13 Haziran 2008

Kaybeden Evine Döner

İlk maçlar sonrasında kendi medyasından en çok yumruk yiyen teknik adam İtalyan Donadoni. Hollanda'dan 3 yiyen kadroda 3 ya da 4 değişiklik yapacak bugün Romanya karşısında. Defansa Chiellini, orta sahaya De Rossi ve forvete Del Piero. Solda Grosso oynarsa Panucci kesik yiyecek. Gattuso da yerini Perrotta'ya bırakabilir. İşler yolunda gitmezse de ikinci yarıda Cassano girer sağ kanada. İtalyanlar kazanmak zorunda ve ne zaman buna mecbur olsalar genelde kazanırlar. İtalyanlar, Romenlerden son golü 1989'da yemiş hazırlık maçında. 2000'de çeyrek finalde 2-0 ile geçmişlerdi, 4 Euro eleme grubu, 2 Dünya Kupası eleme grubu ve 7 hazırlık karşılaşmasında 10 galibiyet, 2 beraberlik ve 2 mağlubiyetleri var. Bir de 13 Haziran tarihine bakmışlar, o tarihte oynadıkları iki maçı da kazanamamış İtalyanlar. Burdan his yapıyorlar biraz. Romenlerde Mutu gol atarsa bir de maçı kazanırlarsa gelecek sezon Fiorentina'da zor oynar. Böyle bu İtalyanlar, ekmek teknesine işeyenleri kapı önüne koyuyorlar. İtalya kazanır bu maçı. İlk maçların fiyakalı takımlarından Almanya'nın 2. maçta dağılması sonrasında şimdi bakalım yine bir yakışıklı, Hollanda ne yapacak? Fransızlar 2002'deki gibi gol atmadan Paris biletini alırlarsa şaşırmamak lazım. Beraberlik de işlerine gelir en azından son maçta İtalya ile grup finalini oynarlar. Biri Frank zamanı; diğeri Euro çocuğu iki jenerasyondan karma onbir tutmadı. 2006 sonrası takımı bırakıyorum deyip geri dönen ihtiyarlar evlerinde kalsalar çok daha iyi bir kadroya sahip olurlardı. Son büyük kupanın iki finalistinden kaybeden evine dönecek, golü tarih atmıyor ki...

22 yorum:

Anonim dedi ki...

hollanda basindan beri benim kupada favorim ne zaman buyuk kupalarda birileri iyi kadrosuyla favori olmazsa o basarili oluyor ve bu sene portakallar alir

jose dedi ki...

van basten kendı ayagına ates edıp macera aramazsa hollanda en az fınal oynar

HaCiTo dedi ki...

resimden görünce aklıma geldi, bi Winston Bogarde vardı, noldu ona??

tknycl dedi ki...

italya hollanda'nın arkasından çıkar gruptan.Biz de domenech'in suratından ilelebet kurtuluruz..

rustukursad dedi ki...

İtalya'ya 2002'de gol atan o Koreli geldi aklima
neydi adi onun?

BT dedi ki...

@rkg
koreli ahn perugia dan kovuldu

Anonim dedi ki...

Romanya 1983'te Dunya Sampyonu Italya'yi Boloni'nin Dino Zoff'un kalesine uzaktan sutla Avrupa Sampyonasi finallerinden etmisti - tarih tekerrurden ibarettir

Anonim dedi ki...

aceto galiba hollandayı pek sevmiyor

papaz dedi ki...

arkg

ahn jung hwan:)

koreli kızlar her top ayağına geldiğinde çığlık atıyordu:)

BT dedi ki...

sevmediğim fransa dır
bu akşam evlerine dönsünler

Anonim dedi ki...

yanıldım o zaman. ben de fransanın dönmesini isterim. fransada çok sevdiğim futbolcular var. benzema ribery ama nedense normal sezonda oynadıklarının yarısını oynayamıyorlar. italya hollanda çıkar diyorum.
çek-hırvatistan
almanya-portekiz
hollanda-isveç
italya-ispanya

bunlar da çeyrek final beklentilerim.

Anonim dedi ki...

Hollanda iyi futbol oynuyor.Fransa bu turnuvaya erken veda edecek gibi.

Anonim dedi ki...

bence fransa-hollanda berabere biter. italya romanyayı bişekilde yener. son maçta fransa italyayı yener 5 puanla çıkar.
son yıllarda fransızlar italyanlara üstün 1998 de elediler 2000 de yendiler. sadece 2006 o da penaltılarla verdiler. sonra elemelerde 3-1 ezdiler.
hollanda 7
fransa 5
italya 4
romanya 1
böyle bir sıralama bekliyorum

Anonim dedi ki...

Doğru italyanlar bu konuda katı ama o zamanki perugia başkanıda ayrı bi manyaktı takımda kadın futbolcu falan oynatmaya kalkmıştı sonra kaddafi nin oglunu aldı takıma en sonunda zorla küme düsürdü yani biraz abartılı bi örnek.

Anonim dedi ki...

fransa'nın sorunu tamamen kapanan takımlara karşı. domenech malının başa geçtiginden beri bu takıma hücum anlamında en ufak bir şey katamaması ve oyuncu tercihleri bunun başlıca nedeni.

kadroya alınmayanları zaten biliyoruz, bir de mevcut takımdaki tercihlerini gorunce çıldırmamak elde değil. adam evra, sagna gibi hucuma boyut katabilecek beklerden birini kadroya dahi almayıp, diğerini de yanında oturtarak futbol mantalitesini belli ediyor zaten. takımdaki forvetlerin hepsi aynı tip hedef forvet oynama özelliği olmayan adamlar. bu da kapalı savunmalara karsı feci şekilde zorlanmalarına neden oluyor. anelka ile olacak işler değil bunlar, henry zaten tamamen kayıp bir sezon geçirdi vs.

bu akşamki maç için ise hollanda'nın öyle katı bir şekilde savunmada kalacagını dusunmuyorum, zaten 3-0'lık maçta bile savunmada sıkıntıları oldugu bariz gorunuyordu ve fransa'nın ileride iyi boşluklar bulabilecegini sanıyorum. savunmada pek sorunu olmayan fransızların kazanacagını dusunuyorum açıkcası.

Anonim dedi ki...

tekrarliyorum, bende sevmememe ragmen Fransa Hollandayi yener, Romanyada italyaya celmeyi takar. ortalik karisir :))

Fikret

aşkın dedi ki...

Daha önceden Fransızların büyük kulüplerde şans bulduğu halde kayıp kuşağından (Brechet, Cheyrou, Cygan) söz etmiştim, bunlara Christanval, Kapo, Dacourt ve (sakat makat ben anlamam) Silvestreyi de ekleyebiliriz.
Yani Fransızlar Thuram, Makalele, Vieira gibilere bir anlamda mecbur kaldılar.Bu kırma kadro o yüzden.
Herşeyi anladım da şu Anelka denen embesilden kim ne bekliyor anlamıyorum.Hayır memlekette bile bunun hayranları var, arkadaş ne faydasını gördünüz de bu kadar hastasısınız bir bilsem..

Anonim dedi ki...

ynwa ya kesinlikle katılmıyorum. hollanda savunmasına mükemmel diyemeyiz ama italya maçında 2-3 pozisyon sayabilirsiniz hollanda kalesinde tehlikeli olarak. 2.golden önce gio nun çıkardığı top bir de ikinci devre tonini aşırtma şutu. 3. ya da 4. pozisyon aklınıza gelmez. engelaar- de jong ikilisi maşallah kaya gibi. almanyanın yenilgisi biraz kafa karıştırıyor ama almanya polonya gibi berbat bir takımı yendi oysa hollanda italyayı silindir gibi ezerek rüştünü ispatladı. eğer hollanda 4 puan yeter son maç nasılsa romenlerle demeyip kasarsa fransayı da katlar diyorum. kaanmak zorunda olan fransa. kesin yenmesi lazım. eh bu durumda boş alan bulabilecek takım da hollandadır.

Beercholic dedi ki...

İtalya, romanya'yı yener, 2000 den beri Hollanda sempatim vardır, kendi ülkem gibi severim milli takımlarını, ama bugün sahaya italya gazıyla çıkabilirler, fransa'ya yenileceklerini sanmıyorum ama beraberlik çıkabilir..

Anonim dedi ki...

ya soyle bir bakiyorum, turnuvalarda turkiye yoksa hep yunanistan yada italya alsin isterim acikcasi. turkiye varkende ne oluyor diceksinizde kimse hellasada sans vermiyordu 2004te o sistemle aldilar, ama bu turnuvada hakkaten italya ve yunanistani izlerken sikildim arkadas, birde dusundum ulan bunlarin finale ciktiklarini dusunsene, biri world cup uzerine avrupada unvan almak icin (fransa 98-00 hesabi) digeride ilk defa 2 kere ust uste kupayi almis olmak icin paso defansa dayanirlar diye. e simdi ilk mac italya yenildi hollandaya sevindim acikcasi, hollandayi asiri bir sevmem ama hollandali arkadaslarim kafayi yiyorlar bu yilda alamazsak ne zaman alacaz diye hak vermemek elde degil ote yandan yunanistan yenildi maci izlerken oha be otto ulan 4 sene gecmis aradan senin sistem hani 4 sene once kazandirdi ama 4 sene icinde hicmi biraz ofansa dogru (bak o ifade guzel oldu ha arada omer urundul gibi) cikma bir ilerleme olmaz hani bloklar arasi gibisinden :D yani acikcasi onlar yenilirkende seviniyordum. ben tabiki keske elimizden gelse turkiye alsa isterim, ama isin gercegi zor. artik gercegimi sakasimi bilmem ama baya zor ama cikmadik candanda umit kesilmez, ote yandan bende bulent abi gibi fransizlari sevmem pek nede ingilizleri avrupada en sevmedigin 3-4 ulke deseler ingiltere fransa belcika ve danimarka olur direk dusunmeden soylerim. o yuzden artik bende bir hollanda portekiz yada ispanya hollanda felan bu gibisinden bir final umuyorum bu 3 takimida destekliyorum, fransizlar almasinda, italyanlaarda ve yunanlarda bu sikici futbollariyla mumkunse elensinler bana yeter. ha gonuller tabikide 2 beyhude takimi gormek ister finallerde dusunsenize final turkiye hirvatistan :( ne guzel olurdu .

cisco dedi ki...

soyle bi durum var, italyanın defansının durumu rezalet, bu yuzden romanya macından bence her turlu sonuc cıkabilir. diger taraftan romenlerin taktigi bence (ozellikle hollanda kazandıktan sonra) bu macı da berabere gecip, diger macta da hollandanın turu garantileyecegini dusunup, son mac eleme gruplarında yendikleri hollandayı yenmek. (ulan cok karısık cumle oldu).

fransa ile ilgili ise su an ismini hatırlayamadıgım bi oyuncu ile yapılan roportajda, domenechin oyunculara romanyaya kesinlikle yenilememek gerektigini soyledigini, ve oyuncuların da bu yuzden gol yememek için ataga cıkmadıklarını okudum (bunun yanında havanın sıcak oldugu, zeminin hızlanmaya musayit olmadıgını soyleyenler bile var). bu mac nasıl bi taktikle cıkarlar bilmiyorum ama zevkli bi mac olacagını dusunuyorum (fransayla alakası yok, hollanda yuzunden), benim tahminimce gollu beraberlik olabilir.

az kalsın unutuyodum
@askın
anelka konusunda duygularıma tercuman oldun. işin garibi her sene de hayvan gibi paya bayılan bi takım cıkıyor.

Fitah Tencur dedi ki...

güzel bir maçtı italya penaltıyı kurtarmasa maçı zararlı kapattığı daha net anlaşılacaktı. romanya da avusturya gibi beklenenin üstünde performans sergileyen takımlardan oldu diyebiliriz. her şeye rağmen italya gruptan çıkacaktır bence.