11 Ocak 2009

Vicky Cristina Barcelona

Yaşamak için bir şehir seç deseler, tereddüt etmeden 'Barselona' derim. İlk gittiğim günden beri de Barselona'da yaşamayı, La Boqueria'dan alışveriş yapıp akşam yemek pişirmeyi, çocuklarla plaja gitmeyi hayal ediyorum. Sinemada da Barselona mekan olduğunda kaçırmamaya çalışıyorum. "Auberge Espagnole" (İspanyol Pansiyonu) Barselona'da geçen keyifli bir filmdi. Woody Allen'ın da Vicky Cristina Barcelona'sını uzun zamandır bekliyordum. Fırsat bulup gidemedim daha. "Baba"nın Avrupa turnesi devam ediyor bu filmle. Sinemaya gitmeden önce sinema sayfalarındaki yorumları okumamaya özen gösteriyorum. Match Point'in finalini yazan insanlar vardı. Spoiler ahlakı bizde gelişmemiş durumda. Film kritiği yazarken en azından başından belirtmek lazım ki; okuyan yazıdan hızla uzaklaşsın... Vicky Cristina Barcelona da ne gereği varsa "Barcelona Barcelona" olarak afişlenmiş Türkiye'de. Bugün hakkında bir-iki yazıdan hızla kaçtım, sadece Match Point ya da Cassandra's Dream ya da benim hala seyretmediğim Scoop'dan bahsediyorlar mı diye baktım, hak getire! Seyretmeden Vicky Cristina Barcelona hakkında yazmaya devam edeyim. Bu film öncesinde Woody Allen'in Avrupa'yı mekan aldığı filmlerden bahsetmek; Scarlett Johansson takıntısını görmek; İngiltere'de çektiği Cassandra's Dream'in "cast"ında Ewan Mc Gregor, Colin Farrel'ı, Barselona'nın arka plan olduğu bu filmde ise Javier Bardem ve Penelope Cruz tercihinin bir rastlantı olduğunun altını çizmek, filmin hikayesini -afiş bağırıyor kardeşim işte üçgeni- anlatmaktan daha iyi fikir değil mi? Bağlayayım, Katalanların attığı desteği biz de atsak; Woody Allen keşke gelip İstanbul'da da bir film çekse... Evet kabul ediyorum; futbol blogunda pazar yazısı gibi oldu...

28 yorum:

Al lee dedi ki...

Abi 2şer dakika arayla post ettik yazıyı tesadüfe bak.(Azizinki gibi değil ama). Üstat olan sensin tabiki de, biz de bişiler karaladık işte :)Yorumunu bekleriz.

Ser dedi ki...

Filmi gecen hafta izledim. spoiler vermeden yorum yapmaya calisayim.. gercekten cok basarili.. filmin anlatim dili cok sade. konu cok karisik olmasa da insani düsünmeye itiyor ve kafasini karistiriyor.. özellikle Barcelona'yi görmüs olanlar filmdeki ortamlarin daha cok icine girebilir, karakterlerin yasadiklarini daha iyi anlayabilir diye düsünüyorum. Woody Allen Barcelona'yi insanin gözüne sokmadan cok sade bir sekilde aktarmis.

Scarlett hayranlari da kacirmasin diyerekten Javier Bardem abimize saygilarimi sunuyorum.. Hafif bi Güiza benzerligi de gözüme takildi.. :)

ornitrin dedi ki...

Altın Portakal'da izledim bu filmi ve çok beğendim. Müzikleri ayrı bir harika... Sinema hakkında atıp tutabilecek teknik bilgim yok, yalnız oyunculuklar çok iddialı geldi bana. Los lunes al sol ile hayranı olduğum, mar adentro ve no country for old men ile gönlümdeki tahtını perçinleyen Bardem abimiz döktürmüş dememe gerek var mı acaba? Ya da Penelope Curz?
Hiç gitmedim ama ah barselona dedirtti bu film bana, keşke gidebisem; görsem, gezsem ve kaybolup kalsam.

Bir de Scarlett'imiz olmasa bu film kesin eksik kalırmış.

Spoiler olmasın diye bir şey yazamıyorum, zaten anlatabileceğimi de sanmıyorum da, umarım izledikten sonra bir yazı yazarsınız. Bekliyorum.

angelus1345 dedi ki...

Filmi izlemeden, Scarlett Johansson ve Penelope Cruz ile herhangi bir üçgende kalmak istediğimi, hatta mümkünse oranın muhtarından ikamet almak için onaylı nufüz sureti, iki fotoğrafla beklediğimi söylemek istedim..
Konuyu dağıttıysam affola.

Barizzio dedi ki...

Filmi kaçırma üstat, ben taa film ekiminde izlemiştim, muhteşemdir, hele ki katalunya hayranlarına :)

pecuchet dedi ki...

aceto abi izleyeceğin filmler arasına cassandra' s dream ardından in bruges u eklersen (tabii izlemediysen) 10 numara olur. inanılmaz örtüşüyor bir çok şey...

Baran Doğan dedi ki...

Woody Allen'dan "baba" diye bahsetmen ilgincime gitti. Bence O'nun yapısına, hayata bakışına, duruşuna uymadı. Yanlış anlaşılmasın, O'nun sıkı bir hayranıyım ama bence O'na gidecek yakıştırma; "hergele", "fırlama", "akrep", "kontrol kalemi" gibi bir şey olmalı. Elia Kazan'a kısa sürede, iş bitiren oyunlar sahnelediği için "gadget" diyorlardı. Bu da ona benzemeli.

sinem dedi ki...

ben dün izledim, bir barcelona sapığı olarak, kesinlikle izlenmesi gerektiğini düşünüyorum. bir de penelope cruz filme girince diğer bağyanların sönükleşmesi çok ilginç. sadece karakterler değil, oyuncular da öyle. gözünüzü alamayacaksınız!

GSveFutbol dedi ki...

Son 4'li Avrupa'da çektiği filmden özetlersek Scoop ve Match Point'de olan Woody Allen tarzı zeka oyunlarını Cassandra's Dream ve son olarak VCBar. da daha az görebildiğimi.. bende daha az etki yarattığını, özellikle bu filmdeki toplum aksi ilişki düşüncesinin filmi geriye götürdüğünü söylemek isterim.. 2009'da Whatever Works ile NY'a dönüyor W.Allen..Avrupa ve yanında getirdiği Scarlett takıntısındanda sonunda vazgeçmiş.. Umarım bu daha iyi olur... Film öncesi önyargı yaratmak istemem sadece aradığım taddan uzak olduğunu belirtmek isterim.. Barcelona'da geçen filmin çekildiği yerler ise bahsettiğiniz yerlerden uzak.. Önemli bir kisim Oviedo'da geçiyor... Scoop izlemedim demişsiniz bir yerden indirin ve gecenize keyif katın derim.. Roma-Milan maçı sonrası elbette :)

Şairler Parkı dedi ki...

yeterli miktarda spoiler barındıran bir yazı için

http://sairlerparki.blogspot.com/2009/01/vicky-cristiana-barcelona.html

Baris dedi ki...

"Cassandra Dream's" bizde vizyona girdi ve kalktı yani imdb'den ben bunu anladım.
"Scoop" ise gelmemiş bizim ülkemize.
Yukarıda busker arkadaşımız "bruges" demiş, o da ülkemize uğramamış.

yanılıyorsam bilgilendirin beni :)

flamboyant forward dedi ki...

filmdeki bi üçgen var ama bi köşesi bardem değil. o daha çok köşegenlerin kesişim noktası üçgenin tam ortası gibi bi rolde. bir de match point kadar iyi bir kurgusu yok filmin. scarlett insan değil o da ayrı mevzu...

Sinan Kolat dedi ki...

Abi spoilerlardan kaçarken bu yazıyı yazmakla yorumuna spoiler alma tehlikesiyle karşılaşıyosun :) ama bu filmin bence çok spoiler bi tarafı yok, keza filmin sonunda ne olduğunu öğrensen bile film, olay akışından ibaret değil. Filmin vermek istediği hissi aldığın zaman filmi anlamış oluyosun.
Zamanında barselonada yaşamış biri-Scarlett hayranı biri olarak-Penelope hayranı biri olarak-Woody Allen hayranı biri olarak bayıldım filme, kesinlikle kaçırmadan izle

salva dedi ki...

sanki filmde Barcelona'dan çok Oviedo'nun reklamı yapılmış ama ... sahi bir ara bela takımdı bu Oviedo nerede şimdi acaba ???
bir de filmde sabahtan akşama şarap içiyorlar, ehh biraz da İspanyol şarabına selam edelim ...
Woody Allen'dan ziyade Javier Bardem'i anmak istiyorum, büyük oyuncu ...

cortez85 dedi ki...

Para una mejor película,
es un método mejor con Rijkaard y Oleguer . caminar en las baarrtttaaloooonaaaa calles.

FRANK, OLEGUER Y FARCALONA
excelente pervertidos. jajajajaajaj

cortez85 dedi ki...

pandiani gooooooooooool !!!!!! 2-1 osasunaaaaaaaaaa
hijo de putas barcelonistas joderos y robo

Toooooooooma Culerdosssss Madriditis agudaaaaaaa y cagada del farçaaaa

cortez85 dedi ki...

vamos camacho jode a los cules, por el bien de los madridistas

viva camacho !!!!!!!

nebilim dedi ki...

saçları dağinik penelope> scarlett'in her türlüsü
xaxaxaxa
seviyorum bu kadını..

barSELOna dedi ki...

gitmek şazım buna hele de penelope cruz içinse
www.fcbarcelonaturkiye.com

insivible dedi ki...

cok guzel filmdi. barselonanin cok iyi reklami oldu. 2010 in kultur baskenti istanbulun reklami icin woody allen a para vermek ve film yaptirmak cok iyi fikir. mesela istanbulda yasamaya gelen nerotik bi adam ve basindan gecenler, panik atak olup taksim ilk yardim hastanesine gitmesi vs, evet hic komik olmaz.

D.A dedi ki...

##spoiLer!!##
http://www.aksam.com.tr/2009/01/11/yazar/144/ali_saydam/_barselona_barselona__neden_bizde_cekilemez_.html
##spoiLer!!##

ali saydam güzel bir yazı yazmış.. "Bu film neden Türkiye de çekilemez" diye.izlemeyenler okumasın çünkü filmin karakterleri yerine Türk aktör ve arktrisleri koymuş ve filmde işlenen olayların bizim için ne kadar abes oldugunu anlatmış tüm hikayeyi paylaşarak..

ugur parildak dedi ki...

http://masadabosbardaklar.blogspot.com/2009/01/woody-allen-ve-vicky-cristina-barcelona.html

sanırım aradiginiz tarzda bir yazı..

bRn dedi ki...

Vicky Cristina Barcelona Film Ekimi ile gelmişti İstanbula, açılış filmi olmuştu. İzleyememiştim.

Uzun süredir bilgisayarımda izlenmeyi bekleyenler arasında, vizyona girmiş memlekette. Hala izleyemedim.

mondo trasho dedi ki...

annie hall'la bence kadın erkek ilişileri üzerine sinemanın en yetkin başyaptını yapmış biridir allen.

bu filmde çok eşliliğe bir övgü meziyetinde. match point ile birlikte son dönemlerde eski formuna döner gibi.

Unknown dedi ki...

"Yaşamak için bir şehir seç deseler, tereddüt etmeden 'Barselona' derim. İlk gittiğim günden beri de Barselona'da yaşamayı, La Boqueria'dan alışveriş yapıp akşam yemek pişirmeyi, çocuklarla plaja gitmeyi hayal ediyorum."

Demişsin ya Bülent abi neredeyse mot a mot aynı cümleleri ben de sıklıkla kurarım. Barcelonaya ilk 1996 yılında Hagi'nin Galatasaray'a geldiği gün günübirliğine gitmiş ve transferi oradaki gazetelerden öğrenmiştim.
Bir şehirde ne olursa orası güzel bir şehir olur sorusunun cevabı ne varsa Barcelona'da var. Neyse filmi cumartesi akşam seyrettim, Blog okurlarının çoğunun aksine Scarlet Johannson bana çok yavan kaldı gibi geldi. Javier Bardem ve Penelope Cruz muhteşem oynamışlar, özellikle ispanyolcanın o lisanı bilmeyenlerin kulağına kaotik gelen müziği filme çok güzel oturmuş. O kavgaları başka hiç bir lisanda dinlemek aynı etkiyi yaratmaz bence. Woody Allen hayranı değilim hatta pek sevmem ama buna rağmen bu filmi beğendim. Demek ki gerçekten çok iyi film.

Santiago dedi ki...

Penelope'u begenemedim gitti fakkat Scarlett gercekten insan değil...
Bide şu Javier midir nedir o insanın tipide Bilmem kaçıncı sanayi sitesinde motor çekiçliyomuş hissi veriyo :D

Mesut Bostan dedi ki...

Cassandra's Dream olacak.

Oz dedi ki...

ben de öyle derdim...

eminim nuo camp da mac da seyretmissinizdir.

peki nasil oluyorda bu büyüye rağman madrid sempatizanı olabiliyorsunuz.