22 Mayıs 2009

Ben Luis Figo

Ben Luis Filipe Madeira Caeiro Figo. Siz kısaca Figo diye biliyorsunuz. 4 Kasım 1972'de Almada'da doğdum. Sporting Lizbon alt yapısında futbola başladım. Portekiz'in Altın Jenerasyonu üyesiyim.Sporting Lizbon'da 1995 yılına kadar 6 sezon forma giydim.1995 yılında Barcelona'ya gitmeden önce Real Madrid ile de görüştüm. Juventus ve Parma ile de ön kontrat yaptım. İki kulüp birbirine girdi. Ben Cruyff'lu Barcelona'ya imza attım. Anlayacağınız benim imzalar hep olay oldu. Barcelona'da 5 sezon forma giydim. Ligde 30 maçın altına hiç düşmedim. İyi frikik atardım, sağ kanattan adam eksiltir iyi orta keserdim. Kaptanlığa kadar yükseldim.Şampiyonluk kutlamalarında Real Madrid'e küfür ettim. Memleketlim Jose Mourinho bizim takımın tercümanıydı.Ben İspanya'ya geldiğimde o Real Madrid'de A takıma çıkalı bir sezon olmuştu. Onunla çok karşılıklı oynadık El Clasico'larda. Bu da üzdüğümüz maçlardan biri... 2000 senesinde Real Madrid'in başkan adayı Florentino Perez'den transfer teklifi aldım. Benim teklifimi kabul etmem halinde bonservisimde yazan 53 milyon doları Barcelona'ya ödeyeceğine söz verdi. Ben kabul edince transferi açıkladı. İspanya karıştı. Seçim vaadi olduğumu söylediler. İnanmadılar. Perez beni alamazsa Santiago Bernabeu'daki kombineleri cebinden ödeyeceğini söyledi. İmzayı attığımda elbette ki yanımızda Di Stefano vardı. Los Galacticos dönemi benimle başladı.Bu Camp Nou'daki ilk maçım. 100 bin Katalan bana Hain diye bağırıyor, üzerimde fotoğrafım olan dolarları sahaya atıyordu. Korner atmaya zor gittim.Dünyanın en iyileriyle beraber oynadım. Zidane takımdaki en iyi dostumdu. Katalanlar'ın can düşmanıydım artık. Camp Nou'daki posterlerde beni yok saydılar.Viski şişesi de attılar. Domuz kafası da. Yüzüme saha ortasında Barcelona atkısı da fırlatıldı.2002'de Real Madrid'de Şampiyonlar Ligi kupasını kaldırdım.İki şampiyonluk kazandım.O en büyük rakibimizdi. Artık takım arkadaşıydık. Los Galacticos döneminde çok arkadaşını kaybetti ama ona dokunamadılar.
Cesar Jimenez Real Madrid alt yapısından yetişmişti. Real Zaragoza'da oynuyordu. 2005 senesinde bu darbemle kariyeri bitti. 2 yıl tedavi gördü sol dizinden ama sahalara dönemedi Futbolu bıraktığında 28 yaşındaydı.Bu pozisyonda kart görmemiştim. Jimenez benim kasıtlı vurduğumu söyledi ve yıllarca beni suçladı.5 sezon Barcelona, 5 sezon Real Madrid. La Liga'da misyonumu tamamlamıştım. Inter'e imza attım. İtalyanlara benim için bonservis ödemediler. Ben gittikten sonra El Clasico'ların biraz tadı kaçtı. Luis Enrique ve ben varken tadından yenmezdi. Helen Svedin eşim. İsveçli. Barcelona'da tanıştık. 3 kızımız var. Rui Costa ile Portekiz milli takımının her yaş grubunda beraber oynadık. Gençken kupalar kazandık ama devamı gelmedi. 2004'de kendi ülkemizde kupayı Yunanistan'a kaptırdık ama iyi takımdık en azından bugünkü Portekiz'den daha iyi takımdık. 2004'de milli takımı bıraktım. 2006 Dünya Kupası'nda geri döndüm. Inter'de 17. şampiyonluk kupasını da kaldırdım ve futbolu bıraktım. Avrupa dışında bir yerde oynar mıyım bilmiyorum...

46 yorum:

A . A dedi ki...

çok keyifli bir yazı olmuş ellerine sağlık.

Tunç Bozacılar dedi ki...

merhaba ben BT ... ben çok büyük bir adamım !

mcD dedi ki...

Böyle bir seri var mı? Olacak mı? Gerçekten güzel bir yazı olmuş, bu biçim devam etmeli:)

cedric tweedledee dedi ki...

Ellerine sağlık Bülent abi. Çok keyifliydi..

kutay dedi ki...

inter cell reklamı gibi olmuş..
i am luis figo. figo from inter..)

Arif dedi ki...

güzel olmuş gerçekten... eline sağlık aceto.

delgado dedi ki...

bi imza alabilir miyim :)

mrcool dedi ki...

süper bir solukda okudum.

mre dedi ki...

en karizmatik futbolcular listesinde üst sıralardadır abimiz ama barça'yı satmayacaktı :)

raa dedi ki...

harika bir yazı...

bu arada zenden' in parmakları biraz kısa mıymış sanki?

devletli dedi ki...

blogsever basından "galatasaray'da figo sesleri" bekliyorum.

sayerlack dedi ki...

Sen bu işi biliyorsun Aceto.Yalnız gözle görülür bir azalma var postlarında.Senden şikayetciyim.

morientes dedi ki...

Zaman zaman bazı agresif haraketleri de olsa, iyi adamdı, hoş adamdı vesselam :)

aradadusunur dedi ki...

Bülent abi yine döktürmüşsün.Bir kariyer kısaca ancak bu kadar güzel böyle özetlenir heralde.Eline sağlık.

varol döken dedi ki...

ben varol döken, mis gibi post olmuş, sahaya atılan viski şişesi burda olsa da okuduktan sonra üstüne içsek:)

selim soydan'a yollamak lazım bu yazıyı, iyice tanısın figo yu diye, malum yönetime de aday:)

mondo trasho dedi ki...

oynarsın luis. uzak doğu sana yakın.
ve sendeki para düşkünlüğü çin seddini bile aşar.

erenbatum dedi ki...

HAYATIM DA NEFRET ETTİĞİM 10 FUTBOLCUDAN BİRİDİR AMA BU TEKME OLAIYINI BİLMİORDUM İYİCE NEFRET EDER OLDUM TABİİ Kİ BARCALIYIM

Ömer Fatih KOÇ dedi ki...

Ben Luis Filipe Madeira Caeiro Figo. Chiristiano Ronaldo'nun esas kahramanı.

Unknown dedi ki...

Profesyonellik ile karaktersizlik arasındaki ince çizgiyi aşanlardan.

ramon sanchez pizjuan dedi ki...

çok güzel biyografi tadında bir yazı olmuş. beraber büyüdük figo ile.

hafta sonu sahalara veda edecek olan tugay için de benzer bir biyografi güzel olabilir.

o'nunla da büyüyelim.

Oylum Tanış dedi ki...

Çok severdik kendisini, yine severiz o ayrı:)

Güzel yazı olmuş, tebrikler...

PENALTY dedi ki...

Yazı için "budur" diyorum ve de ellerine sağlık.
Figo mu?
Adam değil!!!

aşkın dedi ki...

Benim en çok dikkatimi sakatlama çekti.Bu korkunçluğu ''ugly injuries'' kategorisinde görmememiz kendisinin şöhreti ve oynadığı takım hasebiyle midir?
Komple teorisi?
Bir de onca kulüple ön kontrat imzalayıp nasıl cezadan kurtulduğu.

Nehir dedi ki...

tartışmasız, bu blogda okuduğum en iyi yazı. şapka çıkarıyorum...

Figueres dedi ki...

Figo'nun gencligi olan ilk resim konulup bu kim denilse Figo ile Umit Davala arasinda gider gelirdim...

Genel Sekreter Vak dedi ki...

"Merhaba,ben yaş ve budaklı bir meşe odunuyum,en büyük hayalim,bir gün Luis Figo ile tanışmaktır.Onunla tanıştığım gün..."


Yazı güzel olmuş tabii...

GSveFutbol dedi ki...

Mourinho asistan olarak Barcelona'da iken

http://i42.tinypic.com/2hdwr39.jpg

ich dedi ki...

Figo'nun birinci resim, ilk albümünden sonra dizi hazırlıkları yapan Mahsun Kırmızıgül olmamış mı?

Oğuz Serdar dedi ki...

Güzel ama gereksiz uzun olmuş bence çünkü söz konusu oyuncu Figo. Bir Katalan yazsa şöyle olurdu: "Luis Filipe Madeira Caeiro Figo. Futbolcuyum. Para için yapamayacağım şey yoktur. Para, Para, Para. Nokta."

indiriver dedi ki...

Saolasın bülent hocam futbol bloglarının çoğaldığı bu dönemde resmen ders veriyorsun yazılarınla

Arkhe dedi ki...

Kısacası;

Ben karaktersiz bir adamım.

jose dedi ki...

@ich

bariz olmuş abi:)

senin şu benzetmelerin öldürüyor beni..

lancey dedi ki...

en sevdiğim portekizli,los galacticosun 10 numarası daha ne diyeibilirm ki sağol bülent abi..

esselcuk dedi ki...

blogda okuduğum en güzel yazı

Selçuk dedi ki...

Bülent abi, saygılar.

Kalemine sağlık, gerçekten çok güzeldi.
Her ne kadar Figo'yu sevmesemde yazına diyecek söz yok.

ilquer dedi ki...

Yazı iyi güzel hoş da Figo'yu ezik bir insan olarak göstermiş. Ama göstersin önemli değil.

AbSurDMaN dedi ki...

O değil de ben bu herifin saçlarını çok kıskanıyorum ha. Gram dökülmedi yıllardır aynı saç şekli, kafada 2 körfez var :))

erdemkursat dedi ki...

yazıyı okurken en sonda işte bilmem hangi yabancı dergiden, gazeteden çeviridir ibaresi bekledim, yaw adamlar bu işi biliyor diyecektik belki,

çok güzel yazı ellerine sağlık,

isveçli yenge mi ? Süper !

reverdy dedi ki...

süper yazı için teşekkürler.

josemarcelosalas dedi ki...

Futbola dair aklımda Real'deki performansıyla kalacak olan. Çok büyük futbolcuydu, ama hiçbir zaman Zinedine Zidane kadar büyük olamadı mesela o ayrı.

thunderbird dedi ki...

kisaca karaktersiz herifin tekiyim desene figo bey kardesim. evet c.ronaldo'nun yaninda halt etmisin ama pekte bi seref veya karakter sergilyemeiyosun.

senin gibi adamlardan nasil iyi topcu cikiyor anlamiyorum...

calvin dedi ki...

seriye bağlarsan gerçekten inanılmaz olur. tebrik ederim.

Genç dedi ki...

Türkiye'ye de yolu düşmüş Figo'nun..

http://bombatransfer.blogspot.com/2008/05/figo-gerei.html

Mehmet Dinler dedi ki...

Süpermiş =]

leb dedi ki...

süper olmuş abi keyifle okudum.

@GSveFutbol

mourinho, aykut kocaman'ın hık demiş burnundan düşmüş sanki :)

FİGO-FEYYAZ dedi ki...

kim ne derse desin onun gibi futbolcu kolay kolay bulunmaz.çok müthiş çok süper bir futbolcu o.millet para için sattı die laflar söylüo.sen de futbolcu ol sanada o kadar para verilsin bakalım sen takımı deil başka şeyleri de satarsın bu futbolun kanunu.kısacası gerçekten inanılmaz birisi o kelimelerle zor anlatılır harika bir futbolcu. herşey gönlünce olsun FİGO ...........