10 Şubat 2009

Serie A All Star

Robinho'nun golünün santrası olmadan telefon çaldı. Kimin aradığını bilmiyorum ama ne için aradığını tahmin ediyorum. Barış Efendi: "Bu gole sana" diyor. Doğru tabii. Aslanım Pirlo bir önceki pozisyonda orta sahadaydı, geriye kadar koşmuş, ceza sahası içinden topu çıkarmış, işte Gerrard-Lampard örneğinden bıkanlara oyunu iki yönlü oynayan orta saha diyorum, geveleyince geldi kaptı topu Robinho. Buffon da maşallah sakatlıktan döndüğünden beri un çuvalı gibi seriliyor yere. Aslında Camoranesi ile başlayacaktım. İtalyan milli marşı çalarken yedek kulübesi ekrana geldiğinde bir kez daha gördük ki bu adam marş söylemiyor. Yıllardır da bunu röportajlarında açıklar. Adam Arjantinli, İtalyan vatandaşı. Bizim Aurelio'ya, Mesut'a yaklaşımımız da hastalıklı. Birinin İstiklal Marşı'nı söylemesiyle mutlu oluyor (Aurelio'nun fıkra anlatması (bkz: Okay Karacan) bile daha değerlidir benim için), diğeri Alman milli takımını seçince Türklüğünü sorguluyoruz. Basit bakabilsek; bu adamların hepsi sadece bir oyun oynuyor, topun peşinde koşuyor. Çocukken arka mahalleden gelen yetenekli çocuğu kendi takımınıza almanız gibi birşey. Oyun bitince herkes mahallesini dönüyor işte. Aurelio da doğduğu topraklara dönecek. Mesut da doğduğu topraklarda, en iyi bildiği dili konuşarak, en sevdiği birayı içerek yaşlanacak. Birine bir pasaport vermişiz, diğeri Alman pasaportunu tercih etmiş. Neresinden baksan bürokrasi işte...
İtalyan milli takımı yine pek havalı çıktı sahaya. Formalar, eşofmanlar... Karşı tarafta Dunga'nın kürklü deri montunu artık Kapalıçarşı'da bile satmıyorlar. Derici İzzet'ten almış galiba. Malum hazırlık maçı; ciddiye almamak lazım. Brezilya milli takımının yedekler dahil kadrosunda İspanya'da forma giyen iki bek Marcelo ve Dani Alves. O da formayı Maicon'a kaptırmış ki İnter'linin hakkıdır. Serie A; neredeyse Brezilya milli takımını kapatmış, formalar karışmış da; hafif Roma-Fiorentina soslu Milano derbisi oynanıyor havası vardı maçta. Milli takım olunca hesaplar değişiyor tabii. Milano'nun iki yakasında yedek bekleyen Adriano ve Ronaldinho'nun onbir çıktığı kadroda Milan'ın bankosu Pato yedek. Cannavaro'nun emekliliği yaklaştıkça İtalyan tandemi de çöküyor. Legrottaglie oynuyorsa bu biraz da Juventus'tan takım arkadaşı Chiellini sakat olduğundan. Bu İtalyan milli takımında Buffon da bu haldeyken; alıp da dünya karmasına gönül ferahlığıyla koyacak -form grafiği ya da kalite- bir adam yokken; Kaka'yı evde bırakmış Brezilya'nın elinde halihazırda dünyanın en iyisi kaleci Cesar,Maicon ve inceci Ronaldinho, Robinho eh bir de Juan-Lucio defans göbeği varsa; 2-0'lık skoru öpüp başlarını koysun İtalyanlar. "Dünya derbisi" demişlerdi; bence Serie A All Star'dı...
Brezilya-İtalya: 2-0
Brasile (4-3-1-2): Julio Cesar; Maicon, Lucio, Juan (33' st Thiago Silva), Marcelo; Elano (25' st Dani Alves), Felipe Melo, Gilberto Silva (44' st Josuè); Ronaldinho; Adriano (36' st Pato), Robinho (44' st Julio Baptista). All. Dunga (A disposizione: Doni, Luisao, Adriano Correia)
Italia (4-3-3): Buffon; Zambrotta, Legrottaglie, F. Cannavaro, Grosso; De Rossi (14' st Aquilani), Pirlo (30' st Dossena), Montolivo (1' st Perrotta); Pepe (1' st G. Rossi), Gilardino (1' st Toni), Di Natale (1' st Camoranesi). All. Lippi (A disposizione: Amelia, Bonera, Gamberini, Iaquinta, Quagliarella, De Sanctis)
Arbitro: Webb (Ing)
Marcatori: 13' pt Elano, 27' pt Robinho

28 yorum:

GSveFutbol dedi ki...

#Dunga'nın somon rengi gömleği içine giyilmiş koyu yeşil t-shirt'i.. Ve 3 parça giysinin birbirini reddeden renk cümbüşü
#İnter'in İtalya ilk 11'ine oyuncu veremezken, Brezilya 11'ine 3 oyuncu vermesi

broker&dealer dedi ki...

maçtan önce soranlara berezilya alacak, iki farklı olacak demiştim.ezbere konuşmuşum ama iyi tutturmuşum.

maç ronaldinho' nun arkdsları ve pirlo' nun kankaları tadında olan maclardandı bence.

tek farkı zaman zaman biraz sertlestırdıler oyunu.ki bir pozısyonda bence macın onemınde oturu bir kırmızı kart es geçildi grosso ve dani alvesın yerde tepiştiği mücadelede.

toni iptal edilen golde karpuzu koltugnun altına alıp pıknıge gıden birinden farksızdı.oyle kucakladı.hanı gol degıl boru varya.buda el degıl kucak.ayrıca bu toniyi al gs santrofor yap deseler samıyenın kapısına bu performansla bekci yapmam.(ki bana neden desınler)

saygılar

ACY dedi ki...

dunga ümit kayıhanla kapışır okay karacanın kulakları çınlasın..bide futbolda bürokrasi siyaset olmasın..bide dünya barışı.. =)

KP dedi ki...

Bülent Abi,

Senden bi ricam var.
Maçta Gilardino ve Luca Toni'yi seyredince, Vialli ve Marco Simone gibi adamları ne kadar özlediğimi farkettim. Bu yüzden özellikle Marco Simone hakkında bi bilgi geçsen, nerdedir, ne yapar, ne yer ne içer?
Bi hatırlatsak tekrar insanlara.

Bi günde ayrıca Batigol için özel bi yazı yazarsan bambaşka bir keyif olur. Hatta bu konuda sevgili Okay Karacan katkıda bulunursa tadından yenmez.

Biraz istek parça tadında oldu ama Bu adamları sizlerden dinlemek keyif olur.
Şimdiki forvetleri görüdükçe bu adamların güzelliği bin kat artıyor.

Umarım kusuruma bakmamışsındır.

Robaggio dedi ki...

valla maçı falan unuttum Dunga dayı ne yaptın sen Allah aşkına :D

Azgard dedi ki...

Elano baya adammış bu arada..Elano ve Dunga nın Rusya dan aldığı 86 model kahverengi deri ve beyaz kürklü o iğrenç montu,geceye damga vuran unsurlardı..

mre dedi ki...

ronaldinho çok iştahlıydı milan'da yedek kalınca milli takımı çıkış olarak görmüş sanırım. formda günlerinde olsaydı böyle oynamazdı gibi geliyor.

robinho ilk yarı kendini aştı. hiç de haz etmem kendisinden lakin hakkını vermek lazım. attığı golü bizim ligde misal lincoln veya alex atsa bu golü italya'da attırmazlar der bizim ezber yorumcuları.

pirlo düşüşte hem milan'da hem milli takımda. son maçlarının hiçbirinde eski pirlo'yu göremiyorum. yedirdiği golden bağımsız bu düşüncelerim.

son olarak Brezilya milli takımı oyuncularının hemen tümünün ayakları çok çabuk. en az 7-8 pozisyonda topu İtalyanlar aldı derken bir bakmışssın hala sarılarda. bu da hep bir adım önde tutuyor onları.

veee bir kez daha anladım ki bizim hakemlerimiz gerçekten yeteneksiz...

31 ligas y 11 eurocopas dedi ki...

Vaya golazo de Robinho...aun bien que no sirve pa nada como han dicho los del Madrid...fútbol italiano está muerto.

vamos brasileños, viva marcelo

ESPAÑA ES LA MEJOR DEL MUNDO

SAFÆ dedi ki...

Dunga'nın kıyafeti buram buram güney amerika kokuyordu :))) renk cümbüşü..

Daemon dedi ki...

İspanyolca bılmedıgım ıcın su yukardaki arkadaşımızın ne yazdıgını çözemiyordum ama googlen yenı sistemi http://translate.google.com ıle bır cevıreyım dedım bakın ortaya ne cıktı:)
Golazo Robinho gitmesi ... olarak PA Madrid hakkında hiçbir şey söylediler ... İtalyan futbol öldü bile iyi hizmet etmez.

Biz Brezilyalılar Marcelo yaşam

İSPANYA dünyanın en iyi IS

cisco dedi ki...

milli marslar deyince aklıma geldi, fransa'nın gecmişindeki bazı somurgesel olaylardan dolayı karembeu hiçbir milli mactan once marseillaise'i soylemiyordu.

Adsız dedi ki...

robinho golü atınca aklıma ilk gelen, Bülent Bey'in robinho antipatisiydi... ayrıca Dunga nın paltosunu geçtim gömleği ve onun içine giydiği atlet/fanila haftanın rüküşü seçilmesine yeterdi... maça puanım 7/10...Dunga ya ise 2/10, 2 puanda sofrasını beğendiğim için.. ama yemekler tuzluydu.. :)

TheMISFIT dedi ki...

ama maç 0-0'ken italya'nın nizami golü verilmedi :(

serdark dedi ki...

elemanin hatunu operken ki atkiyi gosterme cabasini simdi farkettim, takdir ettim!

Adsız dedi ki...

dunga o iki yönlü orta sahaların gelmiş geçmiş en iyilerinden biriydi.
94'te kupayı getiren en önemli faktörlerden biriydi, 98'de de o olmasa final gelmezdi. yüzden şimdi ne giyse hakkıdır.

aksilaz dedi ki...

Brezilya bir ara başını döndürdü italyanın.onlarda işi pisliği vurdular.Perrotta Ronaldinho'yu indirmeye kararlıydı ama yapamadı.

camoranesi nin marsı okumaması italyanın sorunudur.mehmet aurelio gibi devşirmeler değil milli marş, mehteran şov bile yapsa göze batıyor ister istemez.

maRco dedi ki...

aceto yeri değil ama ben yazayım dedim. alttaki postlarda scolari ve fener sesleri demişsin ya meraklanmayalım fotomaç açılışı yaptı hayırlı ve uğurlu olsun

varol döken dedi ki...

@aceto
artık nasıl bir robinho nefreti aşılamışsan, adam gol atınca bile sinirlendim senden başka adam mı yok diye:)

kim söyledi çıkaramadım ama bu gece hak verdim: "brezilya istemediği sürece kimse brezilya'yı yenemez!"

not: brezilya forması çok güzel be...

varol döken dedi ki...

@ramon
in brasil they drink pinga, in turkey we drink raki but in spain u will drink one glass of cold water after our match!

if u want u can take some brasilians to your squad...

voodoo girl dedi ki...

"Dunga'nın kürklü deri montunu artık Kapalıçarşı'da bile satmıyorlar"

hahahahahah bayıldım. sahadaki 'kostüm'lerle ilgili yorum yapan erkek okuyucular olması da hoşuma gitti :)

jose dedi ki...

Formda bir Zaccardo-Barzagli bu savunmaya şart.

z.o.g dedi ki...

İtalyada formda oyuncularının takım ayrımı gözetmeksizin milli takımlarında oynaması çok hoş bence , darısı başımıza

kveldsmork dedi ki...

son zamanlarda izlediğim iyi maçlardan birisi idi...
ne elanoymuş kardeşim..insan değilsin sen!rakibi futboldan soğutan,o futbol oynuyorsa ben n'apıyorum ulan dedirten cinsten..şahsen karşıma çıksa kesin tekmeyi basarım bu adama...
ama beni ekran başına geçiren asıl sebep;yıllardır beşiktaşımın sol kanadında görmek istediğim(fantezi futbol!)grosso kardeşimdir...ne güzel insandır ve de ne güzel siler süpürür sol kenarı boydan boya....ahhh..ah...rahmi amca floryadan 4 milyon dolara daire alacağına grossoyu alsın getirsin...söz forddan başka arabaya binmicem....

zaponi dedi ki...

Legrottaglie'i her seyredişte Ertuğrul SAĞLAM'ı saygıyla anıyorum.İyi yaptı bilmiyorum ama Porto'dayken Deco'yla da ilgilenmişliğimiz var diye duyardım.

Unknown dedi ki...

Bir İtalyan hayranı olarak dünkü maç beni çok üzdü..
Forvet ve Defans arası büyük bir obruk !
Atak denen ,atakçı denen şey kalmamış..
Bufimiz vardı.Robinho'dan yediği o daracık açı golü herşeyi sildi..

mec rain dedi ki...

a battle can be lost, important is to win the war...

Carriemel dedi ki...

futbol bloglari varmis da ben ayakta uyuyormusum. zaten blog olayini tam anlamiyla kesfetmemde kasim 2008'dir. utanmadan soylerim.hadi bakalim futboldan sizler gibi anlamasam bile ara ara bu bloglara bakacagim. cok eglenceli. cunku futbolu severim. camorenesi arjantinliymis bu yazinizdan ogrendim. 17 senedir italya'da yasamama ragmen. simdi su yorumu yazip italyanlarin son dunya kupasini hak edip hak etmedikleri hakkinda yazmismisiniz bakacagim. sizin yorumu merak ettim valla..hoscakalin..

31 ligas y 11 eurocopas dedi ki...

to win the war is more important than to win a battle. correct.
but italians always lose the battles and wars..

as napoleon bonaparte says.
"austrians are the worst soldiers in the world. but the GOD created italians. because austrians could win battle" jejejejejeje...

this story is legend between NATO soldiers..