11 Nisan 2010

Real Madrid 0 - Barcelona 2

Messi, Arsenal'e 4 attığından günden bu yana aynı şey yazılıp çizildi İspanyol ve İtalyan medyasında. Real Madrid ve Inter iki farklı kulvarda Messi'yi nasıl durduracaktı? Her spor yazarı, eski futbolcu bir akıl verdi. Albiol'un Messi karşısında 4 iyi maç oynadığını yazdılar, ertesi gün ilacı Sergio Ramos dediler. İtalya tarafında gruptaki iki maçta Messi'yi kilitleyen Mourinho'nun yine bunu başarabileceğinden bahsediyorlardı. Baggio pek umutlu değildi ama yazarlardan biri yolla ilk maçta üzerine Muntari'yi, antrenmanda Sneijder'i sakatlayan rakibi de hayli hayli sakatlar deyip bokunu çıkartıyordu. Alan savunması diyen, yok olmaz başına adam dikeceksin, pası alırken her seferinde sen önde olacaksın, Messi top alamadığında biter, ona top atan adamları prese boğacaksın. Yok işte çaresi! Katilinin kim olduğunu bilen kurban sadece günleri ve saatleri saydı. Cellat geldi, canını aldı ve evine dönüyor şimdi.Bir ara 5 puana çıkan farkı kapatan Real Madrid bu derbiyi kaybetmeseydi kalan haftalarda Barça'nın iki Inter maçını da fikstüre eklediğimizde son haftalara avantajlı girecekti. Katalanlar, Villarreal ve Sevilla deplasmanına gidecekti. Madrid'in fikstürü ise daha rahattı. İki El Clasico'yu kaybettikten sonra, ki son 4 derbiyi de kaybetmeleri ayrı bir rekordur, Real Madrid için şampiyonluktan bahsetmek abesle iştigal olur. Barça'nın kalan maçlarda ikili averajı da hesaba katarsak iki maçta berabere kalması lazım. Yenilmeleri aklıma gelmiyor. Bu arada sezonun tek mağlubiyetini aldıkları Atletico Madrid deplasmanında Calderon'da olmam da Florentino Perez'in kulağına giderse kariyerim açısından iyi olur!Güzel futbol tribünde ve ekran başında en büyük dileğimiz. Savunmasına gömülmeyen iki takım, adam markajı yapmayan teknik direktörler, kasti tekme atmayan futbolcular. Peki tüm bunlar Barcelona'yı yenmek için yeterli mi? Güzel futbol ile Barça'yı deviremiyorsunuz. En azından beraberlik için geçen sezon Hiddink'in bu sezon Mourinho'nun San Siro'da yaptığını yapmak lazım. Kısaca haddini bilecek ve catenaccio'ya sığınacak, arada yakaladın mı affetmeyeceksin. İdealist olan değil makyavelist olanın kazanma şansı var Barcelona karşısında...Sezonun ilk yarısında Camp Nou'da 1-0 kaybettiği maçta bile bu kadar kötü değildi Real Madrid. O maçın en iyi adamlarından Kaka'nın uzun zamandır sakat olması dışında önemli bir eksiği yoktu. Şampiyonlar Ligi'nin hırpaladığı, iki Arsenal maçının yüksek temposundan gelen Barcelona, bu maçın antrenmanını geçen hafta A. Bilbao karşısında yaptı. İbrahimovic'siz ve Iniesta'sız takım yine takır takır top oynamış, mecburiyetten Puyol'u sağ bek oynatan Guardiola yedek kadroyu da asların çizgisine getirmişti. Abidal'i de kaybettikten sonra Guardiola'nın dersini ne kadar iyi çalıştığı ortada. "Xavi-Iniesta'lı orta saha, Messi bende olsa, ben de şampiyon yaparım" demekle olmuyor. Sakatken yatağının başında beklediği Milito işte bugünler için var. Onun doldurduğu yerden boşa çıkan Puyol'u beke çekip, Dani Alves'i Marcelo ve Cristiano Ronaldo ile gelen kanadın üstüne salmak, Rijkaard döneminde sağ kanat oynayan Messi'den forvet arkası yaratmak ( bu maçta en uçta-Rijkaard'ın santrforsuz kaldığı dönemde Arda'yı da en uçta kullanması (başarısız hamleydi) ortak aklın ürünü-) ve Arjantinli'nin daha şimdiden 40 gole ulaşması, hepsi Guardiola'nın eseri.Diğer tarafta Pellegrini sezon başından beri kilitlendiği maçlardan birini yaşadı. 3 kulvarın ikisinde kaybeden, sezon içinde oyuncu değişikleriyle 2-3 maç çeviren Pellegrini'nin ikinci yarıya başlarken elini kıpırdatmaması yarın manşetlerde ipinin çekilmesi için yeterli sebep. Van Der Vaart'ın ortası yoktur. Ya iyi; ya kötü ve çekilmez... Karşı karşıya kaçırdığı golle de takımı adına maçın kader anına imza attı Hollandalı. Gago'nun performansı ise kimseyi şaşırtmamıştır.Gelelim Messi'nin karşısına yazılan adama Cristiano Ronaldo'ya. Burada biraz eskiye gitmek lazım. Real Madrid başkanı Perez 1. döneminin açılışını Figo transferiyle yapmıştı. Rakibin en büyük silahını almış, ciğerini sökmüş, bunalıma sokmuştu. Bu rekabette en kilit hamle budur. Barça 2000'li yıllarda Figo'nun ihanetinden dersini aldı. Alt yapıdan yetişen Katalan yıldızlar, yani evlatların hiçbiri Real Madrid'e gitmezdi. Gönül ferahlığıyla transferlerini yaptılar. Barça'dan adam çalamayan Perez de 2-6'nın intikamını alabilmek için kime sorsan "al" diyeceği en iyi iki adamı aldı: Cristiano Ronaldo ve Kaka. 300 milyonluk transfer operasyonu bu gece gösterdi ki; aslında her şey 50 Euro ile çözülebilirmiş (!) Real Madrid'in ihtiyacı olan Barça'nın karşısına 2 yıldır çıkan tüm takımlar gibi bir "top". Oyunu %70 topa sahip olmayla açan bir takım karşısında elinizdeki yeteneklerin ne önemi var! Eğer bu oyun ikinci bir topla oynanmıyorsa? Gariptir Real Madrid'in bu oranı %60'a %40'a çekmeyi başardığı dakikalarda geldi ilk gol.Maçın adamı elbette ki iki golün de asistini yapan Xavi'dir. Guardiola'nın bir dakika bile panik yapmayan ve defanstan bile savurmadan çıkan takımı karşısında iki kötü orta saha Gago ve Van der Vaart, Real Madrid'in sonunu hazırladı. Guti hamlesinin işe yaradığı çok maç izledik. O girdikten sonra, Hollandalı karşı karşıya yakaladığını atsa oyun beraberliğe kitlenebilirdi ama onun yapamadığını Pedro yaptı. Kuyumcu Xavi Efendi'den yine tek taş bir pas ve öldürücü son vuruş... San Casillas'ın her Barça maçında çıkardıklarını da yazarsak 5'lik olmaktan kurtuldular.
Kaleye adam gibi şutu 60. dakikada atabilen Real Madrid son çeyrekte artık işi çirkefliğe vurdu. Böyle maçlarda zıvanadan çıkan Sergio Ramos başta olmak üzere, tribünlerin Laporta'ya küfür ettiği dakikalarda rakibin aşiline çalıştılar. Bu El Clasico, Raul ve Guti için son derbiydi. Real Madrid'de bir devir kapandı. Sahasında 15 maçı da kazanan ve ezeli rakibine kaybeden Real Madrid elbette ki gelecek sezon Barça modelini örnek almayacak. Onların genleri farklı. Pazartesi günü Marca ve As yeni transferlerin isimlerini sıralayacak. O gidecek, bu gelecek... Transfer hamleleri, kendi sahasına ilk mağlubiyet, son maçlarda kazananlar, basketbolda üstünlük. El Clasico ve Galatasaray-Fenerbahçe rekabeti aynı yola çıkıyorlar bir zamandır.
Son olarak maçın hakemi kariyerinin ikinci ve son El Clasico'sunda Real Madrid'in 12. adamı olarak elinden geleni yaptı. Maçın son dakikalarında ekrandaki 3'lü averaj tartışmasına ise bir anlam veremedim. Bu kadar diyeyim sadece!
Maçın skoru ve golleri atanları doğru tahmin edenleri yarın blogda

43 yorum:

ocsb dedi ki...

Görebildiğim kadarıyla Emre Erköse PES 2010'u ve tişörtü kazandı.

Maç mı? Bildiğin Barcelona. Yeni bir şey yok.

TuGaY dedi ki...

katil messi değil de, xavi idi. onlar nasıl paslardır öyle?

Engin dedi ki...

Zat'ların peygamber olduklarının kanıtlayan alametler vardır. Bu galibiyet onlardan birisidir. barcanın la liga da üst üste en fazla 3 maç real madrid'e üstünlük sağladığına ilişkin istatistik gibi, şu an hatırlayamadığım bir çok istatistiğin geliştirilmesi de aynı şekilde alamettir. Barcelona gelmiş geçmiş en iyi takım olma yolunda, guardiola şampiyon olması ve şamp. ligini alması durumunda en iyi tek. direktör olma yolunda, messi herşeyiyle efsane olma yolunda bu önemli mücadelede, bu sezon 2. defa real madride'e üstünlük sağladı. Barca tırmanma şeridinde son sürat gitmeye devam ediyor, bizde canlı canlı tarihin yazılışına tanık oluyoruz.

ayrıca bülent abi, eğer barca bu sezon başka mağlubiyet almazsa, şu en iyi dönemde istisna bir maç izlemiş olacaksın. okay abinin ithal ikame/dış borçlanma ironisine ek olarak, nadir olan değerlidir.
nadir bir sezon yaşıyoruz.

değerlendirmelerin için sabahı iple çekiyoruz. iyi çalışmalar.

Venaerualan dedi ki...

skoru bildim ama gollerden birini bilemedim henry dedim pedro yerine :)

hedehödö dedi ki...

uyudum resmen.

erdem diye biri dedi ki...

maça rıdvan'ın burun çekmesi damgasını vurdu. avrupa futbolundan bu kadar bihaber bir insanın ntv'den yılda 1.000.000 dolar alması türk spor medyasının özetidir...

unknown dedi ki...

Bi iştahla oturdum maçı izlemeye ama olmadı buda.. Yine lezzet yoktu.. Barcelona rakibini yine aciz durumuna soktu.. Böyle futbol hiç güzel değil, bi taraf hep kazanıyo, hep eziyo.. Artık barcelona maçı izlemem bu sezon.. İnter maçı hariç tabi..

fayrap dedi ki...

http://calciofayrap.blogspot.com/2010/04/ruhsuzlar.html

dayanamadım giydirdim !! xavi insan değil bunu biliyorum. maçla ilgili söyleyebilceğim fazla bir şey yok ama real madridle ilgili çok vardı ..

Gökhan dedi ki...

Abi şu Guti'ye hayranım be. Adam veriyor ama çok şahane paslar da veriyor. Oyuna girdikten sonra Real biraz toparladı ama kendisi, Ramos ve C. Ronaldo dışında takımı sahiplenen olmayınca bu sonuç kaçınılmaz oldu. Yarın medyada ve bloglarda konuşulacak kişi yine Xavi ve Messi olacak ama ben Guti'ye hayran olmaya devam edeceğim..

Bu arada Arda'nın Messi'den daha iyi olduğunu, hatta takas yapılırken Barcelona'nın 50 milyon euro üste vermesi gerektiğini söyleyen Kıncal Kulunç'a burdan selam ederim...

Şaka lan şaka, Messi gol attı diye kandırmasın sizi, Messi kimmiş.. Aslansın Arda...

ilnevyA dedi ki...

Hakem gerekli gereksiz herşeye faul çaldı. Oynatabileceği çok pozisyonda durdurdu oyunu. Oyunun kalitesini ve temposunu düşüren faktörlerden birisi buydu.

Maça gelirsek evet Messi ayrı bir olay ama Xavi de Messi kadar ayrı bir olay. 2-0 ken Messi'ye attığı pasla hat trick yapacaktı ama olmadı. Bu kadro yapısıyla 10 maç da oynasa bu iki takım Barça kazanır çok rahat.

Bi söz de Rıdvan Dilmen'e: Mümkünse Süper Lig dışındaki ligler için yorum yapmasın. Maçın başından sonuna kadar komediydi. Real'in yedek kulübesinin daha iyi olduğunu söylemesi, Guardiola'nın yaptığı rotasyonlara uzaylı görmüş gibi şaşırması filan..

vakilinchuk dedi ki...

Xavi deha, Pedro "adam", Messi çok Messi.

Yine kitledik güzel oldu. En az 6 ay bu keyfi yaşayamayacak olmanın hüznü de var gerçi... Saolsun karşı cepheyi sevenler her maçtan önce müthiş iddialı konuşup keyfime keyif katıyorlar.

Mejuto Gonzales tam sopalıksın ama sen bile yetemedin be...

Joker dedi ki...

barcelona hiç bir tartışmaya mahal vermeden bileğinin hakkıyla kazandı real madrid taraftarı olarak bunu söylemem gerek en başında.
bnm en beğendiğim isimler elbette messi, ama daha çok tarifsiz xavi ve başta cr olmak üzere kimseye geçit vermeyen pique idi.
barça nın olmuşluğunun real in olmamışlığının bir detayıydı bana göre pedro nun usta işi gol vuruşu, van der vaart ın ise daha kolayını kaçırışı..
0-1 ken oyuna girse çok şeyin değişeceğini düşündüğümden değil de guti tam girecekken skorun 0-2 olması bence pellegrini adına şanssızlıktı. gago yerine diarra'lardan birinin tercih edilmemesi ise hataydı.
guti girerken bi işe yaramayan arbeloa nın çıkıp, marcelo nun beke geçmesini beklerdim, daha ofansif bi kimlik olurdu. bu arada "ne önemi var ya" denilen kaka (beğenilmiyo ki harbiden de çok iyi değil ona rağmen 10 asist) arandı bence. kaka her zaman aranır..
bir oyuncu için "eskisi gibi değil artık" demek çok doğaldır da raul un bu inanılmaz düşüşü gerçekten ilginç. malaga önünde bile oyuna girse bi şey yapamıyor e barça ya karşı hiç yapamayacağı belliydi, sefilleri oynadı yine. 1-2 gol atıp rekor kırsın diye boşa kasılıyor bence şansını getafe de denemeli artık..
sergio ramos un barça fanlarından çok küfür yediğine şüphe yok ama sahada olsam bende benzer tepkiler verebilirdim o yüzden kızamıyorum, barış özbek e kızmadığım gibi.. ergünlük değil hırçınlık tercihimdir. cr ise takımın geneli gibi "tedirgin" oynadı ve bekleneni veremedi hiç. higuain zaten 0 dı. küçük maçlarda coşan adam en kritik anda zıçan adam imajı yapışmak üzere. ama benzema ve raul öyle gereksiz hamleler ki sahada kalabilirdi.
1 puanın real için hiç kötü olmayacağını düşünüyordum şampiyonluk yolunda, 3 puan verildi geriden gelmek çok zor artık. cl den elenişin yanında ligi kaybetmek daha az üzücü kendi adıma. ama şu görüşe katılıyorum, barça nın cl yi alması hepsini gölgede bırakır. jose mourinho için bol bol dua etmekten başka elden gelen bişey yok.
guti hazretlerine gelince.. gençliğinde çok kanser etmişliği vardır ama olgunluk ona çok yaradı. müthiş bir oyun zekası ve tekniğe sahip, bugün de her hareketi olumluydu. hele savunmadan takımı atağa çıkardığı 1-2 pası var inanılmazdı, ohaa bunu nasıl yaptın dedim. raul ayrılmalı ya da bırakmalı ama guti keşke kalsa.. gidişi çok üzecek..
real taraftarıyım ama real i tutsalar ona da kızarım. kimse böyle taraflı bi anlatıma mecbur değil.. ercan taner e yakıştıramadım. rıdvan dilmen den zaten bekliyordum ama o taraflılığından çok çıkardığı iğrenç sesler ve bilgisizliğiyle rahatsız etti..
maçın ilk devresi de son yarım saati de hiç zevk vermedi, bjk maçı çok daha zevkli bi maçtı bence abartmaya gerek yok el clasico diye.. bu da yenilgiyle alakalı değil, değildi işte bence, beklentiler büyük diye belki de.
biz hiç bi zaman kadıköy de böyle rahat bi futbol izleyemeyecek miyiz diye hayal kurdum bi an yalan değil.. :)
herkesin aynı kramponu giymesi sıkıcı olmaya başladı.
şimdi yenilgiyi bi an evvel unutmak için okan ı açıyor ve ebru polat a yoğunlaşıyorum. :)

Mustafa dedi ki...

Maçı çok beğenmedim. izlediğim son 3 El-Clasico'nun en kötüsüydü. Hatta bunlara Ronaldinho'nun yıldızlaştığı 2 maçı da eklersek son 6 maçın en kötüsü diyebilirim.

Barakuda dedi ki...

üçlü averaj olayı ikilinin yetersizliğinin, daha doğrusu bilgisizliğinin dışa vurduğu en belirgin andı belki de.. Ercan Taner epey şaşırttı beni ancak Rıdvan'a şaşıran olmamıştır pek, sanmıyorum..?

Gago'nun da bu garip ruh halinden sonra adı anılmasın mümkünse galatasaray'la..!

stadı erkenden terkeden kişilere de memleketi, takımı, yaşı, cinsiyeti, anasının kızlık soyadı vs hiçfarketmez; yedi ceddine söverim ölene kadar..

bu da preview'daki girişin bitişi olsun naçizane; http://bosverabidalganabak.blogspot.com/2010/04/durmayan-oyun-real-madrid-0-barcelona-2.html

Emre Erköse dedi ki...

skoru ve golleri bildiğim karşılaşma olmuştur..zannedersem benden başka da bilen yokmuş..biraz değişik bir tahmin yapayım dedim..şans da yanımdaydı..

http://i43.tinypic.com/350kvgk.jpg

ribery11 dedi ki...

Daha maçın başında Arda forvet oynayınca etkisizleşiyor diyerek Messi ile karşılaştırdığında başladı işkence.
Ulan yılda iki kere oynanıyor bu maç,Ntv elindeki en iyi malzemeyi sıradanlaştırmak için elinden geleni yapıp,maçı Rıdvan'a yorumlatıyor.İlk maçın skorunu bilmeyen,bi adam daha vardı orta sahada deyip Marcelo'yu 10 dakikada bulabilen Rıdvan.
Bu gol olur dediğinde o golü atanı bulup,dövmek lazım,ne geldiyse başımıza ondan sonra geldi.

Minozzi dedi ki...

Cristiano Ronaldo'nun mala bağlayışını gördüm ya, huzurla uyuyabilirim :)

Bir de bu maçta nasıl kırmızı kart çıkmadı hala aklım almıyor..

Çağrı dedi ki...

Sneijder ile Robben'i yollayıp Gago, Van Vaart gibi adamların sahada olmalarının sorumlusu kimse gitsin kumda oynasın real madrid'i falan yönetmesin ..

Ronaldo ve Ramos'dan başka takımı sahiplenen mücadele adam yoktu sahada ..

Ha bi de unutmadan Allah rızası için Rıdvan Dilmen avrupa'dan futbol maçı falan yorumlamasın, gitsin milleti falan dinletsin o saatlerde, resmen zulüm oldu ...

sembolist dedi ki...

Rıdvan Dilmen faciası dışında mükemmel bir geceydi.
Ercan Taner ve Rıdva Dilmen'in bu kadar avrupa futbolundan uzak olmaları sürpriz değildi..
Hele Rıdvan'ın maçın başında kadroları görünce 'ben demiştim' demiş olmak için yaptığı sallamaların hiçbiri tutmadı.
Murat Kosova-Mert Aydın-Okay Karacan 3'lsünden 2'si ne güzel olurdu..

kolpa dedi ki...

barcelona'nın son 4 derbiyi kazanması rekor da, la liga tarihinde ilk defa madrdid'de iki maç üst üste kazanması da ayrı bi tarih..

Karamurat dedi ki...

Needn Güntekin onay- Erccan Taner ya da Güntekin onay-murat kosova paslaşması yapmmıyor ki NTV şu maçlarda. Gereksiz yere vasat yorumculuk.

lionel dedi ki...

başka bir sonuç beklemiyoduk, 300 milyon yetmedi başkan, hakemide koydun o da yetmedi, şimdi bence 1 milyar harcamalısın. :)

baldur dedi ki...

hakikaten o 3'lü averaj tartışmaları neydi ya barça ile real madrid 20 puan fark atmış valencia'ya adamlar dakikalarca 3'lü averajı tartıştılar ya. telegol'de bile tartışılmaz yani.

orkun dedi ki...

Bence de durumu en iyi özetleyen ifade şu:
"...Real Madrid'in bu oranı %60'a %40'a çekmeyi başardığı dakikalar..."

Diğer takımlara açık ara fark atmış puanları eşit iki takımın Madrid'de oynadıkları şampiyonluk maçından bahsediyoruz, pehey!

UyAha dedi ki...

xavi'nin iki olağan üstü asisti hariç resmen dağ fare doğurdu.

wjker1982 dedi ki...

barca real den 2-3 gomlek ustun hem kagit uzerinde hemde gercekte.messi inanilmaz ama xavi nedir oyle yahu ;4-5 sene once gs nin baris ozbek i neyse o muameleyi goren xavi su an dunyanin en iyi ortasahasi olmus.gerard ve lampard i tahtindan indirmis

Başar Bölükbaş dedi ki...

Bulent Bey,
Ilgili posta dun skor tahmini yapmistim ancak yorumlar kisminda goremedim kendi tahminimi. Acaba bir problem mi oldu?
Ilgilenebilirseniz sevinirim. Saygilar.

bora dedi ki...

burdan oturup maç yorumu yapacak değilim.
yeah malabadi lionel messi...
yeah malabadi xavi hernandes...

bi daha ki el clasico'yu ömer üründül, orhan ayan, rıdvan dilmen yorumlasın... allah iyiliğini versin ntv

anavarza dedi ki...

ben şimdi aceto'dan bir "laporta'dan amman sabahlar olmasın"fotosu ve yorumu bekliyorum

dogan pamuk dedi ki...

bu rıdvan faciası neydi öyle ya?
bu ülkenin en iyi yorumcusu olarak lanse ediliyor. avrupa ile aramızdaki fark besbelli.
kaka olsaydı eminim ki durum daha farklı olabilirdi.
xavi mükemmel bir tecrübe abidesi oldu yıllardır. hangi pozisyonda nasıl pas vereceğini çok iyi biliyor. hareketli pedro nun ayağına topu yapıştırması mükemmeldi. ancak o pas pedroyu gole götürürdü.
son iki yılda madridin sahasında yanılmıyorsam 6. asisti oldu.

vdT dedi ki...

Rıdvan'ın maradona esprisini anlamaması da fenaydı

ynwa dedi ki...

barca'nın ilk golünden önceki pozisyonun faulle alakası yok, ikinci yarının hemen başında dani alves'e çıkmayan çok net bi ikinci sarı var, yayın orda ronaldo'yu biçtiği pozisyon. hakem nasıl real'in 12.adamıydı ben pek anlamadım açıkçası. son 10 dakika maç koptuktan sonra real'in yaptığı aşırı sertlikleri görmezden gelmesi pek bir önem arzetmiyor bana kalırsa.

maça gelirsek 2-6'lık maçta bile real daha iyiydi bana kalırsa. müthiş bir acz içerisindeydiler. topun kendilerinde olduğu kısıtlı dakikalarda çok basit pas hataları yaptılar. baskı fazla geldi heralde, acemiler mangası gibilerdi.

sene başında şans eseri takımda kalan gago, van der vaart ve muhtemelen yedekte dursun diye kadroda tutulan marcelo sezonun en önemli maçında senin ortasahanı oluşturuyorsa, ortada oldukça büyük bir yönetim zaafı var demektir. bernabeu'da bir sneijder - robben finali de olsun isterim açıkçası. karşılıklı goller atıp florentino'ya selam da çakarlar, tam olur.

moistozzy dedi ki...

skor tahminim tutmadı ama gol tahminlerimde pedro ve messi tahminim tuttu amorti talebim vardır bülent abi (:

MatandBerenice dedi ki...

maçla ilgili en büyük merakım şudur aslında.

ntv reklamlarında çalan şarkı kimin ve adı ne?

green day gibi geliyor ama...

http://rapidshare.com/files/374602884/CH157_0410_2342.mp3.html

cagliari42 dedi ki...

rıdvan'ın aklında ikili averaj vardı bana kalırsa ama ısrarla üçlü averaj deyip durdu. ercan taner de duruma uyanamayıp, valencia da var tabi ama diye uzattıkça uzattı. sağ bekle sol bekin yer değişmesine ise niye bu kadar şaşırdıklarını anlayamadım. göğsüyle çalım atan ilk futbolcunun messi olduğunu sanmaları da garip. abartılacak bir durum yoktu halbuki.

sergio ramos'un yaptığı şebeklikler maçın çirkinlikleriydi. ilk yarıda orta sahadaki bir serbest vuruşta messi'ye 2. sarıyı aldırmak için topu aceleyle messi'nin üstüne vurması büyük komediydi. top messi'ye çarpmış olsa eminim ki yardıra yardıra hakemin üstüne koşacaktı kart istemek için. maxwell'in sarı aldığı pozisyondaki artisliği ve puyol'un suratına vurduktan sonra eliyle oyna oyna hareketi yapması mallığın zirvesine ulaştığı anlardı.

cerkez1905 dedi ki...

bi ara maçta ses gidince ohh bee dedik rıdvanın o ince sesini duymayacaz galiba biri dayanamadı gitti kabloları kesti :D yorumlara katılıyorum şişirdiler şişirdiler yıllar sonra Türkiye sınırları dışında bir maç maç öncesinde bu kadar konuşuldu yazıldı çizildi reklam yapıldı ama dağ fare doğurdu..hele hele 3 lü averaj muhabbetini duyunca gel dedim arkadaşıma biz pes 10 atalım :))

rıdvanın gol olur dediği maçta golü olimpiyatta hasan kabze atmıştı istanbulspora yanlış hatırlamıyorsam işte herşeyin sebebi bu goldür

Bruskvilla dedi ki...

şu rıdvan dilmen de en iyi yorumcumuz olarak lanse ediliyor ya diyecek bişey bulamıyorum.
Xavi'nin dünkü futboluna şaşıranlara şaşırıyorum, xavi bildiğimiz xavi, yıllardır bunu yapıyor zaten. Takımı maestro gibi yönet, gol atmaktan çok attır,zaferde başrolde ol ama arka planda kal, sana büyük adamsın dediklerinde "yapmayın arkadaşlar messi gibi büyük adamlar varken" tevazusunu gösteren büyük adam.
Guti... madrid in xavi si olabilecek adam ama anlayamıyorum kenarda bekletilmesini, hem de gago gibileri sahada iken.

frankello dedi ki...

berbat çok zevksiz bi macti.hala şu türkiyedeki barcelona apacilerinin kaynagini çözemiyorum çok ilginç.messi de bence ortalama bi topcu barcelona dişinda hiç bi takimda etkili olamaz.ben antrenör olsam barcelona da olsa bile kitlerim kendisini.

Doğan Kelleci dedi ki...

Abi maça dair ne gerekiyorsa yazmışsın, aklına klavyene sağlık.
Bizde keyfini sürelim artık bu galibiyetin. Şu Barcelona'yı, Messi'yi, Xavi'yi, Iniesta'yı izliyor olmak gerçekten büyük şans.
İtiraf etmek gerekir ki Barça'yı seven biri olarak futbol zaman zaman keyif vermedi belki ama dün akşam sadece 3 puan önemliydi maalesef ve onuda gittik, aldık ve geldik :)
Hakeme de değinmiş olman ayrıca güzel, bence dün akşamki yenilgiyi önleyemese de en azından gelecek haftalar için Real'in eksik kalmasını önledi. Göstermediği ikinci kartlar rezaletti. Oldukça kötü bir maç yönetimi sergiledi, Messi'nin verilmeyen penaltısı da cabası.
Barcelona, Real'i yenmelere doyamıyor ne futbolda ne de basketbolda :)

Engin Gürses dedi ki...

Rıdvan'ın futbol bilgisi futbol gündemini takip etmekten ziyade futbolun fundementalini, ABCsini iyi bilmesi. NTv'de Yüzde yüz futbol programında yaptığı görüntülü analizde kademenin ne şekilde yapılması gerektiği, ofans varyasyonları, forvet oyuncularının durması gereken yerler vb. gibi konularda oldukça güzel analizler yapıyor.

Ki bu tarz analizleri yeni jenerasyon Avrupa futbolunu takip eden Uğur Meleke, Mehmet Demirkol, Ogan Tarhan vb. gibi yazarların yapabileceğini sanmıyorum. Bu tarz analiz için futbolun içinden geliyor olmak, sahanın kokusunu almış olmak şart. Ama futbolun dünya ve kıta Avrupasında evrildiği düzlem noktasında Rıdvan Dilmen'in büyük eksiklikleri vardır, dün akşam yorumlarında ortaya çıkan da bununla alakalı zaten ...

rıza yaşar dedi ki...

Bir düzeltmede bulunmak isterim sevgili Aceto,

Van der Vaart'ın kaçırdığı pozisyon sırasında skor 2-0'dı. Yani pedro golü atmıştı. Sanıyorum yanlış hatırladın.

Necdet dedi ki...

Bu tip maçlardan önce istatistik ilmine başvuru çok olur. Geçen sene madrid'deki ikinci randevularına kadar, oynanan elclasicosuz 18 maçta 1 beraberlik ve 17 galibiyet almıştı real, kendi sahasında yenilmemişti. Ancak 100 gün boyunca bir 90 dakika için harcanmış onca emek maç sonrası unutuldu gitti. Belki de yılın en iyi geri dönüşünü yapan takım ve en iyi antrenörü bir 100 gün daha aynı şeyler yaşansın diyerek sıfırlandı ve bu yılki tablo için yeni istatistiki sonuçlar üretildi.

Bir düşünelim. Maç öncesine kadar kendi sahasında 15 te 15 yapmış son 12 maçını kazanmış, geçen haftaki 2-0'lık sonuca kadar 10 maç üstüste 3 ve üstü gol atmış bir takımdı real madrid. Bu yazının yazıldığı şu sıralarda bu detayları kaçımız hatırlıyor ya da anıyor. Eğer karşınızdaki Barça ise lütfen istatistiğe müracat etmeyin. Lütfen Hiddink ve Sansiro'nun ukalasına prim verip de ancak onların dilinden bir futbolla çözülür bu demeyin. Sansiro'da olur da 3 yerse İnter sarfettiğiniz onca cümle ne olacak o zaman, yutacak mısınız onları.

BT dedi ki...

@Rıza Yaşar
Not almadan yazı yazdığımda bu türden hatalar oluyor. teşekkürler