29 Ağustos 2007

Rıdvan ile Ömer'e 2 çay biri açık

İşbu fotodaki gibi uzanmışım maç seyredeceğim. Baktım Star'da Emre Tilev var, benden uzak Allah'ına yakın olsun. TRT'yi açtım. Erdoğan Arıkan 'ın sesi, idare eder Yalçın Çetin olsaydı daha iyiydi ama. Ömer Üründül ile Rıdvan Dilmen'i almış yanına. Bu memlekette böyle bir hastalık var. Yorumcu kullanmadan maç izletmiyorlar adama. Yorum da yorum değil Şenkardeşler Kıraathanesi 'nde 3 ıhlamur söyleyip ekrana bakan adamların sohbeti bu. Kardeşim ben maçı salonumda -evet oturma odası yok- sessiz sedasız, yorumsuz, maç okumasız, müneccimsiz-aut olur- seyretmek istiyorum. İstersen çıkarım semtin kahvesine, bir çay söylerim kendime, yan masadaki adamlar da aynı şeyleri konuşuyorlar aralarında. Oturup tek satır not almadım Rıdvan ve Ömer Bey'in söylediklerine dair ama aynı saatte ZDF'de de maç vardı, -D.Zagreb-W.Bremen- spiker delikanlı gibi maç anlatıyor, bir Allah'ın kulu da yorumlamıyordu. Birini anladım, ikincisi nedir? Adamlar kendi aralarında konuşuyor bunun adı yorum oluyor. Rıdvan hala sahaya sesini duyurmaya çalışan teknik adam havalarında. "Faul yapma, top seker, taçı atma, aferin deniz, aut olur, devre bitti". Devre de biter maç da biter de nereye kadar? Ömer Üründül ise başka alem, Dünya Kupası, Euro bilmemkaç, Avrupa Kupaları, Premier Lig, Serie A. İnsan bir nefes alır ya! Türk milletinin resmi yorumcusu gibi bir kokartı var galiba. Ne İtalya'da ne İspanya'da ne de Almanya'da böyle bir saçmalık yok, spiker dakika başı topu yorumculara atacak, yorumcu dediklerin "top seker" "aferin kazım" diyecek. Avrupa liglerine anlatan ve eleştirinin şahını alan spikerler bile bu adamların yanında melek kalır. Hadi dağılın, çay ocağı kapandı. Nuri evladım sen de boşları topla...

4 yorum:

untildie dedi ki...

hay ağzına sağlık sonunda benimki bunlardan muzdarip biride daha varmış bu yorumu yazarken barca-inter maçını ispanyol devlet tv sinden izliyorum yani bizim kanal 1 de yayınlanmasına rağmen! ve de resmen futbol izliyorum Allah razı olsun gaspar denilen adamdan onun anısına baklava niyetine bir maç izledim günler sonra ayrıca tüm Barcelona lı futbolcuların Puertaya ait formalarla sahaya çıkmaları takdir edilecek bir güzellikteydi

mert dedi ki...

ntv dışında futbol yayını yasaklanmalı sanırım, veya ntv'nin her kanala birer ikişer sunucu yollaması lazım. olmaz ki canım türkiye'de ne kadar kaliteli, spordan anlayan sunucu varsa ntv bayrağı altında, ya parayı bastırıp alsınlar ne varsa, ya da dağıtsınlar canım kadroyu, olmaz ki böyle, bize yazık.

Kartal Bafiler dedi ki...

Üründül ve Rıdvan , ne anlatıyorlar yayına katkıları nedir bir türlü anlamıyorum.

ısmarlama gezgin dedi ki...

Üründül: "Skor 2-0, şimdi bi gol olup fark bire inerse, maçın tadına doyum olmaz"