26 Ekim 2007

Anılar 9 ve Gereksiz Teknoloji

Ya çok sıkı koleksiyoncu olacaksın ya da eviden tek bir parçayı atmayı kıyamayanpintinin teki. İnsanın neden hala kasetleri olsun ki? Hadi tut ki; iki hatırası olan albüm ya da listeyle arkadaşa, plakçıya yaptırılmış iki karışık kaset olsun. Anılar 9'a -ne sihirli kasetti ama, herkes ekmeğini yemiştir onun- kıyama mesela. Plak olsa anlarım, kimse kolay kolay kıyamaz eski plaklarına. Dünyada böyle gereksiz cihazlar da var diyeceğim ama elinoğlu bunun da piyasa araştırmasını yaptırmıştır üretmeden önce. Görüldüğü üzere kasetçalar var ve sen oturup bütün kasetlerini dijital ortama aktarıyorsun sonra da eski arşivi mp3 player'ında dinliyorsun. Diyeceksin ki kaset arşivindeki bütün o albümleri ben bir gecede indiririm o zaman bunu almıyorsun. Oldu ki alan olursa; versene 2 günlüğüne hacı diyorsun. Bu arada kasetçaların kapağı kapalı olsa ben direkt telsiz derdim. Breyk breayk arkadaş arıyorum. O günleri de gördü bu memleket. Mandalcılar vardı mesela, şimdi eşek kadar adam oldular, hatta dede...

1 yorum:

Adsız dedi ki...

ben deck teybimle teker teker çeviriyorum mp3'e... haliyle zaman alıyor. 1400 tane kaset var sırada. ucuz olsa da alsak şu aletten bi tane... zira bunlar otomatik olarak şarkı boşluklarında şarkıyı bölüyor...