29 Mayıs 2008

23 Yıl

29 yorum:

aksilaz dedi ki...

kusura bakma aceto ama bugün daha önemli bir gün ama o konudada post bekelrdım sizden.istanbulun fethi bugünden 555 yıl önce gerçekleşmiş ve çağlar atlatan bir olay

Unknown dedi ki...

Maçın o akşam neden tatil edilmediğini hala anlayamıyorum,onlarca insan ölüyor ve uefa maça devam ediyor.Maç bittikten sonra da cezalar geliyor.Hani futbol artık bir endüstri oldubu sebeple sponsor firmalar uefa ve kluplere baskı yaptı desem,o yıllarda sanmıyorum böyle birşey olucağını.

BT dedi ki...

@aksilaz
şaka yaptığını temenni ediyorum..

Adsız dedi ki...

@aklisaz
cag atlatmıs olaymıs. bize mi atlatmıs, avrupanın cag atlamasında etkisi olan olaylardan biri olmus.

bir gram cag atlamıs olsak, hala fetih kutlayan tipler olmazdı.

bu olayın osmanlı imparatorlugu ile ilgili bir olay oldugunu, turkiye cumhuriyeti ile alkası olmadıgını gectim. bugun cumhuriyet bayramı bile olsa bu blogu yazan kişi ister bunla ilgili bişey yazar, ister yazmaz. fasizm, sansur iliklerimize kadar oyle işlemişki bu lafları normal sanıyoruz. bugun sen boyle diycen, yarın biri gelicek "aceto bloguna turk bayragı koymamıssın ne iş" diyecek, oburu "sehitlerle ilgili niye yazmıyosun" diyecek.

bundan 23 yıl once futbol tarihinin en trajik olayı gerceklesmiş, senin bunun altına yazdıgın yazıya bak. insan olun herseyden once.

Adsız dedi ki...

:):)
@aksilaz

http://aksilaztarihokulu.blogspot.com/
gibi bir site kurmanı, akabinde istanbul'un fethi, kabotaj bayramının tarihsel gelişimi, viyana kuşatması gibi başlıklarda bizleri bilgilendirmeni, bilhassa yuvarlak rakamlı yıldönümlerini bizlere hatırlatmanı temenni ediyorum ben de..
zira burası spor ve hatta futbol blog.udur.

555 de güzel sayıymış...

Adsız dedi ki...

ne olursa olsun ben yinede Liverpoolluyum arkadas - bir baskadir Kop'ta You'll never walk alone'u okumak - keske orada olabilsem - birde tabi Istanbul'daki o unutulmaz final - bunlarin Heysel'le L'poolun isminden baska ne alakasi olabilir ki? - Orada belli hayvanlar var - onlar odesin ki odemis olabilirler herhalde - futbolu ne olur intikamla kirletmeyelim.

Adsız dedi ki...

ceddin deden neslin baban pek kahraman liverpool milleti:))

Adsız dedi ki...

belki aksilazın yorumu gereksiz yazar istedigini yazar kafasına gore takılır bu konuda baskı ya da elestiri yapmak dogru degil bence de.fakat bu was kimse boyle bi yorumdan cikarilabilecek en sig yorumlari toparlayabilmeyi basarmis onu burdan kutluyorum.zira osmanlinin turkiye cumhuriyetiyle de alakasi yok. boyle bilgileri hangi kitaptan okudugunu bilmiyorum aslinda senin bişe bildigini de sanmıyorum.burası bunu tartisma yeri degil ama hakeden insana da hakettigi cevaplar verilmeli diye dusunuyorum.tesekkurler.

Adsız dedi ki...

¿qué es esta fotografía?
¿es esta 1985 tragedia Heysel?

real madrid ganó la Copa uefa y copa de la liga en 1985

(Ramón)

Adsız dedi ki...

birazdan birinin cikip "seni kiniyorum ve sana laflar hazirladim" demesini bekliyorum..

aksilaz dedi ki...

@ was
dusuncelere ne kadar saygın oldugunu gosterdın.ne alaksı var fasizmle yada ırkcılıkla.istanbulun fethi olmasaydı bugün burada biz asla olamazdık.sadece osmanlıyı ılgılendırır yorumu cok yanlıs.ben heysel olayını yazma demıyorum kı.ama sen hemen atlıyorsun fasizm sansur dıye.sen ınsan olmayı ögren sonra ogretırsın bana.diger isimsiz yorum yapanlara ise cevap verilemez bile.

aksilaz dedi ki...

@ aceto
saka yapmadım sadece bununda vurgulanmasını ısterdım.görüşümü belirtme özgürlüğüne sahibim sanırım.yazıp yazmama sana kalmış ben sadece temennilerimi ilettim.

BT dedi ki...

@aksilaz
görüş belirtme özgürlüğün olmasa zaten ilk görüşün yer almazdı burada. sadece bu temenniyi ilettiğin mecranın bir blog olduğunu hatırlatayım. sivil toplum kurulusu dernek vakıf gazete dergi kurumsal yayın değil. basit bir blog.

untildie dedi ki...

@was rumuzlu arkadaşa;
Geçenlere yazdığım bir yoruma karşılık sende kendi fikirlerini yazmışsın. O an için bende karşılık vermeyi düşündüm ama burasının saçma atışmaların döndüğü, geniş düşünemeyen insanların doldurduğu forumlara benzemesini istemedim. Elbetteki herkes aynı düşüncelere sahip olamaz ama farklılığını da başkalarına saldırarak, onları küçük görerek kabul ettiremez. Burada ki karşı yorumunu okuyunca, sana karşılık vermeyerek ne kadar haklı olduğumu anladım.
Umarım bundan sonra göndereceğin yorumlarda karşı tarafı iğneleyici ve farklı düşüncelere yol açabilecek ifadelerden sakınırsın.
Bu sözlerim kendim dahil herkesedir. Ayrıca tuttuğumuz takımlar üzerinden atışmalardan da bilhassa sakınalım. Burası sadece futbol sevenlere hitap etmekte, takım severlere değil. Aksini yaptığımız da okur seviyesinin gittikçe düştüğü bir blogla karşılacağız.
Sorun değil ÇÖZÜM üretelim.
Okuduğunuz için teşekkür ederim.

aksilaz dedi ki...

@aceto
bu blog basit bir blog degil binlerce okuyanı oldugu ıcın bu görüşümü yazdım.ama sonucta senın kısısel sayfan oldugu ıcın birşey diyemem

Unknown dedi ki...

konuyla ilgili comment atmak isterdim fakat 'was'ın yorumu beni hayretler içinde bıraktı.

fetihin kutlanması faşizm oluyor demek. vay anam vay o zaman senin gözünde ben faşist'im.

Adsız dedi ki...

Burasi blog oldugu icin bu konuya girmek abes olmus acikcasi ama "was" da cok guzel atlamis olaya. Baya koptum ben :)

Murat Ozkan

Adsız dedi ki...

zaten resim de istanbulun fethini andırıyor biraz. türk askerleri surlara yüklenmiş. bizanslar kaçıyor. öndeki kır saçlıyı ulubatlı hasana benzettim .)

Adsız dedi ki...

@Ramón,

Yes. It's a photo from the Heysel tragedy. You can find more photos in the link that aceto posted under the photo.

Bu arada, konu İstanbul'un fethi, Osmanlı filan olmuş...Hahaha, ne alaka ya...

Santiago dedi ki...

İşi sadece Futbol yazmak olan birine ve bir futbol bloguna neden Fetihle ilgili yazı yok demek ne kadar kel alaka birşeyse O Osmanlının ben Osmanlı değilim demekte okadar Kel alaka birşey.
İstanbulda Osmanlılar oturmuyor TC vatandaşları oturuyor.

Gunun anlam ve onemine ait yazıyı Sabahtan Engin Ardıç yazmış zaten bunun yeri burası değil...Okumak isteyene

http://www.sabah.com.tr/ardic.html

Ardıçın yazdıklarının altına imzamı atarımo ayrı . . .

tknycl dedi ki...

bende dedim "vay be 20 tane yorum var böyle bi konu altında ne güzel aceto'dan başka anlam veren ve bu trajediyi anan arkadaşlar da var" diye ama okumaz olsaydım keşke...
adam yazmış oraya "andrea casula 11 yaşındaydı" diye
sen diyorsun arkadaşım osmanlı imparatorluğu 555 yaşında..
ben de diyecek bişi bulamıyorum al etti 21. comment sana.

Adsız dedi ki...

aksilaz gereksiz bir istekte bulunmuş olabilir. ama hiç bir art niyet, gönderme vs. bulunmayan bu mesajı bu kadar saçma yerlere çekebilen arkadaşlara hakikaten bravo. alkışlıyorum.

Adsız dedi ki...

fetih kutlamak fasizm falan degildir, isteyen istedigini kutlar. ama birine neden kutlamıyosun demek fasizm olmasa bile, oraya gidebilecek bir dusuncedir. hassas olunması gereken bir konudur.

ilk gordugumde sinirlenip boyle bir yazı yazmamın sebebi ise boyle bir postun altına yazılmıs olması, orda 39 kişi olmus altına yazılan yazıya bak. eger aynı yazı "bundan 40 yıl once manu avrupa kupasını kazanarak bunu basaran ilk ingiliz takımı oldu" diye bi konunun altında olsa boyle bi yorum yazmazdım.

kendisine hakaret edildigini dusunenler varsa ozur dilerim.

Adsız dedi ki...

Linkteki posta yazmıştım ama burada da olsun istedim

Andrea Casula

35 yaşında olacaktı demişsin Aceto, demek ki yaşıtmışız Andrea ile ama ben o maçı çok net hatırlayamıyorum.

Nick Hornby dilimize "Futbol Ateşi" olarak çevrilen "Fever Pitch"de değinir Heysel'a ama bir sene öncesi yaşandğını senin belirttiğin Roma dayağından -ki bunu en iyi biz biliriz- bahsetmez. Onun savı iki ülke futbol kültürünün farkının bu faciaya yol açmış olduğudur.

İngilterede taraftarlar birbirlerinin üstüne harala gürele koşar ve saldıracak gibi yaparlarmış, bu artık neredeyse geleneksellemiş bir fan tavrı olmuş, niyet -gene Nick'in belirttiğine göre- fiziki saldırı değilmiş. Ne var ki italyanların bu kültüre sahip olmayıp ingilizlerin kendilerine saldırdığını düşünmeleri bu katliamı doğurmuş.

Sonrasında özeleştiriyi de ihmal etmiyordu Nick Horbny ama ingiliz bakışı ile bu şekilde aktarmıştı Heysel'i her futbolseverin hatmetmesi gerektiğini düşündüğüm "Fever Pitch"te

AnAvArzA

Adsız dedi ki...

sadece futbol olmalı burada.ana kaynağı futbolla başlayan her sey

Adsız dedi ki...

o değil de aceto hani rıdvan'ın gs formalı fotosu var demiştin, göremedik:D

Adsız dedi ki...

gracias.
sí sí me acuerdo. 40 italianos muertos. dalglish fue superior jugador.

(Ramón)

Unknown dedi ki...

Çok korkunç bir fotoğraf. bu ingiliz milletini hiç sevmiyorum. Holiganları her gittikleri yerde dayak yiyip geri dönüyorlar.

Umarım hersene dünya kupasında ezik olursunuz. ilk turlarda elenirsiniz.

semioticus (shelbyl) dedi ki...

biraz ati alan uskudar'i gecmis olmus, ben gec kalmisim bu blog'u okumakta, gelgelelim iki kelam edelim de gelecek nesillere birakitimiz olsun.
oncelikle sunu atlamamak lazim. futbol ile ilgili bir blog'da, 39 yil once yasanmis futbol tarihinin en buyuk faciasini anan bir basligin altina "bugun daha onemli bir gun o konuda bir post beklerdim" yazilmaz. istanbul'un fethi, 39 kisinin olumunden daha onemli olabilir, ama kesinlikle daha trajik degildir. diyelim ki aceto 12 eylul'de bir post koydu ve dedi ki: "11 eylul'de binler oldu". altina "bugun darbe de oldu bu onemli basil yazmazsin" demek alakasizliktan da ote bir sey ben bulamadim tanim.
bundan sonra was biraz agir bir elestiride bulunmus. ama demek istedigi su, ki katiliyorum. "alakasiz bir blog'da, "neden kutlamadin fetihin 555. yilini aaa askolsun" diyen bir insan; kendi kafasinda "bir sey soyleme zorunlulugunu" olusturmustur. ben "bana ne lan fetihten" desem bana belki de en agir elestiriyi yapacak, kendisine bahsedilmedigini soyledigi dusunce ozgurlugunu bana bahsetmeyecek. burada varsayimlara dayali ince bir durum var. yoksa fetih kutlayana "fasist" demek, alakasizligin 2 derece daha ustundedir.

heysel'de olenleri hatirlatip bir daha tuyleri diken diken ettigin icin sagol aceto.