2 Mart 2007

Kaç film kaç kitap?

Hayatım boyunca günlük tutmadım, tutup da para kazanan en son hatırladığım Hasan Cemal var. Blogda da pek garip gelir, şurdaydım, şunu yaptım, bunu yedim, bu güzeldi demek her seferinde. Yapana eyvallah da tek hayıflandığım şudur. Kaç film seyrettim? Kaç kitap okudum? Kaç maç seyrettim? Kaç şehir, ülke gördüm? Şehir, ülke hesabı az çok yapılıyor da; ya kitap ya film.. Var mıdır çocukluğundan itibaren bunun defterini tutan. Seyrettiği filmleri listeleyen, her filmin yanına ufak bir beğendim, iğrençti, sinemada seyretmeye değmez notu düşen. Okuduğu kitapları listeleyen? Ne zaman okudun? Bir önce okuduğun kitap hangisi ya da bir sonrası. Kaç maç seyrettin statta, kaçı ekranda. Muhteşem maçtı, baydı sonunu getiremedim notu düşülen. Satın alınanlar albümlerin bir listesi ve evde halihazırda olanlarla karşılaştırılıp hacılananların dökümü. Artık çok geç hayatın xls'ini çıkarmak için. Neresinden başlayacaksın, neleri atlayacaksın? Evlada öğüdüm olacak bu. Bütün filmleri, kitapları, maçları hatta sevgilileri, restoranları, barları yazsın bir kenara ama önce okuma yazmayı öğrensin...

Hiç yorum yok: