12 Ocak 2009

Tartışılan Korner

Manchester United-Chelsea maçında evsahibinin ilk golü öncesinde sayılmayan bir golü var. Pozisyon ekrana anlaşılır vaziyette yansımadı. Korner atışında Rooney topu dokunuyor ve uzaklaşıyor. Giggs de oyuna girmiş topla, ceza sahası çizgisine doğru ilerliyor ve ortasında ön direkte Cristiano Ronaldo kafayı yapıştırıyor. Hakem de golü geçerli saymıyor. Bu geçen sezon da yaşanmıştı. Roma-Milan maçında, Roma aynı taktiği uygulamıştı. Kural topun oyuna girmesi için çapı kadar bir tur atması gerekli değil diyor, tıklamak yeterli. Ya da ben yanlış biliyorum. Bu golün de nizami olması lazım. Akşam Lig TV'de Mehmet Özkan ile bu pozisyonu tartışacağız...

27 yorum:

Ögeday Karabulut dedi ki...

http://www.youtube.com/watch?v=4tgtvDSwReI

buradan izleyebilirsiniz tartışılan golü.

pclion dedi ki...

İki saat önce ben de aynı videolara baktım. Gol sayılması gerekir bence, sonuçta oyunu başlatmış oluyor Rooney...

ramon sanchez pizjuan dedi ki...

http://www.youtube.com/watch?v=4tgtvDSwReI

Her Yol Roma dedi ki...

youtube'a erişemeyenler için ve en kaliteli görüntü ntvspor'da;


http://www.ntvspor.net/modules/pl/

orkut dedi ki...

sonucta korner tekrarlandı ve gol oldu. futbol tanrıları hemen el attı (:

Nitin Gupta dedi ki...

Hakem düdüğünü göstermiyor mu orda?
Oyunu başlatmadığından dolayı gol geçersiz olmuş olabilir mi?

Quad & AbSurDMaN dedi ki...

Bence doğru karar, zira Rooney top çeyrek dairenin içine girmeden geriye tipliyor topu. Hakem de sandı ki Rooney Giggs'e bıraktı atışı. Hem zaten ardından gol oldu ya, sorun yok :P

gica dedi ki...

bunun gol sayılması gerekti bence de.ronaldo howard webb'e itiraz ederken adam düdüğünü gösterip düdüğümü beklemedi demek istedi sanıyorum.korner için düdüğe ihtiyaç var mı bilmiyorum ama çokta önemli değil,çünkü kornerin tekrarında golü attı united . di canio roma'nın golünden sonra "roma gibi bir takımın böyle alçaklıklara baş vurmasına gerek yok" demişti yanılmıyorsam:D.

minyaturkale.blogspot.com

a dedi ki...

Kural ne der bilmiyorum ama cok da umurumda degil. Bu acikca bizim deyimimizle Sark Kurnazligi ve hic de centilmence degil

Ser dedi ki...

kural itibariyle gol sayilmasi gerekirdi.. adamlarin antrenmanda calismis olduklari cok belli.

ama oldukca kalles ve fair play ruhuna aykiri buldugumu belirtmek istiyorum. ancak Man Utd ve Fergie'nin akli böyle seylere calisir diyorum ve tarafli görüsümü belirtiyorum.

evire cevire kazandilar maci o ayri..

miracsaral dedi ki...

Ben de kuralları tam olarak bilmiyorum ama kaba futbol mantığıma göre topun korner yarı çapından dışarı çıkması gerekliliği olmasını düşünüyorum. Ama bencede pozisyon gol..

Azgard dedi ki...

Halı saha mı burası be Giggs dede? Yattara tarzı hareketer bunlar bizim lig kaldırırda PL de olmaz..

delgado dedi ki...

bir rivayete göre vidic golü attıktan sonra webb'e dönüp "god is great!" diye bağırmış.

Svetlin dedi ki...

ferguson zaten maçtan sonra çalıştığımız bir pozisyondu, keşke gol verilseydi de ödülünü alsaydık falan dedi.

High Five dedi ki...

Merhabalar,

Ben Amerika'da maci Fox'dan izledim o yuzden bilemiyorum Turkiye'de nasil yansidi ama Howard Webb'in golu vermeme sebebi korner atilirken yanlis hatirlamiyorsam Chelsea'li bir oyuncu ile konsuyor olmasi. Zaten Rooney'nin yanina gidip dudugunu gosterdi, oyuncu ile konusurken dudugunu calmamisti.

Sir Douglas McGiven dedi ki...

"Ben Amerika'da maci Fox'dan izledim o yuzden bilemiyorum Turkiye'de nasil yansidi"

burada düdüğü göstermedi, vücudunu sergiledi.

Düdüğümü beklemedin demek ne demek? Rooney topa dokundu, çekildi giggs geldi orta yaptı ronalda vurdu gol oldu. az buz zaman geçmedi arada, gol olurken de futbolcuyla mı konuşuyordu?

Murat S. dedi ki...

valla 15 mart 2008 roma ac milan macindada söyledim. çok aklıllıca bir gol.. neden centilmenliğe aykırı olsun ki? rakip takım uyumasın her an maça konsantre olsunlar..
roma milan maçından sonra eksisozluk e yazdığım yazı:

maçın ilk yarısının son dakikalarında roma nın ilginç korner organizasyonuna sahne olan karşılaşma.. ancak yan hakemin dikkatsizliği sonucu bu organizasyon amacına ulaşamamıştır.
hakem işaretini verdiğinde roma lı oyuncu topu diker gibi yapıp topa dokunmuş ve oyunu başlatmıştır. sonra sanki korneri başkası kullanıcakmış gibi birisi topun başına geçmiştir herkes korneri kullanacak zannederken topu alıp içeriye doğru sürmüştür. ancak önceki oyuncunun oyunu başlattığını farkedemeyen yan hakem oyunu durdurtmuştur ve bu güzelim organizasyonun içine etmiştir.

İsmail Şayan dedi ki...

Bu tarz korner ilk kez 1991 yılında Luton Town tarafından kullanılmış. Giggs'in rolunde Mark Pembrington var. Korner(Rooney oyunu doğru başlattıysa) nizami, gol de nizami idi. Ancak hakem atış kullanıldığı sırada United'lı Evans ile konuşuyordu. O yüzden iptal etmiş de olabilir. Aslında yardımcıya kızmak gerek "hocayı bi dürtsene, başladılar desene, baba o mikrofon ne işe yarar" diye.

High Five dedi ki...

"burada düdüğü göstermedi, vücudunu sergiledi."

Arkadasim ilk oncellikle yayin farkli olabilir neden bu kadar sasirdigini anlamadim.

"Düdüğümü beklemedin demek ne demek? Rooney topa dokundu, çekildi giggs geldi orta yaptı ronalda vurdu gol oldu.
az buz zaman geçmedi arada, gol olurken de futbolcuyla mı konuşuyordu?"

Dudugumu beklemedin demek oyunu baslatmadan sen korneri kullandin demek.Ayrica pozisyonu bir daha anlatmana gerek yoktu.

Futbol maclarinda top kornere ciktigi bazi pozisyonlarda icerde itis kakis sakatlik gibi bi durum warsa hakem maci duduk calarak baslatir.Senin Rooney'nin de eger hakem dudugu calmadan baslamissa doner tekrar kullanir korneri... Onemli olan Rooney korneri kullanirken hakemin oyuncu ile konusuyor olup olmadigi...

Fatih dedi ki...

manu'in bu tarz centilmenlik problemleri olan ya da bir sekilde tartisma yasanan pozisyonlarinda devamli giggs'in yer aliyor olmasi ilginc. gecen seneki o.lyon maciydi sanirim, baraj falan kurulmadan golu atmisti serbest vurustan.

yasi ilerledi de artik ferguson'la geyigine dusundukleri seyleri sahada mi uyguluyor ya da kaslari eskisi gibi calismadigindan aklini boyle cakalliklara mi calistiriyor artik bilemeyecegim.

varol döken dedi ki...

alayı çakal olmuş bunların... rooney, giggs, ronaldo yu zaten biliyoruz...

kuralı, düzeni, hakemi boşverin... halı saha maçında rakibin yapsa yedi ceddine sövmez misin? çalışılmış pozisyonmuş, ulan çakallığın dersi mi olurmuş, insanın içinde varolduğundan beri uyur o, uyandırması kolay, bastırması zor!

yazık kere yazık, bir de bunlara büyük takım, oyunculara büyük futbolcu diyoruz... o zaman zico'ya ne diyeceksin!

FK dedi ki...

%180 goldür bu.

Inflexible dedi ki...

gol olması gerekiyor.

Burak dedi ki...

ben takımımın böyle bir alicengiz oyunuyla gol atıp maç almasını istemem.kurallar ne derse desin.

Ser dedi ki...

"hem penalti, hem gol!!"

bir kac arkadas defans uyanik olsaydi demis ama bunun uyanik olmakla pek alakasi yok sanki.. chelsea defansi olayi cakip rooney dokunur dokunmaz topa bassaydi, adamlar noluyo, baslamadik ki ayagina yatardi gibi geliyor bana.. her yani sinsilik, duzenbazlik kokan bir hareket bana gore..

yakisti Manu'ya..

Serhad dedi ki...

fifaya göre:

The ball must be placed inside the corner arc and is in play when it is
kicked, therefore the ball does not need to leave the corner arc to be
in play.

yani dokunur dokunmaz top oyunda.

Adsız dedi ki...

hakemin sorunu topun şu kadar dönmesi, gitmesi değil bence. (fifa'nın oyun kurallarına göre top vurulduğu ve hareket ettiği zaman oyunda: "the ball is in play when it is kicked and moves forward".)
hakem rooney'nin oyunu başlatmış olduğunu düşünmüyor. bu konuda kural kitapçıklarının yazamayacağı bir anlaşma olması gerekiyor oyuncu ile hakem arasında. biliyorsunuz, birçok serbest vuruşta oyuncu topu şöyle bir dürter ayağıyla atışı kullanmadan önce. topu ilerletmek için filan. ya hakem o dürtme hareketini atışın kendisi olarak görürse? o zaman ikinci vuruş ihlal olur. bu tip yanlış anlamaların önüne geçmek için 'şimdi düzeltiyorum', 'şimdi vuruyorum' gibi bir karşılıklı anlayış gelişmiştir hakem-futbolcu arasında.

kısacası, man united'lılar maçı kısa yoldan kazanacak bir hinlik tasarlamışlar ama hakem onların oyunu başlattığını düşünmemiş. yani hinlikleri işlememiş.
golü iptal eden de yardımcı hakem. giggs topu sürmeye başlayınca bayrağını kaldırıyor -doğru yerinden kullanılmadı diye. hakem düdüğümü beklemedin filan demiyor yani. ancak "şimdi kullanırken bekleyin" diyor olabilir.

bu arada kimse giggs'e lafetmesin. tam bir istikrar sembolü ve hala çok yararlı.