1 Eylül 2007

Oligark İdmanyurdu

Ruslar oldum olası sıcak denizlere inmek isterler öyle değil mi? Antalya'nın 5 yıldızlı tatil köylerinde ben bu satırları yazarken de biranın, votkanın gözüne veriyorlar herşey dahil 20-30 euro odalarda. Hepsi bu kadar ucuzcu değil elbette, Fettah Tamince'nin Rixos Premium'u var mesela, oligarkların 3 göbekten akrabalarını ağırlayan. Bir de Antalya'da inşası devam eden bir otel: İstanbul&İstanbul. Antalya'ya gidip geldiğimde bu oteli herkes ballandıra ballandıra anlatıyordu, bilmemkaç metre havuzu üzerinde Boğaz Köprüsü'nün ufak bir kopyası vs; açıldığında okuyacağız haberlerini. Otelin sahibi Azeri asıllı Rus işadamı Sarkhan İsmailov(babası Thelman Ismailov). Ben Roman Abramovich'in sermayesi var diye duyum almıştım. İşte burada futbola zıplayalım. İsmailov, Antalyaspor yönetim kuruluna girmiş ve kulübe 2 milyon dolara yakın para vermiş. Oligarkların, Premier Lig'e akıttıkları paranın yanında devede kulak kalıyor ama bu da bir başlangıç. Sermayelerini taşıdıkları her ülkede illa ki futbola para akıtıp o coğrafyada sempati topluyor Ruslar. Bir zamanlar İstanbulspor'u Abramovich satın aldı geyikleri dolaylı yoldan gerçek oluyor işte. Antalyaspor bir AŞ şirket ve bunun devamı illa ki gelecek. Türkiye'de adının sonunda AŞ olan kulüpler ayağını denk alsın: Ruslar geliyor. Ben bir sonraki postta bir başka oligark Alisher Usmanov 'un hikayesini yazayım.

1 yorum:

Anıl dedi ki...

Vallahi kim ne derse desin benim hoşuma gitti bunları okumak. Ne de olsa memleketimin takımı, di mi?