8 Eylül 2007

İstinye Park Şantiye Hatırası

Önce kim bunlar? İstinye Park'ın inşaasında çalışan usta ve işçiler. Alışveriş merkezi yakında açılıyor, reklamlarını Dream Design Factory hazırlıyor. Fotoğrafları Koray Erkaya çekmiş, bana bu memlekette Beyaz Türkler tartışmasını başlatan bir tekstil firmasının triko reklamını hatırlattı. Kavruk Türkler ve gözü sokulan sınıf farkı. Hoş soldan 1 dışında hepsi casting gibi duruyor ama. Biliyorum; "ayy ne kadar güzel olmuş" deyip yanından geçenler olacak bu şehirde. Ben demiyorum. Siz burayı yaptınız, bundan sonra bu kapıdan içeri nah girerseniz, bu da bunun hatırası olsun kareleri bunlar. İstinye Park birçok Türk şirketinin "size yer yok" diye kapıdan çevrildiği, A++ (istiyen bir + daha ekler) müşteriye hitap eden bir alışveriş merkezi. Sol başta sushi yiyen işçi favorim, oksimoronun kralı...

1 yorum:

Noat Samisa dedi ki...

Düpedüz yemişler milleti.O kadar zaman oralardaydım, sırtında balyoz taşıyan mor gömlekli bi abiye rastlamadım.Sondan ikinci abi peluş ayıyı nerde görsün de bulsun, en son 1 hafta önce Swatch mağzasındaydım, standlar yeni geliyordu.BurBerry desen sefil haldeydi, bi Coach bitmişti o da mal getirmemiş daha.En başta Louis Vuitton bi tek açmıştı kapıyı diğerlerine küfreder gibi, dizmiş çantaları vitrine.Orda da birkaç kişi düşmüştü, başka türlü çabuk olmuyor demekki.

Sosyete mekanı olmaya adaydır, ama cidden süperdi şantiye hali bile.Binlerce kişi çalışmasına rağmen açılışa yetişmedi, ikinci erteleme sonucu belki açılır.Birkaç hafta içinde bitmiş haline uğrayacağım, ''buralar bööle bostandı, daha boya yoktu duvarda'' diyeceğim.