4 Kasım 2008

Ronaldinho'nun Gol Sevinci

Bu ilginç bir eleştiri. Milan-Napoli maçında serbest vuruşta topun başına Ronaldinho geliyor. Kanattan, taç çizgisine yakın noktadan altı pasın içine kesiyor, Napoli'nin santrforu German Denis golcü içgüdüsüyle ön direkte kafayı vuruyor ve top filelere gidiyor. Ronaldinho da golü kendisi atmış gibi seviniyor ve samba yapıyor. Gol Denis'e; -kk- yazılıyor. Bu golün Milan'a liderliği getiren gol olduğunun altını çizeyim ve Repubblica'nın eleştirisine getireyim: Napolilerin basiretsizliğiyle gol olan pozisyon için Ronaldinho'yu haksız yere sevinmek ve rakibe saygısızlık yapmakla itham ediyorlar. Çok ince görmüşler ama ben de hem rakibin kendi kalesine attığı gollerden hem de farkın 3'den fazla olduğu maçlarda atılan 4, 5, 6. gollerde sevinmeyen futbolcuları, teknik adamları ayrı seviyorum...

31 yorum:

Çetin Cem dedi ki...

farklı maçlarda gole sevinmeme durumunun arkasındayım. pele'nin bile söylediği bir laftı, "4-0'ken bir gol daha atmak beni mutlu etmez. yıkılmış bir kaleciye herkes gol atabilir, pele olmak gerekmez" diye. ama ronaldinho'nun öyle bir gole sevinmesi de çok abartılası değil. ama misal aykut erçetin (geçen yılki denizli maçı, suleymanou'ya desteği) gibi bi demeç verseydi, ya da aykut kocaman (meşhur trabzon-fener maçı sonrası) gibi, tatlı da olurdu, krema gibi :)

jose dedi ki...

gercekten bende bugun gordum asırıya kaçmış.

yoney dedi ki...

Açıkçası takımıma 87.dakikada galibiyeti getiren ortayı açmış olsam, ben de sevinirdim. Fark açılmış olsaydı, tabi ki bu yoruma katılırdım.

Vladivostox dedi ki...

bence de sevinç gösterisi hafif aşırıya kaçmış olabilir ama yine de sevindi diye fazla eleştirmemek lazım.
hem son dakikalarda atılarak kazanılmış bir galibiyet söz konusu; farkın 3'e 4'e çıktığı maçlardan değil. zaten ronaldinho'nun biraz şımarma payı vardır hep.

YK dedi ki...

attığı hiç bir gole sevinmeyen Anelka'ya ne demeli :)

alperensaylar dedi ki...

anelkanın sevinmemesi ronaldinho nun sevinçleri yanında benim için daha ilgi çekici.

zachpaulsen dedi ki...

futbolcu dediğin gole adam gibi sevinecek. çocuklar gibi zıplayacak. yırtacak ortalığı.

nedir saçma sapan yüzük öpme, parmakla dudak kapatma saçmalıkları. öyle sevinç olmaz.

ama en gıcık gol sevinçleri konusunda kenneth anderson'un eline kimse su dökemez.neydi o 94 dünya kupasındaki gollerden sonraki sevinçleri. hala düşündükçe tekme tokat girişesim geliyor.

ramon sanchez pizjuan dedi ki...

http://dailymotion.alice.it/relevance/search/milan%2Bnapoli/video/x7a8lt_ronaldinho-10-milan-ac-napoli_music

Ortega dedi ki...

Bianconeri,

Anelka candır :) Bence en iyisi bizim eski topçu Bilal'in yaptığı. Abartacağına Dinho gibi, vazifeni yapmanın rahatlığıyla devam et maçına, sevinince n'oluyo ki? :) (bu da işin latifesi olsun)

ribery11 dedi ki...

Bir dakika önce kaçan penaltı ve ardından gelen gol sonucu bir sevinmeydi,yerindeydi bana kalırsa.

delgado dedi ki...

futbolcu dediğin sevinecek bana göre. futbolcusun kardeşim, gol atıyorsun sevin ya. sırf bu yüzden ilhan mansız'ın hayranıydım.

Othello dedi ki...

Yahu adam ters yonde 40 metre top surup plase ile kendi kalesine gol atmadi ki. Onu o zor pozisyona dusuren de Ronaldinho. Hem de galibiyet golu.

Her turlu gole sevinilsin ne zarari var? 7-0 yapan adam da sevinsin. Ondan sonra 7-1 yapan adam da. Gol futbolun en buyuk guzelligi.

MaX CadY dedi ki...

dakika 87. takım daha yeni penaltı kaçırmış. ve takıma galibiyet getiren golü atıyosun. o gol nasıl atılırsa atılsın futbolcu sevinmiyosa ozaman onun altında bişeyler aramak lazım bence.ayrıca herkes ronaldinho kadar seviniyor. tabi ki çok doğal olarak.

yuki the zorba dedi ki...

Ronaldinho adeta golü yarattı... Bayılırım böyle kim vursa gol olacak toplarına... Adam öldürücü yere, penaltıdan güzel bir top atınca, sevinmek de şımarmak da hakkıdır bence... Üstelik yaptığı bir saygısızlık da yoktu, kendi çapında eğlendi adam... Gol atınca rakip tribünleri tarayanlardan, ya da rakibinin kulağına bir şeyler fısıldayanlardan yüz kat daha asil bir sevinçti...

Unknown dedi ki...

ribery'nin dediği gibi kaka penaltı kaçırıyor. ayrıca milanla napoli kalecisi iezzo tek başına maç yapmış resmen. yani son dakikalarda gelen gol sonrası ben de sevinirdim de ronaldinho'nun her şeye gülmesinde hep bir aşağılama da yok değil hani!

serdark dedi ki...

gol sevinci abarti gelmedi bana (gormedigim bi nokta mi var :/)

millet direk sarilmis, e dogal son dakkada golu atmissin..ondan sonra gattuso da gaza getirmis tribune goturmus, adamda ordan donerken klasik bi samba yapiym demis...

bana normal geldi :/

NoWiTZKi_41 dedi ki...

Ben olsam daha çok sevinirdim.Sevinecek tabi,sevinecek ki yaptığı işten haz duysun ve de daha başarılı olsun.
Farlı bi bakış açısı;(GS'li olarak)bu hafta derbide aynı olay olsa Ronaldinho'nun yerinde Lincoln olsa GS'li taraftarlar ne düşünürdü bu olayla ilgili ya da Alex atsa ne düşünürdü FB taraftarı.Maçı getiren gol olması da ayrı bir önem taşıyor.

Adsız dedi ki...

Kale çizgisini geçen top her ne şekilde geçerse geçsin gol dür ve buna en başta taraftar çok sevinir taraftar sevinirken de futbolcunun sevinmemesi doğru olmaz.

Comertsk dedi ki...

Attığı golden sonra tüm sahayı kat ederek deplasmanda ki taraftarına koşan Radu Niculescu'yu unutmamak lazım.Bu konuyla pek bir alakası yok belki ama gördüğüm en sıcak sevinçlerden biriydi...

ramon sanchez pizjuan dedi ki...

fifa'nın yaptığı
"if the shot is directed towards goal, it's a goal even if it's deflected by an opponent."
şeklindeki açıklamadan sonra, atılan golün ronaldinho'ya yazıldığı karşılaşmadır.

böylece ronaldinho serie a'daki gol sayısını 4'e çıkarmıştır.

@eksisozluk/cruor

Kerem dedi ki...

Brezilya'ya gol atmış Hasan Şaş sevinci yerine Ronaldinho'nun bu sevincini yeğlerim.

scugnizzi dedi ki...

4. gole kadara sevinilmesi normal de, 5 ve 5'ten sonrası sokağa çıkamama sebebidir. bakkala, markete gidememe sebebidir.

xander dedi ki...

bir inzaghi bir de ronaldinho'yu bu yüzden sevemedim.

Bellamy. dedi ki...

hep muhafazakar hep muhafazakar nereye kadar :) sevinsinler kardeşim içlerinden geliosa size ne, inzaghi'nin sevinişlerini ayrı seviyorum, ben de atsam ben de öyle sevinirdim büyük ihtimal. yaşlı beyinler sizi.

mvanbasten dedi ki...

ben de bu akşam gerard'ı sevmedim sırf o yüzden. ah robbie fowler olacaktı ki!

ultrasArtiglio dedi ki...

Haneya artıysa yazılan skor gelmiş hoşgelmiş .....

fataliyev dedi ki...

Samimiyetsiz bir herif bu. Basbayağı çirkin bir şovdu yaptığı...

AbSurDMaN dedi ki...

Az bile sevinmiş ! , maçın bitmesine bir elin parmaklarından az dakika kalmış, üstüne az önce penaltı kaçmış ve karşılaştığın takım her ne olursa olsun lider, kazandığında liderliğe çıkacaksın. Bu gole Ronaldinho sevinmesin de ben mi sevineyim ? Rakibe saygısızlıkmış, asıl saygısızlığı Denis kendi takımına yapmıştır, öyle bir vurdu ki sanki topun başında Lavezzi vardı da golü Napoli arıyordu. PEH !

Adsız dedi ki...

servet ve baros un eliyle attığı gollerden sonra sevinmesi hakkında da görüşlerinizi merak ediyorum açıkcası.Anelka nın olayından sonra sahaya temiz eller pankartı ile çıkanlar nerde çok merak ediyorum.Kulüplerimiz akıllı adamlar tarafından yönetilse bir gün mutlaka kendi takımının da el ile gol atacağını hesap ederek bu tür davranışda bulunmazlardı.Bir gün de bir futbolcu çıksın ben kendimi yere attım penaltı değil desin yada penaltı olmayan pozisyonda atılan gol sonrası sevinmesin.Tamam çizgiye geçen her top goldür ve sevinilmesi gerekir ama sahtekarlık sonucu atılan gole sevinilmesini hazmedemiyorum

Radical Media dedi ki...

Seyrederken ben de uyuz olmuştum açıkçası ... Bir de bana yıllar önce bir Kocaeli maçında ( Cumhurbaşkanlığı Kupasıydı ) kendi girdiği uyduruk mücadelede verilen penaltıyı attıktan sonra trübelere doğru yaptığı planör hareketi geldiydi. Başka zaman olsa o kadar sinirlenmezdim ama tam da Fowler'ın dışarıya yolladığı meşhur penaltıyla aynı zamanlara denk geliyordu. Sevmiyorum ben böyle zayıf karakterli , ben attım , ben yaptımcı maymuncukları ...

Cem Kalay dedi ki...

Gol sevinmesinin eleştirilmesi saçma bana göre isteyen istediğini yapar kimi kol el sallar,kimi taklalar atar futbol bunlarla güzel oluyor zaten.Hafta sonu galatasaray için;

öne geçse diyelim atan oyuncu golü sessiz sessiz santraya koşaraqkmı sevinecek yoksa tüm takım toplanıp yumak oluşturup sevinmeyeceklermi yani hadi bu ilk gol devamı gelse gene sevinmeyeceklermi.

Tamam küçük maçlarda deli gibi sevinmessinde sonuçta genel olarak sevinmenin hiçbir sakıncası yok bana göre.