2 Ocak 2008

Valeri Domovchiyski

Beşiktaş'ın Holosko'ya ödediği rakamı ilk duyduğumda aklım almadı; şimdi bu satırları yazarken de almıyor. Avrupa'da transfer piyasasının bir kantarı varsa eğer; Holosko, 5 milyon euro+2 futbolcu etmez. Bulgarların yetiştirdiği bir golcüden devam edeyim: Valeri Domovchiyski. 1986 doğumlu. Levski Sofya'da forma giyiyor. 116 maçta 51 gol var(edit) Blackburn Rovers scout'u uzun zamandır peşindeydi. Ben hangi takıma gideceğinden çok; bonservisinin ne kadar olacağını merak ediyorum Valeri Domovchiyski'nin. Holosko için sağlamayı bu transfer üzerinden yaparız belki...

23 yorum:

Adsız dedi ki...

Türkiyede yabancı oyuncu sınırlı kaldığı müddetçe bu paralar verilmeye ve kulüplerimiz dar boğazda kalıp avrupa futbolundan uzaklaşmaya devam edecek...

Adsız dedi ki...

Turkiyedeki yabanci kisitlamasi Turk oyuncularin fiyatlarini etkiler yabancilarinkini degilki. Scouting'i iyi yaparsan iyi oyunculari bulursun ucuza.

Adsız dedi ki...

$3 milyon istemis Levski. 5 gunluk denemeye cikiyormus pazar gunu.

k. dedi ki...

Yabanci oyuncu sinirinin etkisi oldugunu sanmiyorum, cunku Holosko zaten Turk vatandasi statusunde degil. Milli takimda da oynadi diye hatirliyorum yani gelecekte de Turk vatandasi olma ihtimali yok. Bu tamamen Besiktas'in transfer politikasindan kaynaklaniyor - cok bilmis gibi konustum ya neyse -.

Adsız dedi ki...

holosko'yu basin $i$irdi, bizimkiler de yedi. nesi 5 milyon euro eder ki. burak'in gitmesine sevindim de koray iyi adam, ustelik alternatifi yok takimda. haspel kader cisse'nin bilegine darbe geldi, 2 mac yok. n'olacak? direkt sici$. onu da gectim, zaten defans allaha emanet. baki vs toraman saatli bomba, gokhan zan hep sakat, serdar bu sene kayiplarda. koray zorda kalinca defansta da oynuyordu. en azindan.

kissadan hisse ; fena kaziklandik.

ultras/Movement dedi ki...

Abi, şurada da belirtmiştim,http://ultrasmovement.blogspot.com/2007/12/valery-blackburn-yolunda.html
Valery'nin istatsitikleri cok saglam ve yası da oldukca genc... Bulgarlar da oyle boyle ellerinde cıkarmaya niyetli degiller.. İngilizler de peşinde, yeni bir Berbatov yaratmaya çalışıyorlar.. ben de bu transferi merakle takip ediyorum..Ne olacak ne olmayacak...

Detharmonic dedi ki...

Türkiye'de futbolcu pazarı var. Bu sebepten fiyatlar çok yüksek. Cep telefonu satışlarının pazar payının çok yüksek olması gibi.

Adsız dedi ki...

yabancı sınırı kalkınca da 3 büyükler ile anadolu kulüplerin arasındaki uçurum büyümeye devam edecek...

Unknown dedi ki...

Holosko transferine 3 m + 2 futbolcu diye bakmakta fayda var, NEDEN ?

bu futbolcu ülkeye adaptasyon sorunu yaşamayacak, bunun garantisi de bence 2m euro eder mi, eder. Türkçe'yi anlıyordur, takım arkadaşları ve teknik direktörle en kısa sürede uyum sağlıyacaktır.

Arjantin'den atıyorum German Denis'i de alabilirdi BJK bu paraya ama bu adam Türkiye'ye adapte olamayıp bir sene sonra Anelka'laşıp Kleberson'laşıp ben gidiyorum kardeşim diyebilirdi. Bu durumda futbolcudan verim alınmayacağı gibi alındığı paraya satılamaması durumunda giden paracıklara ağlanılabilinirdi.

Homesickness sadece Cm de olan bir şey değil.

Adsız dedi ki...

Eğer söylediğiniz gibi bir performansı varsa, Holosko'ya ödenen paradan daha fazla bir ücretle transfer olacağını düşünüyorum.Holosko'nun 2 senelik performansı ortada:16 gol (ne kadar asist bilmiyorum). Valeri'ninki müthiş gerçekten. Bulgarları izlemekte fayda varmış. Arsene Bey'de bir tane denemeye aldı.

nukem dedi ki...

Holosko`nun ucretini tartismak ne kadar dogru olsa da bunu Domovchiyski gibi bir oyuncu uzerinden yapmanin dogru oldugunu dusunmuyorum. Holosko sonucta Turkiye`de basarili olabilecegini ve bu ligde goller bulabilecegini gostermis bir oyuncu. Farkli ve cok daha dusuk kalitede bir ligden gelecek bir oyuncuyla ucretini karsilastirmak hata olur. Daha once cok daha kaliteli liglerden gelip Turkiye`de patlayan cok santrafor gorduk. Arild Stavrum, Mateja Kezman bunlardan 2 tanesi ornek vermek gerekirse. Simdi cok daha dusuk kaliteli bir ligde o lige gore cok ustun kalitedeki bir takimda oynayan bir adamin yeni takiminda gosterecegi performansi Holosko`nun kinden cok daha buyuk bir muammadir.

firatyeşilbaş dedi ki...

Hiç bi takımın doğru dürüst gözlemci ekibi olmamasından kaynaklanıyor bu kadar çok paranın verilmesi.

hangi takım gözlemcisi bi oyuncuyu 1 veya 2 sene izledi de uygun transfer diye satın aldılar?

Adsız dedi ki...

yaşadığımız bir cinnet, başka bir şey değil.

Adsız dedi ki...

bir de özgür arkadaşımıza seneler içerisinde yabancı sayısının gelişimi ve yabancı transferine ödenen paraların gidişat eğrilerini bir üst üste koyup gidişata bakmasını öneririm.

Adsız dedi ki...

bence blackburn'un transferi ile beşiktaş'ın transferini karşılaştırmak anlamsız.çünkü genç bir oyuncu için pl'de oynamak tsl'de oynamaktan çok çok daha cazip.
bedel konusunda da normal olduğunu düşünüyorum.çünkü holosko kendini ispatlamış bir adam.üstelik yanal zamanında manisa deli gibi hücum eden bir takımdı.
koray ve burak bjk için fayda sağlaymayan iki adamdı.üstelik burak'ın stres kırığı diye çok ciddi bir sakatlığı var.

Adsız dedi ki...

Abi akıl vallahi almıyor billahi almıyor Holoskoyu, zaten elde patlar Holosko...

umutation! dedi ki...

Rüştü'ye yıllık 1.5 milyon dolar verip oynatmayan takımın Holosko'ya o kadar vermesine şaşırmamak lazım bence.

Adsız dedi ki...

Holoskonun yabancı oldugunun bende farkındayım. Şunu söylüyorum , yabancı sınırı olmasa idi ne holoskoya ihtiyacımız kalırdı ne higuain'e.
Burak yeteneksizmiydi ? Ama herkes gitmesini istiyordu. çünkü kendisini zorlayan unsur yoktu.

sene başında alacaksın kamerunluları, kongoluları, nijeryalıları... adamlar karın tokluguna oynuyorlar ve içlerinden yıldızlar çıkıyor durmadan.

anadolu kulüpleride gidip cavcav gibi bulacaklar kalitelileri yine. Ara açılmayacak. Yani ülkemde gökhan ünal, shevchenko muamelesi göremeyecek yani.

Adsız dedi ki...

nukem doğru demiş. Bu arada bulgaristanda yıllar önce aynı böyle parlayan bir oyuncu vardı georgi ivanov. namı değer gonzo. 9 milyon euroya rennes takımına gitti. yapamadı. ülkesine kiralandı sonra bir baktık samsunda bir baktık g.antepte.. şimdi nerde kimbilir??

cogito dedi ki...

Holosko neden bu kadar eleştriliyor anlamadım açıkçası. 5 milyon euro onun için az bile bence. Hızlı , fizikli ve çok yetenekli bir futbolcu , hatta rahatlıkla şunu da diyebilirim ki; şu anda Türkiye'de onunla benzer stilde başka bir forvet oyuncusu daha yok. Mesela Bobo'nun stilinde çok oyuncu bulursun -uyum sağlar sağlamaz , onu bilemem , bu faktörü yazdıklarımın dışında tutuyorum- ama Holosko tipindeki oyuncular ya Premier Lig'de oynuyor ya da Serie A'da. Zaten Holosko da 18 yaşında Juventus'a transferi bacağını eline aldığından dolayı yatmış bir adam. Avrupa klüpleri de peşindeydi bu senenin ilk yarısında zaten , 5 milyon euro+2 oyuncu çok mu? Koray'la Burak da kim allahaşkına?

karamazov dedi ki...

FM'de alıyorum hep valery'i, memnunum valla.

Adsız dedi ki...

holoskoya niye bu kadar takıldı bilmiyorum.bizim memlekette bonservis parası vermek adet olmadığından heralde.mesela tümere yıllık 3.5 m euro verirsin kenarda oturtursun kimsenin sesi çıkmaz, bonservise 5 m euro verince ortalık yıkılır.sonuçta isteyeni çok ve pazarı olan bi adam,işine gelirse yani.ha "tüpçü aldı vardır bunda bişiy" diye diyosanız o benimde kafamı kurcalıyo..

orkun dedi ki...

Holosko'daki en ciddi soru işaretlerinden birisi Manisa'da sıkı performans gösteren bir forvetin BJK'de aynı performansı gösterememe tehlikesi. Holosko'nun üzerine her maçta bir gardiyan dikince ne olacak, merak ediyorum.