21 Ocak 2010

Guerin Sportivo

İki yıl daha dayanamadı Guerin Sportivo. 1912 yılında kurulan spor dergisi her hafta Salı günleri çıkıyordu İtalya'da. 90'lı yıllarda her hafta peşinden koştururduk İstanbul'un kitapçılarında. Tüm dünyada olduğu gibi o da zamana değil ama internete yenildi. 98 yıllık dergi artık aylık çıkmaya başladı. Üstelik Corriere dello Sport gazetesinin yanında 1 Euro'ya veriyorlar her ayın 10'unda. Türkiye'de de haftalık bir spor ya da futbol dergisi yok. Gazeteler bile internetin hızına yetişemezken haftalık bir dergi çıkarma fikri direkt intihar kabul ediliyor medya dünyasında. Aylık dergiler farklı bir bakış açısıyla yine avantajlı, gündemi kovalamak yerine, doğru fotoğraf, güzel kotarılmış röportaj, emek harcanmış bir araştırm şanslarını yükseltiyor. Onlar da bir yere kadar. İstisnası yok mu? Var. France Football haftada bir de değil iki sayı çıkartıyor. Tirajını bilen, bulan eklerse sevinirim.

8 yorum:

Osman dedi ki...

Bülent Bey,
Almanya'da Kicker Dergisi de haftada iki kez yayinlaniyor. Pazartesi tiraji 250.000, Persembe tiraji da 220.000, 2009 yili verilerine göre...

BT dedi ki...

@osman
Çok teşekkür ederim. Koskoca Kicker'ı unuttum.

mre dedi ki...

öğrencilik yıllarımda (nasıl böyle dergilere açsak artık) bir kelime italyanca bilmeden alırdım bu dergiyi. tabi her hafta değil param oldukça. fotolara bakar-istatistikleri kadroları falan takip ederdim. hey gidi hey, yaşlanmışım. van basten'in kapak olduğu bir sayı vardı yıllarca sakladım. bulabilirsem okuyayım (!)

hirondelle dedi ki...

bu vesileyle radikal futbolu rahmetle analım...

k.a. dedi ki...

evet, bir gazete eki olsa da radikal futbol unutulmaz.

Rüzgar Karabulut dedi ki...

il disegno di leonardo ile sanki " il deserto dei tartari" ye gönderme yapmışlar gibi ;)

kuzen larry dedi ki...

Sonunda Türkiye'de birileri futbol almanağı çıkarmayı akıl etmiş. Fstats ın çıkardığı 2008-2009 almanağını henüz alamadım ama internetten örnek sayfaları inceledim. Özenli bir çalışma olduğu belli. ( 544 sayfa )Bülent bey sizden ricam bu almanağı blogunuzda tanıtmanız. Ne kadar çok kişiye ulaşırsa seneye yeniden yayınlanma olasılığı o kadar artar çünkü. Futbolla ilgili bir yayın da kısa süreli olmasın artık bu ülkede. Bizim de bir guerin sportivomuz kickerimiz olsun. Four four two da yakında kapanır gibi geliyor bana, futbol bloglarında bile değeri bilinmiyor gördüğüm kadarıyla. Kadro değişiminden sonra bir çok kişi almayı bırakmış sanki daha iyi bir seçenek varmış gibi. Eski kadronun yaptıkları daha iyi olabilir belki ama bir destek ver bir şans tanı, ya da hemen almayı bırak ki iyi ya da kötü tek düzeyli ( bence )futbol yayınımız da sona ersin.

Almanağın sanki benle bir alakası varmış da reklam yapıyormuşum gibi oldu ama öyle değl tabi.Ben sadece futbolla ilgili her türlü yazılı yayını takip eden ( arşiv meraklısı ) ve türkiyede bu konudaki kısırlığa üzülen biriyim sadece.

Yine çok başarılı bir çalışma olan Futbolig için de geçerli bu söylediklerim. Umarım bu sene de yayımlanır.

Aslında bu yorumu size mail atsam olurmuş, biraz fazla kişisel oldu ama yazmış bulundum artık kusura bakmayın.

Bu sektörün içinde olduğunuz için size yazma ihtiyacı hissettim. Bu işlerin çok karlı işler olduklarını zannetmiyorum. Futbol sevgisiyle, özveriyle çıkarılan bu yayınları destekleyelim diyorum son olarak.

Adsız dedi ki...

2004 icin 214.000 tiraj hatirlar gibiyim france football icin. ama arada mutlaka degismistir..