22 Temmuz 2008

Aferin Mynet Bravo Evren Alanlı

"El Değmemiş Bir Fikstür Lütfen" başlıklı bir yazı yazdım 19 Temmuz'da. Blog okuru bir arkadaştan bugün bir e-mail aldım. Bir link yollamış, "bana çok tanıdık geldi, size de gelecektir, eminim" diyor. Okudum yazıyı, üstelik imza da var yazıda Evren Alanlı. Mynet uyarıyor: Temiz Bir Lig Lütfen başlığı atmışlar. 3 gün önce bu blogdaki yazıyı almış, sağından, solundan bükmüşler, üstünden, altından çekmişler. İntihal değil bu başka birşey!!! Bu blogdaki yazının tüm argümanları bir şekilde ünlü Evren Alanlı'nın klavyesinden çıkmış(!). Şimdi ben de Mynet'i uyarıyorum: "Şebeklik yapmayın".
***
Evren Alanlı Mynet spor editörüymüş. E-mail atmış, cevap hakkıdır, yayınlıyorum lakin zeytinyağı kültürü gazeteciliğe de sirayet etmiş. Hem intihal et; hem de sonunda hakaret et. Ki "ben şebeklik etmeyin" derken gayet naziktim...
Sitenizi uzun zamandan beri takip ediyorum... Ancak en azından konuyla ilgili bana bir mail atabilirdiniz... Neyse uzatmadan size olayın özünü anlatayım... Bana bu sabah bir arkadaşım kaynak göstermeden bir internet forumunda konuşulan bir yazıyı yolladı... Gayet de güzeldi... Daha sonra bana bu konuyu sitede kullanmamı tavsiye etti... Ben önce forumun linkinden yazıyı yazan kişiye mail attım... Fakat bir türlü yanıt alamadım... (Yazıyı kullanıp kullanamayacağımla ilgili...)Ben de fazlaca uğraşmadan biraz ekleme yaparak konuyu siteye taşıdım... önce haber imzasızdı fakat bu yazılan metnin bir haberden çok bir makale olması nedeniyle yazılan yazıya bir imza atma gereği duyduk ve ben de imzamı koydum... Tüm olay bundan ibaret... Eğer sizin sitenizde çıktığını bilseydim mutlaka kaynak olarak sizin sitenizi gösterirdim..
İsyanınızda haklısınız ancakk...Olayı şebeklik boyutuna taşımak da sizin seviyenizden kaynaklanıyor sanırım. Ama herkesin bir yoğurt yiyişi vardır... Bazısı önce medeni yolları dener sonra şebeklik yapar... Bazısı şebektir ve şebek kalır... İyi çalışmalar...

112 yorum:

Adsız dedi ki...

bülent bey bunlara gülüp geçin bence buraya bile taşıyıp adamların reklamını istemeden de olsa yapmayalım...ben hayatımda ilk defa duydum bu myneti de evren alanlıyı da...maalesef günümüzde hırsızlığın her türlüsü kabul görüyor..öte yandan bu dünyanın en büyük derbisini inanarak mı yazdınız yoksa kinayeli olsun diye mi işaret ettiniz anlayamadım....Zira ben yurtdışında daha bu maçın tarihini sonucunu yayınını merak eden türkler dışında bir insan evladı görmedim...

Astro dedi ki...

maalesef sayısız yazım çevirim kaynak dahi gösterilmeden yayında benim de.. bir ara kovalıyordum artık bıraktım insanları kendi hayvanlıkları ile.

böyle bir emek arızası var bu ulkede.

Adsız dedi ki...

bosver abi sen, karaktersizle karaktersiz olma! yolun guzel senin, sen yoluna devam et. biz biliyoruz neyin ne oldugunu.

serpico dedi ki...

Evren arkadaşın biraz Alan'ı dar galiba..

mre dedi ki...

Sanal alemde fikir hırsızlığı önüne geçilmesi çok da kolay olmayan bir sorun. Araştırma yaparken bir yazıyı onlarca farklı imzayla farklı farklı site veya forumlarda görebiliyorum. Kimse kaynak göstermeden, bir de sahiplenerek yayınlıyor istediği gibi. Copy-paste sağolsun.

cankalender dedi ki...

Şebeklik çok sempatik kaçmış bunlara...

İnternet üzerinden intihal de internet suçları kapsamında değil mi?

Adsız dedi ki...

ondan da anlamaz ya bu kadar terbiyesiz bir adam, yine de kimsenin eline yapismaz herkes tepki olarak atsin mailini derim, bari ne kadar kisinin bu yaptigi terbiyesizligin farkinda oldugunu anlasin.

daha önce türkiye gazetesi yazarlarindan biri de yapmisti aynisini.o zaman da atmistim mail.yine aticam.

Adsız dedi ki...

Evren Alanlı hadi yine iyisin, ismin Google'a daha çabuk girecek :)

Adsız dedi ki...

İlk önce kararsız kaldım açıkçası. Ancak sonunda başka bir kişinin adını görünce tırtıklandığını anladım. Sizden sonra Mynet'e de bir mail attım Bülent Bey. Sıraya koymuşlar şikayetimi ! Merakla bakliyoruz cevaplarını...

ss

Adsız dedi ki...

hadi geçtim yazının hepsni herif son cümleleri bile değiştirmemiş.utanmazlığın bı kadarına pes...

Adsız dedi ki...

OHA!
Yüzgüzlüge bak.

tknycl dedi ki...

ne ilk ne son!

del piero dedi ki...

peh peh peh.. ulan bukadarda olmazki dedirtti bana..aceto sana sabır diliorum vallahi....

ben zaten artık hiçbi spor gazetesi falan okumuorum, direk takibim burdandır ;)

nese hadi herkese kolay gelsin...

Adsız dedi ki...

Utanın be Utanın!! Gerçi utanacak adam yazıyı buradan araklayıp altına kendi imzasını atmazdı ya, neyse!

Adsız dedi ki...

Insanlarda bir kufur yeme fetisi var sanirim.

Adsız dedi ki...

bence gelen mailler ile dahada mutlu oluyordur evren denen erosss...
rating olayı...

ulan hadi çaldın.bari kendinden de bir şeyler ekle.öküzlüğün de bir haddi var

Adsız dedi ki...

yarım saat önce gördüm ben de buraya linkini koyacaktım. sen benden önce görmüşsün aceto abi. resmen rezillik. yok eb...mı ali sami demek istiyorum.

başlık bile aynı yav. birde böyle birden ciddileşmiş, tavır koyan bir havayla yazmışlarki bu kadar olur :))

Adsız dedi ki...

Aceto türkiye gazetesi yazarı, yazını çaldığı zaman peşini bırakmayıp sonucunu burda yazsaydın eğer o zaman bu emek arsızlarının gözü korkabilirdi ayrıca çok mu zor bir link vermek bu bloga...

roupertOne dedi ki...

çok severek okuduğum acetobalsamico bloğundaki bi yazı beni düşünmeye itti ve ben de şaibesiz bi fikstür istiyorum diye yazısına başlasa ölür mü? bu ne rezillik? mynet de öyle küçük çaplı bi internet grubu değil. tam anlamıyla rezalet.
ama nedense bu bloğun bi müptelası olarak içimde aptal bi gurur oluştu. ehehe. bu bloğu ne kadar da bülent bey bile yazıyo olsa -kendisinin de dediği gibi- bu hepimizin bloğu.

Mustafa dedi ki...

bülent abi takma kafana, bunlarda kendine gazeteciyim diyorlar. gül geç ama uyarınıda yap tabi..evreni fln ilk defa duyuyorum, mynettende spor haberi okunmaz zaten.

Adsız dedi ki...

yuh be!

Adsız dedi ki...

Minareyi çalan kılıfını hazırlamış. Tekzibe bak hizaya gel :)

Adsız dedi ki...

Mynet'e gönderdiğim mail:

Eleştirim Evren Alanlı isimli yazarınızın Türkiye süper ligi fikstür çekimi ile ilgili yazdığı yazıyla alakalı.

Açıkçası 2000 senedinden beri haşır neşir olduğum internet ortamında sitenizle ilgili mail adresi ya da başka bir şekilde bağlantım olmadı ve bundan çok mutluyum.Zira bünyesinde Evren ALANlı gibi insanların yazılarını alıp orasından burasından çekiştirip değiştirerek kendi yazısıymış gibi internet ortamında bir sitede yayınlayan bir şahsı bünyesinde bulunduran bir internet sitesiyle zaten hiç bir bağlantım olamaz.

Bu olayın sadece yapan şahsı bağladığını mazeret olarak kabul etmem mümkün değildir.

Zaten sitenize gerekli cevabı Evren Alanlı'nın yazısını ( emeğini ) (ç)aldığı şahıs kendi sayfasında gayet güzel vermiştir.

Adsız dedi ki...

evren canım yapma böyle

Yasin dedi ki...

adam yerine bile konmamasi gerekir bu sahsın bence bulent bey!bu yuzden uzatmanin bir anlami yok bencec

Adsız dedi ki...

adam bi de pişkin pişkin yazıyı kullanmak için mail attım ama cvp alamadım diyor.cevap gelmemesi yazıyı altına imza atıp kullanma hakkını mı veriyor anlamadım ben?????

uçurtma avcısı diye bi kitaba başladım daha dün.bugün işe gelirken okuduğum sayfada baba oğluna:
"-hayattaki en kötü şey yalan söylemek yani çalmak kandırmaktır."
diyordu.

BT dedi ki...

Aceto blog amatör bir çalışma, mynet ise kurumsal. çalışanına para ödüyor. bu yazıyı bir forumda görsem elbette ki bir tepki vermem. bu bir transfer haberi değil. konu benim için kapanmıştır.

tknycl dedi ki...

şebek de bile gurur vardır be...
ha bi de "ancaak'ı" anlarım ama "ancakk" efektini şebek değil kabız bir insan çıkarabilir..
ayrıca copy-paste uzmanları spor editörlerine! önerimiz orman meyveli prebiyotik yoğurttur.

akseki dedi ki...

google'da aratmaktan aciz şahsiyet, bide mynet spor müdürü olmuş. Zeytinyağı taklidide yapmış üstüne bide

Adsız dedi ki...

sebek evren bos koyup dolu aliyor aklinca, sonunda bir de utanmadan ayar verme cabalari, bunun gibi adamlari mese odunuyla dovmek lazim, yandim dedikce daha da vermek lazim...

Adsız dedi ki...

haberi kaldırmışlar ya da köşe bucak bir yere atmışlar :D

direk spor bölümünü tıklayınca çıkıyordu çünkü.

domestos dedi ki...

Benim bildiğim, insanlar internette bir yazının kaynağını bulmak için başlığını ya da metnin içinden bir kısmı google'da aratırlar. Evren Alanlı'da yazının kaynağını bulmak için google isimli siteden yaralanabilirdi. Editör sıfatı taşıyan birinin bunu akıl edemeyip "kaynağa ulaşmaya çalıştık" konulu gayet inandırıcılıktan uzak bir senaryo yazımına girişmesi çok komik. Hele hele iki satır üstte açık açık yalan söylenilen bir metinde medeniyet dersiyle karışık seviye tespitine girişilmesi de bambaşka olmuş. Biz de okurlar olarak kendisine iyi ÇALışmalar diyoruz.

Adsız dedi ki...

evren alanlı attıgı emailde, "siteyi uzun zamandır takip ettigini" soyluyor. ama her ne hikmetse uzun zamandır siteyi takip eden biri olarak , 19 temmuzda cıkan bi yazıyı 3 gun gecmesine ragmen burada gorememis, baska bir forumda isimsiz gormus, buna ragmen ismini sormus ama yanıt alamamış.

bare, blog'u takip ettigini soylemeseymis.

merak ettigim, bu gercegin ortaya cıkmasına ragmen, yazı halen nasıl evren imzası ile mynet'te , kaynak maynak gostermeden (ki bu yazıda kaynak yok, tum kaynak bu blog ztaen) duruyor.. ve ne kadar durmaya devam edicek.

bu vesileyle saygılarımı sunıyım bare hocam :)

metin sipahioğlu

r7 dedi ki...

iyi yine, bi de anket acabilirdi yazinin butunlugunu bozmamak adina..

mailin ba$indaki "Sitenizi uzun zamandan beri takip ediyorum..." ifadesi ile "Bana bu sabah bir arkadaşım kaynak göstermeden bir internet forumunda konuşulan bir yazıyı yolladı.." ifadesi ne ironiktir ama..

bunu beyefendinin direk alip koymasi mi daha acidir, yoksa kendisine yollanan bir yazinin kime ait olduguna dair yeterli bir cali$ma yapmadan yoneticisi oldugu bir internet sitesine koymasi ve bundan para kazanmasi mi daha acidir; kimin derdiyse artik o da..

Adsız dedi ki...

aceto haklı davandaki tek hatan şebek demen.

Adsız dedi ki...

bir internet sitesinin spor editörü bu kadar aciz bir cevap yollamış ve hatta bunu bir cevap olarak kabul etmiş olamaz. gelişigüzel bir forumdan bir dost tavsiyesiyle makale araklamak nasıl bir gazetecilik ve habercilik anlayışıdır. bu insanları gözgöregöre yaptıkları normalmiş gibi orada tutanlar hiç mi anlamaz bu işlerden. yurtdışında "plagiarism" olarak geçen ve çok büyük cezalara kadar varan bu suçu işleyipte üstüne bu kadar pişkin olabilmek yaptığının gerçekten farkında olmamaktan kaynaklanıyor olabilir sanırım yoksa ar damarı çatlamış olduklarına inanmak istemiyorum.. Anıl Can Yıldırım..

Adsız dedi ki...

hem suçlu hem güçlü profiline bire bir uyan evren arkadaşımı tebrik ediyorum ve başarılarının devamını diliyorum !

ss

EDDIE dedi ki...

boşver boşver diyor arkadaşlarda nereye kadar yani, bu kaçıncı :[

Adsız dedi ki...

hala kendi imzasi duruyor arkadasin, ilginc.

tknycl dedi ki...

aceto gs tv altyazı geçti meira kesinleşmiş...
ben meira'nın değil senin düşüncelerini daha çok merak ediyorum..
biliyorum sende resmiyet kazanmasını bekliyordun ve o gün geldi..

memduh95 dedi ki...

şebeklik atışması sinirle olmuş tabi gereksiz, hoş değil. "çelik ayna, çelik ayna" kıvamına gelecekmiş ahah. yorumlarda da arkadaşlara tavsiyem daha sakin olmaları.

"el değmemiş bir fikstür" falan diye basit bir google taramasını öğrensinler artık ama. sözlükte, forumda kullansa içine sinmez insanın kaynak göstermeksizin iki allık bir epilasyonla yazıyı sahiplenmek.

bu işin profesyonelleri biz amatörlere örnek olmalı. heyo evren bey, okursunuz belki o/

Adsız dedi ki...

yazının başında sitenizi takip ediyorum diyor sonra başka forumdan aldım burdan değil bilmiyodum falan filan v.s. takîyye yapiyor sanırım... neyse durmak yok yola devam sevgili basın. bak meira gelmiş iki aşağıda o haberi var, hemen bi kopi peyst.

SAFÆ dedi ki...

Evren alanlı kolpalığın lüzümü yok sen git mynette arkadas ara sevgili ara...daha yazının başında ilk 6 hafta derbi olmazmı yazısını gordum kapattım.. Aceto bunlar senin yanında etkisiz eleman moralini bozma lutfen..

Adsız dedi ki...

Koskoca haber editörü olacak adam yürüttüğü makalenin kime ait olduğunu bulmak için, makalenin ilk cümlesini google' da aratmayı denememiş demek. komple keriziz zaten yedik biz de. Kıvraklıkta yeni ekol; Evren Alanlı...

Adsız dedi ki...

"şebek" diye az bile demişsin. yavuz hırsız ev sahibini bastırmaya çalışmış ama nafile, burada tek ev sahibi yok.

Adsız dedi ki...

Madem yayınlayacaksın yazıyı kaynak göstererek , neden değiştirme ihtiyacı duydun ALANLI ?

Tatlı su kurnazlığı yapma. Hadi kendi köşene.

Adsız dedi ki...

siteyi uzun zamandan beri takip ediyomuş ta bu yazının buraya ait olduğunu nası görmemiş?

Adsız dedi ki...

eskiden insan bir hata yaptığında utanır, özür diler kenara çekilirdi. Şimdi ortaya çıkıp bağırıp çağırıp hakaret ediyor hırsızlar.

Bu olaya kızanlar mynet firmasına olayı anlatan bir mail yazsınlar. Yazsınlar ki, hırsızların yaptığı yanlarına kar kalmasın.

cnbce

Adsız dedi ki...

bulent abi onem verdigin seye bak yaa, kim bunlar sanki kim okuyor sitelerini, calmislar iste bisi solemeden kac kisi okumustur sanki o yazilarini, ciddiye alip okunacak bir reply bile yapmamis. ama haklisin sonucta senin emegin bu calininca insan iyi hissetmez.

Julien Dekosta dedi ki...

ahuaha evren apayriymissin.
Yok bulamamista kaynagini yok ne bilsinmiste:D hadi diyelim oyle oldu niye yayinliyosun hacim kaynagini bilmedigin yaziyi.

Adsız dedi ki...

başta direk şebek değil şebeklik yapmayın demişsiniz(aslında ikinci tekili kullanmak geçiyor içimden, ama tanımıyorum da ayıp olmasın:). ikisi arasında bir fark var(yok diyenlerle de görüşmeyelim mümkünse)bence burada kesinlikle haklısınız, az bile derim. intihal üstelik komili vasıtasıyla üste çıkma. yetinmeyip laf geçirme, kendini aşıp hakaret etme. hem suçlu, hem güçlü adama bak. internet magandası!

şimdi mynette çalışıyormuş, ondan bahsetmişsiniz. ben bu konuyu o siteden birebir biliyorum. yazı/haber başına telif alıyorlar, ama lafı bile edilmeyecek kertede. dolayısıyla yapılmayacak/reddedilecek bir iş bu. haliyle yapmak isteyenler/çalışanlar da ne bulurlarsa kitlemeye çalışıyorlar. tabi bunda anlaşılmayacak ya da eleştirilecek, karşı çıkılacak bir nokta yok kanımca. ama kaynak belirtmeden, imzasız bir şekilde; üstelik direk kopya ederek olması habercilik etiğiyle hatta genel ahlak prensipleriyle dahi bağdaşmıyor. bundan evvel de başka sitelerde sizden alıntı yaptıklarını görmüştük. ama onlarda belirtiliyordu haberin kaynağı. gerçekten ayıp, yazık. neyse böyle şeylerle moralinizi bozmayın. bloğu, yorumları da kapatmayın hiç:)

bilog dedi ki...

bir de benim kafamı kurcalayan bir şey var. hadi konuyu çaldın. konu fikstür adaletsizliği. gördün, beğendin, bu konu hakkında yazı yazdın. ama bütün örneklerin aynı olması, hatta sırasının bile aynı gitmesi nedir ben bunu anlamıyorum. bari konu hakkında özgün bir şeyler yazmaya çalışsaydınız da belli olmasaydı.

Adsız dedi ki...

hey yavrum hey, gazetecilik bu günlere mi geldi? yazıyı kullanıp kullanamayacağımla ilgili soracaktım, ulaşamayınca adımı ekledim yayınladım gibi bir açıklama olabilir mi allasen?
bu mudur gazetecilik? siz gazeteciyseniz işsiz gezen binlerce gazetecilik mezunu arkadaşa çok yazık! bunun adı düpedüz intihaldir. lakin etkinin doğurduğu tepkinin dozu da yine biraz kaçmış gibi. Saygılar,

Barış Tümok dedi ki...

Başıyla, sonuyla gayet düzgün bir cevap vermiş Evren Alatlı.

Aceto haklı olduğu konuda üslup hatası içine düştü maalesef.

Emre Demirel dedi ki...

Mynet Türkiye'nin en çok ziyaret edilen sitelerinden biri. Bu blog ise görüldüğü gibi ticari amaç gütmeyen amatör ruhla hazırlanmış daha çok bir gönül işi.

Ancak yaptığı işin hakkını vermede koskoca Mynet, kişisel bir blogun fersah fersah gerisinde kalıyor.
Aceto burda yayınladığı hemen hemen tüm haberleri yabancı dilde de olsa (zorunlu olmadığı halde)kaynak vererek yayınlar. Acı olan günde bilmem kaç yüz bin klik alan bir internet sitesi işini ciddi ciddi yapmıyor, kaynak vermiyor, üstelik yetkili kişi de zeki olduğunu zannedip laf sokmaya çalışıyor.
Acaba yazısının laf geçirdiğini sandığı kısımı yazdığında mutlu olmuş mudur "uff ne laf ettim bee" diye.
İşinizi kötü yapıyorsunuz Evren Alanlı, buna odaklanın.

Adsız dedi ki...

yazıldı mı bilmiyorum da, evren alanlı kendiyle çelişkiye düşmüş. hem uzun süredir takip ediyorum siteyi diyor, hem de yazıdan 3 gün sonra mynette yayınladığı halde yazının bu siteden olduğunu bilmediğini söylüyor. ben bilemedim valla..

Adsız dedi ki...

Evren Alatlı'nın açıklaması yapılan fikir hırsızlığını meşru kılacak nitelikte değil. Eğer bunun bir yorum yazısı olduğuna eminseniz ve imza atmanız gerekiyorsa kendi imzanızı atmak kabul edilemez. Ya olayı kısaca açıklayıp imza sahibine ulaşamadığınızı not düşersiniz, ya da yazıyı yayımlamazsınız.

Öte yandan Aceto'da yine bir üslup sorunu kendini göstermiş. Daha önce ekşi sözlük olayında bir yazara hakaret etmişti. Kendisine gelen ve blogu kapatmayı düşündüğü sayısız küfürle karşılaşmak sinirleri yıpratıyor, buna kuşku yok. Ama ben yazıları ve yorumları bu kadar keyifli bir yazardan bu tip üslup yanlışlarına düşmemesini rica ediyorum. O zaman sadece bloglar arasında değil, genel anlamda spor basınında saygın bir yere geleceğinize eminim.

Hakaret, söyleyecek sözü olmayanların 'sözde' silahıdır ve bu tip insanlar zaten kendilerine edilen karşı-hakaretlerden beslenirler. Umuyorum aceto bu tip insanları beslemeyi bırakır. Keza hakarete karşı takınacağınız olgun tavır bu insanlar üzerinde asıl istediğiniz etkiyi yaratıyor.

BT dedi ki...

@anonymous
"uslup sorunu" fikrindir saygı duyarım. Intihal yapana nazikçe cevap verdim. Blog burası, gazete olsa direkt hukuk servisine verirdim.

Lakin bu blog amator bir calısma ve takdir edersin ki insanların çalışıp hayatını kazanması gerekiyor. Ben de imzamla yıllardır spor basınında bir yere sahibim. Saygın mıdır? Okuyanın takdiridir. Bu yüzden blogdan medyaya zıplayan biri gibi gördüysen yanıldığını belirteyim. Uzun yorumunun altında adını görsem çok daha mutlu olacaktım..

Adsız dedi ki...

abimiz 'ancak'ın 'a' sına vurgu yapması gereken yerde, 'k' ya vurgu yapmış. ortaya da 'ancaak' yerine 'ancakk' diye bir şey çıkmış. o dikkatimi çekti benim daha çok.

bu arada bir internet forumu da bir arkadaşım ekolü gibi oldu. kimi görsem ağzında bir internet forumudur gidiyor. yeter yahu!

sercan tepeler

Adsız dedi ki...

bu olaydan sonra mynet'teki email'imi kapatıp - ki kendisini sadece sağa sola üye olarken kullanırdım. yedek mailim gibi bir şey- mynet.com' a ömrü hayatımda girmeyeceğimi belirtmek isterim. hırsızlık kötüdür ama hırsızlık bir sevdiğinize yapıldıgında daha kötüdür. işte bu güdüyle, mynet adlı siteye müthiş bi antipati duyuyorum.

Haketo Zaman dedi ki...

hem emek hırsızı hem batısı kalkmış. E madem aceto'yu takip ediyorsun, iki-üç gün önce çıkmış yazıyı nasıl görmüyorsun "şebek."

pierloti dedi ki...

Bu sayfada ki yazilarin hepsini okudum ve mahmut, sen
haksizsin ibne. seni kiniyorum, ve sana laflar hazirladim. muahahhaha hep bu cümleyi kullanmak istenişimdir :))

http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=turkishmusic org daki sezen aksu tartismasi&i=1938061


Ha bu arada aceto abi haklı :)

Adsız dedi ki...

Adamın özrü kabahatinden beter. Yahu bunlar bir de bu iş için para alıyorlar değil mi?

"Yayınlamak için izin istedim, cevap gelmeyince ben de kendi imzamı koydum" diyor herif yahu! Helal sana bu yollar Evren.

Adsız dedi ki...

Bu arada Aceto'nun üslubuyla ilgili kucuk bir eleştiri yapılmış. Bahsedilen eksi sozluk olayında ben de onu hatalı bulanlardım ama bu olay başlı başına rezillik arkadaşlar. Böyle bir durumda az bile yazmış.

Hatta cok bile "hosgorulu" gordum hocam seni. Sebek komik hayvan. Yapılan çirkinliği, utanmazlığı tasfir etmeye az bile. Bunlara ne kadar sovsen yeridir.

jose dedi ki...

bulent abım arkandayız sen yazmaya devam et senı bılen bılır

Adsız dedi ki...

"Keza hakarete karşı takınacağınız olgun tavır bu insanlar üzerinde asıl istediğiniz etkiyi yaratıyor."

Memlekette göte göt denememe sıkıntısı bunlar. Hırsıza karşı hırsız demek yaptığı açıklama da gösteriyor ki şebekliğine şebeklik demek, Can Baba'nın göte göt'ü kadar doğru tavırdır. Yazdıklarının altına isimlerini yazamayacak ve Bülent'e sallayacak kadar anonim takılanların bu adamın uslübünüe dil uzatmaları bana bastırılmış başka haris duyguların varlığını gösteriyor. Spor basınındaki saygın yerinin ne olduğunu basındaki meslektaşlarından öğrenin Bülent T'nin. İlerde nereye geleceğini de hep beraber göreceğiz, bu ülkede biraz adalet varsa.

krealokus dedi ki...

"âyînesi iştir kişinin lâfa bakılmaz
şahsın görünür rütbe-i aklı eserinde"
Ziya Paşa - terkib-i bend (5.bend)
adam zamanında ne güzel söylemiş, hani yazı ayrı ayıp özür ondan ayrı.

Adsız dedi ki...

"Yayınlamak için izin istedim, cevap gelmeyince ben de kendi imzamı koydum"

İşten geldim, işyerinde yasaklı Blogspot'tan okuyamıyorum bu haroin gibi yeri. Açtım ve günlük açlığımı giderdim yine :) Yukardaki cümleye 1 saattir gülüyorum

Adsız dedi ki...

HAHAHA Bu arada yazı sürekli evrim geçiriyor iyi mi? Evren efendi yaptığı eşekkliği düzeltip imzayı değiştireceğine arabaşlıklarla falan oynuyor. Cümlelerin kıçına başına ilave yapıyor. Edite devam Evren, sabaha kadar vaktin var. Ulan senin yaptığını o forumdaki çcuklar yapmıyor. Bari cevap yazmasaydın be.

İyi ki screenshot aldın hocam.

Beta Karoten dedi ki...

Evren Bey(!)'in yaptığını üniversitede yapanı disipline gönderip sürüm sürüm süründürüyolar. Böyle bir olaydan sonra gazetecilik yaptırmamaları lazım.(hoş zaten gazetecilikle alakası yok ama..)

Adsız dedi ki...

Ben Evren Bey'e hak veriyorum. Nitekim kendisi "Türk Medya Kültürü" neyi gerektiriyorsa onu yapmıştır. Yakın zamanda büyük bir medya kuruluşunda, iyi bir mevkide görebiliriz Sayın Evren Çalanlı'yı. Kendisine "Emeğine sağlık" diyor, başarılarının devamını diliyorum.

Fırat Gürsu dedi ki...

Yuh ! başka bir siteden aldığı yazıya kendi imzasını yapıştırıp yayınlamış evren 'abimiz'.. naaptın sen yahu..

@pierloti, hocam ellerine sağlık, bir devi tekrar uyandırdın :D

karamazov dedi ki...

Herseyi gectim konu acikliga kavusmasina ragmen hala referans verilmemis mynetteki yazinin altina. Evren Bey laf sokmaya calisacagina bu yolunu bulup altinda imzasi olan yazisini duzeltsin.

cisco dedi ki...

bence evren haklı, cidden en azından konuyla ilgili bi mail atabilirdin aceto. :) saka gibi cidden. eleman yazıyı kimin yazdıgını bulmaya kasmamıs, sonra en azından mail atsaydın diyo.

bir de herseyi gectim,

"önce haber imzasızdı fakat bu yazılan metnin bir haberden çok bir makale olması nedeniyle yazılan yazıya bir imza atma gereği duyduk "

ne demek ? yani haber imzasız olabir oyle mi?

Scatterbrain dedi ki...

var böyleleri maalesef.önemli olan aynı konuyu işlemek falan değil.yazının hemen hemen aynı olması kötü.bari bi kaynak belirtilebilirdi.var böyleleri maalesef.
mesela bi örnek vereyim.

http://dimassimotalento.blogspot.com da sayın massimo'nun yazmış olduğu 30 haziran tarihli şu yazıya bir bakın:

http://dimassimotalento.blogspot.com/2008/06/phrpa-cup.html

bir de bir arkadaşın açtığı blogdaki 5 temmuz tarihli şu yazıya bakın:

http://solacik6.blogspot.com/2008/07/phrpa-cup-1999.html

ya bi kaynak belirtilseydi,yada en azından 3-5 kelime değiştirilseydi.
bukadarına pes!

Adsız dedi ki...

Asıl üzücü olan galiba adam yaptığını normal falan sanıyor. "Şebeklik" lafı ağrına gitmiş, yoksa lütfedip cevap da vermeyecek. Hakkı sanıyor yaptığını. Ne var yani, imzasız kalacak değil ya, kendi imzamı attım ben de demeye getiriyor.

"..Tüm olay bundan ibaret"

Aceto bak gördün mu. Bu kadar basit işte, sen ne sandın da celallendin? İmzasız mı koysaydı çocuk yani :)

Komik; Birisi bilabedel yorum yazıyor, imza koymadan, rumuzla, karşılıksız. Diğeri onun yazdığına kendi imzasını atıyor, üzerine bir de para alıyor.

Ne imzaymış be. Ne meraklsınız a.k imza göstermeye. Aman at imzanı koca koca. Yanına kar kalır. Boyun bes karis uzar..

Adsız dedi ki...

demek ki internette yazılan yazıları beğenirlerse sayfalarına kendi imzalarıyla koyma hakları var bu yüce gazetecilerin.

imza koymak gerekiyormuşmuş. size diploma veren üniversiteyi yiyim ben.

imza atma gereği duyuyorum: bir şebeksever

sedat dedi ki...

Bu durum birkaç kez, mensubu olduğum basketbol/yorum sitesinin başına gelmişti. Alternatif spor medyasının da bloglarla artmasıyla beraber, bu nahoş durum da sık sık olmaya başladı.

Bu durum, birkaç ay önce programında alıntı yapmak istediği yazılar için bizzat mail atıp, izin isteyen ve alıntı yaptığında da devamlı kaynak belirten Lig Radyo'dan Fırat İşbecer'i aklıma getirdi. İşini düzgün yapan adamlar da yok değil.

T.West dedi ki...

Mynet spor nedir kimdir? Anca gülmek lazım böylelerine. Çok zeytinyağı gördüm ama böylesi az bulunur.

Ege yöresinde bile böylesi yok..Yazık..

Adsız dedi ki...

Mynet'i kucumsemeyin. Sonucta oldukca buyuk bir sirket ve milyonlarca kullanicisi var. Sizin veya benim bu siteye girmiyor olmamiz bu gercegi degistirmiyor. Bunu bir kenara not edelim...

Bir de yukarilarda bir yerde "bir de mudur olmus..." seklinde bir ifade okudum. Internetten edindigim bilgiye gore Mynet'in haber muduru Ozlem Ulueren... Voila! diger Ulueren'in bir akrabasi. Bunu da baska bir yere not edelim :)

Adsız dedi ki...

bence suç tamamen aceto'da, be güzel abicim adamlar yazını kendi imzalarıyla koymuşlar neden haber vermiyosun ? en azından mail atsana. hem başka ne işin olabilir ki ? bütün gün google'da yazılarını kendi imzalarıyla yayınlayan gazeteci(!)leri arayıp "üzgünüm ama bu yazı benim" demelisin.

haa sonra insiyatif onlarda isterlerse kaynak gösterirler, istemezlerse göstermezler. onlar büyük gazeteci. biraz hadimizi bilmemiz gerek.

Adsız dedi ki...

Sitenizi uzun zamandan beri takip ediyorum... diyen biri nasıl olurda Eğer sizin sitenizde çıktığını bilseydim mutlaka kaynak olarak sizin sitenizi gösterirdim.. der.
size yapılan haksızlıklara dayanamadım bülent abi yorumları hiç okumazdım ama dayanamadım artık..saygılar

Cenky dedi ki...

"Bazısı önce medeni yolları dener sonra şebeklik yapar... Bazısı şebektir ve şebek kalır..."

Adam kendini anlatmış, şebeğim diyor, aferin.

Adsız dedi ki...

Bülent Bey,
hatırlarsınız bir zamanlar ertem şener de ekşi sözlük'ten (ç)aldıklarıyla meşhur olmuştu. sonradan kendi tarzını oturttu ama ağızında şiddetli bir yara var malum, sütten ağzı yanan yoğurdu üfleyerek yermiş.

naçizane tavsiyem arada bir blog'a yemlik yazılar yazıp yayımlamanız. oldukça işe yarar olduğunu göreceksiniz.

gerçi bunun için (ç)alıntı yapanların yüzleri olması lazım ama. denemekte yarar var

Adsız dedi ki...

"..önce haber imzasızdı fakat bu yazılan metnin bir haberden çok bir makale olması nedeniyle yazılan yazıya bir imza atma gereği duyduk"

Bak sen! Sanki biraz öyle değil mi? Haberden çok bir makale gibi geliyor biz de. Bu çocuk iyi gazeteci olacak, cin gibi maaşallah. Hemen uyanmış.

"ve ben de imzamı koydum... Tüm olay bundan ibaret..."

Muhehehe.. Koy birader koy.. Yabancıya gitmesin.. Koy kendi imzanı. Devir senin devir.

Adsız dedi ki...

Bu arada editor olacak bir insanin hem orijinal yazisinda hem de e-postasinda neredeyse her cumleyi uc nokta ile bitirerek dilbilgisi kurallarini zorlamasi da ayri bir rezillik.

Adsız dedi ki...

terbiyesiz adam.

bu işi para karşılığı yapıyorsun,çoluğuna çocuğuna haksız kazancını yedirmeye utanmıyor musun?

James dedi ki...

Ben acetonun üslubunda hiç bir yanlış görmüyorum kendinizden bir şey çalan bir kişiye sadece şebeklik yapma diyorsunuz bunda hiç bir aşırılık yok bence. Ve de bence acetonun türk spor basınında öyle saygın yere gelme gibi bir derdi yok, bizim spor basınında saygın yere gelme böyle Ahmet çakar üslubuyla bi Ancaak çekmeyle olur

untildie dedi ki...

Allah ın sopası yok. Kendilerini nasıl da belli ediyorlar. Bunların gerçek yüzünü göstermeye çalışsan, kırdığı bu pot kadar olmazdı.
Ayrıca özrü kabahatindende büyük.

Unknown dedi ki...

Yukarıda bazı arkadaşlarda yazmış çevirilerinin yazılarının kaynak belirtilmeden kopyalandığını. 3-4 sayfalık makalelerimi profesyonel web sitelerinde, dergiler de altına kendi adlarını yazıp yayınlayan adamları gördüm. Bu tür insanlar herkesin kendileri gibi yazılarını sağdan soldan çırptığını sanıyor "EMEK" kelimesinin anlamını bilmiyorlar.

Verdiği cevapta çok enteresan. Forumdan buldum mesaj attım cevap gelmedi. Özellikle "web sitenizde çıktığını bilseydim" kısmı ki hala yazıda kaynak belirtilmemiş. Aynısını mı yazmak zorundasım kardeşim haberi öğrendin beyin süzgecinden geçir değişik bir şekilde yaz. Tabii kopyala yapıştır varken ne uğraşıcaksın.

rotariu dedi ki...

hocam yayınlamasaydın keşke şu şebeğin yanıtını.herife bak hem çal hem altına imza at hem de üste çık...

Travis and Tyler Durden dedi ki...

Konu tartışmada kimseyi tanımıyorum lakin bazı yerlere kafam takıldı. Önce şu bölümü bi daha okuyalım hep beraber:

"Bana bu sabah bir arkadaşım kaynak göstermeden bir internet forumunda konuşulan bir yazıyı yolladı... Gayet de güzeldi... Daha sonra bana bu konuyu sitede kullanmamı tavsiye etti... Ben önce forumun linkinden yazıyı yazan kişiye mail attım... Fakat bir türlü yanıt alamadım... (Yazıyı kullanıp kullanamayacağımla ilgili...)Ben de fazlaca uğraşmadan biraz ekleme yaparak konuyu siteye taşıdım... önce haber imzasızdı fakat bu yazılan metnin bir haberden çok bir makale olması nedeniyle yazılan yazıya bir imza atma gereği duyduk ve ben de imzamı koydum... Tüm olay bundan ibaret... "

Şimdiii, arkadaşın sana kaynak göstermeden bi internet forumundan bi yazı yolladı diyelim, abi sonra sen bu yazının olduğu forumun internet linkini nasıl buldun madem ortada kaynak yok? Al sana birinci kaynak. E hadi diyelim buldun bu linki olmaz ya diyelim buldun sonra sen diyosun ki bu yazıyı yazan kişiye e-mail attım ???? E al abi işte sana ikinci kaynak!? Göstersene, not düşsene yazına. Adamın e-mailini de yazdığı forumun adresini de biliyosun? Göstersene kaynak diye??? Ya da hiç olmadı adamın nikini yaz ne bileyim? Altına da imzamı attım diyosun hala makale diyosun. Makale denmez ona, makyavelizm denir. Vay anasını. Sözün bittiği yer...

Not : Sevgili Aceto bu lafım da sana!!! Bu yazının başlığı da benim blogtan intihal! Lütfen kaynak göster bi daha ki başlık intihallerinde!!! Vahi Öz sölemiş olabilir daha önce ama ben buldum bu başlığı 1 hafta önce!!!!

ShadoW dedi ki...

"Bazısı önce medeni yolları dener sonra şebeklik yapar... Bazısı şebektir ve şebek kalır... İyi çalışmalar..."

yan karakterimizin gönderdiği cevabın son cümlesi. ilk cümlesinden itibaren yalan attığı ortadayken, bir iyi niyet göstergesi olarak bunları anlamaya çalıştım ama, son cümle de gözüme soktu kendisini. Uzun zamandır blog'u takip eden biri bu blog'da 2 kez değinilmiş bir yazıyı nasıl olur da görmez? Kaynak göstermeden bir internet forumunda konuşulan konuyu yazan kişiye mail atıyorsun. tebrik ediyorum.

Pekala, sevgili dostum. Vardığım sonucu sana açıklayayım.

Bazıları, ya da kimileri, buraya hangi güruh koyulabilir bilmiyorum, medeni yolları denerken bile şebektir. insanları aptal yerine koymaya çalışırken aptaldır. Komiklik yapayım derken acınacak haldedir. Kelimelerle oynamaya kalkarken, kelimeleri eline yüzüne bulaştırırken...

Hem suçlu hem güçlü deyimini çok severim. Bir folklor aşığı olarak. Ama bu deyimin gerçekleştiği her an, en sinirlendiğim anlardır. O deyimi oluşturan kelimelerin birer tekme, yumruk olmasını, ve suçlu&güçlü konumdaki kişiyi bir güzel dövmesini görmeyi hayal ederim. böyle bir şansımız yok. hayatta çoğu şey için bir şansımız yok...

Ama senin özür için bir şansın vardı. Onu da heder ettin. beter ettin.

Yazan: Şebelettin Medeni

gokhan dedi ki...

Hadi burayı takip eden evren alanlı'nın yazıyı burada nasıl görmediğini geçelim.

kendisi yazısında aynı başlığı kullanmamış ama eminim ona gelen yazıda orjinal başlığı vardır. Şimdi google'da "el değmemiş bir fikstür" şeklinde arama yaptım. İlk sırada evren alanlı'nın copy paste'i, 2. ve 3. sırada tribündergi.com'da yazı aynen var ve kaynağı aceto olarak belirtilmiş, 4. sırada ise kaynağın ta kendisi aceto var. tribündergi.com'daki konu evren'in copy paste'inden sonra açılmış. Yani yazı eline geçtiğinde evren alanlı başlığı aratsaydı ilk sırada aceto'yu görecekti zaten.

Adsız dedi ki...

hahaha mazerete bak. sener sen'in "yaptim ama neden yaptim bir sor"una benzemis. ben de evren bey'e mail attim sizin evde cillop bir laptop var alabilir miyim diye, cevap gelmedi ben de aldim goturdum. once medeni olsun bi sorsun bakalim, sonra hirsiz desin!

Adsız dedi ki...

aaaaa adam resmen -ne olmuş ki canım ! modunda yaw !

ha kasadan para çalmışsın, ha internetten başka birinin yazısını yayınlamışsın...

Adsız dedi ki...

"bazilari sebektir ve sebek kalir..."
Evren Alanli


heheh...

Adsız dedi ki...

mynet mi
mynet ne yaw

Adsız dedi ki...

guzel haber calinir kardesim..
ama calinca yakalandiysan forumda gordum numarasi cekmeyeceksin, burada herkes neyinne oldugunu biliyor. acetoya uslubuyla alakali elestri getirenlerin birak onlarca haberi manitanin yaninda yaptiklari bi esprileri calinsa ne yapacaklarini merak ediyorum.
minareyi calan kilifi hazirlar, hazirlayamamissa da sebeklik ya da armutluk her turlu laf sokulmasina razi olacak
boyle cirkeflesmeyecek..

Papasito dedi ki...

evrencim yakışıyor mu sana bebişim neden böyle yapıyorsun ???

Özkan D. dedi ki...

fikstür belli oldu

16 Hafta: Galatasaray - Beşiktaş (Ali Sami Yen Stadı)

17. Hafta: Fenerbahçe - Trabzonspor (Şükrü Saracoğlu Stadı)



:))

evren bey müdahale etsin hemen

hadesperado dedi ki...

malum yazıya bugün şans eseri rastladım ve hemen burası geldi aklıma acaba neler yazılıp çizildi diye...

zaten mynetle de işim olmaz ama kurumsal ve tanınmış bir site olduğu biliyorum. buna rağmen aceto'dan çaldıkları yazı hala duruyor utanmadan evren beyin ismi de yanında sanki kendi yazmış gibi, yuh arkadaş ya sanki kimse farketmeyecek??? alemin akıllısı bunlar... bir de cevap vermiş ki tam zeytinyağı misali üste çıkmaya çabalıyor...

@pierloti, harbiden cuk oturmuş iyi ki beklemişsin, bundan daha uygun bir zaman olamazdı o replikler için hahahaha

Adsız dedi ki...

Uzun zamandır blogunuzu takip ediyorum, ancak ne hikmetse bu yazınızı okumadım, bi forumdan arkadasım gonderdi

Adam gibi yalan bile soyleyemeyen zihniyetin intihal kabiliyeti de bu kadar oluyor

Adsız dedi ki...

evren sen bir terbiyesizsin.

Adsız dedi ki...

ayıp ya, 2 gün geçti adam hala kendi imzasıyla sitede tutuyor yazıyı. yok mu bu yüzsüz adamı şikayet edebileceğimiz bir merci ? yüzsüzlüğün, pişkinliğin bu kadarına da pes!!

Çetin Cem dedi ki...

"fazlaca uğraşmadım" diyor zat, gazeteci olacak güya. eğer yazıdan bir cümleyi, mesela ""Ligin ilk 6 haftasında derbi oynanmaz" diye bir kural var" cümlesini google'da aratsaydı, kaynağını bulurdu (şu anda sadece üç sonuç veriyor, birisi evren alanlı'nın yazısı, diğer ikisi aceto'dan).

ama işine gelmemiş. üste çıkmak da değil bu, kıvırmak. göz göre göre yalan söylemek, değilse bile emek hırsızlığı.

yazık. insanın kendisine saygısı yoksa yaptığı işe saygısı hiç olmaz elbette.

Adsız dedi ki...

ne yazıkki bu tür durumlarla sık sık karşılaşıyoruz.. Fakat telif hakkı kanunlarına göre dava açabilirsin.. Yazılarını, eczacıbaşının tasdix hizmetini kullanarak sana ait olduklarını ispatlayabilirsin.. Bilgi için şuraya bakabilirsin..

http://www.tasdix.com/

Adsız dedi ki...

Evren Alanli belli ki kafasiz bir cocuk. Internet ortaminda boyle aleni bir hirsizlik yapar, hele bir de boyle abuk subuk emaillerle zeytinyaglasirsan googlea kaydedilen sayfalar sttin sene pesini birakmaz.

Yaptin bir salaklik, yakalandin, bari ceneni kapa, hatanı telafi et, ortadan kaybol.

Haberle-yorumu bile birbirinden ayırtetmekten aciz bir "editorden" fazla sey mi bekliyoruz ne.

Adsız dedi ki...

Mynet gözümden iyice düştü.

Adsız dedi ki...

adamlar bizleri resmen hiçe sayıyor ve bize bir grup çöpçü muamelrsi yapıyorlar benim de bazı yazılarım kaynak gösterilmeden yayınlandı ve ben bunların epişine düştüm ama ne yapalım mahkeme bile onlardan yana ama kesinlikle susumamalıyız izin verirsen bu yazıyı kendi sitem yayınlamak istiyorum bana weycelltuna@hotmail.com
adresinden ulaşabilirsin

Adsız dedi ki...

amcanın dediği mantık ne kadar yanlış, mesaj atmış forumdaki şahsa ulaşamamış falan, şimdi bu örnekle giderse bu adam gidip bir evin bahçesinde çok güzel bir erik görebilir ve sahibinden istemek için kapıyı çalar fakat ev sahibi evde değildir yola gidip devam etmek varken ya da az ileride manavdan almak varken olsun cevap gelmedi dedikten sonra o eriği izinsiz alması dogru bir durum mudur ? hayır, o zaman o forumdan mesaj gelmediyse kıracak belini oturacak kendisi yazacak.terbiyesizlik yapmanın alemi yok, o zaman şimdi ögrendin burası ana kaynak o yazının altına bu blogun adresini vermen gerekiyor evren efendi..

Adsız dedi ki...

şu anda kendisini savunmas olanağı bulunmayan birine böyle 11 tane hakarete varan mesaj atılması bence yanlış. eğer gerçekten söylendiği gbi dikkate alınmayacak birisiyse bu kadar üzerinde durulması da gayet anlamsızdı bu bir.

ikincisi, acetonun da böyle kızgın kalabalığın önüne "alın linç edin" dercesine bırakması da bir o kadar yanlış. evren alanlı haberi kullanmadan birtakım girişimlerde bulunduğunu belirtiyor. kaldı ki internet koca bir okyanus ve aceto da bu okyanustan havuzunu dolduruyor. aynı haberi merkezinden almak ya da bu siteden almak ne kadar farklı olabilir ki? o zaman acetoda da var bir yanlışlık. ben olsam, ki bu benim şahsi fikrim, kimse uymak zorunda değil, yazılarımın böyle değişik sitelerde kullanılması hoşuma giderdi. ne var ki sanki şurada iki haber okuyup, yorumlar yazıp eğleniyoruz, 10 dakika sonra hayatımızdan çıkıyor bu site. evet, yazan kişi için öyle değil ama bu kadar önemsemeyi de doğru bulmazdım ben. (yazılarımı ve kendimi diyecem ayıp olacak). bu blogun herhangi bir maddi getirisinin de olmadığını düşünüyorum, öyleyse futbol gibi hayatımızın 25. önemli meselesini şebeklik boyutuna taşımak sanki biraz olmamış. bunları sitenizde hoş vakit geçiren bir dost olarak yazdığımı da ekliyim.