18 Nisan 2010

Milano Yolcusu Kalmasın

Adını kopyala-yapıştır yaptığım bu "Eyjafjallajokull" volkanı yüzünden kapanan havaalanları arasında Barselona El Prat da olunca Barselona'nın tek alternatifi kaldı Milano'ya gidebilmek için. Otobüs. Bugün yola çıkıyorlar, 7 saatlik bir yolculuk sonrası Cannes'a varacaklar ve orada geceleyecekler. Yarın da Cannes'den Milano'ya 3 saatlik bir yolculuk. 630+330=960 km yol var önlerinde. UEFA maçı kesinlikle ertelemeyeceğini açıkladı. Inter'in maçını Cuma günü oynadığını hatırlatayım. Derbiden çıkan Barça için bu yorgunluk büyük dezavantaj olacak. Iniesta ve Abidal dışında eksikleri yok. İptal olan uçuşun THY olmadığını da yazmak lazım. THY'nın Barça'yı Milano'ya götürebilmesi için İstanbul aktarmalı uçması lazım !

29 yorum:

O s c a r dedi ki...

Bu noktada bir sorum olacak, bilen varsa aydınlatırsa sevinirim.

THY'nın salt Barcelona'ya tahsis edilmiş bir uçağı var, değil mi? Bu durumda normal şartlar altında misal bir Londra veya Milano takımı ile oynanacak maçlar için Barcelona THY'nı kullanmıyor mu?

Eğer Bülent Abi senin dediğin gibi İstanbul aktarması olmadan THY Barcelona'yı uçuramıyorsa hangi güzergahlarda THY ile uçabilir bu takım, merak ediyorum. Rusya'da maçı olduğunda filan sanırım?

Açıkçası ben tam kavrayamadım nasıl bir anlaşma olduğunu.

BT dedi ki...

@Oscar
Bu konu defalarda yazıldı çizildi ama yeniden anlatayım.
THY Barselona dan kalktığında gideceği nokta öncesinde İstanbul'a inmeli. Havayolu şirketinin kalktığı ülkeye kayıtlı ya da gittiği ülkeye kayıtlı olması lazım.
Barça'yı kenara koy. Air France, Madrid-İstanbul direkt uçamaz mesela.

O s c a r dedi ki...

Teşekkür ederim açıklama için, bilmiyordum bu tür bir kuralın olduğunu.

Alp dedi ki...

20 kişilik maç kadrosunda abidal var. sakat olan chygrynskiy ve iniesta yok.

Tuner dedi ki...

Bu anlaşmayı yapıp özel bir ucak tahsis edip kenara koymanın manası ne o zaman... Sponsor olmasınlar demiyorum ama illa uçak tahsis etmelerine gerek yok. Unicef de Barça'ya yardımı karşılığı, her birine bir çocuk hediye etmiyor... Tamam bu biraz Amerikan örneği oldu ama 20-25 milyon $lık bir uçağı kenarda bekletmek bana biraz garip geliyor.

Barca'nın o uçağı kullanabilmesi için ancak Oscar'ın da dediği gibi Rusya'da ya da Uzak Doğu'ya maç yapılması lazım...

BT dedi ki...

@Tuner
O uçağın sırf üzerinde barça amblemi var mı diye kenarda yatma ihtimali var mı sence?

muratttttttttt dedi ki...

@BT

Bulent Bey bir sorum olacak yukaridaki aciklamanizla. Ryanair, Easyjet gibi lowcost ucus firmalari bu soylediginiz kuralin disinda oldukca fazla ucusu var. Tam olarak hangi ulkelere kayitli olduklarini bilmiyorum fakat bir cok farkli ulke uzerinden bir cok farkli ulkeye ucuslari var.

Bu konuda yapilan eger bir esneklik ise THY'ye de yapilmis olabilir mi?

Ya da farkli bir kural, durum soz konusu olabilir mi?

Tuner dedi ki...

@BT

Tabii hayır, benim kastım üstündeki logo değil zaten. Ancak uçağın içini siz de görmüşsünüzdür. O uçak tarifeli bir uçuşa çıkarılamayacak kadar lüks ve koltuk sayısı az...

Ya 8-10 bin dolardan bilet satıp 50 kişi taşıyacaklar ya da yatacak o uçak. Hangisi daha yüksek ihtimal?

Ya da bizim gördüğümüz uçak bir plato muydu???

Büyük Kaptan dedi ki...

ya o değilde bugün bir vesileyle thy ceo'su Temel bey ile tanışma fırsatı buldum. çok sempatik ve alçakgönüllü bir adam. kendisine üniversite son sınıfta olduğumu ve yurtdışında yüksek lisans yapmak istediğimi söyledim, bana yardımcı olacağını söyleyip mail adresini verdi. görücez bakalım (:

Ferhat dedi ki...

Oh mis.Inter'in kazanmak için daha çok şansı var artık.Ben Morinho olsam maç gününe kadar eskisinden fazla bik bik konuşurdum.Sonuçta 1000 kilometre yol gelen hoşafı çıkmış bir Barca var önlerinde.Böyle fırsat zor gelir.200 kilometrelik otobüs seyahatinde bile normal bir adamın içi dışına çıkıyorsa Barca da ne kadar insanüstü bir takım bile olsa bu maçta yorgunluk dezavantajını illaki yaşar.İddadan anlamam ama oynasaydım Inter'ye yatırırdım.

ovgu dedi ki...

Karayolu sponsorunu da verelim. Aydın turizm getirsin arkadaşları Milano'ya...Yolda top-kek yiyerekten gelirler.

Inter, Milano'da yenecek gibi bir hisse kapıldım.

GÖKO dedi ki...

easy jet ve ryan air uçuşlarının bir bacağı kesinlikle ingilteredir. italyadan ispanyaya vb direkt uçuş yapamazlar.

costa dedi ki...

az once eski hocalarimdan birinden duydum, madrid havaalani acikmis. acaba barcelona neden bu sekil yakin havaalanlarini tercih etmedi milano'ya giderken. tabi ozel ucak bulmak da lazim, ama sorun olmasa gerek, baskanim 3-5 kagit atardi ortaya...

zorba dedi ki...

tren gibi nefis bir seçenekte var bildiğim kadarıyla. 7-8 saatte hızlı trenle milanoya varmış olurlardı ve belki yorgunlukları daha az olurdu otobüse göre... e tabii barça dan cenovaya gemiyle gidip yine oradan otobüs veya trenle geçme ihtimali de mevcut.

Rhein dedi ki...

Off 1000 km yolculuk hiç çekilmez vallahi.Çok kötü etkiler bence.

Bu arada bir sorum olacak ;
" İptal olan uçuşun THY olmadığını da yazmak lazım. "

Barcelona'nın başka bir havayoluyla anlaşması mı var ki ? Yada klüp kendisi mi ayarlıyor uçakları.E o zaman THY 'nin ne anlamı kaldı :d

BT dedi ki...

@zorba
fransa da trenlerde grev var.

sukullaci dedi ki...

yuh ya ben ankaradan balıkesire 9 saatte gidiyorum adamlar 1000 km yi 10 saatte gidecek :D

cett dedi ki...

barcelona'nın çekeceği her zulüm hoşuma gider. interim yllar sonra final kapısında ve tanrı bile hafiften koltuk çıkıyor :)
fakat yine de son anda alternatif bir çözüm bulunur ben söyleyeyim!

adsumcu dedi ki...

"Maybe spending so long together on a coach will bring us closer and help us focus on beating Inter. It's a long time on the road and we're not really used to that, but with music and a film or two, I'm sure the trip won't seem so long."
Barcelona Sergio Busquets

Bir otobüste o kadar saat yolculuk etmek bizi daha da yakınlaştıracak belki ve Inter'i yenmeye odaklanabileceğiz.Alışkın olmadığımız uzun bir kara yolculuğu olacak, ama bir iki film ve müzikle eminim ki yolumuz o denli uzun sürmeyecek.

alien501 dedi ki...

avrupada uçuş alan yok herkes mahsur buralarda barcelonayı zor bir yolculuk bekliyor

L.E.N. dedi ki...

Bu uçuşların bizzat izinlerinin verildiği departmanda çalışlan naçizane bir havacı olarak THY'nin aktarmalı uçma zorunluluğu hususunu aydınlatayım.

Uluslarası uçuşlar, Şikago Konvansiyonu'nun belirlediği Trafik Hakları (9 çeşit) kapsamında müsaadelendirilir.

İşbu trafik haklarından 5.si (5th Freedom Traffic Rights) A ülkesinden (İspanya) B ülkesine (İtalya) C menşei bir operatörün (THY - Türkiye) ticari trafik (kargo-yolcu - Barcelona) yapabilmesine olanak tanır.

Takdir edersiniz ki A ülkesi olsanız, yerli veyahut B ülkesinden bir operatörün gerçekleştirebileceği bir uçuş üzerinden C menşei bir operatörün para kazanmasını en başta ticari tasarruflardan ötürü istemezsiniz. Bu sebeptendir ki, 5. Trafik Hakkı ancak iki ülke arasındaki Hava Ulaştırma Anlaşmaları (HUA) gereği kimi başka etmenlerden müsebbib, ancak bir koz olarak kullanılabilir/verilebilir.

Avrupa Birliği ülkeleri, HUA'ları "Community member" çerçevesinde imza ettiği için, birbirleri arasında bu trafik haklarını dikkate almak durumunda değillerdir. Ticari anlamda AB ülkeleri tek bir ülke gibi hareket ederler, diğer alanların eksperi olmadığımdan ötürü, en azından havacılıkta bu böyledir.

Dolayısıyla THY'nin Ryan Air, EasyJet gibi operatörlerden farkı vardır -zira malumunuz Türkiye üye ülke değildir.

zenmaster dedi ki...

@Tuner

O gördüğün kısım uçağın first class bölümü. Uçak da Boeing 777 zaten (boyanan uçak 737). first classın arkası business arkası ekonomi. Koltuk sayısı az değil yani. sadece uçak büyük. her gün ABD, japonya vs uçuyor o uçaklar.

varol döken dedi ki...

güzel insan BT... daha 3 yıl öncesine kadar belki aylar sonra belki bir hiçbir zaman öğrenemeyeceğim bir bilgiyi benim için normal hale getirdiğin için bile hakkını vermek istedim... o güzel hakkını...

sadece budur.

mustycbu dedi ki...

bunca ilginç olayın üzerine d-smartı olmayanlar olarak yine papatyam seyredicez,ne mutlu :P

ovgu dedi ki...

@costo: Madrid'ten geliş de yalan olur çünkü Kuzey İtalya alanları da kapalı. Venedik veya Milano'ya inemezler yani. HAtta sanırsam Floransa bile kapalı. Gerçi akşam haberlerinde yarın açılabileceğini duydum, bu durumda Barcelona uçak opsiyonuna dönebilir belki?
Ya da çakal İtalyanlar hava alanlarını salıya kadar kapalı tutarlar :)

Zaten açıklanmış ama Rynair-Easy jet ticari kayıtlarıyla bağlı oldukları 3. ülkeyeuğramadan direk uçmaktalar.

delioglan dedi ki...

otobus,tren,gemi hepsi yalan. mourinho'ya bir kez daha iç saha maglubiyeti tattiracagiz. ibo'nun golu var, yazin bi kenera.

algon dedi ki...

@goko

abi yapma. ben sahsen direkt belcika'dan italya'ya, italya'dan ispanya'ya, ispanya'dan hollanda'ya uctum.

L.E.N. dedi ki...

@berthelemy

Fas ile AB arasında imza edilen HUA'ya 5. trafik hakkı konursa uçabilirler.

Bu bir hak. Saklanan, kıymetli bir hak/koz. Kullanılamaz bir önerme değil. Fas menşei havayollarının böyle bir ticari tasarrufu veya teknik imkânı yoksa, hiç yoktan turizm geliri için 5. trafiğe müsaade etmiş olabilirler, örneğin -ki çok da uzak bir fikir gibi gelmiyor, Fas'ın ekonomik gücünü göz önünde bulundurursanız.

ovgu dedi ki...

Bu arada neden tren değil otobüs diye soran bir arkadaş vardı. Bugün Milano Centrale (Merkez) istasyondaydım ve tam bir dram vardı. Binlerce insan yerlerde. Cumaya kadar tüm trenler rezerve. Üstelik Paris'e falan da ekstra sefer konmuş ama talebi karşılamıyor. Büyük bir kaos var trenlerde de. Devamlı yoğunluğa bağlı gecikmeler var. Takımı bu kaoso hiç sokmadan, otobüs tercihi yine en iyisi olmuş.
Son olarak Inter yenilmeyecek, hatta maçı alacak gibi hissediyorum