10 Haziran 2008

Biz Portakal Severiz

Hollanda'nın galibiyeti memlekette ve yurtdışı temsilcilliklerde büyük bir coşkuyla kutlandı demek lazım. Ciddi bir Hollanda sempatisi var, kökeni 74 ve 78 Dünya Kupaları'na uzanıyor sanırım. İtalya'dan ise nefret eden büyük bir kitle var. Bu husumeti tam çözemedim. Euro 2008'de bazı maçlar diğerlerinden daha kolay izleniyor. Avrupa'nın büyük liglerini bütün sezon takip edenler için İtalya-Hollanda böyle bir maçtı. Kolaydan kastım; sahadaki 22 futbolcuyu da yakından tanıyor, ne yapıp yapamayacaklarını, kapasitelerini biliyor olmak. Oysa ki Avusturya, Polonya hep soru işareti. Ben Hollanda-İtalya maçını izlerken Real Madrid-Milan gibi gördüm maçı bir ara. Bir tarafta Sneijder-Nistelrooy, diğer tarafta Ambrosini-Pirlo-Gattuso üçlüsü. Sürklase eden bir oyun değildi Hollanda'nınki lakin açık ofsayttan gelen ilk golün tartışmasını yaptırmayacak kadar da hakettiler galibiyeti. Donadoni ile turnuvaya 3-4 kala sözleşme yenilemişti İtalyan futbol federasyonu. Komik bir güvenoyu hareketiydi. Herkes biliyor ki Donadoni bu takımın başında kalmayacak. İtalyan Dünya Kupası'nda 12 yılda bir final oynayıp bir kaybedip bir kazandılar 40 yıldır. Fransızların 1998-2000 ikilemesi gibi kupayı da alabilirler; aynı Fransızların 2002'de Japonya'da sıfır çekip döndükleri gibi Roma'nın yolunu da tutabilirler. İtalyan medyası 30 yıl sonra Hollanda'ya kaybettik diye yaygara yapıyor. Ulen sanki her sene iki maç oynuyorsunuz bu ülkeyle!

37 yorum:

iktisadiajan dedi ki...

Valla benim kuralı kitabı okumşluğum yok ama erman hoca gol ofsayt değil diyor.Buffonla birlikte ilk pozisyonda kafa topuna çıkan kimdi hatırlamıyorum kale arkasında yatıyor ve ofsaytı bozuyormuş

a.c. sedef dedi ki...

donadoni bu takımı euro 2008 şampiyonu yapsa bile bu mağlubiyetten sonra italyan medyasının elinden kurtulamaz zaten.hollanda mağlubiyeti bence kesinlikle bahane.donadoni başından beri italya'ya yakışmadı.

revenant dedi ki...

hollandanın attıgı ilk golde italyan oyuncunun hakemden izin almadan saha dısına cıktıgı ve bu yuzden hakemin onun cıkısını gecersiz sayıp golu verdigi soyleniyor.o yuzden pozisyonda hakemin kararı dogru ve buz gibi golmus.macı rai den izledigim icin yorumcu ve macı sunan bu konuyla ilgili ne dedi bilemiyorum..

ihk dedi ki...

holanda böyle devam ederse van basten ancelotti'yi o da donadoni'yi koltuğundan eder gibi geliyor bana.

BT dedi ki...

panucci o pozisyonda kasıtlı olarak saha dışındaki değil ki buffon ile çarpışmış, kuralsa da saçma kural...

del piero dedi ki...

yahu bana biri bu pozisyonu mantıklı anlatsın, bence bariz ofsayttı, panucci dışarı düştüğünde zaten top döndü gol oldu, yani kafayı kaldırdığında top kaledeydi...oyun içinde yoktu yani ben anlıyamadım kararı. erman hoca "buffon savunma oyuncusunu kendi dışarı attı o yüzden ofsayt olmaz" dedi, kafam basmadı böle saçma mantığa!!!dün fifa kurallarınıda inceledim böle bi ibareyede rastlamadım..

şimdi öğle yemeğine çıkıorum umarım döndüğümde biri beni ikna edicek yorum yapmış olur :)

simon dedi ki...

her şeyden önce tekrardan yazmaya başlamana çok sevindim. Senin sayfan artık maillerden, gazetelerden vb. önce geliyodu benim için.

Hollanda maçına gelince de ilk izlediğimde bende ofsayt olduğunu düşünmüştüm ilk golün ama buffon ile çarpışıp dışarı düşen İtalyanın ofsaytı bozduğu ve golün nizami olduğunu öğrendim. Yani Hollandalılar gayet nizami bir şekilde İtalyanları yenmiş. Açıkçası İtalyanlar her zaman sempati duyduğum bir takım olmuştur ama bu gruptan Hollanda ve Romanyanın çıkmasını istiyorum ki artık yeni yüzler yeni maçlar izleyebilelim.

muzoz dedi ki...

cok sevgili!? ahmet cakarında ofsayt değil dediği bir goldur ilk gol sebeb kale yanındakı futbolcu tabi

Anonim dedi ki...

entre toros, fandanguillos y alegrías
nació mi españa la tierra del amoooooor
españa es la mejooooooooooor

todos exagerar Holanda no son nada. Quiero ver españa-holanda en cuartos de final
.vamos a patear su culo. nos golpearon 3-1. johann Cruyff morirá de ataque al corazón. Fútbol total no más.
Fernando Torres se burlan de van der saar. Johann cruyff y jordi cruyff morirán.

¿Vio Pepe madridista contra Turquía ? observé Turquía-Portugal.
sé Nihat kavaçi de Villarreal y admirar i Nihat kavaçi pero fue terrible.

¿Cuál es el nombre de su número 17 ? tunkay sanlli.? juega como un borracho xaxaxa

si quieres ver el fútbol puro, ver españa.

(Jose Ramón Gregorio Jiménez Moreira)

Thermo Rheumon dedi ki...

Ahmet Çakar da ofsayt olmadığını söylüyor.Atv'deki yorumuna göre:

Panucci saha dışında ofsaytı bozan oyuncu konumunda ve Panucci'nin bu durumunu yaratan kişi Buffon, kendi elleriyle Panucci'yi itiyor, Hollandalı oyuncularla alakalı bir durum yok.Burada diyor hakemin takdiri önemlidir, hakem Panucci-Buffon çarpışmasından hükmü böyle kesmiş, karar doğrudur, öteki türlü karar verseydi de yanlış olmazdı diyor.

Yani Buffon Panucci'yi iteyim pozisyona döneyim derken ofsaytı da bozdurmuş oldu :)

Murat Emre Kervancılar dedi ki...

bu ofsayt mevuzusunda da benim anladığım, panucci'nin buffon yüzünden dışarıda kalmış olmasının ofsaytı bozması. eğer hollandalı bir futbolcu yüzünden sakatlanıp, dışarıda kalmış olsa, pozisyon ofsayt oluyor. defans yapan takımın tekelinde olduğu sürece, suistimale yatkın bir kural sonuçta.

fakat erman toroğlu'nun bahsettiği gibi, forvet oyuncusu kendini dışarı atıp kendini ofsayttan çıakartabiliyor.

ne biliyim kendinden çok emin konuştu erman hoca.

L dedi ki...

abi bu son cümlenin aynısını hemen hemen biz kurduk maçı izlerken. o derece garip bir durum yani o.
ama yine de uzun süre işte, insanın gözüne kötü geliyor.

cisco dedi ki...

o pozisyonda olayın mantıgı panucci hakemi izni gerekmeksizin oyuna girebilecek durumda oldugu için oyunun içinde ve dolayısıyla ofsaytı bozuyor. burda tartısma saha içi, dısı degil zaten sahanın içinde yere dusse ne olacaksa o oluyor.

kuralın biraz mantıksız gibi durdugu gercek, ama terside suistimale cok acık.

cisco dedi ki...

bi de unuttum soylemeyi, futbol olayında sure olarak mac dısında bi birim verilen butun istatistikler sallamadır. bir de bunun x gundur gol atamıyo, mac kazanamıyo versiyonu var. ulan araya o kadar yaz girmiş, ne macı, ne golu.. her gun gol atan mı var ?

tahir durten dedi ki...

aceto aslansin...

erman cok emin konustu, bi bildigi vardir herhalde adamin isi bu olduguna gore. ama sacma kural bencede. ya bu arada toni'ye boyaci merdiveni dedi... yuh ya... ayiptir erman asil sana soylenecek o kdr cok sey var ki...

Anonim dedi ki...

bunu tercüme etmezsem ölürüm.

boğalar arasında ve ......
ispanyada doğdum aşkın ülkesinde
ispanya en iyi

herkes hollandayı abartıyor ama hiçbirşeyler. çeyrek finalde hollanda-ispanyayı istiorum.

bilmemne bilmemne yapacağız. 3-1 yeneriz. johan cruyff kalp krizinden ölecek. total futbol diye birşey artık yok.

torres van der saar la dalga geçer. johan ve jordi cruyff ölecek

(esas bomba şimdi geliyor beyler)
madridli pepeyi gördünüz mü türkiyeye karşı maçı izledim. nihatı villarealden biliyorum ve beğeniyorum ama çok kötüydü.
sizin 17 numara kim? alkolik gibi oynuyor.

saf futbol görmek isterseniz ispanyaya bakın.

bu arada tunkay sanlii dediği 17 tuncay oluyor. :))))alkolik gibi:)))

bir de kahveci dicek herhalde kavaçi ne ya apaçi der gibi.

Anonim dedi ki...

sevgili aceto,
ara pek iyi gelmemiş galiba. form düşüklüğü sezdim.
1.gol, bal gibi gol.saçma kural ne demek?
sürklase edemedi ne demek? ezdi geçti demek daha doğru olabilir mi?
tempra arkalı italyanlar bunu çoktan haketmişti. zidane' ı hakkıyla uğurlamamıza engel olan materazzi, yaptığı pisliğin cezasını çekiyor hala.

Anonim dedi ki...

açıkçası fifanın bu konudaki ofsayt uygulamasını doğru buluyorum. zira ofsayt uygulamasının çıkış noktası "avantaj" hadisesi ve panucci o sırada çizgi dışında da olsa halen topun gerisinde ve oyunda aktif vaziyette.

elbette tersi yorumda yapılabilir ama hücumla savunma arasında bir avantaj tercihi yapılacaksa herzaman galip hücum olmalı derim.

Fuzzy Logic dedi ki...

bende oyun alani disina cikan oyuncu oyun disinda kaliyor diye biliyordum ama bir kac arkadasin degisine gore hucum oyuncusu ile defans oyuncusunun disarida olmasi farkli olarak yorumlanirmis. Arkadaslarin dedigine gore eger hucum oyuncusu rakip kaleye hucumda iken oyun alanini sinirlayan cizgilerin disina cikmis ise kendisi ofsayt olayini bozmuyormus, yani oyun disi lakin defans oyuncusu kendi kalesini savunurken oyun alanini sinirlayan cizgilerin disina cikinca (dun aksamki gibi) ofsayt ile alakadar oluyormus. Eger dogru ise biraz sacma gibi duruyor ama sanirim kalecinin son oyuncu durumuna gore birseyler degisiyor. anlamadim gitti.

Anonim dedi ki...

Bir web-sitesindeki UEFA'nin olaya iliskin aciklamasi da ofsayt olmadigi yonunde: ''Uefa general secretary David Taylor told a news conference that the officials had correctly interpreted the laws of the game when Ruud van Nistelrooy scored, stating that Christian Panucci played him onside although the Italian was off the pitch at the time.

"The goal was correctly awarded... not many people, even in the game, and I include the players, know this interpretation [of Law 11]," Taylor said.

There still seems to be a grey area, though, because the general understanding of the new laws is that a player is only classified as being in an active position if he standing off the field of play BY CHOICE. It is certainly debatable whether Panucci, on the ground in pain following a collision with Gigi Buffon, was where he was out of choice..

Either way, a rule that few people correctly understand or that is open to too much interpretation is usually a poor rule''.

domestos dedi ki...

Erman'ı bilemem ama İsveç televizyonundaki amcalar da Buffon Panucci'yi hakemin izni olmadan resmen yaka paça dışarı salladığı için pozisyonun ofsayt olmadığını, golün geçerli olduğunu söylediler.

Bana mantıklı geliyor. Keza aksi halde rakibi ofsayta düşürmek adına ibibik gibi saha dışına kaçan oyuncular görürdük.

Ku.Ba dedi ki...

Bu maçtaki pozisyona baktigimizda kural biraz saçma gelebilir, zira Panucci istemeyerek düsüyor saha disina. Lakin, kendi tecrübeme dayanarak söylemeliyim ki: kural gayet mantikli. Birkaç sene evvel Hollanda'da bir köy takimiyla maça çikiyoruz. Ben oyun baslar-baslamaz rakibin iki defans oyuncusunun hemen kalelerinin arkasina geçtigini görüyor (sadece gerektiginde tekrar normal mevkilerine dönüyorlar) ve buna bir anlam veremiyorum. Tabi biz takim olarak bu iki oyuncunun ofsayti bariz bir sekilde bozdugunu düsünüyor, hepimiz rakip sahaya yükleniyoruz. Ama hakem bize durmadan ofsayt çaliyor: ona göre kale çizgisinin arkasindaki oyuncular oyuna dahil degiller ve dolayisiyla da ofsayti bozmuyorlar. Elbette biz hakemin saçmalidigini tahmin edebiliyoruz ama yanimizda kural kitabi falan olmadigindan, o an elden bir sey gelmiyor tabi.

Diyecegim su ki: eger saha çizgisi disina çikan her oyuncu otomatikman oyundan düsseydi, yukarida baska bir yorumcu arkadasin da söyledigi gibi, kural durmadan suistimal edilirdi. Farzedin ki, orada Panucci çarpisip düserek degil de, tam topun v.Nistelrooy'a atildigini gördügü vakit, ofsayti 'bozmamamak' için, kendisi bilerek bir adim geriye atiyor ve bu sekilde kale çizgisinin arkasina geçmis oluyor: sonuçta ayni sey degil mi?

Sonuç: Italya'nin ilk golde yasadigi olay tam manasiyla sansizlik.

Ama diger taraftan: bizimkiler de firtina gibi esti beaa! (Oranje boven!)

molosztash dedi ki...

ilk goldeki pozisyon ofsayt olmasaydı, o zaman çizginin hemen önünde ofsayt bozacağını hisseden bütün defans oyuncuları ofsaytı bozmamak için çizginin arkasına kaçardı.

buffon'un itmesi de değiştirmedi pozisyonu, neticede buffon'un önünde yerde yatsa da ofsaytı bozmuş olacaktı.

dolayısıyla, hem kural, hem de saçma değil bence.

selamlar, sevgiler...

a.c. sedef dedi ki...

between bulls, and joys fandanguillos
I was born spain land of amoooooor
Spain is the mejooooooooooor

All exaggerate Netherlands are nothing. I want to see spain-netherlands in quarterfinals
. we will kick his ass. We beat them 3-1. Johann Cruyff will die of heart attack. Football total no more.
Fernando Torres tease van der Saar. Johann Cruyff and Jordi Cruyff will die.

Did you see Pepe Madrid against Turkey? I noted Turkey-Portugal.
Nihat kavaçi to know and admire Villarreal i Nihat kavaçi but it was terrible.

What is the name of his number 17? tunkay sanlli.? plays like a drunk xaxaxa

if you want to watch football pure, see spain.

google translate'e göre ramon bizim topçulara da sallamış :)

Beercholic dedi ki...

ağır ol ramon Hollanda çiğ çiğ yer adamı :D

Anonim dedi ki...

Bence Hollanda sempatisinde biraz da 88 Avrupa Şampiyonası'nın etkisi var.En azından benim gibi 80'lerin başında doğanlar için...Çok taraftar topladılar o yıl. Efsanevi Van Basten, Gullit, Rijkaard üçlüsü hala gelmiş geçmiş en yaman üçlülerdendir. Üstelik bu takım, neredeyse her döneminde, hiç bir zaman,bad boys imajına sahip olmadan,hem yüzü hem futbolu temiz futbolculardan oluştu.Sempatik saçlı Gullit olsun, daha sonraları uçaktan korkmasını öğrendiğimiz iyi aile çocuğu Bergkamp olsun, ağzı var dili yok Kuyt olsun... Hani "ich" başkanın 16 Aralik 1992'deki Hollanda-Turkiye macini anlattığı gibi, Van Basten o dönem herkesin evinden biri gibi sanki, masaya bir tabak da onun için koyuyor insanlar.
Buna ek olarak, taraftar olarak da gayet enerjik, eğlenceli ve sıcak geliyor herkese. Portakal rengi t-shirtleri üstlerine çekip, mızıkaları, trampetleri çalıp, hep şenliğe dönüştürdüler maçları.
Her zaman güçlüydüler ama hiçbir zaman mağrur değildiler. Portakalları sevme sebeplerimizden biri de bu bence..

Anonim dedi ki...

Hollanda sempatisi olur tabi, adamlar futbol oynuyorlar. İtalya'nın milli takım futbolunu sevemedim gitti. Kulüpler bazında diyeceğim birşey yok, ama milli takımlarını izlemek pek zevk vermiyor bana...

Anonim dedi ki...

Moloztash'ın örneği yerinde; kale alanı içinde sakatlanıp yatan oyuncu nasıl ofsaytı bozmuyorsa kale çizgisinin ardındaki de bozmuyor, hakemden izin alıp çıkmadığı sürece...
Aynı şekilde taç çizgisinin dışına kaçmak da oyun sahası dışına çıkmak anlamına gelmiyor savunma oyuncuları için, işin ilginci Erman Toroğlu bu örneği her sene 5-10 kez verir bu kadar polemik olmasına şaşırdım.

Anonim dedi ki...

Ahaha ramon allahına kurban tuncay harbiden sarhoştu yaaa :))

Anonim dedi ki...

Eski bi hakemim, açıklıyorum.. Panucci'yi kimin yıktığı önemli diil aslında.. Hollandalı da indirmiş olsa hakem faul demedikten sonra farketmez.. Panucci'nin sahanın içinde mi dışında mı yerde kaldığı da önemli diil.. Aslında evet sevdiğimiz oyunun ruhuna ters gelen bi pozisyon gibi gözüktü ama 'yerde kalan sakatlanan oyuncu ofsaytı bozmaz' die bi kural da konamaz.. Hakem nası güvenecek de karar verecek yerde yatan eleman gerçekten mi sakatlandı kolpadan mı die..
Bi de eklemeden de edemiicem ama atv'deki maçı sunan ve yorumlayan o 2 futbolsevmez kişi pozisyonu nasıl da göremediler anlayamadılar.. Sinirimden sesi kapattım bi süre sonra..

Anonim dedi ki...

17 Tuncay fue realmente borracho Ramon axaxaxa :))

Anonim dedi ki...

Kural gayet dogal bence, eger disaridaki adam ofsayt sayilmasa tactan girip atar golleri kanat oyunculari.

Protanopia dedi ki...

O degil de Ramon'a rezil olduk be.

dugenci dedi ki...

hafızam beni yanıltmıyorsa yıllar önce emre o zaman galatasaray da iken benzer bir durum olmuştu. yerde yatıyordu sakatlığı vardı ama hakem de oyunu durdurmamıştı. emre ofsaytı bozuyordu ve gol yemişlerdi. gelelim kuralın yorumuna. hücümcu çıksa ofsaytı bozmuyoru anlamıyorum diyenleri de ben anlamıyorum. pasif ofsayt kavramına ne diyorlar merak ettim gerçekten.

Çetin Cem dedi ki...

bence bu kural çok mantıklı, çünkü panucci burada iyi niyetli bile olsa kötüye kullanılabilir daima. kendini taç çizgisinden dışarı atıp kontratak kesebilir savunmacılar, ya da aut çizgisinden dışarı atıp kornerlerin büyük çoğunluğunda ofsayt yaratabilirler.

tam tersine bu durumun hücumcularda olması zaten mantıksız, bir oyuncu aktif alanın dışındaysa pasif ofsayt oluyor zaten, bir de kendini yere atmasının manası yok.

geçen sene wigan-chelsea maçında olmuştu bu, ingiltere'de tartışılmıştı. bence gayet hakkaniyetli bir kural.

Yetkin dedi ki...

kasti dışarda,kendini dışarı attı ayrımı yapmamak için böyle bir kural var. yoksa ön direkte bekleyen herkes kendini ileri çıkarmak yerine dışarı atıverir.

buffon önde olsaydı bozulurdu ofsayt ama.

İsmail Şayan dedi ki...

hoşgeldiniz efendim,

gol bariz gol. kuralın mantığına dair yapılan yorumlar da doğru. ofsayt çizgisi saha ile sınırlı değildir. savunma yapan takımın son oyuncusu saha içinde de olsa dışında da olsa yok sayılmaz. yok sayılmasının tek koşulu hakemin izni ile dışarıda olmasıdır. ama kimsenin hatırlatmamasına şaşırdığım bir noktayı özellikle not düşeyim istedim:

fenerbahçe'nin bu yıl şampiyonlar ligi ön elemsinde anderlecht deplasmanında attığı ilk golde de(kezman) bu kural işlemişti. anderlecht'li bir defans oyuncusu yok sayılacağı yanılgısı ile sahanın dışında kalıp ofsaytı bozmuştu.

şu sayfayı açtığımda hayata devam ettiğini görmek bugün aldığım en güzel haberdi, tekrar teşekkürler.