16 Ocak 2009

Yoann Gourcuff

Kaka'nın satılmaması için Galliani'yi ölüm tehditleri yollayan Milan taraftarının anlaması mümkün değil. Taraftarı olduğu takım 150 milyon euro kazanacak, o parayla ihtiyar kadro gençleştirilecek, Yoann Gourcuff kiradan dönecek. Bütün bunlar umurunda bile değildir Milanlı'nın. Sheva örneği daha dün gün gibi. Curva Sud'ün taptığı adam 24 saatte soluğu Londra'da almıştı. 100-150 milyonla elbette ki Milan'ın kalibresine yakışır bir takım kurulmaz sıfırdan ama kalburüstü 4-5 adam da kadroya katılır. Bir başka posta bırakıyorum yeni Milan onbirini. Gourcuff ile devam edelim. Hikayesi basit, bu sezon Aydın ne yapmadıysa mesela Gourcuff onu yaptı. Kiralık gitti. Çünkü dibinde futbolu bilen bir akıl hocası var. Babası Christian Gourcuff. Eski futbolcu ve teknik adam. Lorient'i çalıştırıyor. Geçen sezon Milan'da Emerson'u gördüğümde şansı olmadığına inandım diyor babası. La Gazzetta'da günün anlam ve önemine göre Kaka transfer haberlerinin olduğu sayfalarda röportajı var. Gourcuff 21 yaşında. 19 yaşında Rennes'de bütün maçlara çıkan bir gencin Milan soyunma odasında kara tahtada adını bir sezonda 4-5 kez görmesi kolay değil elbette. Pato, Brezilyalılar sayesinde bu şoku kolay atlatmış olabilir ama baba Gourcuff'un söylediği gibi: "20 yaşında bir çocuğun 35 yaşındaki adamların sohbetine ne kadar katılmasını bekleyebilirsiniz" Ancelottti rotasyonu seven bir teknik adam değil. Pato dışında da takımın yaş ortalaması, oyuncu tercihleri ortada. Gourcuff da çareyi Bordeaux'ya firar etmekte buldu. Nasri ve onun için Yeni Zidane tanımından hoşlanmıyorum ama Zidane'ın çıkış yaptığı takıma gitmek, diğerinin aynı mahalleden çıkmış olması romantik Fransız gazetecilere iki kadeh şarap içince bu manşetleri attırıyor. Son PSG maçında attığı golde topu alışı ve kaleye dönüşü de Zidane'ı hatırlatmıyor değil. Galatasaray eşleşmesiyle daha yakından izleme fırsatı bulacağız Gourcuff'u. Bazı futbolcular vardır, yetenekleri yüzünden bağıra bağıra gelir. Gourcuff da 3 yıldır Fransız medyasını arkasına almış geliyordu. Milan sezon sonunda onu geri çağıracak. Düştükleri bir hata var ama. Bordeaux'ya satın alma opsiyonunu verdiler ve fiyatı belirlediler: 15 milyon euro. Kaka'yı 150 milyon euroya satan Milan'da onun veliahtı için Bordeaux bu rakamı ödemez mi? Milan dizlerini dövüyorsa bundandır...

32 yorum:

Quad & AbSurDMaN dedi ki...

Gol hakkaten harikaydı yanlız bir çırpıda o hareketleri yapıp attı golü. Bize karşı yazmaz inşallah.

LeFoot dedi ki...

bordeaux ta sezon sonunu şimdiden kara kara düşünmeye başladı. Ancak iş Gourcuff'u ikna etmekte. Yoksa 15 milyon euro onun değerinin altında bir fiyat. Guiza 14 milyon euro, Gourcuff 15! Oh! ne güzel dünya!!!

LeFoot

HoAmca dedi ki...

bu opsiyon bende olsa bir sekilde bulur bulusturulur bir para derim:) eh kendisine gassaray karsısında basarılar diliyoruz

Turgay Keskin dedi ki...

''Kiralık gitti. Çünkü dibinde futbolu bilen bir akıl hocası var. ''

Kilit cümle bu bence. Yeteneğin yanında oyuncunun stratejisininde ne kadar önemli olduğu burada ortaya çıkıyor. Gourcuff Milan'da kalsaydı acaba şu an onun için söylenenlerin birazını duyabilir miydik? Bence şüpheli..

O yüzden doğru karar vermek gerçekten çok önemli, bakalım Milan Kaka ve Gourcuff için kendi adına doğru kararı verebilecek mi?

jose dedi ki...

Kaka 150 mılyon Euro cıvarı paralara gıderse Mılanın yenı 11'i için;

Arsenalden bedelsız alınabılecek Eboue

Bayernden Bastian Schweinsteiger

Realden Sergio Ramos

Portodan Moutinho

Valenciadan David Silva ya da Villa

adaylarım..

pclion dedi ki...

Yalnız Kaka'dan gelecek paranın büyüklüğü Milan'ın transferlerinde masaya otururken bir dezavantaj olacak muhtemelen. Başlangıç fiyatları şu anki piyasanın çok üstünde olacaktır...

alessandro del piero dedi ki...

sonucta kaka gibi o degerin belki yarisi bile etmeyecek adam 150 milyon euro'ya satilirsa pclionun dedigi gibi diger pek cok kulup de saticagi oyuncularin 2-3 katini istemekte bi mahzur gormeyecektir.. bu durumda milan'in zannedildigi kadar buyuk bir karda olucagini zannetmiyorum.. mesela kaka 150'yse, atiyorum, cr7 ya da messi 300'den acilir..

jose dedi ki...

Düzeltme S.Lizbondan Moutinho..

Erk dedi ki...

Gourcuff en iyisini yaptı. Milan da yedek oturmak yerine gitti ve parladı. Milan'a geri döndüğünde Carlo kendisini eskisi gibi bekletemeyecek.
15m euro konusu ise şimdilik sıkmamakta canımı. Galliani altından girer üstünden çıkar o maddeyi bertaraf eder.

Pads dedi ki...

Aceto yanlissam duzelt, 15 milyona satin alma opsiyonu olabilir Bordeaux'nun, ancak Gourcuff istemezse bu anlasma suya duser, ki Milan 'kal' derse kalir. Sonucta sozlesmeyi satin almak diye bir kavram yok futbolda, mutlaka oyuncu ile de anlasmak zorunda.

Juan y Fer dedi ki...

Hello,
he is a good player but he arrived to soon to AC Milan.
Regards,
http://saqueneutral.blogspot.com/
(a blog about sport in English and Español

Inflexible dedi ki...

Milanda oynaması çok zor.
Dediğin gibi abi, o yüzden dizlerini dövüyorlar zaten.

http://inflexiblespiebola.blogspot.com/

onuraul dedi ki...

Nasri yeni Zidane ise bu çocuk Zidane'ın ta kendisi =)
Milan'a biri gelir biri gider ama bu parayı başka biri vermez..
demeye korkuyorum ama Gourcuff Milanda ah Kaka olsaydı dedirtmez gibi geliyor bana.
onun kadar yapar demiyorum =)

neverLander ® dedi ki...

juan abi ramon'a bakıp çıktı heralde yine =)

Bellamy. dedi ki...

http://www.haber3.com/news_detail.php?id=440779

GSveFutbol dedi ki...

Fiziği, duruşu oyun hamleleri de Zidane'dan alınmış gibi.. Serkan Aykut - Tanju Çolak benzerliğiyle örnekleyebiliriz.. O ne kadar sorumluluğu üstüne almamak için ben yeni Zidane değilim dese de adres onu gösteriyor

devletli dedi ki...

naçizane fikrim alınacak yeni genç topçuların yetenekleri isimlerinden büyük olsa daha iyi olur; 11 değişimi daha az gürültülü olur böyle. aksi halde yedek kulübesine doğrudan geçiş yapan abiler homurdanır, bkz. seedorf.

sergio ramos'u alamazlar, sattırmayız :)

devletli dedi ki...

pardon agüero diyecektim unuttum. agüero pato arkalarında ronaldinho... milan'ın oyun anlayışına reçel gibi gelir valla.

FASLI dedi ki...

Bülent abi,paylaşmak istediğim bir konu var.Milli Takımımız,İspanya ile yapacağı maçı Ali Samiyen Stad'ın da oynayacakmış.Sizce,İnönü ve Kadıköy dururken Samiyen hak mı?

gianfresco dedi ki...

Bugün Lig TV'yi izliyordum bi' iddia programı vardı. At kuyruklu bi' adamla sarışın bi' kız vardı programda ve adam öyle yorumlar yaptıki blogdakilerin neredeyse aynısıydı.
Öncelikle Milan-Fiorentina maçına sıra geldiğinde "Milan'ın kalibresine yakışır bir takım kurulmaz sıfırdan ama kalburüstü 4-5 adam da kadroya katılır." bu cümleyi noktası virgülüne kadar aynı şekilde söyledi.

Daha sonra Gourcuff konusuna girdi. Başta o müthiş golü anlattı sonrasında burdaki cümlelerle yine bi' şeyler söyledi. Bu kadarda olmaz yani pes dedim. Lig TV İddia Yorumcuları bile senin yorumları yapıyor Aceto :D

MiyOzzy dedi ki...

Aceto,

Yazınızı bugün bir televizyon programında iddaa yorumu yapan kişi kelimesi kelimesine (yorumlarınızıda) tekrarladı. Arada Avrupa'dan futbol programına katıldığınız kanalın yorumcularına uyarıda bulunmanızı rica ederim.

Hrngndz dedi ki...

çok iyi futbolcu olacağını düşünmüyorum üstün yeteneklere sahip bir oyuncu değil düz bir oyuncu bi kaç maçını izledim ... heleki zidana benzetilmesine anlam veremiyorum... birde şimdi şöyle bi olay çıktı..

arjantinde bi genç çocuk parlasa maradonaya fransada zidana brezilyada ronaldinhoya veya peleye benzetiliyor...komik gerçekten

bu büyük futbolcularla kıyaslanacak tek bir oyuncu var dünyada oda messidir...


messi ve diğerleri...

tknycl dedi ki...

all beauty must die
http://tekinycl.blogspot.com/

ıska geçtiğin "güzeller" adresi :]

İsmail Şayan dedi ki...

Milan'ın 15 Milyon'u anlaşmaya koymak gibi bir hatayı nasıl yaptığına inanmak zor. İlk duyduğumda çok şaşırmıştım. Bordeaux "hülleci" olmayı bile seçebilir isterse. 15'e alıp 35'e İngiltere'ye çakabilir, etik olarak tartışılabilir ama bu da bir ihtimal.

BT dedi ki...

@artizt
programı izlemedim. Emre Utkucan'dır. Blogu takip ettiğini ortak dostumuzdan biliyorum. Kendisini takdir ederim, tüm kaynakları düzenli okuyan bir kardeşim. Benim için bir sakıncası yok. Bilgilendirme için teşekkür ederim...

jose dedi ki...

@hebenneka

haklısın.mesela tottenham bu parayı bayılabılır gourcuffe.

josemarcelosalas dedi ki...

En başından beri bu çocuk için 'Yeni Zidane' diyordum. Hala da söylediklerimin arkasındayım. Oyun stilini geçtim, yüz hatları bile Zidane'n gençliğini fena andırıyor. Tek kelime ile mükemmel, ve Galatasaray'ın başını ağrıtacak tek isimdir Bordeaux'da. Milan'da Kaka'nın boşluğunu doldurabilir mi, tamamen olmasa da büyük ölçüde doldurur diye düşünüyorum. Kaka'ya 150 m£ etmez diyenler de bilsinler ki o adam 150 değil 750 m£ bile eder.

gianfresco dedi ki...

BT, Evet Emre Utkucan'mış :) Benimde çok dikkatimi çektiği için söyledim zaten. Sizin haberiniz varsa sorun yoktur.

Pads dedi ki...

Aceto, su satin alma opsiyonu icin keske aciklama yapsan da ogrensek isin dogrusunu. Eger gitmek zorundaysa ve Milan satmak istemezse bu is FIFA'lik olur bence.

ssim dedi ki...

vay be 750 milyon pound eder demek ki kaka... neler duyacağız daha.

EU dedi ki...

Arkadaşlar,
Ben Aceto Balsamico nun, ve özellikle de Bülent ağabeyin uzun süredir okuyucusuyum. Katıldığım sadece bugunkü degil, bir çok televizyon programında Bülent ağabeyin fikirlerinden faydalandım ve bir çok görüşünü kendime feyz aldım. Kendisiyle henüz yüz yüze tanışamamış olsak bile, Bülent ağabeyin yeri benim için gerçekten çok özel.
Şunu bilmenizi istiyorum ki aynı bende sizler gibi futbol aşığı bir insanım.. Gerek Gazzetta olsun, gerek Corriere Dello Sport,Marca, AS, ESPN, Lequipe, bild,kicker,Ole, Clarin,..... liste çok uzun.. daimi okuyucusu ve takipçisiyim.. Çünkü ben 24 saatinin çoğunluğunu futbol okuyarak ve futbol düşünerek geçiren bir insanım. Bülent ağabeyi çok sevmemin ve bir çok konuda kendime örnek almamın nedenlerinden birisi de, genel olarak futbola ve hayata bakış açımızın bir birine çok benzer olması... Hayatımın hiç bir döneminde kopyacılık yapmadım, ama örnek aldığım ve inandığım insanların "paylaştığım" fikirlerini dile getirmekten de hiç korkmadım. Keşke ortam uygun olsa da Aceto Balsamico nun ismini katıldığım her programda referans olarak gösterebilsem. Daha yolun çok başındayım ve sizlerin beni yanlış tanıyıp değerlendirmenizi istemiyorum.
Son olarak, Gourcuff un bonservisinin sezon sonunda alınma opsiyonunun Fransızlara verilmesinin yanlışlığını ve defansının göbeğini Maldini ve Favalliyle kuran Milanın yeniden yapılandırılmasın gerekliliğinde sanırım hepimiz hemfikiriz.

Saygı ve sevgilerimle,

EMRE UTKUCAN

Umur Burak Ayaz dedi ki...

Kim ne derse desin. Bordeaux'un ilk yarıdaki hemen hemen her maçını izledim ve bu adamın ilk yarıdaki performansı ile hiçbir şey olamayacağı ortadaydı.

İlk yarıda öyle bir Gourcuff vardı ki yanındaki boş adama pas atmak yerine 30-40 metreden saçma sapan şutlar çeken, saçma sapan işler yapan biri vardı. Ayhan bile ondan daha yararlı olurdu yani, o derece. Ama ikinci yarı başlar başlamaz kendini toparlamış görünüyor. En azından artık saçma salak şutlar çekmiyor. Bu bakımdan kulaklarının çekilmesi gerekirdi, sanırım yeteri kadar da çekmişler kulaklarını.