25 Ocak 2008

90'lardaki Nefes Problemi

Bizde sanırım Hakan Ünsal takmıştı ilk kez. Bir dönem futbolcular burun bantı takıp çıkıyorlardı sahaya. Modaydı galiba ki şimdilerde takan yok. 90'larda nefes darlığı çekiliyordu. Herkes adam gibi nefes alıyor demek ki 2008'de."burun bandı ilk olarak horlamaya karşı geliştirilmiş bir ürün. Burundan nefes almayı kolaylaştıracak ve bu sayede alerji durumunda, nezle gibi durumlarda daralan burun yollarını açacak bir bant. Bandın içine yerleştirilmiş olan plastik köprü burun kanatlarını çekerek burun yollarını genişletmeye yarıyor. Bu sayede kâğıt üzerinde burundan %30 daha fazla hava alımı sağlanabiliyor."

8 yorum:

Unknown dedi ki...

zaten bu burun bantını üreten firma yaptığı kazancın yarısından fazlasını h. ünsala borçlu, takanlar çıkarmış, kimse takmaz olmuştu, inat ediyodu bizimki o bantta, ne anlıyorsa, bende modaya uyup mahalle maçlarında bile takardım 10 yıl evvel, 3 maç sonra rahatsız etmeye başladı bir daha takmadım.

kartalsafa dedi ki...

recep çetin'de takıyordu. küçükken amma heves ediyordum be.

Adsız dedi ki...

"Osuruğa gülenin osuruk kadar aklı yoktur." Ben de taktım, ne olmuş?

Adsız dedi ki...

bunu takan futbolcudan uzak duracaksız

Adsız dedi ki...

yanlış hatırlamıyorsam 98 dünya kupasında (ya da 96 avrupa şampiyonasında) neredeyse tüm oyuncular takıyordu bunu.

ben faydalı olduğuna da inanıyorum, ama sırf tipi güzel diye takmıyodur bence çoğu topçu.

Onur Erdem dedi ki...

Nefes sorununu artik neyle gideriyorlarsa aynindan ben de istiyorum. 10 sene once deviasyon ameliyati oldum para etmedi. Dogru durust uyku uyuyamiyorum nefes alamamaktan. Otrivine e abaniyoruz caresizce ama o da 4-5 saat icinde tesirini yitiriyor, delirmek uzereyim...

Unknown dedi ki...

Bizim lise takiminin facebook'a resmini koymuslar. o zaman moda ya herkesin burnunda bu bantlardan, komik bir goruntu hakkaten..

Adsız dedi ki...

1996 Avrupa Futbol Şampiyonası'nda Milli Takım'ın favori malzemelerindden di. Rüştü'den Hakan Şükür'e herkesin burnunda bulunuyordu bu banttan...