20 Haziran 2008

Picasso vs Goya

Biz Servet oynamayacak onun derdindeyiz Ramon geldi yine karıştırdı ortalığı. Önce Ramon kim kısa bir özet geçeyim. Bloga uzun zamandır kendi dilinde yorum bırakan Real Madrid taraftarı en hasından bir İspanyol. Barcelona ve Katalanlar'a ait ne varsa da ezip geçiyor esprili bir dille. Genelde Cruyff'a sallardı bugün şişi Picasso'ya batırmış. Dario Simic postu altında Picasso mu Goya mı diye bir tartışma aldı yürüdü. Blog müdavimlerini ankete davet ediyorum. Eğlenelim biraz. Bir tarafta Picasso ve Guernica diğer tarafta Goya ve La Carga de los Mamelucos. 4 gün sonra Ramon'a vereceğiz cevabımızı...

36 yorum:

Adsız dedi ki...

aceto müthiş fikir. harika
resimler de zaten ramonun verdiği linkler

goya tabii ki.

a.c. sedef dedi ki...

aceto abi bunlaru yaygınalştırsak ya.yani futbol dışındaki konularda küçük anketleri sürekli hale getirsen olmaz mı?

Adsız dedi ki...

ramon ya... seçme zorunda kaldık iki baba ressamdan birini sayesinde :D

ikisininde çok güzel eserleri var ama ramona inat bu oylamada picasso diyorum. özelliklede konu guernica olunca daha da iştahla oyluyorum.

...................

bir alman subayı picasso sergisini geziyor. guernica yı görüyor, picasso ya bu gerçekten sizin eserinizmi diyor.

- hayır efendim sizin eseriniz... cevabını veriyor picasso.

.................

ne kadar doğru bu anektod bilmem ama gayet güzel ve anlamı bir dialog olmuş :)

H;M dedi ki...

Kaplumbağa terbiyecisini görünce bunlar yavan kalıyor. soyut resim farklı bakış isteyen bir sanat. resimde o kadar ünlü olmasakta Şiirde kimse bizim elimize su dökemez....

ramon sanchez pizjuan dedi ki...

"goya gerçek bir sanatçı picasso ise huysuz ihtiyarın teki" demiş benim adaş.bende goya diyorum.Bu arada belirteyim benim "ramon" ismi bizim "ramon" gelmeden önceydi.yanlış anlaşılmalara mahal vermeyelim :)

Sanat için soyunurum ayrıca :)

ilkay dedi ki...

oylamada sorun var. anasayfadan oy verdim. sonra konu başlığına tıklayınca bir daha oy verebildim. sonra tekrar anasayfaya dönüp bir daha oy verdim. bilmem anlatabildim mi =)

Adsız dedi ki...

benim de aklıma bir olay geldi paylaşayım. kenan evren bir tane picasso tablosu görmüş. "bunu ben de yaparım" demiş
sonra da ressam olmuş zaten.

picassonun aykırı kişiliği var. goya ise bildiğim kadarıyla ispanyol milliyetçisi ve ispanyolların büyük saygısı var ona.
eh tabii ki ramon da goya seviyor.
ben de ramonu sevdiğim için goyayı işaretliyorum.

Adsız dedi ki...

evet ben de dikkat ettim :)

ramon da farketmiştir kesin :) goya sağlam fark atıcak desenize bu sayede ^^

Adsız dedi ki...

xaxaxaxaxaxa excelente aceto mi amigo.

Goya por supuesto. porque francisco goya siempre un modelo para el trabajo de generaciones posteriores de artistas como picasso.

Goya: la mejor artista del mundo ha visto jamás.
Picasso: un loco. xaxaxaxa


(Ramón)

Adsız dedi ki...

Goya tabiiki !

Ramon bizi diskoya götür :)

Adsız dedi ki...

Ramon için goya.picasso dan bende hazzetmem.

Noat Samisa dedi ki...

Ramon'un Salvador Dali hakkındaki düşüncelerini de merak ediyorum.Malum Salvador Dali Katalunya doğumlu, Guernica'ya saçmalık diyen adam Dali'nin sürrealist, sembolist tablolarına ne der acaba?

Ramon'un hatrına oyun Goya'ya gitti.

Robin dedi ki...

Renktaş Ramon'a kötü bir haberim var, Adebayor Barcelona'li artık :)

Adsız dedi ki...

picasso resmi görenlerin yüzde 99u birşey anlamaz ama ah ne güzel der. picasso biraz entel dantel kısmın sevdiği amiyane tabirle piyasa bir isim aykırı isim.
ben goya diyorum.

sedat dedi ki...

Merhaba, antenlik gibi olmasın ama, benim samimi olarak çözemediğim Picasso ve Goya'yı neye göre oyladığımız. Oylanan İspanyollar'a karşı Katalanlar mı, Goya'nın romantizmine karşı Picasso'nun kübizmi mı, yoksa sembolik olarak Real Madrid'e karşı Barcelona mı. Bu arada Guernica, Katalanlar'dan ziyade Bask'ların daha hassas olduğu bir olaydır.

Guernica'ya ve anlattıklarına laf edebilmemiz için sanırım aşırı sağcı bir İspanyol milliyetçisi olmak gerek. Ya da Goya'nın anlattığı Fransızlar'a direnerek ölen İspanyollar'ı beğenmememiz için Kurtuluş Savaşı'nı yaşamamış olmamız gerek.

Özgürlüklerine kastedenler tarafından katledilen insanları anlatan bu iki tabloyu oylamak bana biraz garip geldi, kısaca anlatmak istediğim. Ama maksat eğlenmekse, her ikisi de birbirinden değerlidir diyip fazla kafa şişirmemek isterim.

Eser dedi ki...

Tabii ki de Goya, zaten genelde Goya'nin resimleri insani dusundurmeye degilde birseyler anlatmaya yarayan bir arac gibi, Picasso da bunu goremiyorum, kendi adima konusursam :).

Rory Breaker dedi ki...

Anketten söz açılmışken, yahoo grupların en iyi oyuncusunu belirlemek için anket başlatmış, listede Türkiye'den Nihat yer alıyor. http://eurosport.yahoo.com/ adresinden ulaşabilirsiniz. bu arada oyum Goya'ya...

aşkın dedi ki...

Ben de bir - iki söyleyecek olursam (bir Barcelona sempatizanı olarak):
Öncelikle Picasso'yu Goya değil herkes sollar, hayatımda kübizm kadar saçma birşey görmedim; sanat subjektiftir ama estetik olmak zorundadır.Bunun müzikteki izdüşümü metal müziktir mesela, tiksinirim ve dinleyeri de anlamam.O zımbırtı - bağırtı - böğürtüyü övenleri de anlayamam.
Ramon'u pek sevdiğim söylenemez, kafa biri olduğu belli ama kin kustuğu değerler nedeniyle ağzıyla kuş tutsa ne yazar?
Şahsi görüşüm Ramon'un burada yazması Aceto'nun takdiridir, beğenmesem bir daha bu siteye uğramam olur biter.
Hey Ramon, get this:
http://www.oguzserdar.com/wp-content/uploads/2008/05/efsaneler.bmp

Adsız dedi ki...

Picasso tabii ki. Neden mi? Durdugu yer itibari ile...

gökmavi

Adsız dedi ki...

acayip sevinçliyim bu yazıyı yazarken.. böyle bir şampiyona olmadı, olmayacak..

konuya dönecek olursak onlara göre sanat bana göre çikolata.. ama picasso yu bir adım önde görüyorum..

dear ramon..

real madrid > barcelona

but

picasso > goya..

ACY dedi ki...

o kadar goya denmiş picasso hala 53e 47 önde nası iş anlamadım demekki kübizm sürrealizm romantizmi geçicen adamın ismi var hacı repütasyonu yeter :) şaka bi yana abidin dino diyorum ben bu vatandaşları ispanyollar kendi içlernde değerlendrsinler =)

puhu dedi ki...

c) velazquez

Adsız dedi ki...

meger herkes sadece futbol degil de sanattan dan anliyormus bu blogda onu gordum.iyiymis.

roupertOne dedi ki...

aslında şöyle de bi görüş var.
"amerika ve rusya arasında ki soğuk savaş döneminde, amerika sanatı halktan uzaklaştırmak için halkın pek anlamadığı sürrealizm akımını desteklemiş, ve aslında çok da büyük bi ressam olmayan pablo picasso için sağda solda propaganda yapmıştır."
doğru mudur yoksa sadece başarısız bi komplo teorisi midir bilemiyorum ama katalanların da daha zengin olmalarına, ispanyadaki formula1 pistinin adının circuit de catalugna felan olmasına gıcığım ve aklımdan binbir türlü komplo teorisi geçiyor. her neyse son olarak Andy Garcia'nın oynadığı Modigliani filmini izlemenizi tavsiye ederim, Modigliani'nin nasıl da Picasso'nun eline verdiğini görürsünüz..
Çok mu futbol dışı oldu:) Yaşasın Türkiye, yaşasın İlahi Dokunuş

Adsız dedi ki...

oy vermeden önce hıncal dan guernica yı okumak isterseniz...

http://arsiv.sabah.com.tr/2004/04/17/yaz02-10-103-20040409.html

n0s dedi ki...

picassonun bissürü dönemi var hangisini karşılaştırıyoruz??

orkun dedi ki...

Ramon Picasso'ya "deli" ve "huysuz ihtiyar" demiş, her ikisi de doğru, ama aynı zamanda da akıl almaz bir yetenek.

8-10 sene önce Picasso'nun tüm dönem eserlerinden örneklerin yer aldığı bir sergisini gezmiştim, Goya'cılar kusura bakmasın, adam Goya'nın ve diğerlerinin yaptığı resimleri zaten 15 yaş civarında yaptıktan sonra kübizme ve diğer kafa yeme işlerine girmiş.

manial dedi ki...

ben de gercekten sürrealist kelimesinin gercek anlamını 4sene önce madrid de picasso nun sergisinde ögrenmiştim,önce bunu söyleyeyim-- sonraaaaa ressamlıgın ve de yorumlarının, sergi gezmenin hala biraz entel dantel bişi oldugunua biraz da olsa inanıyorum... ama bu düşüncelerime ragmen bi cok sergi gezdim van gogh vs.. die avrupa da ama beni en cok etkileyen guernica olduuu--- onun için kesinlikle sırf bu tablo için picasso diorum rahatlıkla-- belki picasso ve guernica hakkındaki dinledigim şeyler etkiledi bu yorumumu ama yine canlı olarak daha iyi bi tabloo görmedim ben bugune kadar...

bu arada ben de anti-madrid tayfasındanım ama yine de picasso...

varol döken dedi ki...

@benicio
yazdıkların çok doğru ama ben dahil konuyu da fazla abartmamak, nesneleri ve resimleri gerçek anlamları yerine bu blogda işaret ettikleri keyifli tartışmalar yerine almak lazım. bu bağlamda evet picasso barcelona'yı, goya da real madrid'i işaret ediyor.

tartışma hangisinin büyük olduğundan değil benim ramon'un önceki yorumlarındaki tatlı mizansenlerine (mickey mouse, belly dancer) karşı bu sefer direkt i hate picasso ve guernica saçmalıktır demesi üzerine çıktı... tartışmada değil ben tek ortak alanımız futbol sadece ondan konuşalım dedim... ama sanırım biraz da hata ettim çünkü her konuyu kendi ekseninde ve gidiş çizgisinde değerlendirmek lazım. ramon'un fikirlerine elbette katılmıyorum ama artık blogda ilk onun yorumlarını okuyorum. sanırım anlatabildim.

@ramon
no artist is bigger than other but cruyff is more talented than ever:) see u in sunday my spanish friend, the new painting's name will be sadness of torres:)

graSS dedi ki...

Tabloyu herkes yapar ama Picasso'nun yaptığı ''Şeyleri'' şey diyorum kimse yapamaz. Biraz filozofik yaklaşmak gerekirse :

Bir tabloda bir kedinin tıpatıp çizilmiş resmini görsem çok etkilenmem ama şöyle birşey etkiliyor insanı ister istemez;

http://www.artquotes.net/masters/picasso/picasso_bird1938.jpg

picasso diyorum.

Adsız dedi ki...

ekşisözlükten:
picasso'nun bir balik resmi üzerine:
bir adam: bu balığa benzemiyor
picasso: o balik değil, resim
portakal, 03.08.2001 00:25)

Adsız dedi ki...

@özdal
ekşisözlükten ziyade bir Umut sarıkaya karikatürü

Onlarda:
picasso'nun bir balik resmi üzerine:
bir adam: bu balığa benzemiyor
picasso: o balik değil, resim

bizde:ressam=r , adam=a
a:bu ne
r:balık
a:bu nasıl balık,benzemiyor
r:olur mu ya?bak burası ağzı,bak kuyruğu...
ondan sonra bizden niye sanatçı çıkmıyor nası çıksın ulan:)

Adsız dedi ki...

real madrid goyadır barcelona picassodur diyebilirmiyiz. herhalde real-goya picasso-barcelona benzetmesi doğru . bir de adam deco var diye portekizin elendiğine seviniyordu. yani düşünün adamlardaki rekabetin boyutunu. ben fenerbahçeliyim ama linderoth var diye isveç elensin aklıma gelmez.
neyse arkadaşlar lütfen ramonu kaçırmalayalım. ben de çok seviyorum onu.

Adsız dedi ki...

anonymous arkadaşın yorumunu çok beğendim. goya-real madrid picasso-barça
hakkaten espirili ve zekice olmuş. hem deco barcelonalı diye adam komşusu portekizi değil gıcık almanları tutuyor.

hakkaten bu real-barça rekabet ise bizim fb-gs ilkokul müsameresi imiş.

ramondan çok şey öğreniyoruz.

Unknown dedi ki...

Maksat eğlence olsun hesabı takılıyoruz işte...Goya faşist maşist amma picassonun eline verir Mevzu resimse eğer...ama picassonun çizdiği yamru yumru şekillere aklınız yatmıyorsa şu anektodu aktarayım..beni ikna etmişdi belki sizi de eder;
bir sergi de kokoş bir bayan yamru yumru bir kubik portrenin yanında duran picassoya
-" bay picasso neden şahane insan portreleri de çizebildiğiniz halde böle yamru yumru insan resimlerini çiziyorsunuz ki anlamıyorum " diye sorar..

picassonun cevabı ise Kubizmi ve genel olarak sanata olan yaklaşımını özetler niteliktedir;
"..işte tam da bu yüzden madam "

forever barcelonacıyız o ayrı dava =P

Adsız dedi ki...

@nuri özlü

arkadaşım ne faşisti goya dediğin adam 19 yüzyıl başında yaşamış. faşizm komünizm gibi şeyler varmıydı o zamanda. bırakın artık şu saçmalıkları. milliyetçi demek fasist demek değil. her insan az çok milliyetçidir zaten.