10 Aralık 2008

Fedakar Gattuso

Diz bağı kopan bir futbolcu 80 dakika sahada kalabilir mi? Bunu da ancak Gattuso başarabilirdi. Catania'yı 1-0 mağlup ettikleri maçın 10. dakikasında sakatlandı, sağlık ekibi kenara aldı, fedakar ya! oyuna devam etmek istediğini söyledi ve maçı tamamladı. Gelen rapor, sağ diz bağlarında kopuk olduğu. Buyrun işte doktor ihmali budur. Ne kendisi ne de sağlık ekibi MR sonucuna inanamamış. Gattuso operasyon geçirecek ve sezonu kapattı...
***
Diz bağ sakatlıklarında oyuna devam edilir mi? Bu postu yazdıktan sonra spor hekimi arkadaşımla konuştum. Ne oyuncunun ne de sağlık ekibinin bir ihmali var. Diz sakatlıklarında bazı oyuncular sahayı sedyeyle terkederken bazıları oyuna devam edebilir, acı da duymaz. 3 gün sonra ağrıları hisseder diyor. Sağlık ekibinin de saha kenarında ayağının üzerine basabilen bir oyuncuya diz bağın kopmuş deme olasılığı yokmuş.

16 yorum:

bahtiyar dedi ki...

abi bende inanamadım macı izlemistim sakatlandıgı pozisyonu da gordum hicbirseyi yokmus gibi oyuna girdi 1 dk sonra yazık olmus.

supras dedi ki...

Ilk önce Gattuso'ya geçmi$ olsun...

Flamini'ye daha çok forma $ansi verir, kendisini fransa milli takimina ta$ir...

bence...

e.k dedi ki...

şamp. liginde önemli bir maç olsa anlarım da; bir lig maçı için kariyerini tehlikeye atmaya değer mi ki? ya maç içinde bir darbe daha alsa ve daha kötü şekilde sakatlansa nasıl açıklıycaklardı durumu?

Adsız dedi ki...

mücadele hırsını sevdiğim adamlardan birisidir. kötü olmuş milan ortasahası için...

ribery11 dedi ki...

Canlı yayında izlemiştim pozisyonu ve ulan başkası olsa kesin sakatlanmıştı demiştim...

Arka Sıra HANEDANI dedi ki...

bu adam deli der geçerim, böyle futbolculuk olmaz, sanki ne katkısı varsa milan'a, sadece ortasahada deli olduğunu bilen karşı takıma biraz tedirginlik veriyor o kadar...

temürmelik dedi ki...

maçın kalan kısmında nasıl oynadı izleyen var mı ?

Free Siyaset dedi ki...

benzer bir post ta aylar önce ronaldo sezonu kapattı haberini okumuştuk bu blogda...

şimdi üstte bir de ronaldo corinthians da haberi var...

bu durumu ancak aylar sonra yazılacak bir gattuso corinthians da postu tamamlar...

Minero dedi ki...

Profesyönel futbolcu kariyerini bir maç için tehlikeye atmaz. Tamam Gattuso hırslıdır ve çok yürekten oynar ama sakatlandığını bile bile maçı tamamlamaz. Çok büyük ihtimalle maçın sıcağı içinde kötü sakatlandığını farketmemiştir. Doktor ihmali burada devreye giriyor. Dikkatli inceleyip doğru teşhis edebilseydi durumu Gattuso 6 olmasa bile bir ayla durumu atlatabilirdi bence...

Tunç Bozacılar dedi ki...

önemli bir halı saha turnuvasında cansiperane bir şekilde diz bağlarımı parçaladıktan sonra bir 5 dakika dayanabildim sadece dışarıda kalmaya ... sonra ne mi oldu ? defansta gelen toplara vurup elle gol çıkardım omuzlarda hastaneye götürüldüm ... olabilitesi vardır yani anlayacağınız ...

Unknown dedi ki...

bende ön çapraz bağlarını halı saha maçında kopartan ve harcanan üstün yeteneklerden biri olarak, kenara yürüyerek gittim. kesinlikle bir ağrı hissetmedim ve baskılar olmasa maça tekrar çıkardım. bağ kopmalarında dereceler olduğunu biliyorum, yani bağların tamamı kopmamış olabilir vs. Gattuso insan değil o ayrı. ve kalbimizdede ayrı bir yeri vardır.

martin dedi ki...

@minero

sanırım doktorların gözlerinin bir mr kadar diz bağlarının sağlamlığını tayin etmesini bekliyorsun..tamam muayene edersin, bir sorun olduğunu anlarsın(onu da hastanın söylediklerinden, tepkilerinden) da yırtık olup olmadığını nasıl anlasın doktor yahu..sanırım sende de ne olursa olsun hekimleri suçlama hareketinin bir parçası olmuşsun.
tamam o adam doktor da ne yapmasını bekliyoruz anlamış değilim.
yakında madem doktordu niye orda tedavi edip sahaya öyle göndermedi diye suçlama getirecek birileri ondan korkuyorum vallahi.

Unknown dedi ki...

@ martin

aslında şöyle bir muayene yöntemi var ön çapraz bağlar için (öyleki ben mr çekilmeden önce doktor öçb kopmuş dedi), iki dizi birden baldırın üstünden tutup öne çeker doktor eğer şüpheli diz diğer dizden daha fazla öne doğru çıkıyorsa bağlarda yırtılma yada kopma var demektir.
tabii bu basit muayene için doktorun bağ tahribatından şüphelenmesi gerekir.
ben doktora giydirmekten yana değilim, 1 dk.da yüzlerce ihtimali gözden geçirmesi bence mümkün değil.

martin dedi ki...

@yalçın

evet biliyorum o testi.hatta adı çekmece testi!.sen de ne güzel demişsin ki mr çekilmeden önce dr böyle dedi diye..yani mr çekildi..şimdi tam istatistiğini veremeyeceğim ama çekmece testi negatif olsa da bağ yırtıkları görülebiliyor..o yüzdendir ki modern tıp var ve görüntüleme yöntemlerini kullanarak tam tanı koyuyor doktorlar ve tedaviyi de öyle yapıyorlar..

Kamil Gün dedi ki...

@gattuso
abi beni okuyorsan öncelikle geçmiş olsun.. sıkma canını seni güçlü kuvvetli adamsındrı atlatırsın.. biz seni çok seviyoruz.. geçmiş olsun abi

orkun dedi ki...

babanın bacak kasları nasıl ki bağ varmış, yokmuş, çok farketmiyor.