21 Kasım 2010

Şampiyonlar Ligi&Star TV&RAI

Şampiyonlar Ligi'nde Bursaspor'un grup maçları bittikten sonra, açık kanalda maç izlemek pek mümkün görünmüyor. Star TV'yi geçen sezon başından beri çok eleştiren yazılar yazdım bu blogda. Maçın adı ne olursa olsun, kanal dizileri tercih ediyor uzun zamandır. Bunda elbette yayınlanan maçın o gün reyting listelerinin dibinde kaybolmasının da payı var. O ölçen cihazlar, zımbırtılar kimin evinde, kumandalar kime teslim bilmiyorum ama bildiğim bu tercihlerde topu karakola götüren, spor düşmanı adamların tercihleriyle oluşturuluyor bu listeler. Hal böyle olunca da maçı programına alan kanal, reklam alamayınca tercihini diziden yana kullanıyor. Benzer bir sorun İtalya'da da var. RAI, devlet kanalı uzun zamandır zorda. Bu sezon Çarşamba akşamı yayınladıkları bir Şampiyonlar Ligi maçı ve iki günün özetleri için ödedikleri 27 milyon Euro'nun hanelerine zarar olarak yazdığını ve bu parayı çıkartamadıklarını açıkladılar. 2012 yılından itibaren de RAI, Şampiyonlar Ligi'nden çekildiğini açıkladı. Maçların tamamını zaten Sky İtalia ve Mediaset yayınlıyordu. Bu da aynen bizde olduğu gibi açık kanallarda artık İtalyanların Şampiyonlar Ligi izleyemeyeceği manasına geliyor.

9 yorum:

Justice dedi ki...

Kahrolsun dizi emperyalizmi, kahrolsun avrupa kupası maçlarını bize izletmeyenler, kahrolsun reyting ölçen cihazları işine geldiği biçimde kullananlar ve tabi ki kahrolsun amerikan emperyalizmi. ohh! yazdım ve emperyalizmi bitirdim.

coQQ dedi ki...

lütfen ama böyle yazıyorsunuz kalbimi kırıyorsunuz. fatmagülün kukusunu, papatyamdaki geniş işkembeleri, aslı ile efenin ilişkilerindeki permütasyon-kombinasonları görmeden nasıl rahat uyuyabiliyorsunuz. sizi anlamak gerçekten çok zor(!).

Ceyla dedi ki...

Dizilerin reytingleri daha yüksek deniyor ancak maçlar daha çok reklam geliri getiriyor. Özellikle türk takımlarının maçlarında star 5 diziden elde ettiği geliri bir gecede kazanıyor.Kurtlar Vadisinin 3 katı gelir getiren maçlar oldu. Maçları orada yayınlamamalarının nedini diziler değil. İnsanları D Smart almaya yönlendirmeye çalışıyorlar. Hem seyirciyi hem de reklam vereni kaybetmeye devam ettiren korkunç yanlış bir strateji. Ama ne yazıkki vazgeçmiyorlar.

jugador dedi ki...

1 canlı maç ve haftanın maç özetleri için 27 milyon euro da çokmuş be ya.

Gri dedi ki...

Başlama vuruşundan 2.5 saniye önce yayına giriyordu zaten, Star. Kötü yayıncılık yapıyorlardı, o 90 dakikayı izlemenin bir yolunu bulurum ben. Giderim bi bara, sky'dan izlerim. Havaya girerim hiç olmazsa.

EZLN dedi ki...

Türkiye kendini kandirmaya devam etsin.Bu ülkede kimse futbolu falan sevmiyor.Herkes heyecan pesinde adamin icinden küfür etmek gelmiyor iste Marsilyali golcü hata yapinca.

Neyliyeyim ben Sampiyonlar Ligini eger Zilinali deplasmanda berabere kalinca üclü cektirip ortaligi karistirmiyorsa.

No Pasaran dedi ki...

Eşim Star'da çalıştığı için ordan bildiğim bir kaç şeyi paylaşayım bu konuyla ilgili..Bu Star'ın şu anki tercihi değil, zamanında aynen denilen gibi D-Smart sattırmak için Doğan Grubu'nun aldığı bir karardı ancak şu anda Star TV bundan vazgeçmek istese de yapılmış olan sözleşmelerden dolayı elinden gelmeyen bir durum. Geçen seneki yarı final maçlarından beri bütün maçları yayınlamak istediklerini çok net biliyorum ama yayınlattırmıyor D-Smart..İkisi de aynı grubun demeyin o işler öyle olmuyor malesef..Ayrıca rating ile ilgili yazılanlar da doğru..3 büyükler katıldığında bile o geceki maç ratinglerde ilk 5'e zor girerken bu sene Bursaspor katılıyor ve haliyle rating'leri çok daha düşük..Bu ülkede sporu seven çok sıkı takip eden bir kitle var elbette, bu biziz ama malesef azınlıktayız..O saçmasapan diziler nasıl rating alıyor sanıyorsunuz..Ülkenin genelini düşününce normal bi durum..

yuki the zorba dedi ki...

Konunun dogrudan ratingle alakasi yok. Elbette Milan - Real Madrid macini izlemek isteyecek insan sayisi azimsanmayacak kadar fazla...

Problemin uc bacagi var. Birincisi, Star TV dogan grubu tarafindan gozden cikarildi. Sadece Star TV degil, sampiyonlar ligi yayin haklari da... Su anda Star'in ve grubun gelir tablosunu baltalayan bir numarali kalem Sampiyonlar Ligi yayin giderleri...

Gozden cikarilma sebebi acik. Star TV artik bu sureci yonetemiyor. Evvelki zamanlari hatirlarsiniz, mac oncesi ve sonrasinda saatler suren programlar olurdu... Tabii sampiyonlar liginde fenerbahce'nin ceyrek finali sonrasi toplam 6-7 puan alan takimlarimiz oldugundan bu gibi bir programin is yapmasi da zorlasiyor... Sonucta bu bir yonetim meselesi ve Star / Dogan TV sampiyonlar ligi yayinlarini yonetemiyorlar..

Ucuncu konu elbette reklam geliri. Soyle dusunun. Maci yayinlayan star bu iki saatlik yayin icin cok degerli prime time saatlerinde 15 dakika reklam alabiliyor. Bu da yonetim isi ama en iyi ihtimalle mac onu sonu deseniz 25 dakika cikar. Oysa herhangi bir diziyle bu reklam suresini artirma sanslari var. Onlar da zaten CL dolayisiyla giden parayi amorti edemeyeceklerinden, umursamiyorlar ve dogrudan rakamsal dusunup ceplerine girene bakiyorlar...

Netice ortada... Hayir, Dsmart da o kadar boktan bir platform ki, evimde receiver oldugu halde ucuna canak baglatmadim iki yila yakindir. Nefret ettirdiler beni... Sky Italia'yi izleyip ders almalari gerektigi kanaatindeyim, ben oyle yapiyorum...

ilquer dedi ki...

Eskiden Milliyet Gazetesi'nin haftasonları verdiği televizyon eki vardı. Orada haftaiçi reyting listeleri de vardı. Şampiyonlar Ligi'nde Türk takımının maçı olmasa bile reytingler ilk 5 içerisinde oluyordu. Burada sorun bence reytingden ziyade, D-Smart propogandası.