19 Kasım 2007

Amazon Kindle

E-book benim bildiğim büyük fiyaskodur ama işin içinde Jeff Bezos olunca adamın bir bildiği var diyor insan. Amazon'un patronu Amazon Kindle denen bir alet sürüyor piyasaya, görüldüğü üzere Newsweek'e de kapak olmuş bu sayede. 6 inch ekrana sahip, 256 mb kapasiteli Amazon Kindle'a kitaplar direkt indirilebiliyor -ki dergi aboneliği de olacakmış-. Fiyatı ise 400 dolar. Kitaplar içinse 10 dolar fiyat belirlemişler ama bu fiks mi olacak o belli değil. Amazon muhtemelen kurye şirketlerine para kazandıracağıma kendim kazanırım demiş. Bizim memlekette tutmaz bu elektronik kitap olayı. Biz de ofis insanları -ki erkekler hariç- kendilerine gelen forw maillerin print'ini alıp vapurda, metroda okuyor. Kağıdı seviyoruz, kitabı seviyoruz, kitap hacılamayı seviyoruz. E book ne lan!..

3 yorum:

Yağız Gönüler dedi ki...

Kitap dediğin ele gelecek, sayfalarını çevirirken aldığın haz doyumsuz olacak, özellikle yeni aldığın bir kitap kısa sürede buruşunca üzülünecek, bitirince bana ver diyen arkadaşlar reddedilecek. E-Book olayından nefret ediyorum.

Adsız dedi ki...

Ben Moskova da yasiyorum, her gun ise Metroyla gelip gidiyorum maalesef ( Moskova metrosunu sanat eserlerinden ibaret sanalari mese odunuyla doverim sevabina, bu metroyu ancak ceken bilir ), hemen her ibisin elinde bi PDA ve ve ekranda akan e-book hadisesi var. Ruslarin her ortamda kitap okumasi meshur(dur) lakin onlar da kendilerini Tekonolojiye teslime tmisler. 5 milyon kapasiteli metro agina gunde 10 milyon adam binince birak elini kolunu burnunu hareket ettiregin yer kalmayinca, millet buna vermis kendini. Telefonu, PDA i cikar, demire asilirken bi yandan buna bak. Nefret ettim PDA, PALM gormekten yemin ederim.

Adsız dedi ki...

Kapaktaki adamı bizim Necati Ateş'e benzeten başka insanoğlu yok mudur yahu:D