28 Aralık 2007

2007'nin Ekran Muhasebesi

2007'de ekran başında futbola geçen zamanın muhasebesini yapma vakti. Geçen yıl 27 Aralık'ta çıkarmışım bu hesabı. Dünya Kupası'nın da olduğu bereketli yılda 400+ rakamını not düşmüşüm. Bakalım 2007'nin hesabına:
Süper Lig: 34 Galatasaray maçı stadda, 64 Fenerbahçe ve Beşiktaş maçı ekranda, 10 maç da haftanın 4. naklen yayınından: 108
Şampiyonlar Ligi: Gruplarda haftadan 2 maçtan 12, sonrasındaki turlarda 9 maç: 21
Serie A: Haftada 3 naklen yayın var memlekette ama RAI Int çok işe yaradı. 38x3= 124 maç. Galiba 70 maçın üstüne çıkamamışımdır
La Liga: Pazar 18:00 maçlarını hiç izleyemeyedim. Cumartesi 2 maç, Pazar gecesi 2 maçtan, 152 maç yapar ki burda da 80 maçın altında kalmamıştır seyir.
Premier Lig: Cumartesi 2, Pazar tek maç trafiğinde 114 maç yapar ama çok ters saatlerdeydi. Sanırım 50 demek lazım.
Fransa Ligi: En fazla 10 maç izlemişimdir.
Arjantin Ligi: NTV Spor servisi sağolsun. Son 6-7 haftada başladılar. 3-4 maç seyredebildik.
Uefa Kupası: Geçen seneden çeyrek finalden itibaren 5 maç, bu sezon da 10 maç: 15 maç
Milli Maçlar: Galiba 15 maç izlemişizdir.
108+21+70+80+50+10+4+15+15=373
Hazırlık maçlarını, Türkiye Kupası, İtalya, İspanya, İngiltere kupa maçlarını hesaba katmıyorum. 373 maçta da çakışan dakikalardan, televizyonu kapatan oyun oynayalım diyen evlat faktöründen 350 net maç adisyonu çıkartırsak; 31.500 dakika. 525 saat. 22 gün. 365 günde 22 gün futbol. Bu mudur yani futbol sevgimiz? Yorum bölümü herkesin şahsi muhasebesine açıktır.

13 yorum:

babayaro dedi ki...

budur hocam daha ne olsun...

Adsız dedi ki...

abi biz hesap tutacak kadar düzenli izleyemiyoruz maçları artık. hadi kişisel konuşayım en azından ben. eskiden maçı beklerdim şimdi denk gelirse izliyorum. bu sene ilk defa galatasaray maçı bile kaçırdım mesela. italya ligi falan hak getire. fox yüzünden ingiltere ligi de yalan oldu. bir ispanya kaldı elde avuçta. biraz da almanya. yani 150 yi geçtiysem benim için başarıdır diyebilirim.

Kartal Bafiler dedi ki...

"34 Galatasaray maçı stadda"demişsiniz ,e o zaman siz bir nevi Bahri Havadır'sınız :)

Adsız dedi ki...

betfair'den canlı bahis yapsan köşe olursun abi.

Adsız dedi ki...

Sadece 90 dk.'dan mı ibarettir futbol anlayışı?

Stadyumda izlenen maçlara genelde o gün ayırılmaz mı? Bir önceki günden kurulan hayaller, heyecan, hazırlıklar vs.. İnternet başında forumlarda orda burda geçen zaman, bunlar hep futbol uğruna değil midir ki?

le saux dedi ki...

Türk takımlarının oynadığı maçlar;

-12+11 Fenerbahçe maçı Saraçoğlu'nda.
-20 küsür GS, BJK maçı stadda, 20 diyelim (cl, fortis, uefa, turkcell)
-34 Turkcell Süper Lig maçı, (haftada asgari 1 tv maçından)
-10 kadar 3. lig maçı stadda,
-50 Milli takım, bizimkilerin Avrupa maçları, LigA ve Fortis maçı,
...
Diğer ligler, organizasyonlar için karmaşık TV görüntüleri var kafamda, vallahi ne desem yalan.

Adsız dedi ki...

Sanırım Bundesliga takip etmiyorsunuz hiç. Veya unutulmuş mu acaba hesap yapılırken ?

Lâ Mekân dedi ki...

çetelesini tutmadım ama az da değildir 22 saat. 1 maçın en az 7 günümüzü işgal ettiği bir ortamda onlarca maçın bir yılımızı rahatça dolduracağı malum.
futbol sadece futbol değil , hayattır aynı zamanda sözünün sağlamasıdır aslında bu 22 saat.çünkü o aslında göründüğü gibi 22 saat de değildir.velev ki 1,5 saat bile olsa topu topu , muhabbeti yaşamı doldurmaya yetiyorsa futbol denen şey fena halde hayatımız haline gelebiliyor.

Adsız dedi ki...

blogların kralını yapıyorum, kendime haksızlığın da kralını yapayım mı dedik acaba :)

aynı hesaba vursam benim yılda 15 günü bulmaz. ama ben çok fazla futbol seyrettiğimi düşünüyorum son dönemde. az okuduğumdan, az araştırdığımdan az yazdığımdan ve çok seyrettiğimden şikayetçiyim tersine...

tatile kaçtığında oturmuş rakı muhabbeti yaparken temel eksen futbol oluyorsa, d'alessandro önce burada sonra ispanyol basınında yer alıyorsa 22 gün değil 366 gündür o; arz ederim.

Lâ Mekân dedi ki...

bu arada , fotodaki ekran müthişmiş.
çek-yat holiganı olası geliyor insanın. :)

Adsız dedi ki...

floket01 arkadaş çok güzel özetlemiş aslında konuyu...

Adsız dedi ki...

cakisan maclar var. ayni anda izlenip, birinde pozisyon olmayinca kanal degistirilip digerine gecilen maclar sayilmis herhalde. yoksa imkani yok, ayni anda izlenemez bence hepsi. kendimden biliyorum, cok cakisiyor saatler.

Adsız dedi ki...

Haftasonu programı: cuma akşamı 21:30 Bundesliga ile siftah, cmt 14:45 Premierlig açılış maçı, 16:30 Bundesliga-17:00 Premier aynı anda takip, 18:15 Fransa Ligue1, 19:15 Premierlig 21:00 LaLiga beraber, 21:30 SeriA, 23:00 Laliga.
Pazar: 13:30 Hollanda Eredivisie, 15:30 Hollanda+Premier, 16:00 SerieA, 18:00 Bundesliga-Premier beraber, 19:00 Ligue1, 20:00 veya 22:00 Laliga, 21:30 SerieA, 22:00 Ligue1 ile kapanış. Arada özetlerden Turkcell Süperlig, ortalamada 17-18 maç seyrediyorum. Teknolojiden faydalanmadan olamaz tabii, tv ekranı çift tunerli, iki maçı aynı anda seyretmeye imkan tanıyor, Süperligi de radyodan dinliyorum. Bazen dört maçı (ikisi ekranda ikisi kulaklıklar) takip ettiğim oluyor. Futbol sevgisi budur, hiçbir şey kaçırmak istemiyorum derken hayatı mı kaçırıyorum diye düşünüyorum bazen. :)