30 Mayıs 2007

Şimdi böyle mi oldu Blatter?

Fotoğraftan başlayalım. Yer Bolivya, La Paz. Rakım 3600 metre. Hernando Siles Stadı. FIFA Başkanı Blatter 2000'de demiş ki: Yo nací entre las montanas. Mi pueblo en Suiza esta frente a los cerros mas altos de Europa. Por eso la altura no me da miedo." Meali; "Ben dağların arasında doğdum. Benim ülkem İsviçre, Avrupa'nın en yüksek dağlarına komşudur. Bu yüzden yükseklik beni korkutmaz."Yıl 2007. FIFA başkanı Blatter açıklama yapıyor: Bundan böyle 2500 metre rakımın üzerinde yerlerde uluslararası maçlar oynanmayacak. Sebebi de malum oksijen azlığı. CONMEBOL üyesi 4 ülkeyi bağlıyor bu karar. Özlü sözünü söylediği La Paz, Ekvador'da Quito(2.850 m.), Riobamba(2.750 m), Peru'da Cuzco (3.400 m) ve Kolombiya'da Bogota (2.650 m.) 4 ülke de Arjantin ve Brezilya'nın bu dallamalığın altında parmağı olduğunu iddia ediyor ki yalan söyleyecek halleri yok. Şahsen bilirim Perulular en güzel duygunun insanıdır. Bu arada adamlar sittin senedir lig oynuyor, kimsenin canından olduğu yok. Blatter'in kızıyla Ahmet Çakar tenis oynamıştı. Ben de güreşmek istiyorum bu haberden sonra.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

zamanında tribun'de bu konuyla ilgili yazi cikmisti. bu konu hep dertleri galiba bu dort ulkenin?

Adsız dedi ki...

"Bu arada adamlar sittin senedir lig oynuyor, kimsenin canından olduğu yok."

Evet öyle fakat bilindiği üzre sorun mütemadiyen belirli bir yükseklikte maç yapıyor olmak değil, normalde deniz seviyesi civarında takılırken deplasmana gittiğinizde birden birkaç bin metre yüksekliğe çıktığınızda bünyedeki alyuvar sayısının yetmemesi. Brezilya'nın, Arjantin'in avukatı değilim ama kendi açılarından haklı olduklarını düşünüyorum.

Adsız dedi ki...

tamam da o gün gelip maç yapmıyorlar ki genelde 1-2 gün erken geliniyor genelde..doktor değilim ama uçaktan inince de hemen maç yapmıyorlar neyse bu da böyle bi yorumumdur...