3 Aralık 2008

UEFA Kupası Finali 2009

2005 Milan-Liverpool harik bir finaldi. Stad dışında çok eziyet çekildi ama maç öncesinde stad içi organizasyon mükemmeldi. Şükrü Saracoğlu'nda 20 Mayıs'da da öyle olacaktır. Bu işleri iyi kıvırıyoruz her nasılsa. UEFA 2009 finali logosu tanıtıldı. Güzel ama gereğinden fazla Bizans kokuyor. Kimin imzası var bu işin altında merak ediyorum. Biletler için federasyon sitesinden aldığım bilgi budur. Bilet almak isteyen 5 Aralık gününe not düşsün...
Final biletleri 5 Aralık Cuma günü saat 12.00'den itibaren Futbol Federasyonu'nun internet sitesi www.tff.org'dan satışa sunulacak. Biletlerin fiyatları 75, 100 ve 130 avro olarak belirlendi. Talep toplama yöntemiyle yapılacak satışta, başvuru sayısı ayrılan bilet sayısından fazla olduğu takdirde 29 Ocak 2009'da noter huzurunda kura çekimiyle bilet almaya hak kazanan kişiler belirlenecek. Biletler için başvuru 23 Ocak 2009 saat 12.00'da sona erecek.

32 yorum:

Hakan Şahiner dedi ki...

Finali oynayacaklar dışındaki seyirciler için kontenjan ne kadar ki???

Hakan Şahiner dedi ki...

Finali oynayacak takımlara ayrılan biletler dışında ne kadar kontenjan ayrıldı ki???

ramon sanchez pizjuan dedi ki...

sagol Bülent abi :)

logoda carlsberg'in logosu var.Türkiye'de sorun yaratmayacak mı bu logo?

BT dedi ki...

@ramon sanchez pizjuan
2005 in logosunu da koydum. onda yok carlsberg. vardır bir bildikleri

@elaith
iki takıma 15 biner, uefa ya 15 bin; kalanı evsahibi ülkeye diye tahmin ediyorum.

ziggytheking dedi ki...

O da tahmini 7.200 talihli vatandaşımız bu finali yerinden izleyecek demek oluyor.

Jambonneau Sale dedi ki...

bilet almak lazım içime doğdu süper final bekliyorum.Milan'ı bekliyorum, rossonerilerle maç seyretmek güzel olabilir.

Chuck dedi ki...

galatasaray veya fenerbahce'nin bu finalle bir ilgisi olamasa da, final gunu erkenden kadikoy sokaklarina fenerbahce atkim ve formamla salinip gelecek taraftarin arasina kari$mayi iple cekiyorum. biz olmayacaksak milan olsun bittabi. diger hakkimi da ingiliz holigan ta$kinliklari icin man.city'den yana kullaniyorum =)

MARADONADONI dedi ki...

Ya istanbul'un T'si haç şeklinde olsaydı! Buna da şükretmeli. Mademki "Şükrü Saraçoğlu" da "Ş" harfi kullanıldı "ISTANBUL" da neden baş harfine büyük "İ" konulmadı?



Ayrıca carlsberg 2000-2001 liverpool-alaves finalinden beri oynanan bütün uefa kupası filan biletlerine adını yazdırmıştır.

Quad & AbSurDMaN dedi ki...

Ben logoyo renk ve betimleme olarak pek beğendim ama biraz cafcaflı duruyor. Stadı ve boğazı anlatması güzel ama dediğim gibi biraz daha sade olsa süper olurmuş.

fataliyev dedi ki...

Çok başarılı bir tasarım olmuş. Nedense ben bir "Bizans kokusu" alamadım. Gerçi bu koku nasıl bir şeydir onu da bilmiyorum ya. Eğer bizim beyaz fırının taze poğaça kokusu gibi bir şeyse şahane...

GSveFutbol dedi ki...

CL tasarımı Türkiye'nin öne çıktığı çok daha yalın ve başarılı

Philia Network dedi ki...

Carlsberg presenting sponsor olarak logoda yer alıyor. Şampiyonlar Ligi'nde her sponsor eşit oranda temsil ediliyor ama UEFA'da çeşitli sınıflandırmalar var.
Yaklaşık 6000 bilet ayrıldı.
Logoyla ilgili bir brand manual var. Orada tüm esinlenmeler yer alıyor. Bir ara bloguma koymaya çalışayım.
Tasarımcının adı Don O'Toole. 2005'i de o yapmıştı. UEFA'nın tasarım grubunun çalıştığı bir adam.

PraetoR dedi ki...

"papazın çayırında" oynanacak olmasının da etkisi olabilir mi?

:)

Adsız dedi ki...

Hem tasarımcı olduğumdan hem de futbola merağım nedeniyle bu tür gelişmeleri takip ederim. Naçizane görüşüm kendi blogumda yer alıyor. Görüşlerinizi beklerim.

http://neferge.blogspot.com/

GoGo dedi ki...

Logo türk çinilerinden esinlenilmiş,
(kaynak:orbisnova.blogspot.com)
bizans etkisi nerede anlamadım?

flamboyant forward dedi ki...

felaket ötesi kötü bir logo. 2005teki sadelik nerde bundaki abartı nerde...."i" harfine de büyük ayıp edilmiş.

Emin Sarıal dedi ki...

boğaz ve finalin asya tarafında oynanacağı vurgulanmış. gayet hoş olmuş bence.

moroccom dedi ki...

bence, bizans kokmasından ziyade, fenerbahçe'nin 100. yıl kutlamaları kapsamında yapılan ışıklandırmadan ilham alınmış gibi geldi.

the zigzag flat dedi ki...

Bizans değil ama bariz bir şekilde avustralya'nın yerli halkı aborjinlerin sanatından esinlenilmiş. Google da "aboriginal art " aratırsanız de demek istedğimi anlarsınız.

esselcuk dedi ki...

bizans mozaiklerine benziyor diye demiş olabilir aceto.

fethi dedi ki...

"Kimin imzası var bu işin altında merak ediyorum"

+1
gerçi ben çok begendim

Emre Girici dedi ki...

Bence hem renk secimi hem de tema bakimindan oldukca guzel ve yaratici olmus. Acikcasi Bizans etkisini ben de goremedim.

Carlsberg konusuna gelirsek, sanirim alkollu icki firmalari yazili ve gorsel basin disinda her turlu afis ve posterde ismini yayinlayabiliyor Turkiye'de.

varol döken dedi ki...

çok başarılı ve otantik bir çalışma olmuş... esin kaynağını bilemem ama en azından esinlendiği malzemeyi çok iyi işlemiş tasarım sahibi...

biletler içinse çok zor diyorum, sanırım bütün karaborsacılar saldıracaktır...

BT dedi ki...

@fataliyev
Bilmediğin konu hakkında federasyon sitesinden bilgi alabilirsin. Bizans kokusu neymiş orada yazıyor.

dusendeli dedi ki...

Bence de logo biraz cafcaflı olmuş. Daha sade olabilirdi.

Öte yandan bu organizasyonun Şükrü Saraçoğlunda yapılacak olması, bir Fenerbahçeli olarak, kulübümle gerçekten gurur duymamı sağlıyor. Şükrü Saraçoğlu Türkiye'nin en modern ve en güzel ayrıca Avrupa'nın da sayılı stadlarından birisi. Aziz Yıldırım'ın Fenerbahçe başkanı olarak yaptığı en önemlii iş ve başyapıtı. Kendisine ve yönetime bize bu gururu yaşattıkları için teşekkür ediyorum.

Umarım önümüzdeki yıllarda finallerde sadece evsahibi değil misafir olarak da bulunuruz.

josemarcelosalas dedi ki...

Tasarımı beğendim, nereden bakarsan türk motifleri işte. Final ya Milan-Galatasaray olsun ya da herkesin inanmayıp ama içten içe dilediği Galatasaray-Fenerbahçe.

josemarcelosalas dedi ki...

Tasarımı beğendim, nereden bakarsan türk motifleri işte. Final ya Milan-Galatasaray olsun ya da herkesin inanmayıp ama içten içe dilediği Galatasaray-Fenerbahçe.

fataliyev dedi ki...

@BT
Bilmediğim konu hakkında federasyonun sitesinden bilgi aldım.

http://www.tff.org/default.aspx?pageID=844&ftxtID=5603

Gerçekten tahmin ettiğim gibi gayet güzel bir kokuymuş. Ancak bol kırmızılı, resmi ve milli bir logo bekleyen bünyelerde alerji yaratabilir.

Ghetto Ultras Tribune Group dedi ki...

fenerbahçe'nin olduğu yerde KIRMIZI olmamasından felaket MUTLU oldum!

maria lopez garcia dedi ki...

bence güzel bir logo ama daha sade ve çarpıcı olsaymış daha güzel olurmuş biraz karışık gibi

domestos dedi ki...

Poster bence müthiş. Birilerinin Osmanlı ve Selçuklu figürlerinin oryantalist yorumları dışında bir şeylere cesaet etmiş olması bile başlı başına takdire şayan. Boyutluluğu, perspektifi, ince işçiliği ve organizasyonun kadıköyde yapıldığını kendi kendine anlatan mizanseniyle gerçekten çok başarılı bir poster olmuş. Yalnız logo konusunda belki biraz daha çalışılabilirmiş.

varol döken dedi ki...

bu arada 2005 logosu çok kötü... bu konularda hiç dengemiz yok... hem sürekli yeni ve farklı şeyler istediğimizden dem vururuz hem de yapılan yeni şeylere tüm gücümüzle saldırırız...

kabul edelim, gelişimini tamamlayamamış, konservatif (içe kapalı) bir toplum ve milletiz ne yazık ki...