3 Aralık 2009

Laporta Dağıtırken

Ezeli rekabet böyle birşey... Senede iki gün, 180 dakika sürmüyor. 365 gün savaş var. Bizim ezeli rekabetlerimizden ayrılan noktası da bu. Medyaları da farklı. Taraflar, objektif kalmak gibi bir kaygıları, zorunlulukları yok. Barcelona maçı kazandıktan sonra doğal olarak Başkan Laporta dağıtıyor. Madrid'de gazete yapanlar için bu fotoğraflar altın değerinde. Bağımsızlığı peşinde koşturan Katalanlar bir gün bunu başarırsa o koltuğu en büyük adayı Laporta. "Bu türden kareler siyasi kariyeri yaralar" hesabı da yok adamın. Madrid'in bakışı: Katalanlar'ın babası Fransız şampanyasıyla yıkanıyor. Habercilik detay işidir. Şampanyanın raf fiyatını ve diskodaki fiyatını da yazmışlar. İnsaflı adamlarmış; gece kulübünde 100 euroya Fransız şampanyası. Bizim buralarda koklatmazlar bile o paraya...

8 yorum:

  1. vallahi dogru soyluyorsun bulent abi.gecenlerde bi martini rossoyu 500 e anca actilar.

    YanıtlaSil
  2. Aziz Yıldırım'a örnek olsun...Onuda görsek şöyle fenamı olur?Nereye kadar reislik?

    YanıtlaSil
  3. NOT:gumruk ve diger vergilerden dolayi ulkemizde her icki ozellikle sarap ve sampanya cok daha pahaliya satiliyor veya servis ediliyor.

    kutlamayi bilecek ve rakibine saygin kadar buyuk ve guzel sampanya sisesi actiricaksin.Laporta'yi kutlarim.

    YanıtlaSil
  4. Önceki yaz mı ne, Parkorman'da bir konsere gittik. 8 liraya mariachi satıyorlardı, içime oturmuştu.

    YanıtlaSil
  5. bi kravatı çıkarıp kafaya bağlamadığı kalmış valla, aman sabahlar olmasın...

    YanıtlaSil
  6. @BT
    peki abi sana bir soru sormak istiyorum.
    ispanyol basınını da yakından takip ediyorsun. sence bizdeki gibi tarafsız olması mı daha iyi, yoksa oradaki gibi renklerin belli olması mı?
    gerçi orada şehirler farklı olduğu için basın farklı olabiliyor herhalde, biraz yerel basın havası var sanki, yanılıyor muyum?

    YanıtlaSil
  7. @kutay
    Çok farklı iki yapı var. Türkiye'de medya babialidir. İstanbul'dur. Yerel medya kuvvetli değildir. Oradaki etnik yapı ve elde ettikleri haklar sadece medyada değil birçok alanda ayrılmalarını sağlıyor, finanstan sağlık sektörüne kadar.
    Bu kısmen İtalya'da böyledir.
    Bizim böyle olmamız beklenemez.

    YanıtlaSil
  8. sampanya konusuna aciklik getireyim: turkiye'de resimde gorulen "g.h. mumm" marka yoktur. olsa olsa "henkell" gibi kotu alman kopuklu sarabi vardir ve o sampanya bile kabul edilmeyen henkell'i actirmak en azindan 450 liraya patlar (moet&chandon, veuve-clicquot'u geciyorum, crystal zaten turkiye'de yok. varsa da free shop cikislidir). eger gosteris yapip patlatilacaksa bu markalar olmali yoksa gerek yok, kopuklu sarap her yerde kopuklu sarap, henkell ile doluca arasinda fark yok.
    not:şampanya bolgesinde uretilmemis hicbir kopuklu saraba sampanya denmez, patentli markadir sampanya-champagne.

    YanıtlaSil