6 Aralık 2009

FIFA Puskas Ödülü 2009

FIFA Puskas Ödülü, yılın en güzel golüne veriliyor. Haziran 2008 ve Haziran 2009 tarihlerinde arasında atılan 10 gol aday. FIFA'nın sitesinde golleri izleyip, oy atabilirsiniz. 21 Aralık'ta FIFA yılın futbolcusu ödül töreninde bu ödül de sahibini bulacak. Oy kullanmak için köprüden önce son çıkış budur

Emmanuel Adebayor (Villarreal-Arsenal 1-1, Champions League)
Eliran Atar (Bnei Yehoda-Maccabi Netanya, Ligat Ha-Al )
Michael Essien (Chelsea-Barcelona 1-1, Champions League )
Luis Angel Landin (Morelia-Cruz Azul 1-1)
Andres Iniesta (Chelsea-Barcelona 1-1, Champions League )
Grafite (Wolfsburg-Bayern Monaco 5-1, Bundesliga)
Cristiano Ronaldo (Porto-Man. United 0-1, Champions League )
Fernando Torres (Liverpool-Blackburn 4-0 )
Katlego Mphela (Spagna-Sudafrica 3-2, Confederations Cup)
Nilmar (Corinthians-Internacional 0-1 )

41 yorum:

Unknown dedi ki...

Oyumuz Nilmar'a gider.

maliano dedi ki...

Eliran Atar harbiden atmış..Feci bir gol..

burgos dedi ki...

iniesta golü attığında ona ve maçın hakemine binbir beddua okudum ama oyum o gole,hem maçın önemi bakımından hemde son dk olduğu için

Adsız dedi ki...

bence acik ara eliran atar

Cosa Nostra dedi ki...

Nilmar'ın golü Acetoblog vasıtasıyla izlemiştik, onla Grafite arasında kaldım. Grafite'ye verdim oyumu.

aliriza dedi ki...

objektif bakarsak grafite ama, benim oyum torres'e.

Mehmet Ali dedi ki...

oyum ELİRAN ATAR'A. Sıralama yapacak olursam
1- ELİRAN ATAR
2- Michael ESSIEN
3- NILMAR
4- Katlego MPHELA
5- Cristiano RONALDO
Oyumun gittiği gole az değinmek istiyorum. yav bilader insan mısın sen yaa. o hareketi yapmak için havalanmadan önce insan karşı tarafın kalecisinden, taraftarına bütün takıma inanaları düşünmez mi? nasıl bir ruh haline soktun sen şimdi o insanları, hesap ver ey ELİRAN ATAR...

quanch dedi ki...

abicim bütün goller olur tekrardan amaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Eliran Atar napmış be öyle oyum sana Eliran Atar:))

unknown dedi ki...

Hepsi müthiş gollerdi, ama ben hala Grafite'nin golünü unutamıyorum..

fatih dedi ki...

ben oyumu essien'e verdim. ben ce nilmar ya da essien alır ödülü.
ayrıca bu on golü kim belirliyor. FİFA kendisi mi belirliyor, yoksa bunun için de ayrı bir oylama yapılıyor mu. bilgisi olan paylaşırsa sevinirim...

Lemon Tree dedi ki...

öneme bakıp iniesta dedim, pişman oldum. ne goller vardı orda... gerçi her girişimde oy verip "Thanks for voting! Please come back to FIFA.com on Monday 21 December to see who has scored the Goal of the Year and scooped the Puskas Award in the process!" yazısını görüyorum ama heralde sadece ilk oyum sayılıyordur.

Asosyal Sorumsuz dedi ki...

Michael Essien..

Büyük Kaptan dedi ki...

eliran atar kesinlikle.. sahalarda ender gördüğümüz rövaşatalardan birini tam köşeye göndermiş.

essien'in golü de çok tatlı, 2 numara o..

Guinness Please dedi ki...

ben de Essien'e verdim.. torres ve grafite diğer adaylarım...

serkan dedi ki...

Eliran Atar'ın golü gerçekten harika ama çok daha güzelini Hugo Sanchez atmıştı hem de sırtı tamamen kaleye dönükken..
Benim asıl hayran kaldığım Adebayor'un golünde Fabregas'ın asisti..

serkan dedi ki...

@fatih
Fifa Futbol Komitesi seçmiş sitedeki açıklamaya göre.

AbSurDMaN dedi ki...

Luis Angel Landin'in de golü güzel, kararsız kaldım.

sy dedi ki...

Golun onemini bir kenara atarsak; sadece golun zorlugunu, estetigini dusunursek bence Torres.

sy dedi ki...

Ayrica bence burada, futbolcunun o an yapabilecegi en iyi seyi yapabilmesi onemli olmali. Mesela Eliran Atar daha iyi pozisyon alsa o topa kafa vurabilir, ya da kaleye donuk sut cekebilirdi. Rovasata da bir opsiyon tabi, ama kendi isini kendisi biraz zorlastirmis. Ya da Nilmar o kadar calim yerine duvar pasi vs. yapabilirdi. Golu kendisine zorluk yaratarak atmis. O zorlugu basarmasini takdir etmek lazim, o ayri.

padawan dedi ki...

eliran atar güzel vurmuş da maçın oynandığı ligin kalitesine bakınca çok fazla kredi veremiyor insan. onun yerine takımın şampiyonlar ligi şampiyonluğuna giden yolda en zorlandığı maçın son dakikasında, kalede dünyanın en iyi kalecilerinden biri varken topu doksana asıyorsa biri; işte yılın golünü o atmıştır.

Not: Bu arada listeyi hazırlarken Aceto'nun kafası dağınıktı heralde. Bayern Monaco fantastik olmuş.

BT dedi ki...

@padawan
Kafa dağınık değildi. Vakit yoktu. Türkçe olarak editlemedim. İtalyanca'da Bayern Münih'dir o. İdare et.)

Protanopia dedi ki...

@ fatih

o sayfada fifa komitesinin yaptığı hangi kriterlere göre yaptığı yazılmış.

benim oyum grafite'ye. çalımların üzerine bir de o son vuruşu ve defansı aptal edişi.

Halim dedi ki...

bir numara grafite

en çok iniesta'nin attigi golde sevindim

Ipimle Kusagim dedi ki...

Mac icin videolari mevcut degilmis uefa.com'un.Yaziklar olsun.Guluyorum sadece.

gokmenoz dedi ki...

Eliran "Atar" yapmış. Nilmar'ın golü yedi.

jackiechiles dedi ki...

grafite...

Koyu Çay dedi ki...

rakip ispanya kalede casillas tabiki katlego mphela...

semioticus (shelbyl) dedi ki...

Benim kriterim basit, hangisi agzimi acik biraktirir? Essien, Grafite, Nilmar; hepsi "Vaaaay" dedirten goller; ama Atar'inkini gorunce hakikaten ekrana agzim acik bakakaldim. O yuzden Eliran diyorum ben.

mavibenim dedi ki...

sitede yanlışlıkla play yerine vote butonuna bastım eliran atar için.. sonra gollerin hepsini izleyince "ilahi adalet dedim".. diğer goller yanına bile yaklaşamıyor güzellik olarak..

yalnız bazı goller bu liste için çok basit olmuş..

bir de dikkatimi çeken koskoca bir yıl içeriisnde nilmar hariç şöyle üç-beş kişiyi çalıma dizip gol atan olmamış mı!!

okan dedi ki...

kutluyoruz fifayi:

Sorry, FIFA.com videos cannot be viewed on mobile devices and on Mac OS.

EDDIE dedi ki...

herkes Eliran demiş ama ben nedense oyumu maganda ronaldoya verdim..
bir bana mı güzel geldi golü ne :/

Mehmet Tuna dedi ki...

Sırf sahadakilerin gol sonrası içine girmiş oldukları ruh hali için bile Atar'a veririm oyumu. Hakikaten bir futbolcunun hayatında bir kere vurabileceği türden bir vuruş yapmış.

Mphela'ya da verebilirdim oyumu ama, o vuvuzela mı artık ne karın ağrısıysa o iğrenç aletin ismi, sırf onun yüzünden vermiyorum..

emrah dedi ki...

senin en önemli golü kesinlikle iniesta nın golü ama benim oyum grafiteye. goldeki zekayı tanımlıcak kelimeler çok sınırlıdır.

varol döken dedi ki...

eliran atar'ın golü herkese neden bu kadar inanılmaz geldi... elbette ki çok güzel elbette ki her zaman olmuyor ama hiç görülmemiş değil...

bir golün yılın golü olması için, maç zorluğu, kritik an falan tamam ama bence en belirleyici olanı eşsiz olması...

böyle baktığımda ne nilmar, ne landin (akrebin çok daha iyisini monaco da bir futbolcu yapmıştı), ne torres, ne mphela gözüme inanılmaz gözüktü...

ama grafite... ahh o son hamle... bayern münihlilerin çaresizliği, topun kaleye süzüle süzüle gidişi...

hiç tereddüte düşmeden grafite dedim ben, siz de diyin, valla bak...

fatih dedi ki...

@serkan ve @karamurat
bilgilenderdeğiniz için teşekkürlür....

Dabenti dedi ki...

grafite'nin golü, iyi ki son olarak izlemişim. yoksa diğer golleri niye listeye almış bunlar diye düşünürdüm.

eliran atar'ın golünü de bu kadar beğenen kişi olduğuna göre ümit karan 2000'lerin en güzel golünü atmış zamanında kasımpaşa'ya. çok daha klas ve zor bir goldü en azından.

nilmar'ın golü de grafite'nin yanında sönük kalmış, nilmar'ın şanssızlığı :)

occasion dedi ki...

Bu kadar gol adayı arasına Messi'nin herhangi bir golünün girmemesi de ilginç. İpe dizer gibi attığı goller vardı onun da.

@Varol Döken

Katılıyorum. Sahalarımızda ender görülen gollerden derler ya. İşte Grafite'nin golü öyle bir gol. Ben o golü naklen izlemiştim TRT 3 ten. Büyülenmiştim.

Diğerlerinin arasında ender görülen gol yok bence. Rövaşata golü sık sık atılır. Özellikle Adebayor'un ki aday olacak çapta hiç değil.

Bir numara Grafite.
Diğerleri kendi arasında sıralanır. Torres'in ki de onların arasında ağır basıyor.

innovation dedi ki...

elanonun kayseriye attığı golde iyiydi be!!!

antistar dedi ki...

Normal şartlarda Nilmar, ancak golün Brezilya Liginde atılmış olması çok büyük bir dezavantaj.

ben Grafite diyorum.

Doğan Kelleci dedi ki...

Taraf olmanın verdiği dayanılmaz ağırlığında etkisiyle Iniesta dedim.
Bir golden çok daha fazlasıydı...
http://www.fcbarcelona.com/web/Imatges/zona-fcb/fons_pantalla/alegria/chelsea-fcb0809-eng.jpg

kuzen larry dedi ki...

Nasıl ya? o kadar sert gelen bir ortaya o yükseklik ve o mesafeden röveşata atıp o topun da doksana gitmesi herhalde 50 yılda bir olur. Bu golü küçümseyenlere şaşırdım hakikaten. Ayrıca atıldığı liglede hiç bir alakası yok golün güzelliğinin. Ne defans ne de kaleci hatası var o golde. Halı sahada bile atsa son bir kaç yılın golüdür atar'ın ki.

Bu golü izleyene kadar favorim grafite'ydi ama dediğim gibi bu gol başka.