13 Ocak 2009

Frikik Ustaları

Del Piero frikiklerdeki başarısını son röportajlarından birinde şöyle açıklıyordu: Antrenmanlarda barajı 7-7.5 metreye kurduruyorum. Maçlarda hiçbir zaman 9.15'e çekilmiyor baraj. Devamlı çalışıyorum." Bu röportajın ardından Juventus'un Siena'yı 1-0 mağlup ettiği maçın tek golünü frikikten attı Del Piero. Bu sezon 12 golü var, 6'sı frikikten. Roma, Real Madrid'i de pas geçmedi. Uzun zamandır kariyerindeki toplam frikik golü sayısını arıyordum. Bugün rastladım. Bu sezon 6 frikik golü atan Del Piero sonradan açılanlardan ki toplamda 15 golü var. İtalya'da frikiklerin kralı Sinisa Mihajlovic. Lazio(edit) formasıyla bir maçta frikikten hat-trick'i vardır. 28 gol atmış Mihajlovic. Bir başka büyük usta, Roberto Baggio'nun 20 golü var. Zola da ondan aşağı kalmamış, onun da 20 golü var. Del Piero ve Pirlo 15 golde. Maradona'nın Napoli'de 14 golü var. Frikikler dışında yan gelip yatan Recoba 13 tane yazmış. Fatih Terim'in favorisi Chiesa da 13 frikik golüne imza atmış. Giuseppe Signori'nin ise kariyerinde 12 frikik golü var. 13 gollü başka bir ustaya sona bıraktım. Michel Platini, o efsane fotosuyla bitirelim...
France Football dergisinin 26 Aralık 2000 tarihli sayısının 22. sayfasından fotoğraf. Fotoğraf 1972 yılından. Platini, Nancy forması giyiyor o dönemde...

38 yorum:

Liverbird dedi ki...

Yanlış hatırlamıyorsam Patrik Berger'in de bir maçta frikikten hat-trick yapmışlığı vardır.

Yine yanlış hatırlamıyorsam Del-Piero, şampiyonlar ligindeki Monaco maçında 1 penaltı, 2 frikik yazmıştı.

Liverbird dedi ki...

Beckham'ın kaç tane var acaba?

tofi dedi ki...

Mihajlovic, kızılyıldız da topun başına geldiğinde tribunler gol diye ayaga kalkıyordu, GS nin partizan'dan boliçi aldigi yillar, amma cok olmus.

Aduban dedi ki...

Bu istatistiği Türkiye için yapsak hangi sonuçlarla karşılaşırız acaba? Pierre van Hooijdonk, Hami, Sergen, Alex ve Hagi'nin kaçar frikik golü vardır?

Tuner dedi ki...

Bu oyuncular Türkiye'de oynasa rakamlar en az 2 ile çarpılırdı...Metin Tokat hakemliği bıraktıktan sonra tabi...

Fatih Güler dedi ki...

10 HAGI

Baran Doğan dedi ki...

Frikik deyince Beckham bir numaradır. Aşağıdaki videoda 40 adet frikik golünü izleyebilirsiniz. Çoğu da doksan diye tabir edilen bölgeden. Bütün büyük takımlara frikikten gol atmıştır.
http://www.yasaktube.com/ara.php?tag=beckham+freekicks&type=tag

Adsız dedi ki...

arkadaslar bu isimleri saydiniz ama simdi bir ugur yildirim gercegi oldugunu unutmayalim.

kalpazar dedi ki...

Yanlış hatırlamıyorsam Yılmaz Özlem'in de Ankaragücü'ndeyken frikikten hat-trick yapmışlığı vardı.

ERKUT dedi ki...

konu frikik ise juninho ve Hami ismi geçmeden olmaz.

barSELOna dedi ki...

koeman ve rivaldo gibi isimler nerede ?

www.fcbarcelonaturkiye.com

Kojiro Hyuga dedi ki...

siena'ya attığı golden sonra toplamda kaç frikik golü olduğunu araştırmış fakat bulamamıştım del piero'nun. monaco'ya 3 gol attığı maçta bir golü voleydi, tek frikikti diye hatırlıyorum, yanılıyor da olabilirim. bu sezon da ligde birazcık geç açıldı, ilk 4 hafta golü yoktu fakat sırasıyla zenit, palermo, real madrid, roma, chievo ve siena'ya attı frikiklerini.
hagi galatasaray'da 5 sezonda 17 frikik golü buldu diye kalmış aklımda fakat yine çok feci bir biçimde yanılıyor olabilirim...
bu arada juninho'nun kaç frikik golü olduğunu bilen varsa beri gelsin.
del piero'nun futbolu bıraktığı gün oturup hüngür hüngür ağlayacağım. :-)

jose dedi ki...

Hagi?

Temur dedi ki...

Hami'nin kaç tane var bilen var mı acaba. Bir röportajında 35-40 tane demişti.

yLdRm dedi ki...

italya serie a mevzubahis beyler hagi oynadı ama frikik golü varmı bilmiyorum beckham daha yeni Milan'a gitti. rivaldo tatile gitmişti milanoya koeman falan uğramadı bile

Volkan dedi ki...

Cevat Prekazi

http://www.youtube.com/watch?v=DgCT1GFfI_4

Unknown dedi ki...

tam bu post u okudum, 30 saniye sonra Sabri tarihindeki ilk frikik golüne imza attı...:)

Birde, her frikikte topun başına gidip atamayanların istatistiklerini yapmak lazım... Sabri, Arif Erdem...

Adsız dedi ki...

Juninho'nun Lyon'da attığı frikik sayısı 40. Milli takımda ve Vasco'da kaç tane attı bilemiyorum.

matiasemilio dedi ki...

sergenin de oldukça fazladır aslında...

oumar dedi ki...

" sabri? " yazdım yoruma, adam gol attı bremen' e frikikten((:

Quad & AbSurDMaN dedi ki...

Beyler konu İtalya ligi, listede Koeman arayan var yahu, yapmayın :)

@ aceto

Platini'nin resmini blogu bıraktığını yazdığın postta kullanmıştın sanırım, o yüzden sevmiyorum ben bu resmi :)

adozzi21 dedi ki...

Del Piero'dan frikik golü yememenin tek yolu onunla aynı takımda olmaktır, der Buffon :)

scragnoth dedi ki...

@aceto:

Bir nokta yanlış olmuş. Mihajlovic Lazio formasıyla Sampdoria'ya karşı frikikten hattrick yapmıştı.

BT dedi ki...

@scragnoth
Yaşlanıyorum demek ki:) Bildiklerimizi de karıştırır olduk. sağolasın editledim

GK dedi ki...

Platini'nin tek frikiğini hatırlarım hatırladıkça Arconada'ya ağlarım.Ağlamam lan üzülürüm.

recep dedi ki...

yalnız fotolara dikkat teknikler hep benziyor.Deli gibi denge ayağına yüklenmiş babalar.

zlatan dedi ki...

Del Piero'nun kariyeri boyunca frikikten attığı gol sayısı kaç ?

Temur dedi ki...

Bu arada TS fanatiği emice oğullarımın hesabına göre Hami'nin skoru 43 ya da 44'müş. Vay ki ne vay!

psycolog dedi ki...

ya kimse roberto carlos dememiş çok şaşırdım carlosu nasıl pas geçersiniz beyler Allah adamı taş eder ya!

Quad & AbSurDMaN dedi ki...

Aceto, başlığı 'İtalya'nın Frikik Ustaları' şeklinde değiştirsen çok iyi olacak yoksa iş Marquez'e kadar gidecek gibi :)

EDDIE dedi ki...

Aceto; acaba Platini'nin o efsane fotosunu daha yüksek çözünürlükte şöyle odamıza poster yapabilecek bir şekilde bulabilirmiyiz yada satın alabilirmiyiz?

Raziel dedi ki...

Konu frikik olunca 3 isim tanırım:

Sinisa Mihajlovic (sadece Serie A'da 28 gol)
Juninho Pernambucano (sadece Lyon'da 40 gol)
Pierre van Hooijdonk (toplamda 19 sezonda 335 golü varmış kariyerinde, her sezon 3 tane atsa 60 a yakın frikik golü vardır -ki bence daha fazladır-)

Eğer gerçek rakamlara ulaşılabilirse, üst düzey liglerde oynayan futbolcular arasında bu 3ü kadar çok frikik golü atanın olacağını da zannetmiyorum

Kojiro Hyuga dedi ki...

@ aceto

post'u okuduğumdan beri aklımın bir köşesinde ''kariyerinde 15'ten fazla atmıştır del piero...'' diye düşünmekteydim ki sanırım yalnızca serie a'da attığı frikik golü sayısı 15 olan. (serie b'de de en azından 2 tane attığını ben hatırlıyorum.) fakat ''bu sezonki 12'nin 6'sı frikikten.'' deyince zenit ve real madrid maçları da işin içine girmiş oluyor... del piero'nun avrupa kupaları ve milli takımda attıkları da eklenince kariyerinde 37+ frikik golü oluyor. (37 tane sayabildim, belki tamdır.)

ygtylmz dedi ki...

Bülent abi Del Piero frikikten en az 30 gol attı. Çünkü bende video var gollerinin orda 30 tane saydım ben . 15 tane yanlış değil mi ?

bianconera dedi ki...

Büyük bir yanlış var Del piero'nun frikik sayısıyla ilgili olaraktan :)Büyük bir Del piero hayranı olaraktan düzeltimesini rica ediyorum.
Bu video'da benim saydığım kadarıyla 42 frikik golü var toplamda
http://www.youtube.com/watch?v=AyZuqilYvEQ

Alper Öcal dedi ki...

İtalya'da fazla kalmadığı için frikik sayısı az olabilir ama gördüğüm en iyi frikikçilerden biridir Zico. Çok da akılda kalan bir topa geliş ve vuruş stili vardır.

Kendi tekniğini anlattığı şöyle de bir videosu var İngilizce seslendirmeli. Tavsiye edilir...

http://www.youtube.com/watch?v=JYeptuDL3hM

Konialis dedi ki...

Mihajloviç, çok büyük isimdi... Umuyoruz Teknik Direktör'lük hayatında da efsane olur...

YK dedi ki...

İstatistikler nereden bilmiyorum ama van Hooijdonk'un da cok frikik golu vardır diye tahmin ediyorum...