorensen - hakan, meira, servet, sabri - linderoth, lincoln, arda, kewell - ümit, isimsiz forvet [nonda, topal, emreler, barış, ayhan ve türk kaleciler yedek]

iki şekilde de güzel kadro...

transfer yapılmazsa nolur. kaleye türkler geçer, forvette ümit, nonda olur ki bence güzel

Cenky dedi ki...

Yorumlar tam isabet,imza atıyorum altına ancak ben tercihimi sağ bekten yana yapıyorum, o tercih de %51'e %49.

anonim dedi ki...

ama adnancım böyle de olmaz ki! insan alıştıra alıştıra yapar transferi. aynı sene içinde üst üste böyle transferler yapılır mı?

aa ne ayıp! bir de kaleci ve forvet mi alacaksın? duymamış oliim.

hiç yakıştıramadım bunu sana adnancım. kalbi olan var olmayan var(!) :)))

Adsız dedi ki...

tek forvet oynatacak tahminine katılıyorum.bence bu noktada nondaya güvenmek lazım. geçen sezon ümit-hakan-nonda, belki de dengeleri korumak adına devamlı rotasyon ile oynatıldı.nonda en formda olduğu zaman bile üst üste 5maç oynamadı yanılmıyorsam.bu sene bu şans verilmeli.öte yandan ümit karan ve yaser de bu bölgede etkili isimler.
velhasıl bu mevkiye transferi gereksiz buluyorum tıpkı kaleye transferi gereksiz bulduğum gibi.

kanımca bu kadro yeterlidir;yallah cimbom yallah diyerek sözlerime son veriyor,abdurrahim albayrak olayından ötürü kıl olduğum "at kuyruklu" haldun üstünelle de kendimce bir barış anlaşması imzaladığımı kamuoyuna duyuruyorum.(bu sonuncusu çok saçma oldu farkındayım)

EDDIE dedi ki...

Zebina ve kaleci diyorum, forvete gerek yok diyorum.

Adsız dedi ki...

Hayırlı olsun. Bence de 6. yabancı forvet olur. Ama bu takımda alternatifsiz tek adam var; ugur ucar.
+1 olarak G.amerikadan filan biryerden isimsiz de olsa bir sag bek bulsalar iyi olur. Sabri'den sag bek filan olmaz kasmanın manası yok, Sabri bu kadroda sırıtıyor fazlalık, talibi varsa hemen satılsın.

Adsız dedi ki...

bordo macının ilk yarısını hatırlayan biri olarak en cok forvete ihtiyac var diyorum.

SAFÆ dedi ki...

son 3 yıldır turkiye ligin de izledigim maç sayısı middlesbrough'nun maclarından azdı fakat bu transferlerden sonra içimde bir kıpırdanma oldu umarım bu sene çok zevkli geçecek..

Adsız dedi ki...

sağ bek gelmesin, Uğur iyileşsin bi an önce... kaleci de gelmesin; ama Aykut da yan toplara çıksın, geri atılan paslarda çıkcak mı alcak mı acaba diye gel-gitlere sürüklemesin bizi...Karan da artislik yapmasın efendi gibi atsın golünü, kewell da coştursun bizi... öle olsun nolur :( :p

Adsız dedi ki...

meira zaman zaman cirkeflesebiliyor, ve cok sert ve abartili fauller de yapmisligi var vfb'de. ancak her seye ragmen cok saglam bir defans oyuncusu. liderlik vasiflari olan biri, ki stuttgart'in kaptaniydi, ve resmi olarak stuttgart'tan ayrilma sebebi, teknik direktör veh'nin kaptanligi bir alman oyuncuya vermesi ve meira'nin kaptanligini almasiydi.

sonucta sinirlerine hakim oldugu sürece, galatasarayin bu sezon yaptigi en isabetli transfer diye düsünüyorum...

Julien Dekosta dedi ki...

transferlerden ote beni en cok sevindiren sey takimda yakalanmis olan hava, oturdum tum roportajlari, antrenman goruntulerini izledim tum oyuncular skibbeye hayran durumda ve bu bence herseyden daha onemli!

Ayrica o kadar tatli bir kadro kurdukki bence bu sene kimsenin yeri banko degil. irfan, aydin, ferdi, yaser, baris ve saymadiklarim o kadar istekli ve yeteneklilerki ilk 11 de hangisini gorursem goriim sasirmam.

Adsız dedi ki...

skibbe'nin tek forvet oynatacağını düşünürsek ve kötü giden maçları çevirmek için forveti çiftlemesi gerektiğinde nonda ve karan bu görevleri de yapabilecek durumdalar türkiye için. ama ikisinen birinin sakat ya da cezalı olduğu zamanlarda maçı çevirebilecek futbolcu eksikliği olacak. geçen sene hakan şükür ondan önce hasan kabze en azından girdiğinde bir şeyler yapma ihtimali olan, kadroya güven veren adamlardı. bu sene öyle biri henüz yok. yeni transfer yaser şampiyonlar ligi maçında maçı çevirsin diye sokulabilecek biri midir henüz bu tecrübesizliğiyle? bence yabancı kontenjanına genç yetenek bir golçü ile bulunabilecekse bir kaleci çok iyi eklemeler olur. rakamlardan çok emin değilim ama kewell ve meira transferlerinden ettiğimiz tasarrufla(?) 2 kişi daha alınabilir.

Adsız dedi ki...

inanması zor ama galatasaray ilk kez bir transfer sezonunda fenerbahçe'yi "silik" bıraktı :D

getabbaaww dedi ki...

inanılmaz transfer gerçekten...ilaç gibi geldi...ayrıca yıllardır transfer sezonu açılınca kanser olan, fenere karşı sürekli transferde ezilen bir takıma iki senedir bu kadar yerinde transferler yapan adnanlari ve haldun üstüneli tebrik ediyorum. her ne kadar kulüpte tek söz sahibi olmaya çalışsalar da yiğidi öldür hakkını yeme...

bir de hakan balta-servet-meira-uğur önlerinde linderoth ve mehmet topal. birbirlerine alışırlar ve takım savunmasını iyi yaparlarsa türkiyede bu savunmayı zorlayacak forvet yok fener dahil. yapma canım feneri nasıl kilitler demeyin, topalın alexi nasıl kilitlediğini biliyoruz. guizanın kezmandan iyi olduğunu düşünmüyorum, bir semihin sürprizleri kalıyor...

bu sene çok güzel bir lig olucak,iple çekiyorum:))

Adsız dedi ki...

Bir sağ bek,forvet ve kaleci lazım bu takıma. Necatiyi versinler takasta filan cunku bu böle gitmez. Ugur kaptanı bitirdiler. Bize çok acilen bir bek lazım. Kaleci istiyoruz ama kimi alıcaz o da mechul.... Transferler bana göre halen çok yavaş gidiyor, kahretsin şu parasızlık :))

jose dedi ki...

ZEBINA dıyorum baska bırsey demıyorum.

eenbierje dedi ki...

Galatasaray'ın gerçekten kaliteli bir yerli kadrosu var düşününce. Topal, Servet, Arda, Balta, Karan, Emre Güngör, Barış, Sabri... Hakikaten çok değerli adamlar. Bu kadroya net oynayacak yabancılar katmaları büyük başarı. Hele ki Bouzid, Barusso, Carrusca gibi eşantiyonlardan sonra.
Beşiktaş'ı düşünüyorsun mesela. Holosko, Delgado, Bobo, Cisse, Seric, Tello, Sivok, Zapotocny... Neredeyse hepsi vazgeçilmez, hatta alternatifsiz adamlar. Nasıl bir 6+2 rotasyonu yapacaklar acaba Ertuğrul Sağlam. Savunma dışında derinlik sıfır. Hele ki Ricardinho'nun gidişinden sonra yaratıcı oyuncu olarak Delgado'nun sakatlığını düşünemiyorum. Serdar Özkan'ın hareketliliği dışında, araya top atacak ikinci adam Aydın Karabulut.

Galatasaray'da kilit adamlardan biri bana göre Barış Özbek. Barış'ın çoğu maçta yine 11 çıkacağını düşünüyorum. Kadroya bakınca şu an en olası pozisyon sağ beke monte edilmesi sanki. Uğur Uçar'ın eski seviyesini bulması vakit alır. Ama Barış bence asıl fırsatı Topal'la göbekte veya Lincoln/Kewell yokken sağ ileride bulacak. Bunlardan ikinci opsiyonda Barış-Arda-Kewell üçlüsü o hattın en etkili kombinasyonu olabilir.
Galatasaray belli ki eli yüzü düzgün bir forvet de alacak. Orayı bonservissiz bir tecrübeliyle halletseler uygun olur.
Bana göre herşeye rağmen, Aykut hedefler için güven vermiyor. Ama bir yandan da düşünüyorum, dünyada hakikaten kaleci sıkıntısı var. Kaç tane üst düzey takımın fark yaratacak kalecisi var ki. Bence orada en uygun isim Hildebrand olur. Hatta her türlü veteran Alman kaleci uygundur bence. Galatasaray için standardı olan, ne yapacağı bir kaleci gerek, olmayacak şeyleri kurtaracak değil.

Bir de Galatasaray'ın kadroyu dikkatli sınırlandırması gerekiyor. Ferdi'yi kiraya vermek en doğrusu bence. Serkan da ağır sakatlık sonrası bu rotasyonda kolay kolay yer açamaz kendine bana göre. Mehmet Güven kadronun adamı, ama oynayacağı her pozisyonda yedeğin yedeği konumunda. Oynamayıp üzecek adamlar oynayacakları bir yere verilmeli. Çok önemli bir nokta.

En son olarak da Aydın diyorum. Tek forvetin arkasındaki üçlüde Hasan Şaş'la birlikte çok sağlam bir back up olacak bu kadro için. Bu sene sınıf atlayacağına oldukça inanıyorum.

Adsız dedi ki...

@larende
Ben de askerdeyim abi yalnız bazı yerlerde lig tv var diyolar inşallah denk gelir bize :))

Pads dedi ki...

Alamet-i Fa®ika said...
yani yabancı yayınları takip etmesek inanacağız bu tip haberlere.

şimdi birincisi bu adamla sezon başından beri iki kulüp ilgilenmekteydi. bunlardan biri juventus, biri de liverpool. kulübünün bu oyuncu için talep ettiği bonservis bedeli ise 7.5 milyon €.

gelelim galatasaray cephesine. galatasaray'ın transfer bütçesi bu sezon için yaklaşık 10 milyon €. sponsorlarla birlikte max. 15'i bulur. yani bu adama bu bonservis bedeli ödenemez. çünkü alınması istenen bir forvet ve bir de kaleci var. aklın yolu birdir.

July 20, 2008 11:15 PM


neymis, herkes bilgisi dahilinde konusacakmis. Aklin yolu bence de bir:)

Adsız dedi ki...

"meira da kimmis. iddia ediyorum herkes bu sene sivok'u konusacak"

- S.E.

"meira cok yasli, besiktas'a alternatif olamaz (30 yas). onun yerine bizim alacagimiz simic daha iyi bir alternatif olur bize (32 yas)

-Y.D. (kluivert-wiltord'a hitaben)

gs ve fb sivriliyor, bir beşiktaşlı olarak çok üzülüyorum hem futbol, hem amatör branşlar, hem tesisleşme hem yönetim olarak geri kalmamıza ve artık malesef bu kadar şeyin yıllardır üst üste gelmesiyle türkiye'nin en cefakar taraftarı da bu kategoriye girecek...

Adsız dedi ki...

kaleciye hiç hacet yok, biraz güven yetecektir. ayrıca altyapı menşeili olan topçularla çalışmaya alışkın olan skibbe'nin de aykut varken bir kaleci istediğini düşünmüyorum açıkçası. cimbom bu sene düzgün transferler yapıyor. ben de tercihimi santrfordan yana kullanıyorum. ayrıca şunu da eklemek isterim : yaser yıldız hiç de boş bir adam değil, demedi demeyin.

Adsız dedi ki...

hakkatande galatasarayda fenerbahcede cok sivrildi turkiyeye bir ispanya gol kralinin gelmesi bir kewell in gelmesi bence muthis birsey fenere bakiyorsun kezman semih carlos alex hepsi muthis adamlar donuyorsun galatasaraya bakiyorsun nonda arda balta topal kewell meira gercekten guzellesiyor lig, eskiden bende uzuluyordum lan katar gibi olacak iste 35 yasindan sonra gelecekler felan diye ama bu gayretle giderse kluplerimiz cok daha iyi yerlere gelecek turkiye ligi. bir tek besiktas artik iyice silik kaldi insan sonucta uzuluyor 3 buyukler diye birsey vardi hatta 4 buyukler derdik artik kalmadi tabi su durumda 2 buyuk var gerisi biraz iste taraftarin buyuklugu felan.

cankalender dedi ki...

Sağ bekte Sabri'nin oynamadığı her rotasyon güzel olur bence. Forvetten öte bir sağ bek lazım, Uğur'un hali belli değil. Ne zaman iyileşecek, ne zaman antreman yapacak ne zaman form tutacak?

Adsız dedi ki...

bir tek şey istiyorum bir fenerli olarak , bir tek şey...

lig boyunca bi daha galatasaray, bizim paramız yok ruhumuz var edebiyatı yapmasın yeter !

devletli dedi ki...

ümit ve aykut bu sene de yedek kalırsa bir galatasaraylıdan öte bir futbolsever olarak kahrolacağım. "kaleye yabancı alalım, yabancı iyidir" düşüncesiyle vasat altı kaleciler için tırmalarsa senin kulübün, aykut'tan ne kadar güven bekleyebiliriz ki? aynı durum ümit için de geçerli, ezbere "yabancı forvet alcaz" (bir de on nomero) en işini bilmez yönetici davranışıdır. bu anlayış bu takıma ali mabula lukunku'yu getirdi. bırakın oynamayın takımla, alınacaksa uğur'a yedek, mümkünse birkaç pozisyon oynayabilen biri alınsın, yeter. ya da emre güngör sağbek oynasın. hatta linderoth bir maçta sağbek oynamıştı da döktürmüştü.

ha bu arada meira hayırlı olsun :)

Adsız dedi ki...

Skibbe eğer tek forvet oynatacaksa ne nonda ne karan yeterli olur. Tabi burda benim kıstasım hep şampiyonlar liginde başarılı olmaya yönelik. Eğer zaten hedef lig şampiyonluğu ise ilave forvete de gerek yok başka adama da.
Ama şampiyonlar liginde havadan top alabilecek, 4-5 sn. topu bekletip takımı rahatlatacak ve gol atacak adam lazım.
Ben hala crespo'da ısrarcıyım.
Eğer bütçe elveriyorsa bir de sağ bek alınmalı. Ama uğur'un durumunun ne olduğunu da açıksası merak ediyorum.
Lütfen bir bilen varsa söylersin? Sakatlığı ne durumda ne zaman sahalara dönüyor merak ediyorum.
Zira iş Sabri'ye kalırsa gene koltukları parçalayacaz...

yorkut dedi ki...

Bonservis bedeli nedir acaba hicbiryerde yazmiyor bilen varsa beri gelsin......

erenbatum dedi ki...

arkadaşlar ligte forvet açısından problem çekmeyiz ama avrupa da bordeaux ve bayer leverkusen maçlarını düşündüğümüzde ne kadar çok iyi bir forvete ihtiyacımız olduğu ortada bence mutlaka iyi bir forvet alınmalı avrupada çeyrek veya yarı final oynamak istiyorsak

Julien Dekosta dedi ki...

milliyet kewell sakatlandi haberi gecmis, baska hicbir yerde yok su ana kadar bu haber. eger yalansa haberi yapanlarda en buyuk sebektir.

Adsız dedi ki...

Mükemmel bir transfer oldu. Dikkatimi çeken ise şu:
"Adnan Sezgin'in bana gösterdiği proje çok önemliydi. Bu projenin bir parçası olmak için verilen fırsat nedeniyle kendisine teşekkür ediyorum" demiş. O proje nedir, biz de öğrensek...

Adsız dedi ki...

Kademe hatalarını fazlasıyla yapan bir oyuncu Meira.Ama hakkını vermek savaşçı ve hırslı biri.

Adsız dedi ki...

kewell sakatlandı haberi dolanıyor bu arada sitelerde. 1 ay yokmuş :(

hele bismillah daha maçlar başlamadan verdikmi ilk fireyi.

Adsız dedi ki...

Meira ve oyun sistemine yapacağı katkı konusunda çok güzel bir yorum. Tebrikler.

Scatterbrain dedi ki...

bence sağ bek almaz galatasaray.çünkü defans transferleri taraftarı coşturmaz genelde.bi tane aldık,yeter düşüncesi ile forvet'e koşturacaktır yönetimleri.
bu sadece benim fikrim tabi.görecez.

Adsız dedi ki...

Beşiktaş büyüklüğünden hiçbir şey kaybetmemiştir.lütfen sığ yorumlar,transfer bedellerine göre büyüklük sıralaması yapmayalım..
fenerbahçe acıların takımı ilan edildiği sene de bu ülkenin en büyük klüplerinden biriydi.galatasaray 15 yıl boyunca şampiyon olamadığında da çok büyük bir klüptü...beşiktaşın kötü yönetildiği,saçma sapan işlerin yapıldığı herkes tarafından zaten biliniyor...futbol kalitesi beni de memnun etmiyor...
ama bu durum camianın büyüklüğünden bir şey götürmez...elbet beceriksiz yöneticiler gidecek...o günler de gelecek...
ama burayı takip eden arkadaşlardan ricam;popüler yorum yapmayalım..sapla sabanı karıştırmayalım

anonim dedi ki...

@Pads

ah be güzel kardeşim, keşke o kopyaladığın yorumun altında yaptığım ikinci yorumu da kopyalayıp öyle yazsaydın. böyle bel altı vurmak olmuyor ama :P

madem sen koymadın, madem bana da söz hakkı düştü buyur;

"Alamet-i Fa®ika said...

artık iş kesinlik kazandı. meira hayırlı olsun.

sözlerimi geri alıyorum. yıllar sonra gerçekten ne yaptığını bilen bir yönetimle karşı karşıyayız. özhan baba bizi o kadar kötü alıştırdı ki bu transferleri duyunca şaşkınlıktan mala döndüm. :)

July 22, 2008 8:09 PM"