21 Mayıs 2009

Paolo Maldini Giderken

Yıllar önce bir yazı yazmıştım Tribün dergisinde. İtalyanların "Bandiera" dedikleri futbolcular üzerine. Her ülkede karşılığı var. O gün "bayrak adam" diye çevirmiştim bandiera kelimesini bu futbolcuları anlatmak için. Onların en hası; belki de en güzeli bu Pazar taraftarının önünde son maçına çıkıyor. Paolo Maldini, Pazar günü Roma maçında San Siro tribünlerine elveda diyecek. Milan, İtalya'nın en muhafazakar kulübü.
40 yılda 4 kaptandan çok bahsettik. Kaptanlık bandı büyük bir ihtimal Ambrosini'ye geçecek. Bizim derbinin yüksek bilet fiyatlarından bahsettik. Bir örnek vereyim. Milan-Roma maçında kale arkaları 20 euro. 7 yaşından küçükler Maldini'yi izlesinler diye sadece 2 euro. Gelecek sezonun Milan formaları satışa çıkacak sırtında 3 yazan. 3 numarayı da müzeye kaldıracaklar. O güne özel olarak hazırlanan atkıların üzerinde de "3 sadece senin için yazacak" . Hakkında sayfalar dolusu yazılacak adam Maldini. Güzel oyun bir kalesini daha kaybediyor.
20 Ocak 1985 - Serie A'da ilk maç
18 Eylül 1985 - Avrupa Kupaları'nda ilk maç
4 Ocak 1987 - Serie A'da ilk gol
31 Mart 1988 - Milli takımda ilk maç
19 Şubat 1989 - Serie A'da 100. maç
20 Ocak 1993 - Milli takımda ilk gol
15 Mart 2003 - Serie A'da 500. maç
16 Şubat 2008 - 1000. resmi maç (Milan+Milli takımlar)
16 Mayıs 2009 - Milan'da 900. maç

17 yorum:

Temur dedi ki...

Maldini'siz futbola alışmak biraz zor olacak. Özellikle Milan'lılar için. Hele ki Maldini'ye en ihtiyaç duyulduğu şu vakitlerde. 41 yaşında ve maalesef şu an kadroda ondan daha fit ve formda bir stoper yok!

aşkın dedi ki...

40 yılda 4 kaptan ve hepsi hayatta.
''Korkuyorum Anne''
Hepsi birbirine dokunuyor ve Cesare efendi Jacob'a benziyor.
Zaten dediklerine göre Milan kulüp tesislerinde bir heykel varmış..

Turiaf dedi ki...

3 Numara Christian'a kalsın. Şu an 13 yaşında sanırım. Milan altyapısında oyunuyor. 5 sene sonra alsın 3 numarayı

mustafa dedi ki...

Bildiğim kadarıyla, zaten Christian'a ayrılmış durumda 3 numara..O gelene kadar müzede kalacakmış..

çagdas dedi ki...

Küçük oğlu Daniel Maldini'nin Seedorf'a yaptığı yerden müdaheleye bakarsak gereken genleri almış babasından :

http://www.youtube.com/watch?v=zXpPD3FpxIg

Adsız dedi ki...

abi bi hata var galiba, 2003'te 500. serie a maçına çıkıp 2009'da da 900.'süne çıkmak matematik olarak imkansız sanırım.

BT dedi ki...

@theo
sağol. benim hatam. 900: milan daki resmi maçlar olacaktı.

mre dedi ki...

@çağdaş

harika yakalamışsın. benim diyen adam yapamaz o kaymayı. doğuştan futbolcu velet.
maldini sadece oyunuyla değil sahadaki duruşuyla da ayrı bir adam. gençken de çevremdeki kızların milanla ilgilenme sebebiydi ayrıca:)

turhanatakan dedi ki...

maldini deyince aklıma ilk önce euro 1988'i sunan tv 1 spikerinin "italyanların genç oyuncusu" yakıştırması gelir. maldini ile birlikte biz de büyüdük, gençliğimiz bitti bitecek ya onu fark etmek de acı:)

Pads dedi ki...

Bir devrin kapanisi sanirim Maldini'nin birakisi. Bundan sonra 'bayrak adamlik' (Tribun'deki yazinizi hayal meyal hatirladim BT siz bahsedince, o dergiyle beni futbola asik ettiginiz icin tesekkur mu etsem kizsam mi bilemedim:) mercii ayni olur mu, bence zor. Tabii bunun Raul'u, Gerrard'i- Caragher'i, Totti'si var hala ama o bambaskaydi.

En son Van Basten biraktiginda uzulmustum bu kadar. Belki biraz da Shearer. Hagi de uzmustu aslinda ya. Neyse en uzucusu bu oldu ama:)

seanpenn dedi ki...

20 ocak 85 6 yaşındayım 20 ocak 93 14 ama paolo benden daha genç ve formda eskittiği bavullardan belli italyan olmak varmış :))

abeyle dedi ki...

2014 world cup'a da christian yetişir belki.yada bizim(!) karim maldini sürdürür ismi.

socratesla.blogspot.com

Murat1905 dedi ki...

Güzel bir Paolo Maldini belgeseli (İtalyanca+İngilizce Altyazı)

http://freefootballmedia.blogspot.com/2008/07/rscom-paolo-maldiniilfilmdvdrip.html

Fart Maul dedi ki...

İtalyan futbolunu sevmediğimden midir nedir , bu adamı fazla takip etmiyordum..Ancak bir sezon -hatta bayağı bir sayıda maç- bilmem kaç yaşında bek oynadığını görünce o zaman kafama dank etti...Modern futbolda bek olmak ne demek bir düşünsenize..Helal olsun Maldini...sana gerekn değeri vermediğim için payıma düşen özürlerimi yolluyorum sana..

varol döken dedi ki...

maldini'yi severiz de babası hep çok korkutucu gelmiştir bana, küçükken paolo'yu dövmediyse ne olayım, döve döve adam etmiş de olabilir tabi, ben sana futbolcu olamazsın demedim adam olamazsın dedim de demiş midir?

bu arada şerefsiz seedorf ufacık sabilere bacak arası çekiyor! aferin lan daniel-san verseydin bacağını eline!

Yasin dedi ki...

Tribun dergi demisken "72 ekran korkağı Lucescu" yazısı da bu hafta anılmaya ve tekrar tekrar okunmaya değer bir klasiktir.

Bay Y.

josemarcelosalas dedi ki...

Çok fena ağlayasım var...