11 Eylül 2009

Santiago Bernabeu'ya Makyaj

Barcelona'nın Camp Nou'yu yenileme projesi krizle beraber rafa kalkmıştı. Norman Foster'ın Gaudi'nin mozaiklerinden esinlendiği dış cephenin maliyeti Barcelona gibi para basan bir kulübü bile zorladı. Florentino Perez de sadece Santiago Bernabeu'yu değil Real Madrid'i baştan aşağı değiştirmeye kararlı. Şampiyonlar Ligi finalinin oynanacağı stadlar uzun yıllar 5 yıldız statüsünde değildi. Son yıllarda ciddi paralar harcayıp S. Bernabeu'ya sınıf atlattılar. Bununla da yetinmiyor Perez. Guggenheim müzelerinin o baktıkça baktıran mimarisinden esinlenmişler. The International'da New York'daki müzede-gerçek değildi tabii- geçen çatışma sahnesi geldi aklıma. Hiç fena değildi... Stat projelerinin çok meraklısı olduğunu biliyorum, bu yüzden Marca'nın konuyla ilgili bugün yaptığı 2 sayfayı da ekledim posta...

3 yorum:

n0s dedi ki...

guggenheimden cok calatrava'nın diline benzemiş diycektim ki ztn o yapıomuş galiba, resmi fln var xD

Unknown dedi ki...

3 sene önce maç denk getirip mabedi ziyaret edebilmiştim. 5. katta maç izlememe rağmen her yönden keyif aldırıyor stad. ancak dış görünüşü oldukça eskiydi. Ama merak ediyorum Perez amca üst katlara çıkan yürüyen merdivenleri kaldırıp yerine ışınlanma aleti mi koyacak. Bence yapar teknoloji yetişirse.

. dedi ki...

yakışır :D kıroyuz ama para bizde :D