4 Şubat 2008

Gisele Asterix 3'de Oynadı Mı?

Sinema eleştirmenlerini takip etmem. Köşe yazarlarının film yazılarına da bakmamayı tercih ederim eğer filmi izlemediysem. Haşmet Babaoğlu'nu, "Das Leben der Anderen"'i seyrettikten iki gün sonra okumuştum, filmin sonunu anlatmıştı sağolsun. Biz izlediğimizden yazıdan yaralanmadık. Filmi izlemişsen; vaktim de varsa bakar geçerim. Hürriyet’te Ömür Gedik ciddi "spoil" eder eleştirilerinde. Dilim yanmıştır, okumam onu. Pazar günü okudum.
Derbi öncesi oğlumla bir program yaptım Pazar sabahına. Asterix aux jeux olympiques' e gittik. Film güzel. Michael Schumacher, Jean Todt’u bizim çocuk tanımıyor tabii. Keza Amelie Mauresmo, Tony Parker, Zinedine Zidane’ı da. Komik adam Jamel var, biz bilmeyiz de çokça Fransızlar bilir. Zidane’ın yakın arkadaşıdır. Zidane-Ronaldo yardım maçında oynayan ve kırıp geçiren Jamel desem belki bir anlamı olur. Gerard Depardieu ve Alain Delon harika. Vanessa Hessler harikuleda, ne denir Allah sahibine mi bağışlasın.
***
Derbiye 3-4 saat var. Pazar gazeteleri aldım stadın orada bir cafeye attım kendimi. Hürriyet’in ekinde Ömür Gedik’in film hakkında yazısı var. Hala Hürriyet’in internet sitesinde yazıyı bulabilmiş değilim bu arada. Filmi izleyeli 2 saat olmuş, merak ettim ne yazmış diye. Sözkonusu Asterix olunca spoiler verdi; vermedinin pek önemi yok. Ömür Hanım diyor ki yazısında "filmde Gisele Bundchen ve Claudia Cardinale" var. Şimdi blogu takip edenler bilir, hadi Claudia Cardinale'yi kaçırdık; Gisele’i 100 kişinin arasında görsem tanırım! "Bizim ufaklık koltuğundan kalkıp muzurluk yaptığı anlarda mı kaçırdım acaba sahneyi" dedim. Bugün imdb ’den filmin oyuncu kadrosuna baktım. Ne Gisele Bundchen var ne Claudia Cardinale. 1-2 Fransız sitesinden de kontrol ettim. Yok Gisele Hanım bu filmde oynamamış. Gisele yok ama Karembeu'nun karısı Adriana Karembeu var mesela bütün ihtişamıyla...
***
Google’da arattım, gelen sonuçlarda bir cevap buldum galiba. Filmi Türkiye’ye getiren şirketin medya kuruluşlarına dağıttığı basın bülteninde var Gisele Bundchen’in ismi. Ömür Gedik hanımefendi de sanırım bu bülteni kaynak almış. Hala “Gisele Bundchen bu filmde oynadı” diyen varsa ben 2. kere gitmeye hazırım. Filmin Hürriyet'te kritiğini yapan Ömür Gedik filme gitti mi? İşte ondan emin değilim!

8 yorum:

Unknown dedi ki...

tabi sinema yazarlığı - eleştirmenliği maalesef günlük gazetelerde hakkıyla yapılan bir meslek değil. maalesef sinema yazarlarının güzel yazılarını aylık dergilerde okumak zorunda kalıyoruz. onlar da daha gösterime girmesine 1 ay kalan filmleri tanıtmak zorunda olduklarından yabancı yazarların yazdıklarını okuyoruz bolca.

evet haftalık futbol dergisi olmadığı gibi haftalık sinema dergisi de yok.

Adsız dedi ki...

Gisele Bundchen'ı bilmem de Asterix'in Cesar'la olan filminde Laetitia Casta oynamıştı.Belki oradan bi karıştırma yapmıştır

Adsız dedi ki...

fatih özgüven var bir sinema yazarı, başka da yok.

Adsız dedi ki...

suç ömür hanımda mı, hürriyet okuyup onu ciddiye alan sizde mi?

Ezequiel dedi ki...

Komik adam Jamel Debbouze'den komik olmayan bir film Indigenes'i tavsiye ederim. Birde Ömür Gedik kadar haybeden sinema eleştirmeni var mı diye sormak istedim, allahtan normalde okumuyormuşsun.

Trofolo dedi ki...

Ömür Gedik guzel kadin, hakkini yemeyelim :)

Adsız dedi ki...

Omur Gedik'in yaptigi maalesef sadece " film tanitimi" o'nuda layikiyla yapamiyor kanaatimce. Tanitirken dahi spoiler vermeyi basariyor !!! Benim kizdigim nokta bu isi bu kadar iyi bilen ve gonulden seven hatta akademisyenler varken, hem o koselerin kaplanilmasi bir de televizyonlara program yapilmasi ...

Adsız dedi ki...

ömür gedik filmleri mi tanıtıyor, yoksa verdiği pozlarla reklam mı yapıyor bilmiyorum. ama futbol basınında olduğu gibi kültür sanat servislerinde de yerinden bildiren haberin içinden yazan gasteci yok ne yazık ki.. yaşasın pr'cıların yazdığı basın bültenleri.. yoksa gasteciler ne halt edecek..