19 Ocak 2007

Ne başlık atacağım lan ben buna


Sabah 7'de kalkmamı gerektirecek bir işim olmadı hiç. Sabah 7'de yattığım iş ise çok. Uzun zaman olmuş, uykuyu alıp 7'de kalkmayalı. 2 çay, 4 sigara eşliğinde internetten gazeteleri okuyup, usul usul bir traş olmayalı. Bütün gazeteleri okudum, Vatan'ın sitesini sevmiyorum, onu vapura bıraktım, elden okumaya. Kadıköy çarşısını seviyorum demek aslında bir utanç vesilesi ama seviyorum ulan işte. Kurukahveci Mehmet Efendi'nin önünden geçerken durmak zorunda kaldım, yok böyle bir koku. Durup çekiyorsun içine. Almadım ama kahve. Beyaz Fırın 'a uğradım. Pastanelerde satılan simit büyüklüğündeki dandik pizzalara uzak ara yapacak lezzette her zamankinde bir tane dedim. Adını Napoliten pizza koymuşlar. Bugüne kadar bilmezdim. Biz öyle Trofolo usta gibi yemeden önce al lan bu da belgesi diye fotoğrafını çekmiyoruz boğazımıza gidenin. Lakin anlatayım, bir kat sucuk üzerinde bir dilim kaşar üzerinde bir kat sosis yine kaşer sonra bir dilim jambon ve yine kaşar ve domates. Sıcaktı, güzeldi, vapuru beklerken iskele büfeden boktan bir plastik bardaktaki çay eşliğinde götürdüm pizzayı. Vapurda yarı kapalı burunda oturdum yine. Vatan'dan Tuna Kiremitçi'nin ilkokul kompozisyonu tadındaki köşe yazısını baktım. Bu çocuğu ısrarla 20'li yaşlarının başındaki cevval yazar gibi lanse ediyorlar. Bir bok anlattığı yok. Yazısının başlığı kafadan falso: "Internette şiir olayı". Olayını yerim sana birşey olmasın dedim. Haşmet zeytinyağı dememiş bugün. Iclal böceğine bakmadım bile. Tuna'sına dolma sarıyordur herhal. Motorla geçmediğimden lütfen bir mendil alır mısın amcaya rastlamadım. Dün aldım, paranı üzerini vermedi moruk. Hadi tamam dedi. Göt etti beni. Ulan mendili ne yapacağım ben, sana kıyak olsun dedik moruk hadi potansiyel müşterilerin önünü kesme der gibi hadi tamam diyor. Geçit Büfe'den Barış'a selam çaktım. Dönerci Ayhan yine işe geç kalmış. Çilingir abi niye boş boş oturuyor. Ulan nasıl bir meslektir bu ya. Birileri anahtarını unutacak yakın semtte de; sen para kazanacaksın? Budur bu sabah, bloglararası bağlantıya dikkat etmek lazım değil mi Ömer abi..

Hiç yorum yok: