1 Temmuz 2008

Halil Lahmacun

Kadıköy Çarşı'da dolanıyoruz oğlumla. Halil Lahmacun'a oturduk, siparişi verdim, tavsiye ederim şiddetle. Lakin bu sıcaklarda tekle yetinmek gerekiyor. Telefon çaldı. Beşiktaşlı bir dostum: "Kurtulamadık" dedi. Aklım lahmacunda. Nerden dedim? "Nerden değil kimden? "Terim sözleşme yenilemiş, Ertuğrul Sağlam gelir diyordun. Olmadı işte". "Hayırlı olsun" dedim, Runje Runje tezahüratıyla kapattık zaten lahmacunlar geldi... Kadıköy Çarşısı'nı uzun uzun anlatmak lazım. Halil Lahmacun ile başlamış olayım. Lahmacun ve peynirli pide dışında birşey satmazlar. Paket yaptırmadan hemen fırından çıkan çıtırı yemek lazım. Antep'te İmam Çağdaş'ın lahmacunu bir kenara; bu şehirde üstüne yoktur. Dönelim futbola, bu beklemediğim bir haberdi. Fatih Terim'in hangi kulüp olursa olsun Avrupa'ya gideceğini sanıyordum. Yanıldım. 2012'ye kadar kontratı uzatılmış. Pizzacıya otursak Fatih Terim Napoli'ye mi giderdi acaba dedim Raul'a. Ne anlayacak çocuk; "ben Spiderman kostümü istiyorum" dedi.

44 yorum:

Adsız dedi ki...

sinyor blöf yapıyordu benim tahminim; zira kendisi şu andan itibaren herhangi bir takımda eski başarılarına ulaşamaz. italya macerası yemez artık, çünkü tüketecek kredisi yok; taktik yok, sistem yok sırf gazla bi yere gidemez, milan dan en erken kovulan t.d olmasını da buna borçlu galiba.

Dogan dedi ki...

bilseydim orada olduğunu abi biterdim valla orada Hesaplarda benden (:

Adsız dedi ki...

Lahmacunun kralı Fatihteki(yavuz selim) kilisli lokantasında yapılır..

Adsız dedi ki...

yalnız şöyle birşey var
fatih terim italya ya gidip başarısız olsaydı hala milli takım'a istediği zaman gelebilirdi

yavan klüpler dışında herkes hocasını bulduğu için fatih hocaya iyi bir teklif gelmemiştir

Adsız dedi ki...

xaxaxaxaxaxaxa (Ramon gülüşü)

Raul'un verdiği cevap harika :)
gözlerinden öpüyoruz Raul'u ..

Adsız dedi ki...

evet abi, futbol dışında da böyle bol bol yaz lütfen.

cnbce

thieu dedi ki...

halil lahmacun,aynı sokak üzerindeki çiyaya bin basar,ama tavsiyem odur ki,az daha beri gelip şelale'de baba hamuş yemek lazım..fatih terim mi?yemişim fatih terimi yahu..

Adsız dedi ki...

gazla çalışan bir toplum olduğumuz gibi milli takımımızda gazla çalışıyor. ehh şu an bunu en iyi yapacak adam da terim. italya'da almanya da çalıştıramaz milleti taktik, sistem olmadan. oda farkında. burdan yılda alacağı 1.7m euro yu, avrupada verecek seviyede takımlarında terimle işi olmaz. terimi istecek takımlarda o parayı veremezlerdi. akıllı adam terim. onikiden vurdu yine.

Adsız dedi ki...

Milli takımlar bazında en yüksek kontratı bedelli kontratı cebine koymuşlar neden gitsin

Adsız dedi ki...

maaşa zamı kaptı desenize...

* * *

On numara tercih olmuş. Fatih Hoca değil tabi, lahmacun...

Adsız dedi ki...

Runje demişken... İtandje'yi, Reina'da "eller havaya" yaparken görmüşler. :) Gece gece, güneş gözlüğü takıyormuş afacan.

Kendisini hiç görmüşlüğüm yok,nasıl bir oyuncudur acaba? Bir faydası dokunur mu bize?

Adsız dedi ki...

Doğu Bank'ın arkasındaki Atadan'da da lahmacun muhteşemdir,kilis usulü..

Hıncal Uluç yazmıştı dünyanın en güzel lahmacunu diye,ertesi gün bitirme ödevi sözlüsü olmasına rağmen basmış gitmiştim topkapı'dan,şimdi de tuzla'dan basıp gidecem valla..

Adsız dedi ki...

Raul'mu ?

Allahim sen akil fikir ver ne diyeyim.

Bende cocugum olunca Squilacci koymazsam.

bRn dedi ki...

Gençliğin bi bölümü oralarda geçti, balıkçı manav güzergahında az bağırıp çağırmadım. Köklü de biyer Halil Lahmacun, Çiya'nın gerisinde kaldı ister istemez çarşının güzel yerleri, boşlamak lazım biraz sağlıklı gıda muhabbetini.

Fatih Terim kesin gider diye düşünüyordum turnuva öncelerinde de, görüntü de o şekildeydi aslında. Turnuva sonrası ücretimi nasıl belirleyecem göreceksiniz! demişti bir programda.. Kastettiği buymuş herhalde ama düşünceden çok arzu idi benim için hocayı milli takım dışında görmek. Söylediği gibi Serie B bile olsa gitmeliydi.. Avrupaya çok yakışacaktı, çürüyüp gitmez insallah.

Bir de abi Raul'un cevap baya bi tebessum ettirdi, bi kere öp benim için yegenimi :)

mondo trasho dedi ki...

imam çağdaş'a hiç gittin mi aceto hocam? ali nazik'inden yedin mi hiç hocam? yanında koca tastan ve pelikan çenesini andıran kaşıktan ayran içtin mi hocam?

jose dedi ki...

bulent abı yarın hakan sukur kararını acıklayınca lezzetlı bır yazı daha beklıyoruz senden.raulu opuyouruz.

BT dedi ki...

@mondo trasho
son 6 yılda 7 antep deplasmanı yaptım ve imam çağdaş ı hiç sektirmedik ama asıl favori mekanım halil usta oldu.

Ömer dedi ki...

4.5 yaşındakı yigenim de dün beni havalimanında batman maskesi ve t-shırt'üyle karşıladı. yeni nesil çok fena hakikaten

Adsız dedi ki...

yanlız çiya > halil .

Adsız dedi ki...

Benim de küçüklük hayalim Batman kostümüydü.Alamamıştık.Annem de bana kötü bir pelerin imitasyonu yapmıştı.Fakat içimde hep ukte kaldı batman kostümü.Koca eşek oldum yarasalı tişört görsem içim kan ağlıyor:P.Neyse aceto bence alabiliyorsan Raul kardeşime en güzelinden sıpaydırmen kostümü al.Ya da ben alıp yolliym ukte kalmasın:)

peralta dedi ki...

abi bir de bostancı'da hünkar dürüm var minibüs caddesi üzerinde shell'in çaprazında. orası da fena değil.

anonim dedi ki...

pizza ve makarna (spagetti ulan spagetti!) yemekten sıkılacağını anlayan sinyor terim, yurdumun güzel yemeklerini ve tabi ki binlik desteler halindeki yüzlük ytlleri tercih etti.

helal olsun vatan sevgisi bu olsa gerek (!)

nuri pasha dedi ki...

ciyayi bilmem ama eger hala duruyorsa borsam tasfirinin da lahmacunu guzeldi

revenant dedi ki...

çiyanın adı olabilir ama halil lahmacun hakkatten 10 numaradır.yolu dusen ve o esnada acıkan olursa ugrasın derim ben,pisman olmayacaktır..

Adsız dedi ki...

biz aceto yu niye seviyoruz..böle yazılar yazıp oglunun adını raul taktıgı için bea babam....selamlar olsun raula....

Adsız dedi ki...

hakkaten adana yuzevler 1 borsam kadikoy 2 hatta 3te kadikoyda asagi rihtima inerken express inegol kofte 4 karsisindaki haci bekir 5te express in 2 yani baylan :D:D

mondo trasho dedi ki...

aceto hocam;
ben sana ümit döner'i de tavsiye ederim. oraya da uğra. halil usta da efsanedir, evet. zaten sırf salatasıyla bile doyarsın sanki ana yemek gibidir! bir de stadyumun altında kebapçılar vardır sıra sıra. üç otuz paraya dünyaları yersin. inanılmaz ucuz, bol etli ve lezzetlidir kebapları. mehmet demirkol bir programda iki sene evvel sırf bu gastronomik nedenlerden dolayı antepspor'un küme düşmemesi için dua ettiğini söylemişti.

Adsız dedi ki...

önce ayrılıyorum dedi,
akabinde aman hocam bizi bu iranlılarla bırakma havası yaratıldı, hoca birden kıymete bindi. Ertuğrul haberlerininde kasıtlı çıkartılıp, terim yokluğunun derinliği vurgulanmaya çalışıldı. Ve tüm bunların sonunda "ehh ne yapalım, vatan sağolsun" havasında 2 katı kadar artım ile sözleşme imzaladı.
Ne diyim sırf saha içinde değil, saha dışında da taktik çalışır, brovao sinyor.
O kadar yorum okudum ki karıştırdım, şimdi hasan doğan ve akp takiyye mi yapmış oluyor? yoksa takiyye yapan terim mi?

Adsız dedi ki...

Yıl 1982'de o zamanlar Migros, alışveriş merkezi, büyük marketler falan yok. Alışveriş günü olan cumartesi annemle Kadıköy Balık Pazarına giderdik. Alışveriş sonrası annem beni Halil Usta'ya götürürdü. Üç sene hiç sekmeden her hafta Halil Usta'ya gittik. Dükkana her girişimde hemen kasanın yanındaki koltuğa çökerdim. Şuan fırının yanında resmi olan kişi çok iyi insandı. (Allah rahmet eylesin) Bişi demez buyur ederdi beni :)

Sonra mahalleye Migros açıldı benime Kadıköy Balık Pazarı seyahatleri sonlandı. Yerini babama yardım etmek amacıyla hamallık görevini üstlendiğim sıkıcı bi aktivite aldı.

Ara ara hala giderim. Halil Usta'yı bence en iyi yapan 1982'de aldığım o güzel tadı hala koruyabilmesi.

Sabah sabah birden güsel anılar aklıma geldi saolasın Aceto:)

Adsız dedi ki...

evet merak ediyoruz, raul spiderman kostümüne kavuştu mu :)))
Onu yazmamışsın, al yeğenime spiderman kostümü içinde kalmasın...

Berber Kenan dedi ki...

Tahmin etmiştim ve yazmıştım burada Fatih Terim'in uyanık davrandığını. %100 maaş zammı ile bu şartlarda gayet güzel bir iş ayarladı kendine. Hayırlısı olsun ne diyelim...

Adsız dedi ki...

onun gerçek ismi raul değil canııım..

değil di mi ?

Aceto

raul değil di mi çocuğun ismi

değildir değildir

:)))

Adsız dedi ki...

Aragones bilmez ki bi raul de istanbulda var...

lacivert dedi ki...

' Kendini İranlı-Türk hisseden birini getireceklerdir milli takımın başına. Moda budur...'

Ne oldu moda falan yalan oldu galiba?
mantık ne -> camur at izi kalsın.

diger konuda yorum ekleme de kabatılmış. valla bravo!!!

hayır bişey değil neden bu iran takıntısı, tavyan da olur, iran da olur ilericilik işe mi bakmaktır inanışa mı?

zaten ertugrul zamanında beşiktaşta oynarken de kendini iranlı-turk hissettiğinden oynadı, başarılı oldu, taraftarlar sevdi kendisini, kayseriEde de öyle. Bakalım bu sene başarılı olursa ne olacak.

en çok da insanı sevdiği sağda solda anlattığı bi blogda böyle çok nahoş olduğunu düşündüğü şeyler görmek üzüyor.

gerek yok...

BT dedi ki...

@mondo trasho
ümit döneri de bilirim 4 yol ağzında. demirkol ağzının tadını bilir. hepimiz yas tuttuk mesela adana düşünce.

@lacivert
tribündergi'deki lacivert isen ona göre cevap yazacağım...yemeklerden konusuyoruz agzımızın tadı kacmasın

lacivert dedi ki...

hayır değilim.

ben de bu başlığa yazmak istemezdim öbürüne yazma izni olsaydı.

Trofolo dedi ki...

"Hep çözümü en zor soru olarak gördüm kendisini."

Böyle birsey yazabilen bizim Laci olamaz, ki degil zaten Laci, Aceto.

soy ozan dedi ki...

bir insan agziyla kus tutsa nasil yaranamaz en buyuk ispati fatih terimdir...
Fenerli de ki besiktasli da ki nasil bi kuyruk acisiysa o UEFA kupasi 4 sene ustuste sampiyonluk nasil iclerine oturduysa adam milli takima cogumuzun sasirdigi bir kadro ile avrupa 3. yapiyor begeni ile izledigimiz Hollanda nin,ekol olan italya nin ustune cikartior, bizim insanimiz hala fazla maas aliyor bla bla bla die cigirtkanlilk yapiyor.. Ekurilerine bakiyorsun kupaya bile katilmamis Ingiltere de Capello 9 milyon euro kazanio avrupa 3. takimin antrenoru yillik 1.2 milyon euro kazanio vay efendim ne cok para bu..
Arkadaslar ucuz etin yahnisi yavan olur.. ucuz antrenorlerle avrupa 3.su olunmaz..

@ lacivert
hahahahhahahahahahahha
guluyorum senin iranli turk futbolcu yorumlarina...
iranli turk gibi hissetmek gericiligin yobazligin yeni adi mi??
inancin yetenekle ne alakasi var?

son olarakta "kaBanmis" degil "kaPanmis" olucak..

krAmer dedi ki...

kadıköy de 3. senem . ( üniversite malum . ) . Kadıköy çarşı'yı o kadar bilmem. Geçen akşam bloga bi göz atarken gördüm halil lahmacun'u ve kadıköy çarşı yazılarını . Düşündüm nerde diye 2*3 dk. bugn zeus'tan çıkarken bir de baktım karşısındaymış . :)
Ertuğrul'un bjk'tan ayrılmasını isteyenleri anlayamıyorum . (tabi spordan bahsediyorsak ) Tüpçü en erken 2010'a kadar yakamızda ve yeni hocaya karar verecek olan da o ve S.E. Dolayısıyla yeni hoca seçiminden bişey beklemek en hafif tabiriyle hayalciliktir ..

aşkın dedi ki...

Terim için ben de birşeyler söyleyecek olursam:
Tadında bırakmak gerek.Bazı şeylerin ikinci kez tekrarlanması çok zor olur.Bu turnuvada Türkiye başarılıdır velakin o başarının pek çok dönemeci deyim yerindeyse kılpayı atlatılmıştır.Ayrıca önümüzde bir dünya kupası eleme grubu var.Şu şampiyonada 5 maçlık periyot öyle veya böyle atlatılmıştır ancak daha uzun bir süreç olan eleme grupları daha büyük sıkıntılar doğuracaktır.Kaldı ki Terimli Türkiyenin Malta - Macaristan - Moldovalı eleme gruplarındaki sıkıntılı süreci de gözümüzün önündedir.Herşeye rağmen Terimle devam edildi; dilerim bu iş 2. Galatasaray dönemine benzemez.Maaşına zam yapılması anormal değil ama %100 zam inanılmaz anormal.Ha pardon, onu da sponsorlar ödüyordu değil mi?
Maaş konusunda daha önce de dedim; kıyası gidin Slaven Bilic ile yapın, para babası İngilizlerin Capellosu ile değil.Kaldı ki Terimin maaşı şu an itibariyle İtalyanın Donadoniye ödediği parayı fazlasıyla aştı.Hani şampiyon İspanyaya 1 penaltı ile elenen futbol ülkesi İtalyanın...
''Bu kadar konuştun kimdir peki hoca adayın'' derseniz kesinlikle Abdullah Avcı derim.En azından hiç de fena olmayan uygulamasını gösterdiği bir oyun anlayışı var.
Şimdi kimse ''tecrübe'' demesin, tecrübeli Terim'in yanlış uygulamalarını hepimiz gördük.Kaldı ki Avcı; milli takımın yeni jenerasyonuyla da iyi bir sinerji oluşturup Terim'in düşünmediği isimleri de kadroya harmanlayabilirdi.
Ertuğrul Sağlam; kimse kusura bakmasın ama, kendisini zora sokmuştur.Kendi seçmediği bir kadronun başına geçip olumlu dişe dokunur bir icraat gösterememiştir.Beşiktaş iyi mi oynuyor,hayır; kötü oynuyor ama en azından iyi kötü bir sistemi mi var, o da yok.Eline çok daha alternatifsiz bir kadro verilen Tigana en azından takımı uzun süre şampiyonluk potasında tutup iyi kötü defans yapmasını öğretmiş; takıma yeni futbolcular kazandırmıştı.
Vehasıl milli takım iyi bir performans gösteremezse Terim'in kaybedeceği birşey yok; şimdilerde Napoli var deniyor o zaman Napoli de kalır mı bilinmez.Yaptığı kulis başarılı oldu ve takımda kaldı, aynı sıkıntıları yaşatırsa da kamuoyuna ne denebilir ki, ''kendi düşen ağlamaz''.

bilog dedi ki...

iftar etmişliğim var burda. ve hiç beğenmemiştim lahmacununu. sonra dedim, heralde iftarda lahmacun yediğim için beğenmedim burayı:) bir daha gidip tadıcam bu yazını okuduktan sonra...

ramon sanchez pizjuan dedi ki...

2 hafta sonra Antep teyim.

Hayatımda yiyip yiyebileceğim en iyi baklavayı İmam Çağdaş'ta tekrar belki son kez belki bi kaç yıl boyunca yiyicem,-ki özlemiştim iki yıldır-

İmam Çağdaş'a giripte Ali Nazik yememek olmaz,-ki Ali Nazik'i bulan zatı muhteremlerdir kendileri-,şiddetle onerilir.

Halil Usta'da kebap yemek ki o tamamen bi ayrıcalıktır zannımca.

Aksamdan kalınırsa Methanet'te Beyran içmek,Yesemek'te mercimek,ayrıca arkadasın annesınden yuvarlama içinde soz aldım ki kelımelerın bıttıgı yer herhalde.

Mahmut emminin yeri Fırat
Kadayıf'ta -ki küçücük dukkandan nasıl cıkar o kadayıflar anlamamısımdır bı turlu-burmalı kadayıf yemek yanında Mahmut amcanın hos sohbetını dınlemek.

Bıde sıcak olmasa aslında Antep 10 numara memleket..Siparişler alınır..

haa bide arabaya atlayıp aksam karanlıgında Fırat kenarı yapmak,mangalı yakmak,birşeyler açmak,karanlık Fırat Nehrine baka baka dalıp gitmek.. ölmeden önce mutlaka yapılması gereken 50 şeyden biri..

Adsız dedi ki...

@laciverd

kardesim, bu ülkede aydın çağdaş modern insanlar, çok derine inmesine gerek kalmadan, genel konuşmayı severler, iranlı derler, gerici derler geçerler.

sen laciverd, yaptığın iş, aldığın eğitimle ilgili düşünme olayı, askerlikte yapsan, vergi de versen, işveren de olsan, iranlı türksün işte ...

Adsız dedi ki...

Q aceto,

" yanıldım. " yazmış olmanda büyük bi incelik bence.

her ne kadar, "iranlı türk moda budur" yazarak insanları kırmış olsan bile...

raul ü de seni de seviyoruz...

İmza İranlı Türkler !