7 Ocak 2009

Gomorra

Önce Marek Hamsik'in hikayesi ardından Gomorra. Napoli'nin yıldızının 15 gün önce gasp ettiler. Rolex Daytona ve 800 euro'sunu kaptırdı. Napoli başkanı da olur böyle deyip kendisine saatin aynısını hediye etti. Napoli'de futbolcuyu gasp etmek? Racona ters tabii. Birkaç gün sonra Hamsik'i polis aradı, gel saatin bulundu diye. Bir yanlışlık olmuş elbette (!) Sonuç Hamsik'in 2 Daytona'sı var. Gelelim Gomorra'ya. Belgesel tadında arı kovanına çomak sokan bir film Gomorra. Onca yıl İtalyanca okudum, Dante ile ahbaplığımız var. Ben anlamadım filmdeki İtalyancayı. Mesele Napoli aksanı. Portekizce bilen daha iyi anlar. Benim izlediğim çeviri de %50 randımanlıydı. İzlenmesi gereken bir film. Napoli'li Cannavaro da bizi iyi tanıtmıyor ama umarım Oscar alır diyor. Napoli varoşlarında Mafia'nın günlüğü tadında film ve tek bir karede pizza yok. Burada keseyim...

13 yorum:

Vdt dedi ki...

Italya'da bile altyaziyla oynadi:)

Güçlü dedi ki...

Filmin oyuncularından GioVanni Venosa Napoli'den esnaftan haraç toplarken yakalanmış...
Ama durum filmdeki rolden gaza gelip "mafia" lığa soyunmak şeklinde değil :))...

http://www.porttakal.com/haber-mafya-oyuncusu-harac-alirken-yakalandi-211070.html

Eren Altık dedi ki...

Filmin uyarlandığı roman'ın yazarı halen polis korumasında, almadığı tehdit kalmamış. bunu da ek bilgi olarak yazayım dedim.

jackietreehorn dedi ki...

Film gerçekten belgesel tadında. Oynayan oyuncuların bir kısmı gerçekten uyuşturucu satıcısı ve mafya ile ilişkileri olan insanlar. O bölgenin dilini/argosunu güzel kullansın diye öyle seçmişler. Oyunculardan bir tanesi haraç istersen yakalanmış bu arada geçen gün.

pi dedi ki...

Bu olaylara uzak, pek bilgisi olmayan birisi olarak izlemeye çalıştım. İzleyiciyi sıkmak ne ki? Öldürüyor...

yorkut dedi ki...

5+1 bir sistemle silah sahnelerinde ürkütebiliyor. Filmi izlemeden once sakın Godfather tarzi bir film beklentisi icine girmeyin, yazildigi gibi belgesel tadinda... Benden 7.5 puan alır, izlemenin faydası var.

Adsız dedi ki...

kitabını okuyorum...gerçekten çok ilginç 21. yüzyıl avrupasında böyle bir memleket...yazarla geçenlerde bbc röportaj yaptı...adam salman rüsti'dden iyi korunuyor şu günlerde...noel' e kadar vuracaz demişlerdi ama fos çıktı...devlet korumasındaymış...

TheRealBigLebowski dedi ki...

Bir yerde okumuştum bu haberi. Gomorra kitabinin yazari Roberto Saviano kitap yayinlandiktan sonra mafya organizasyonunu bir cok yonuyle teşhir ettigi için olum tehditleri aldi ve yurtdişina kaçmak zorunda kaldi. Filmin vizyona girecegini ogrenen mafya ise kendini aleyhinde olmasina ragmen 'iş iştir' dedi. Film vizyona girmeden once bir kopyasini eline geçirip filmi kaçak olarak Napoli'deki butun gazete bayilerine dagitti ve kendini açıga cıkaran filmden bile rant elde etti.

Kcan dedi ki...

bülent abi gerçekten lingua napoletana konusunda haklısın. ben de 5 yıldır yoğun şekilde italyanca dersi alıyorum ve neredeyse bitirdim diye kendimle övünürken, amsterdam'da 4 napolili ve 2 türk kaldığımız odada 1 telefon 1 saat ve 1 cüzdan kaptırıp, adamlarla da italyanca anlaşamayınca oldukça depresyona girmiştim. italyanca sadece kendilerini gösterip cuore leone diye bağırıyorlardı:)

erssre dedi ki...

filmekiminde biletimiz vardı da gitmedik gecenin körüydü yorgunduk vs artık bulur bi yerden izleriz..

dchetin dedi ki...

ben de Alman filmlerinde brötchen kontenjanından herhangi bir şey göremiyorum. varsa yoksa döner...

angelus1345 dedi ki...

Filmden ayrı bir dipnot:
Saviano geçen ay Türkiye'deydi ve Camorra'nın 30 40 yıldır Türk suç organizasyonlarıyla işbirliği yaptığını söyledi. Bizimkiler silah ve eroin verip karşılığında Türkiye'de bulunması daha zor olan kokain almaktalarmış uzun zamandır.

Bu da Napoletano bonus:
http://www.youtube.com/watch?v=BqlJwMFtMCs

jeankier dedi ki...

dün akşam fb-bursa maçında tribündeyiz, heralde ilk yarının son dk' ları dedim kendime, meğer dk 25' miş.. bu film için de aynı sıkıntı geçerli, belgesel.. hem de ağır olanından. (frost/nixon izleyin belgesel istiyorsanız.)