Sport+Markt'ın 2010 yılı araştırmasına göre bu sezon 20 İngiliz kulübünün formalarına aldıkları reklamlardan elde ettikleri gelir 128 milyon avro. Almanlar, 18 takımla 118.5 milyon avro'ya erişirken, onları 65.9 milyonla İtalyanlar, 58.8 milyonla Fransızlar takip ediyor. Kulüp bazında ise Manchester United'ı, Standard Chartered ile 23.5 milyona anlaşan Liverpool, Bwin'den 23 milyon alan Real Madrid ve Deutsche Telekom'dan 22 milyonu kasasına koyan Bayern Münih takip ediyor. Bizde Dört Büyükler arasında göğüs, kol ve sırt reklamından en fazla geliri elde eden kulüp Fenerbahçe. Yılda 10 milyon avro kazanan FB'yi, 8.4 milyonla Galatasaray takip ediyor. Beşiktaş'ın geliri ise 5 milyona yakın. Lider Trabzonspor ise 2.1 milyon avro kazanıyor.
Avrupa'da formasına reklam bulamayan tek kulüp elbette ki Bursaspor değil. İtalya'da Lazio ve Fiorentina da marka değerinin karşılığını bulamadıkları gerekçesiyle reklam almadılar. Tarihi boyunca Bask kökenli futbolcularla mücadele eden ve formasını kutsal kabul eden Atletic Bilbao'nun da üç yıl önce Petronor reklamını göğsüne dikmesi sonrasında tek başına kalan Barcelona da, ağır borç yükünün altından kalkabilmek için sponsorlara evet demek zorunda kaldı. Yıllar boyunca ürün tedarikçisi şirketin logosunu göğsünde taşıyan ve bundan büyük gelir elde ettiği için forma reklamına 'hayır' dediği iddia edilen Barcelona, 2006 yılından beri sahaya UNICEF logolu formalarla çıkıyordu. Bırakalım para kazanmayı, UNICEF'e her yıl 1.5 milyon avro bağış yapan Katalanlar için 111 yıllık geçmişe sahip formaya reklam almak kaçınılmaz sondu. Ezeli rakibi Real Madrid'in 23 milyon avro kazandığı göğüs reklamı için Barcelona'nın istediği rakam 25 milyon avro idi. Çok daha fazlasını aldılar. 'Qatar Foundation' beş yıllık göğüs reklamı karşılığında Barcelona'ya 150 milyon avro ödeyecek. 2022 Dünya Kupası'na ev sahipliği yapacak olan Katar'a kampanya süresince büyük destek veren Barcelona'nın hocası Guardiola'nın da bu anlaşmanın gerçekleşmesindeki payını unutmamak lazım. Sırada 12 milyon değer biçilen sırt ve 6-12 milyon arasında bir rakama pazarlanması beklenen şort reklamı var. Altay'ın göğüs reklamındaki Samantha Fox, 'Nothing's gonna stop me now'ı (Şimdi beni hiçbir şey durduramayacak) 23 yıl önce Barcelona için yapmış olabilir mi acaba? SABAH PAZAR/ 12 Aralık 2010
Avrupa'da formasına reklam bulamayan tek kulüp elbette ki Bursaspor değil. İtalya'da Lazio ve Fiorentina da marka değerinin karşılığını bulamadıkları gerekçesiyle reklam almadılar. Tarihi boyunca Bask kökenli futbolcularla mücadele eden ve formasını kutsal kabul eden Atletic Bilbao'nun da üç yıl önce Petronor reklamını göğsüne dikmesi sonrasında tek başına kalan Barcelona da, ağır borç yükünün altından kalkabilmek için sponsorlara evet demek zorunda kaldı. Yıllar boyunca ürün tedarikçisi şirketin logosunu göğsünde taşıyan ve bundan büyük gelir elde ettiği için forma reklamına 'hayır' dediği iddia edilen Barcelona, 2006 yılından beri sahaya UNICEF logolu formalarla çıkıyordu. Bırakalım para kazanmayı, UNICEF'e her yıl 1.5 milyon avro bağış yapan Katalanlar için 111 yıllık geçmişe sahip formaya reklam almak kaçınılmaz sondu. Ezeli rakibi Real Madrid'in 23 milyon avro kazandığı göğüs reklamı için Barcelona'nın istediği rakam 25 milyon avro idi. Çok daha fazlasını aldılar. 'Qatar Foundation' beş yıllık göğüs reklamı karşılığında Barcelona'ya 150 milyon avro ödeyecek. 2022 Dünya Kupası'na ev sahipliği yapacak olan Katar'a kampanya süresince büyük destek veren Barcelona'nın hocası Guardiola'nın da bu anlaşmanın gerçekleşmesindeki payını unutmamak lazım. Sırada 12 milyon değer biçilen sırt ve 6-12 milyon arasında bir rakama pazarlanması beklenen şort reklamı var. Altay'ın göğüs reklamındaki Samantha Fox, 'Nothing's gonna stop me now'ı (Şimdi beni hiçbir şey durduramayacak) 23 yıl önce Barcelona için yapmış olabilir mi acaba? SABAH PAZAR/ 12 Aralık 2010
4 yorum:
açıkçası formaların reklamsız olması güzel bir şey. fakat bir adet göğüs reklamı da kanıksandığından olacak çok kötü durmuyor. fakat brezilya ligi formaları gibi forması olacaksa barcelonanın ki hiç başlmasın eksik kalsın. la liga da 3 reklam alanını da kullanan takımlar var(sevilla örneğin) ama göze hiç hoş gelmiyor, ne hoş gelmemesi yahu aşırı itici.
türkiye örneklerinde de gördüğümüz gibi bir formada 3-4-5 sponsor olmuyor. f1 aracı değil ki bu forma. hani diyoruz "sevdamız renklere" diye renk görünmeyecek yakında. sadece sponsorları göreceğiz. türkiye bu barajı geçti artık formalar eninde sonunda f1 aracına dönecek ama barcelona böyle bir kapı açarsa asıl komedi o zaman başlar. 3 tane forma sponsoru almayan kulüp kalmaz. ha o zaman forma alan taraftar kalır mı? -evet kalır. piyasa da enteresan bir fanatik kitle var onlar alır. şahsen her yıl başında aldığım arsenal formasının sırtında O2, şortunda citroen yazsa s..sen almam.
vücuda formanın dövmesini yaptırsan, gol attıktan sonra da formayı çıkarsan sarı kart görür müsün?
paranın satın alamayacağı şeyler ?
vardır !
geri kalan herşey için k.. g... rahvan gitsin :)
tabiri caizse 111 yıllık namusu önce unicef ile göz zinası ile bozdular sonra Qatar fıundation ile alasını.
zaten unicefi taraftari yavas yavas reklama alistirmak icin aldiklari belliydi. katar falan derken 5 sene sonra samsung vs alirlar artik. sirta reklam göze asiri itici geliyor. taraftar icin satilan formalarda da var mi sirtta dana gibi reklam? örnegin bildigim kadariyla fransiz takimlarininda formalari f1 pilotu gibi ama taraftarin aldigi formalarin sadece önünde reklam var
Yorum Gönder