Akşam Uğur Dündar'ın programında üç başkanı izledim. Yıldırım Demirören'in gelmeme sebebi Mehmet Topuz transferinde yaşanan gerilim ya da x değilmiş. Beşiktaş, Şampiyonlar Ligi'nde; programa davetli olan 3 başkanın kulübü de UEFA Avrupa Ligi'nde. Neden Uğur Dündar, neden Arena diye sormanın manası mı var. Bunun bir gazetecilik başarısı falan olmadığı dakika bir anlaşıldı. Uğur Dündar programı D Smart promosyonu ile açtı. Başkanlar da bu davete icap etmek zorunda kalmışlar. Sadri Şener'in sempatikliği dışında kayda değer bir şey yoktu programda. Bir de artık baygınlık veren Arda atışması. Gelecek Ocak ayında yayın ihalesinde rakamın 400 milyonun üstünde olması konuşuldu. Olsun 600 de olsun da; o parayı veren aylık yayın paketini kaça satacak futbolsevere, başkanlar bir de onu söylesin. Herkes geleceğini bu ihaleye bağlamış. Transferde milyon eurolar boşuna uçmuyor. Ben taraftarı ilgilendiren kısmıyla bitireyim: 3 takımın UEFA Avrupa Ligi maçları D-Smart'ta. 2 yıldır bu decoderı alanların maçları ekstra bir ücret ödemeden maçları izleyecekleri söyleniyordu. Artık tüm ön eleme ve grup maçları Spor paketi içinde ve fiyatı da yıllık 200 TL.
Kazakistan'daki Tobol-Galatasaray maçını NTV naklen yayınlayacak. (19:30)
25 yorum:
Yeni ihale bilet fiyatlarına nasıl yansıyacak,benis esas ilgilendiren nokta burası.Hem Türkiyede bu rakamalara karşılık verecek piayasa yok,Süperlig kaç Ülkeye satılıyor,Statlar doluyormu? DT abone sayısı ne kadar ve bunun kaçı yurtdışında?
Hepsi hikaye kimseyi aldatmasınlar..
yazık deilmi insanlara hadi senın benım param var izliyoruz da memur dedigin adam 1 senede kenara 200 milyon koyamıyor
Sadri şener'i dinlerken büyük zevk alıyorum.
Hem iğneleyici cümleleri hem sempataikliği ve birazda ton tonluğu ona çok yakışıyo.:)
muhteşem gazeteci uğur dündar bey patronu için yakında gümüşhanesporun başkanını da çıkartır yayına.
alttan alttan hatta zaman zaman doğrudan d-smart reklamı yapıldı üç tane başkanda reklamda oynadı.aferin onlara.
yakında demirörenle,odyakmazı da şamp.ligi ayağına star reklamında görürüz muhtemelen.
kanald verecek maçları en azından 2 tanesini
Bu ülkeyi terkedip gitmeme çok az kaldı. İnsanları koyun yerine koyup sadece düdüklemek üzerine kurulu bu sistemden tiksindim artık.
Ekmeginden suyuna, dogalgazından elektiriğine, benzininden internetine kadar düdüklendiğimiz yetmiyormuş gibi tek eglencemiz futbolda da artık tutunacak dalımız kalmadı.
2 sene önce bi ton para verip aldıgımız d smart decoderimizi artık bir tarafımıza sokabiliriz.
oo hacı artık yazılarda da mı reklam göreceğiz? :D
biraz aklı başında, biraz düşünen ses çıkaran bi toplum olsak bu üç kağıtçılarda bizi salak yerine koyamaz, durum bundan ibaret...
bakın bu ihale ilk ortaya çıktığında sadece tv vardı. ama şimdi tüm haklar dıgı de adamlar parayı götürüyor. mesela cep telefnuna ayrı satılacak haklar bu sene. internet hakkı başka satılacak. yayın başka satılacak. maç özetleri farklı satılacak. böylece 400 milyon doları blabilir. federasyon payı biraz düşer ve dıgıturk de aldığı inanılamz karı düşürürse decoder e yansımadan bu fark kapanır.
200 Milyon TL D-Smart'ın ihaleyi alış fiyatı mı ? Çünkü 200 Milyon TL demek 200 trilyon demek eski parayla..
Yok kullanıcının vericeği rakamsa 200 Tl olucak bülent bey bir yanlışlık olmuş herhalde.
Uğur Dündar'ın sunduğu haber bülteni -bence- beş para etmez olsa da, adamlar reyting yapmayı iyi biliyor.
"Başkanlar kapışacak, Arda üzerine tartışacaklar" falan beklentileri üzerine dsmart reklamı yaptılar milyonlara..
@Semih Ural;
Yanlış bilmiyorsam; 2008 ve öncesinde D-smart alanlar bu spor paketi için para ödemek zorunda değiller. 2009 yılından sonra d-smart alanların standart paketlerinde Futbol smart ve d spor yok. O nedenle bu kanalları izlemek için spor paketi satın almak zorundalar.
Herkes içini dökmüş, herkes anlayamadığım şekilde nefret kusmuş, kimisi bizi keriz yerine koyuyorlar demiş, kimisi başkanlar da reklamda oynamış...
Siz sanıyorsunuz ki her şey ceplerden çıkan paralarla yapılıyor, Kewell'lar,Keita'lar, Alex'ler 3 kuruşa oynuyor, yurtdışında futbol sudan ucuz da halkın eğlencesi filan diye düşünüyorsunuz muhtemelen... Sakın bana 2 kez yurtdışına çıkıp da işkembe-i kübradan "abü ben cuseppe meatza'ya gittim 20 yuro verdim, sosisli de yedim" filan diye sallamasın. Bir kere spor, şu an canlı yayınlarla dünyanın en çok getiri sağlayan tek mecrası. O yüzden de dünyanın her yerinde sporcusundan malzemecisine, taraftarından başkanına herkesin kendi branşını, kendi kulübünü kurtarması, sizler gibi cevval, ileri görüşlü ve bir o kadar da bilgili futbol ve sporseverleri mutlu etmesi gerekir. Yani o adamlarin reklamlara çıkıp önce kendini ve temsil ettigi degerleri pazarlaması gerekiyor. Trabzonspor ve digerlerinin arasindaki farkla, o digerleri ve o hastasi oldugunuz dünyanın en büyük futbol kulüpleri arasindaki fark daglar kadar. Daha da net anlamaniz için şöyle bir örnekle sonlansin bu yazı; bir tişört pazarda 5 TL, Akmerkez'de 25 TL ise aradaki 20 TL reklamdır. Sevseniz de sevmeseniz de umarım reklam gelirleriyle daha da iyi futbol takimlarına kavuşur, burada pazarlama harici şeyler konuşuruz. herkese sevgiler.
ulan ne büyük dolandırıcılıktır bu ya.
aldık çanağı reciever'ı. şifre yok, para yok dediler. anında iki yüzlülüklerini gösterdiler. bu kadar yüzsüzlük olmaz, olamaz! inşallah batarsınız.
@burak ozguney
problem kulüplerin canlı yayın gelirlerini yükseltmeye çalışmasında değil o kulüplerin başkanlarının ihalede taraf olması muhtemel bir holdingin sahibinin kanalında reklam yapıyor olmaları veya bilerek ve isteyerek reklama alet olmaları.
bu arada pazardaki tişörtle akmerkezdeki tişört arasındaki fark sadece reklam değil kalite farkıdırda.
isyan cuseppede 20 yuro verip izlediğinle türkiyede 40 tl verip izlediğinin arasındaki kalite farkınadır
Neyse artık bizde ispanya ligini izleriz ne yapalım.
Naklen yayınların ücretli olmasında bence pek bir sakınca yok; buradaki kıstaslar bence başka olmalı, şöyle ki;
1. Takımların tümü, Fenerbahçe nasıl yaptıysa, şu merchandising işini iyice öğrenip, tutturup, sadece naklen yayın değil diğer gelir kalemlerini de geliştirmeli, gelir sadece naklen yayından beklenirse bu işin çivisi çıkar.
2. Keşke imkan olsa bu ihaleye girecek olan şirketin Türkiye'de belli bir "coverage"a ulaşması şart koşulsa. Digitürk bu yüzden ki çok aboneye ulaşınca aylık abonelik bedellerini çoğunluk için kabul edilebilir bir noktaya getirdi. Ör. Eko Spor paketi 45.-TL civarı. Şimdi D-Smart bu abone sayısına yükselene kadar milletin canına ot tıkayacak.
3. Keşke bir hal, yolu olsa Avrupa kupası maçları, aynen Şampiyonlar Ligi maçları gibi, ücretli kanallarda yayınlanmasa. Hadi lig ve Türkiye kupası maçları tamam da; diğerleri biraz daha milli bir olay.
4. Tabi kulüpler de madem benim param ile takım kuruyor; o zaman saçma sapan harcamalar yapmasın, doğru düzgün takır takır top oynayan takımlar kursun. Ona göre hoca, oyuncu alsın. Takımım güzel top oynuyorsa her sene şampiyon olacak diye bir kural yok ki?
Şurada Beşiktaş'ın, Fenerbahçe'nin transferlerde boş yere harcadığı paraları, ödedikleri tazminatları, alt alta yazıp toplasak deli rakamlar çıkar ortaya.
5. Belki burası yeri değil bilmiyorum ama kardeşim kulübe gelen bütün parayı da futbola yatırmayın be. Özellikle kız takımlarını, bireysel sporları destekleyin; o büyük klüplerin hiçbirisinin tüzüğünde "Futbol Klubü" yazmıyor, hepsi birer "Spor Klubü" Hatta Beşiktaş Jimnastik Kulübü. Gerçi bunu yazmanın yeri de burası değil belki ama içimde kalacaktı.
6. Son olarak, madem benden başarı ve iyi futbol, futbolcu için para isteniyor, ben de veriyorum; o zaman kardeşim başarısız kulüp başkanı da en çok 3 yıldan sonra bıraksın o koltuğu; başarıslığın cezasını hep diğer yöneticilere ya da hoca, futbolculara kesmesin. Madem parayı kulübe veriyorum, o zaman ben de hesabı kulubün başkanına sorarım; başkasına değil.
benim en büyük korkum olur da d-smart ihaleyi alırsa lig maçlarını da ilker yasin'in anlatması...
Sevgili Ender Tolga,
reklamla pazarlanan malın kalitesiyle pazardaki malin kalitesi farksiz olabilir. İlla aralarında kalite farki olacak diye bir kural yok. Olamaz da. 20 yuro ve 40 yuro arasindaki farki da o televizyonlara cikarak kapamak zorundasinizdir. En azindan deneyeceksiniz. Bu iş pazarlama işi. Alan da olur, kaçan da. Seveni de, sevmeyeni de...
Kaldi ki -ciddi bir cevap verdiginize gore medya gruplari hakkinda bilgi sahibi oldugunuzu dusunuyorum- TV kanallari, gazeteler, dergiler gibi kitlesel iletisim araclari artik ayni medya gruplarinin malidir. Dünya çapında birçok kitlesel iletişim aracı, dev kuresel reklam ajanslari tek bir medya grubunun bünyesinde bulunabiliyor. Çarpışarak, bütçeleri her yil nasil artirabilirim diye yeni paketlerle hedef kitlelerini avliyorlar.
Holding sahibi gibi bir sifatin tarihin tozlu sayfalarinda kaldigini hatirlatmak isterim. bu tur ihale, sponsorluk ve benzeri ekonomik yaklaşımlar pazara (duruma) göre dinamikler, bilgi ve yeterlilik ister. Bence tartıştığımız konunun bu olması gerekir. Hala bilinçsizce bir yerlere gelmeye çalışan yöneticilerin bulunduğu bir ortamda, bu başkanların biraz da bozuk reputasyonlari nedeniyle doğru yaptıkları bir işin ardından bu kadar da negatif eleştiri almalarını açıkçası haksiz buluyorum.
Uyuşturucu müptelalarının uyumak için geldiği boş tribünlerden bugüne gelen NBA ve leş İngiliz holiganizminden dünyanın en popüleri olan Barclays Premiere League bunun en iyi iki örneği...
Umarim meramimi anlatabilmisimdir. Tartismak uzere...
Burak Özgüney,
Bundesliga, bütün argümanlarının antitezini sunuyor.
Denyo Smart'a gelince, hiiç umrumda değil.Geçen sene Galatasaray'ı Uefa'da doğru dürüst izleyemedim ve kendimi şanslı hissediyorum, kahrolmadım bu sayede.
Benim derdim Şampiyonlar Ligi ve La Liga'dır aga, bunlar şifresiz olduktan sonra gerisi tufan partisi..
Sevgili Burak
Yaptığınız işin penceresinden -ki sanırım reklamcısınız- bakınca hedefe ulaşılan yolda her türlü yolun mübah olduğu görülebilir. Reklamla pazarlanan malla pazardaki malın kalitesi aynıysa ve aralarında büyük fiyat farkı varsa bu kitleyi kandırmaktır ne kadar doğru strateji ile yapılırsa yapılsın.Kaldı ki bu ülke de reklam ve pazarlama bence genel olarak sidik yarışı stratejisine dayanmaktadır.
Programın adı D-Smart tanıtım gecesi değilse programda kulüplerin ilgili departman müdürleri konuşmuyorsa kulüp başkanlarını açık oturuma çağırdık diyerek kendi pay tvnin reklamını yapmak doğru değildir en hafif haliyle insanları kandırmaktır ve evet kitleleri avlamaktır.
Altının çok doldurulabileceğine inanmadığım nba ve bpl örneklerininde insanları kandırarak değil malın kalitesini arttırarak bu duruma geldiklerini düşünüyorum ve tabi ki DOĞRU reklam pazarlama stratejileriyle.
Evet ligin değeri artsın yıldızlar gelsin statlar yapılsın ama hepsi tarihin tozlu sayfalarında kalan etik değerlerle yapılsın derim naçizane.
Sevgiler
onu bunu bilmem Galatasaray maçı yarın akşam da ntv deyse değmeyin keyfime...şampiyonlar liginde evimizde oturup izleyemez olduk avrupa aslanımızı ona yararken kendimi kandırıp şampiyonlar ligi modu oluşturup evde ( cips+efes+fıstık ) izleyecem yarın akşam aşık olduğum renkleri...varsın onlar birbirini yesin..
d-smart il çıktığında yaptığı reklamı hatırlıyorum.o zamanlar "ya bu sadece bir uydu alıcısı şu anda, elbette kanalları bedava izleyeceksin bunu kullanınca" diyordum da insanlar yine de d-smart'a digitürk'ün rakibi gibi bakıyorlardı.pazardan aldığınız vestel uydu alıcısından hiçbir farkı yoktu o zamanlar bu d-smartın.
gerçi geçen sene girdi bu işe d-smart adam gibi yanlış hatırlamıyorsam ama bu sene daha da bastıracak belli ki.
Şu transfer döneminde kulüplere nakit lazımken, d-smart da hazırlık ve avrupa kupası eleme maçlarınızın yayın hakları ben de, isterseniz size biraz avans verebilirim demişken başkanların bu programa çıkması gayet normaldi.
kimse oturduğu yerden bol bol sallamasın lütfen, en kurumsal dediğimiz kulübün bile şu dönemde nakit paraya ihtiyacı var ve bu adamlar artık ceplerinden para vermekten usanmış durumdalar.
@ Burak Özgüney
cok guzel o zaman sırf uefa macları icin 200 milyonu versin millet gonlun razı mı buna? bu olay korsan muzik dinlemeye de benzetilebilir. ben macı internetten de bulur izlerim ama gidip dsmarta 200 ytl verirsem zenginliklerine zenginlik katmıs olurum kuluplerin kendi kendini duzenlemesi lazım artık fenerium gstore gibi olusumlar ne biliyim kulubun holding haline getirilmesi kulubu bunların ayakta tutması lazım taraftar parasıyla ayakta kalan kulup basarısız oldugunda parma gibi 2. lige duser.(gerci tekrar serie a ya cıktı sanırsam)
sonuc itibarıyla az para degil sırf uefa macları icin 200 ytl. sanki bundan once macları trt gosterirken kulupler borc batagında yuzuyordu..
Yorum Gönder