28 Mart 2008

Hey Gidi Manolo Sanchis

Siyasi fikirlerinin üzerinden takım sempatisi yaratanlar Peki Sen Kimsin? in konusuydu. Real Madrid'i severim, fazlasıyla severim. Sevme nedenim çokça Akbaba Beşlisi'dir. O beşliden de en çok Martin Vasquez ve Manola Sanchis'i severdim. Kardeşim ilkokula gidiyordu, ona o dönemin Real Madrid onbirini ezberletiyordum, çocuk ağzından o futbolcuların isimlerinin telafuzu dinlemek gibisi var mı? Manola Sanchis'e rastladım, şimdi Marca gazetesinde köşe yazarlığı yapıyor. Eski dostu görmek gibi. Akbaba Beşlisi'nin en vefalısı. Real Madrid'den başka hiçbir takımda oynamadı. 18 yıl! 8 Lig, 2 Kral Kupası, 2 Şampiyonlar Ligi, 2 UEFA Kupası. Real Madrid'in Bülent Korkmaz'ı bu adam... 43 yaşına gelmiş, hey gidi heyy....

3 yorum:

turhanatakan dedi ki...

sanchis ve martin vazquez benim de favorilerimdi, ne garip. herkes michel derken ben o kadronun orta sahasının beynini beğenirdim. tabii bir de stoper seçmek adetten diye sanchis. hugo sanchezi de unutmamak gerek üst üste gol krallıklarıyla.

ispanyada ne reale ne de barcaya büyük bir sempatim olmadı ama ilk hatırladığım yabancı takım yukarda bahsettiğim realdi, 6-7 yıl sonrasında ortaokul yıllarımın altın kadrosu da barca. dedim ya ikisi de ispanyadaki takımım olamadı ama maç yapsalar barcelona biraz daha ağır basar herhalde.

Adsız dedi ki...

o yazıyı çok beğenmiştim. geç bir cevap, ben de siyasetle futbolu karıştıranları (futbolu sadece siyaset üzerinden okuyanları) hiç anlayamam. real'i ben de çok severim. çocukken sevmeye başlamışken siyaset diye birşey yoktu hayatımızda. sonra franco yüzünden real'i artık sevmemek -o da ne demekse- kenan evren tuttuğu için fener'i bırakmak gibi saçma olurdu. ve zaten franco'dan çok fazlasıdır real.

akbaba beşlisi kimler diye soracaktım, ama şans eseri rastladım:
"...'la Quinta del Buitre', junto con Emilio Butragueño, Rafael Martín Vázquez, Miguel González 'Míchel' y Miguel Pardeza."
Pardeza'yı hiç hatırlamıyorum, Martin Vasquez'i bu yazı sayesinde hatırladım, Michel iyiydi genelde orta sahada, o da çok uzun süre oynamıştı real'de, Butragueno'ysa çok büyük oyuncuydu.

Trofolo dedi ki...

Butraguenocuyuz ezelden... Bir bok olamadim bari Butreguenocu olayim lan.