29 Kasım 2009

Barcelona 1 - Real Madrid 0

Geçen sene bu sahada ne olduysa yine aynısı oldu. Bir gol eksiğiyle. Real Madrid taraftarı o günden beri Drenthe’yi affetmiyor. Maç 0-0 iken karşı karşıya kaçırmıştı, bu gece Cristiano Ronaldo’nun yine karşı karşıya kaçırdığı kaleye. Barcelona sonra affetmemiş, Cannavaro’nun direğe yazıldığı El Clasico’yu 2-0 kazanmıştı. Bu gece de Real Madrid Camp Nou’dan puan çıkaramadıysa bunun sebebi biraz Ronaldo, biraz Higuain, biraz Benzema ve elbette ki çokça Puyol.İki tarafın da medyası ya çok kötü yanıldı; ya da kulüplerle birlikte hareket ettiler son 48 saatte. Madrid tarafında Benzema manşetlerdeydi, Barselona’da ise İbrahimovic. İkisi de yedek başladı. Guardiola kadrosundaki tüm futbolcuları maç kadrosuna alıp, son dakikaya kadar Busquets sürprizini sakladı. Real Madrid’in hücum gücünden çekindiği ortada ki sezonun en pahalı transferini -sakatlıktan çıkmış ve kondisyonu zayıf bahanesiyle de olsa- kenarda oturttu. Katalanların Henry’nin geçen sezon yokluğunda Iniesta’yı ileri üçlüde kullanmışlığı çoktur ama Henry, bir Eto’o olamadı elbette. Ne onun kadar güçlü; ne onun kadar Katalan(!); ne de onun kadar Real Madrid nefreti var içinde... Bu yüzden biraz silik başladılar ilk çeyrekte. Real Madrid'in Los Galacticos 2 projesinin birincisine göre yere daha sağlam bastığı ortada. En azından orta göbekteki Lass ve Alonso ikilisiyle ilk yarı iyi kafa tuttular Barcelona'ya. Maç sonunda topa sahip olmada Barcelona'yı %57'ye kadar çekmiş olmalarında Busquets'in erken kırmızısının da payı var elbette; lakin bu stada gelen Inter dahil birçok takım gibi hiç olmazsa topu görmeden soyunma odasına gitmediler. Kaka'nın maç boyunca illa bir tane attıracağım ısrarının birincisinde Ronaldo'nun dışarı vurduğu top, "Drenthe vakası 2" işte. Portekizlinin hazır olmadığı ortada ama buna rağmen 2 topta rakibin yanından uzamasını bildi. Antipatikliği klasik artık. Iniesta'dan sus ayarı (Iniesta'ya "Kendini yere atma" deyince, Iniesta "Kapa çeneni. Bunu söyleyecek son adam sensin" cevabını alıyor.) ve yediği beşliğin üzerine oyundan erken alındı. Barça 10 kişiyken; ne kadar kötü oynarsa oynasın Ronaldo'yu oyundan alan Pellegrini'ye medya kafadan dalacaktır elbette. Son 20'deki performansını bir kenara koyalım; -ki artık o dakikalarda 10 kişilik takımında taşın altına elini sokması gerekiyordu- Messi özellikle ilk yarıda sahada yoktu. Barça'nın olmazsa olmazı artık Messi değil Iniesta'dır, Xavi'dir. İkinci yarının ilk çeyreğinde kedi-fare gibi oynadılar. O dakikalarda 1-0 mağlup Real Madrid'in maçı kazanması için "Kim gelsin dünyanın tüm takımlarından?" desek ve bu soruyu geçen sezon sorsak; "Ronaldo ve Kaka" der galiba çoğunluk... İşte bu iki adam da beyazları giymişken; Barcelona'nun oyunu getirdiği nokta "Kalk gidelim ağabey,olmuyor" dur. Henry'i çıkartıp, İbra'yı oyuna almak Guardiola'nın sahaya sürdüğü onbir için de şüphe bırakmıyor açıkçası. Galiba Rijkaard aramış ve üç ön libero oyna demiş(!)


Real Madrid savunması golde pis uyudu. Ramos'un kanadından yarıldılar ve Ibra gibi bir adam bunları affetmezdi, affetmedi de... Barça'da en zayıf halka Busquets'in gereksiz ötesi ikinci sarı ve kırmızısı sonrasında Pellegrini üzerindeki baskılar nedeniyle yine Raul kartını oynadı ki kenarda kanattan top getirecek Drenthe ve orta alana alınabilecek Granero vardı. Bu sahadan Casillas çokça Aziz Casillas (San Iker) olarak çıkardı. Messi'nin bir şutu dışında ona pek iş düşmedi. Barça tarafında maçın yıldızı deli oğlan Puyol'dur. Ardından Iniesta ve Xavi... Maçın bidonu ise Marcelo... Camp Nou'da seyirci sayısı 97.131, sezon rekoru. Çıkış tünelinde Real Madrid'lilerin suratın bakmayan ve ellerini sıkmayan ise Valdes. Barcelona, Cruyff'un "Dream Team" döneminden beri ilk kez iki El Clasico arka arkaya kazandı Camp Nou'da ve liderliği geri aldı.

Maçın skor tahmini ve goller kim atar postunda 692 kişi tahminde bulunmuş. Kazanan minæ'yı tebrik ederim. Bana kurye adresini yollamasını rica edeceğim. PES 2010'un keyfini çıkarsın.

65 yorum:

  1. barcelona haketti, hakem rezaletti.

    YanıtlaSil
  2. Yazık oldu Madrid'e ! Çok kaçırdılar. Yanlı hakem kararlarını sadece bizim derbilerimizde olmuyormuş, iyi barçalıydı hakem. Ronaldo'nun çıkması, Higuain'in sahada kalması çok enteresandı. Pellegrini belki de bu saçma oyuncu değişiklikleriyle bavullarını satın aldı.

    YanıtlaSil
  3. Çok yüksek kalitede bir maç olmadı. Aslında iki takım da maça biraz çekingen başladı. Barcelona 3'lü hücum yerine 4-4-2 oynadı. Madrid de Raul'u ve Benzemayı kenarda bekleterek Marceloyu tercih etti. Sonuçta iyi top oynayalım; zevkli maç olsun düşüncesinden uzak puan alayım felsefesi vardı. İlk yarının en iyisi Kaka, ikinci yarı ağırlığını koyamadı. 65 dakika oynadığı sürece Ronaldo da öyle.. Nihayetinde iyi bir maç oldu. Barça'yı tebrik ederim.

    YanıtlaSil
  4. @minæ;

    arkadaş pes 2010'u kazandı bu arada. tebrikler.

    YanıtlaSil
  5. real iyi mucadele etti ama puyol ve arkadaslari galip gelmesini bildi. pellegrini korkaklik yapmasa real maçi çevirebilirdi ama olmadi :)

    YanıtlaSil
  6. yenildi ama ezilmedi. ilk yarıda madrid becerikli olsaydı maçı alırdı.

    YanıtlaSil
  7. Zlatan'ın uzun zamandır gol attıktan sonra böyle "delicesine" sevindiğini hatırlamıyorum. :D

    Bu sevinci ile hehalde Pep'e gider yaptı:

    - Yerim lan senin taktiğini maktiğini... :D

    YanıtlaSil
  8. Hahahaha nerde Madridli aslanlar?

    jejejejejeje

    El clasico Camp Nou :)

    YanıtlaSil
  9. zlatan... coupet'e yazik olmus...

    YanıtlaSil
  10. Bulent abi, sen su bloga basladin baslayali, agiz tadiyla bir Barcelona galibiyeti yazisi yazabildin mi? :)

    YanıtlaSil
  11. maçı izlemedim anlatımdan takip ettim,ronaldonun çıkması sakatlık vs ile ilgili değil de tercih sebebiyle ise bu hafta içinde pellegrininin yol almasına şaşırmamak lazım

    YanıtlaSil
  12. pellegrini geçen sene hiddink in chelsea ile uyguladığı kontra atak mantığıyla oynadı sanki...hücumda 3 top yapmadı real, ayaklarına ne zaman top geçse hemen ileriye oynadılar ama ne pepe terry idi ne de albiol carvalho...

    bunun dışında real in en iyi oyuncusu verdiği paslar ve dikine oyunuyla kaka idi.

    YanıtlaSil
  13. ne hakem, ne messi, ne ronaldo. pellegrini gecenin adamıydı. yerine allah girecek bile olsa sen nasıl ronaldo'yu çıkartırsın?

    YanıtlaSil
  14. Hakem Real i biraz üzsede Realinde o kada 10 kişi oynayan bir takım karşısında pozisyon bulamayıp xavi-messi-iniesta üçgenlerine bişey yapamasıda yenilgiyi hakettiğini gösterir ....

    YanıtlaSil
  15. Puyol ve Raul ne zaman yanyana olduklarının farkında olsalar
    "Biz bu filmi çok gördük" gibisinden bir ifade takınıyorlar yüzlerine
    veya bana öyle geldi

    YanıtlaSil
  16. messi - ronaldo, ibra- kaka 4lüsünün maçtaki en zayıf halkası sonucu belirledi, ronaldo da maçı kaldıramadı henüz

    YanıtlaSil
  17. Madrid kaçırdı kaçırmasınada. Bize 90 dakika boyunca Higuain ve Marceloyu izlettiren Pellegriniye teşekkürler ve beyaz mendil.

    http://calciofayrap.blogspot.com/2009/11/el-klasik-puyol.html

    YanıtlaSil
  18. @minæ;
    Tebrikler, benden önce yazmışsın :)
    Keyfini çıkarman dileğiyle

    YanıtlaSil
  19. Beklediğim gibi gitmedi.Yine de galibiyet güzel.Maç öncesi atıp tutan Madritistacanlarada selam ederim."Maçtan sonra görüşürüz." diyenleride bekliyoruz.

    Busquets yürü git lan.Puyol Muhtar katalan arslanı.252 milyon euro belki 2.yarı işe yarar.

    Yine de çok mutlu değilim lan...

    YanıtlaSil
  20. barca puyolla marceloya dua etsin.
    hakem triosu da gayet kotuydu.

    YanıtlaSil
  21. kim ne derse desin maçın yıldızı bence kaka 'dır...ronaldo sonrası reale gidince çok üzülmüştüm onun gölgesinde kalır bu müthiş adam diye..öle de oluyo..o pozisyonda ronaldo ya attırmak ağır basmasa ya da orda ronaldo olmasa kaka valdezi de sokardı içeri..en sevdiği şutlar ve yüzlerce öyle golü varken ne gerek vardı o pasa...yine de herşeye rağmen maç 1-0 bittiyse barça puyola dua etsin ve de ne yapıp edip xavi inesta formda düşmeden onları stilde birileri yetiştirmeye baksınlar...adamlar 2 kişilik şov yapıyolar her maç o nasıl dar alanda kısa paslaşmalar :))

    YanıtlaSil
  22. barça neyi haketti ya? ilk 10 dakikadan sonra ilk yarı top yapabildi mi.. madridliler paso araya girdi 3 pas yapamadılar. aynı maçı mı izledik naptık biz. ronaldonun şutu ve sonrasında marcelonun vuramadığı puyolun vurdurmadığı pozisyon dışında da pozisyon yok ilk yarı.. barçanın golden önce bi tane tehlikesi var mı? 2.yarı da ronaldonun kafası benzemanın higuain'ın vuramadıkları daha doğrusu puyolle pique nin vurdurmadıklarında bir saniye gecikseler madrid tabelayı değiştirmişti. bu maç ilk defa barcelonaya defans yapmayan bi takım kafa tutmuştur. defans yapmayan dediysem de en öndeki 4 adamı maç boyu defans yapmadığı için diyorum yoksa lass xabi ve defans 4lüsü canla başla mücadele etti. ama kaka hücumda iyi eyvallah da milanda defansa katkısı olurdu bugün 2metre yanındakine müdahale etmiyordu nasıl iş anlamadım bu. zaten maçın sonucunu da bu belirledi.. karşıda messi önüne gelene pres yapıyor madridte ağır abiler topu bekliyor.. neyse bu sene bi kere de chelsea barça eşleşebilirse o zaman şenlik olacak. bu sene sadece defans yaparak değil hücum da yaparak barçayı yenebilirler. geçen sene hakemler elemişti chelseayi bu sene onlar bile yardım edemeyebilir barçaya.. -barçaya arada bi gıcığım yok madridli de değil valencialıyım.-

    YanıtlaSil
  23. Marcelo denen basiretsiz herif nasıl oluyor da Real Madrid kadrosunda kendine yer buluyor ona şaşıyorum ben. Gecenin adamı Puyol'dur.

    YanıtlaSil
  24. alves in içine ibrahim üzülmez kaçmış :)))))

    YanıtlaSil
  25. Temposuzdu çünkü bu maç anlam ve önem olarak geçen seneki Chelsea maçının muadiliydi.
    O kadar çok anlam yüklendi ki Zlatan bile yedek soyunduruldu ve orta sahaya ağırlık verildi.
    Açık ve net konuşayım: Bu sezon Barcelona için bitti.Çünkü ne ligde ne de Avrupa'da rakip yok.Suni bir rakip vardı, o da bu akşam yarım saat 10 kişiyle futbol şov yapılarak geçildi.
    Bu izlediğiniz en kötü, ağır baskı altındaki Barcelona idi.Bu bile kazandıysa, ligde liderse ve Avrupa'da yoluna devam ediyorsa, Pedro ve Zlatan eklemeleriyle bu iş bitmiştir.Çünkü herşey otomatiğe bağlandı artık.
    Bir sonraki sezona bakarız, belki..

    YanıtlaSil
  26. Ya bu her Barça galibiyetinde de gelip illa bir kulp bulma huyuda yetti gayri!
    Şu maçta 90 dakika Barça top oynasaydı da sonra real kıytırıktan bir gol bulsa gelip buraya Barça'nın hakkıydı diyemeyecekler şimdi o...bu...şu deyip duruyorlar.
    Hakem maçın son düdüğünü çaldığında, skor tabelasında Barça:1 - Real:0 yazıyordu bitti!
    Elbette geçen seneki 2-6'lık maç gibi olmadı ama sonuçta Barça'nın da kaçırdığı çok pozisyon oldu.
    İnsan yenilmeyi de adabıyla idrak etmeli.
    Birde geçen senede kimilerinin yaptığı gibi yine başladılar, yok ingiliz ekibi çıksa karşısına bilmem ne olur, yahu Chelsea ile eşleşse şubuo olur. Xavi-Iniesta olmasa kraker olur. Bu nedir ki?
    Yazıktır, insaf lazım gerekir bir insana az da olsa!

    YanıtlaSil
  27. ya bu yıldız fanatikliğini bırakalım bence..vay efendim ronaldo'yu nasıl çıkarırmış pellegrini...maç içinde tel tel dökülen yokları oynayan sakat ve maçın piskolojisine hiç girmemiş bir adamın üstünden fanatizm yapmayalım lütfen...haa dersen higuain vardı çıkacak ona bişey diyemem ama adamın kötü oynadığını değilde oyuncu değişikliğini konuşmak barca'nın galibiyetine çamur atmaktır...

    YanıtlaSil
  28. bu sezon barca'ya ne ligde ne avrupada rakip yok demek icin birz erken bence. barca bu maci aldiysa tek sebebi ronaldo'nun sakatligi sebebiyle etkisiz kalmasi. gol yapabilecegi bir suru pozisyonda fizik olarak hazir olmadigi icin yerde kaldi. kaldi ki real devre arasinda kimbilir daha kimler takima katacak. avrupa'da da chelsea'yi biraz zor gecer barca. gecen yil 5-1 6-1 bitecek macta hakemin vermedigi 4-5 penalti sayesinde elediler chelsea'yi. o hakem kararlarının sebebi de herkesin bildigi gibi sampiyonlar ligi'ndeki ingiliz dominasyonunu biraz kirmakti. bu yil oyle bir sey olmaz ama.

    YanıtlaSil
  29. ronaldo'nun sakatlığı sebebiyle maç öncesi 60-65 dakika oynaması öngörülüyordu zaten.. performansa bağlı değişiklik değil yani.. not düşeyim istedim..

    YanıtlaSil
  30. maçın artisti daniel alves'ti :), kendini attığı her pozisyonda bir gözü hakemi kesiyordu.

    higuain de maçın bidonu.

    YanıtlaSil
  31. Chelsea mi? Hani şu 10 kişi kapanan Anadolu takımı mı?
    E Zlatan ve Pedro dedik ya!
    Hem hakem hataları o turun ilk maçında Barcelona aleyhine de oldu.
    Ayrıca 2005'te Chelsea'nin dördüncü golünü açın izleyin.
    Ha bir de Anadolu takımı hüvyetinde ve İsmail Güldüren kasaplığındaki İngiliz dominasyonuna tüküreyim.
    Real Madrid Avrupa Şampiyonu olsa zoruma gitmez, o derece.

    YanıtlaSil
  32. barca bu maci aldiysa tek sebebi ronaldo'nun sakatligi sebebiyle etkisiz kalmasi demişsin master da zlatan da sakattı. o oyunda olsaydı baştan herşey farklı olurdu. ya da bir yaya toure falan yoktu. basquet gibi bi kalas oynadı ki gördüğü kırmızı facia. barça rahat oynadı kasmadı kazandı. 6-2 gibi bişey kimse beklemiyo zaten camp nou'da ama madrid ayağı yine daha farklı olacaktır 3 fark beklerim ben en azından barça'dan.

    YanıtlaSil
  33. sami yen de 3-2 kazandığımız kupa maçında ümit karan bir orta kesmişti.. necati gelişine vurmuştu..

    zlatan ın golünü gördüğümde bu gol geldi aklıma direkt olarak..

    maça gelecek olursak maçtan önce düşündüğüm çoğu şey gerçekleşmedi. real beklediğimden çok daha iyi oynadı. pozisyonlara girdi ama değerlendiremedi. barca daha önceki maçlarda kurduğu ezici üstünlüğünü kuramadı. nispeten az pozisyonlu bir maç oldu.

    bu maç lig maçı olmasaydı kupa maçı misali 1 hafta sonra rövanşı olsaydı real turu geçerdi diyebilirim. real i gerçekten beğendim ki hiç haz etmem kendilerinden. ama yarım saat 10 kişi oynayan takıma karşı daha baskın oynamaları gerekirdi. yapamadılar ve kaybettiler.

    YanıtlaSil
  34. O turun ilk maçında hangi hakem hatası oldu Barcelona aleyhine?

    Hayır maçı da hala çok net hatırlıyoruz da yardımcı olması açısından isterseniz 9 dakikalık özeti koyalım

    http://www.youtube.com/watch?v=LpE7lPjuL-I

    İkinci maçın 9 dakikalık özetine bakalım bir de...Hangisinde özet hakemin yanlış icraatları ile dolu karar verelim sonra...

    Ha "özette gösterilmeyen pozisyonlar var, hakem Barcelona'yı ince ince doğradı" edebiyatı olmaz umarım.

    2005'teki hakem hatası ile geçtiğimiz seneki maçların, hele hele bu seneki Chelsea'nin Barcelona'ya rakip olabilmesinin ne alakası var ayrıca...

    YanıtlaSil
  35. otti; haklisin ibra'da sakatti. ancak onun sakatligi ronaldo gibi uzun ve agir degildi. oyuna girdi ve bana gore en azindan %70 performansla oynadi. fakat ronaldo oyle degildi, zorlasan %10'la falan oynadi. ama asil problem zaten bu degil. ibrahimovic ile ronaldo takimlari icin farkli anlamlar tasiyorlar. ronaldo'yu cleveland'in lebron james'i gibi dusun. real'de oyun icinde kapladigi yer o kadar buyuk ronaldo'nun. manu'da da oyleydi. ama barca'da ibra icin oyle degil. ibra'nin rolu boston'da ki paul pierce gibi. takimin ana silahlarindan biri. ibra takimin vurucu gucu ama iyi, oturmus ve en onemli silahlari orta saha oyunculari ve onlarin pas trafigi olan bir takimin kremasi ibrahimovic. ronaldo ise hemen hemen butun hucum organizasyonlarini yaratan adam. toure durumu icinse birsey demem zor, olsa barca orta sahada daha saglam basabilirdi ama madrid'de de orta alanda eksikler vardi, guti falan yoktu mesela. (ilk 11 cikiyor mu bilmiyorum gerci)

    YanıtlaSil
  36. Bu arada oleguer vardı bir ara, gabri falan bunlar barcelona da dayıoğlu kontejyanından oynuyor derdim.

    yeni nesil temsilcisi busquets olsa gerek bu geleneğin. ne fiziğinde hayır var, ne duruşunda, ne paslarında. adama gıcık oldum diye bana mı öyle geliyor anlamadım valla. ama sevemedim bu adamı, yakıştıramıyorum o formaya.

    YanıtlaSil
  37. Hiddink'in Türbülent taktiğine hayransanız veya o maçtan tek hatırladığınız 9 dakikalık özet görüntüleriyse Henry'nin es geçilen penaltısını, başta Baalck'ın 2.sarı karttan kırmızı olmak üzere Chelsea oyuncularına gösterilmeyen kartları hatırlamamanız normal.Hiç bir şey hatırlamasanız bari o maçta sakatlananları hatırlasaydınız.
    2005'teki maç her önemli Barcelona maçında hakem diyenlere sadece 2009'da değil geçmişten de verilmiş bir örnektir.
    En iyi futbol dediğiniz buysa bunu Bülent Uygun da yapıyor, üstelik İbrahim Dağaşan ve Mehmet Yıldız ile.
    Keşke eski Roma'da yaşasaydınız, arenalar tam sizin içindi.Zira istediğiniz futbol değil, işte bunlar:

    http://1.bp.blogspot.com/_DYw7Zx9HJQc/SkeGUp21PVI/AAAAAAAAGUA/GBygvsBIbiI/s1600-h/Barclays-Sport-Photos-Jos-015+%28800+x+605%29.jpg

    http://1.bp.blogspot.com/_DYw7Zx9HJQc/SkeGU71QdxI/AAAAAAAAGUI/7Ak1TM_8VTM/s1600-h/cahll+%28800+x+706%29.jpg

    http://3.bp.blogspot.com/_DYw7Zx9HJQc/SkeGUSAAmWI/AAAAAAAAGT4/jKuHugy8NoE/s1600-h/terry-eve+%28800+x+614%29.jpg

    http://3.bp.blogspot.com/_F_-hp9ZVQcU/R8BB4keqVRI/AAAAAAAAAys/lSJPQZ69OZw/s400/taylor+kills+eduardo.jpg

    YanıtlaSil
  38. Madrid'de her şey farklı olucak.Madrid'li aslanlar sizi bekler..

    YanıtlaSil
  39. o değil de harcayacak paranız kaldı mı madridistalar?

    YanıtlaSil
  40. barnebeu da çok zor bir maç bekliyor barcelonayı ...muhtemelen yenilicekler...

    inş yenilmezler

    YanıtlaSil
  41. pelegrini ronaldo'yu 11'de başlatmak yerine son yarım saate saklasaydı skor çok farklı olurdu. yorgun barca savunmasına karşı hırslı ve diri ronaldo alır götürürdü. tıpkı ibranın sonradan oyuna girip skoru değiştirmesi gibi.

    yorumlara bakıyorum herkes işin bıdıbıdısında biraz tadını çıkarmayı öğrenmek lazım, yok hakem barcalıymış, yok marcellenun allah belasını vermeliymiş.. el kılasikoyu da kendinize benzettiniz, bravo!

    YanıtlaSil
  42. daha 4-5 ay önceden buraya "barça madrid'e gelme oğlum" şeklinde yorumlar yazılmaya başlanmış ki çok enteresan..

    @master,

    %10? :)

    YanıtlaSil
  43. master,
    yüzdelerini mi hesapladın. cristiano gayet dinçti yaptığı koşulara bir bak. %10la oynuyorsa kafası dinç deildir o da onu lebron james olmanın çok ötesine iter anca mo olur playoff zamanı söner havası.
    ibo bir ay sakat olsa yine oynar böyle. deli ibo olmak kolay değil. barça> madrid deyip bitiriyorum:)

    YanıtlaSil
  44. ne messi ne ronaldo. gerçek yıldız kaka.

    YanıtlaSil
  45. ya hakkaten gol inceden ofsayt kokuyo ama çözemedim.Saaolsun ispanyol tv sinin kaliteside evlere şenlik.Penne sence ofsaytmıydı pozisyon? Tabi hakem rezeletininde unutmamak lazım.Her düşülen pozisyona faul çaldı.Maçın cılkını çıkardı diyebiliriz.

    YanıtlaSil
  46. xavi gol atsaydı ben kazanacaktım,kazanan arkadaşı tebrik ederim

    YanıtlaSil
  47. Burayı Şenkardeşler kıraathanesine çeviren tüm arkadaşlara teşekkür ediyorum!!!
    El Clasico için bile kavga çıkıyor bu ülkede.

    YanıtlaSil
  48. @aşkın

    Ne güzel gerçek amacını ortaya çıkardın bir yorumda. Şuna "ben Hiddink'e sinir oluyorum, asıl amacım bağcıyı dövmek" desene, ne Chelsea Anadolu takımı muhabbeti yapıyorsun ki...

    Ne demişim bak "maçı da çok net hatırlıyorum" demişim. Hangi Henry'nin es geçilen penaltısı, hangi es geçilen sarı kartlar. Bunlar tamamen safsata. Aynen dediğim gibi "Chelsea oyuncularına gösterilmeyen sarı kartlar". Yok bir sonraki yorumda herhalde "kalkan ve kalkmayan bayraklar"a da gelir sıra. Diyorum ya ince ince doğrandı muhabbeti...Hem biliyorsun özet görüntülerde bir genel tarz vardır maçın "önemli" pozisyonları o özete alınır...9 dakikalık özet seni kesmiyorsa 18 dakikalık özet de var orada 2 parça halinde getir ona da bakalım. O da kesmedi mi...90 dakikasını getir koy buraya izleyelim. Hayır maçı net hatırlıyorum ondan söylüyorum. O da kesmiyorsa aynen şimdi yaptığın gibi (yine ne alakaysa çözemediğim) Barcelona-Chelsea ilk maçında sözde Chelsea lehine hakem hatalarını desteklemek için Premier Lig maçlarından görüntüler getir (hoş o da çok komik kalmış sanki o pozisyonlar La Liga'da hiç olmuyor gibi ama bunu söylemeye bile gerek yok dedim ya alakaya maydanoz)...Bak ben senin için buldum buyur al

    http://www.youtube.com/watch?v=Kd10HLh1Kgc&feature=related

    Videonun 6:40. saniyesinden itibaren Alex'in Henry'nin omzuna yaptığı bir müdahale var, sen buradan yola çıkıp İngiltere'deki maçta 3 çok net 2 tartışmalı penaltı pozisyonuyla aynı kefeye koyup "hakem İspanya'da da Barcelona aleyineydi ya" diyecek kadar tüm dünyanın alenen kabul ettiği bir şeye muhalefet olup bağcıyı dövmek, gözü kör olmuşcasına savunacağı şeyi haklı çıkarmak niyetindesin. Ama olmuyor işte...Elde görüntü var, kayıt var...Tam da dediğin gibi Roma zamanındayaşamıyoruz, yüksek sesle nutuk atan imparator olmuyor...

    Biz ayrıca Chelsea'nin o maçta oynadığı futbola da "en iyi futbol" dememişiz. Ne demişiz "Barcelona'yı durdurabilecek taktiklerden birisidir, karşınızda Barca varsa ekstra oynamanız gerekir" demişiz. Ne demişiz o günkü yazıda "Barcelona turu haketmeden geçti diyemeyiz, onlar da hakettiler" demişiz. Kim o futbola en iyi futbol demiş ki, üzerinde buraya google'dan resim takviyesi yapıyorsun?

    Ayrıca sonda dedim ya, bütün bunların bu seneki Chelsea ile ne alakası var ya da Chelsea'nin "Anadolu takımı" olması ile. Bugün Arsenal'i Emirates'de 3-0 mağlup eden de Anaolu takımıydı zaten.

    Bir de sana ricam. Bülent Uygun'la Hiddink'i aynı kefeye koyduğunu bundan sonra her futbol sohbetinde belirt. Belki aldığın derslerden bu "ben her bloga girerim, muhalefet yapmaktan başka hiçbir fikir üretmem" felsefesini de değiştirip sırf kafana taktığın şeyler ğruna bu derece gerçeklerden kopmamayı öğrenirsin...

    YanıtlaSil
  49. Ee dün gece Ahmet Çakar'ı izliyip ondan neyimiz eksik mantığında bir aileyiz biz.

    Valla bi yığın yazmak istediğim şey vardı yukarsını okurken unuttum gitti.

    Marcelo ilk yarı boyunca berbat oynadı. Messiyi kitleyen Marcelo değil, Messi topu her aldığında adım atacak alan bırakmayan Xabi-Arbeloa 2lisiydi. Marcelo maçın bekleneni en az veren oyuncusuydu. (En kötü değil. Busquetsten zaten fazlası beklenmiyordu.)

    Bişeyler daha vardı aklımda ama 50 yorumu üşenmedim okudum bişicikler kalmadı aklımda.

    YanıtlaSil
  50. maçın adamı bence puyol du.
    topun önüne rastgelemi atlıyor belli bir tekniklemi bilmiyoru ama eline yüzüne bulaştırmadan 3 topu aynı şekilde kesti.
    daha farklı oynuyor madrid maçlarında

    YanıtlaSil
  51. Barca'yi desteklemek icin Amsterdam'dan maca gittim. Saat 17.30 civari tsunami yagmuru gibi bir yagmur basladi, sansimiza o yagmura yakalandik. Allahdan daha sonra tekrar yagmadi ve El Clasico tam bir mac havasinda oynandi.

    Ilk yari, Alves saglam kufur yedi. Ikinci yari golun assitini yapti, ters kademeleri girdi ve macin son dakikalarinda Messi'ye attigi pasi dunyada cok az sag bek atabilir.

    Madrid cok daha net posizyonlara girdi ama buyuk kaptan Puyol ve Valdes'i gecemedi. Messi ve Ibra'nin sakatliktan yeni cikmasi, Yaya Toure'nin domuz gribinden yeni ciktigi icin yerine Busquets'in oynamasi Barca'nin sansizligi idi.

    Puyol'un savunmada tek basina verdigi olumune mucadeleden o kadar etkilenmisim ki, kendimi Puyol tezahuratini baslatirken buldum, bir baktik tum stada yayilmis:)))

    Madrid taraftarinin cok uzulmesine gerek yok. Harcadiklari 270 milyon sayesinde fark yemekden kurtuldular. Bunun sonucunda Barca'ya sadece tek gol ile yenildiler.

    YanıtlaSil
  52. pellegrinin bu kadar eleştirilmesi gerçekten saçma. ki dün gece kenarda pep'den daha iyi bir yönetim sergiledi. arbeloa marcelo ikilisinin yanına xabi'yi göndermesi pep'in messiyi etkisiz kılmamak için uç adam pozisyonuna itmesine sebep olmuştur ki sola kaçan henry ile birlikte kötü bir ilk yarı geçirmek zorunda kalmıştır barca. zlatan girene kadar messi pasif bir ouyun sergilemiştir.
    ronaldo tercihi değilde higuain tercihi tartışılmalı bence.
    pellegrini dersine iyi çalışmıştır. son vuruşların kötü olması şansızlığıdır.

    bir de puyolu ders niyetine izletmek gerekir. büyük kaptan böyle oluyor demek ki.

    YanıtlaSil
  53. @Gennaro Sanctis
    @oralardaniyivurur
    @dvrn
    (ve adlarını göremeyip yazamadıklarım)

    bu nazik davranışlarınız için teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  54. yorumlar GS - FB tadında maşallah! dahası herkes her şeyden emin konuşuyor, sanki hiddink'le sabahlayıp ibra'yla ronaldo'yla gece alemlere akıyor herkes. ronaldo yüzde 10'uyla oynamış en fazla, yahu nerden biliyorsun güzel kardeşim? saygısızlık etmek istemem kimseciklere de şu kadar yorum içinde tek kayda değer bilgilendirici yorum "ronaldo'nun 55-60 dakika oynayacak durumda olduğunu yazıyordu zaten gazeteler" diyen russell'dan gelmiş.

    hiddink, 4. olduğu 2002 dünya kupasında koreyle gayet açık bir oyun oynamış, hatta basbayağı bugünün 4-3-3'ünü yansıtmaya çalışmıştı sahaya ileride Seol ki-Hyun, solunda Ahn Jung-hwan sağında Park Ji-sung ile.. ki o üçlüden Ahn Serie A gördü, Seol Anderlecht, Derby Co.'de filan oynadı, Park ise PSV, Man Utd gibi takımlarda rol oyuncusu oldu. 2006 DK'da avustralya ile yine gayet açık bir oyun sergileyen hiddink, Lippi'nin catenaccio'su ve dünyanın en saçma penaltı kararlarından biri sonucu kupaya veda etti. Rusya performansı zaten ortada 2008'de. ve muhtemelen ofansif futbolla İspanya'yı aşamadığını görünce hiddink, milli takımın da temelini oluşturan Xavi - Iniesta ikilisinin pas trafiğini yönettiği Barcelona karşısında daha katı bir defansif tutum sergilemeyi tercih etti. YaniEURO 2008'deki Rusya-İspanya maçları kuvvetle muhtemel Hiddink'in Chelsea-Barça maçlarındaki taktiğini etkilemiş olabilir. Dolayısıla adamın kariyerini ve kariyerinde hangi takımla nasıl oynadığını dikkate almadan Chelsea'ye Sedat'lı Sezer'li Tum'lu Mehmet Yıldız'lı Sivasspor muamelesi çekmeyin, Hiddink'e Bülent uygun muamelesi hiç çekmeyin, ayıp oluyor...

    Sonuç olarak, oyunun genelinde Barça'nın hak ettiği bir maçtı bana kalırsa. ayrıca bence en az Puyol kadar maçın adamı hüviyetine sahip bir performans sergileyen Abidal'i de es geçmemek lazım. Abidal'in gördüğüm en iyi Barça maçlarından biriydi, gerek hücumdaki pas trafiğine katkısı gerekse savunmada Higuain ve zaman zaman Marcelo'yu tamamen pasifize etmesiyle...

    YanıtlaSil
  55. Dünyanın en iyi takımlarından biri olan Real Madrid için BT gibi futbolun içinde olan biri "Maç sonunda topa sahip olmada Barcelona'yı %57'ye kadar çekmiş olmalarında Busquets'in erken kırmızısının da payı var elbette; lakin bu stada gelen Inter dahil birçok takım gibi hiç olmazsa topu görmeden soyunma odasına gitmediler." yazıyorsa, Barça zaten işi bitirmiştir.
    ¡Viva Barça!

    YanıtlaSil
  56. bülent abi real yediği golde ramosun kaandından yarıldı demişin. ortayı barcelona sağdan dani alves le kesmedi mi. arbeloa'nın kanattan olmayacak mı doğrusu ?

    YanıtlaSil
  57. Maçın bu kadar kabız geçmesinin sorumluları Pellegrini ve Guardiola dır.Bırak İspanya yı bütün dünya 6 aydır bu maçı bekliyor ve siz çuvalla para verdiğiniz adamları oynatmıyorsunuz.Kimse taktikti,teknikti demesin.Barça İbra,Madrid Raul veya Benzema ile başlasa gecenin sonunda çok farklı bir skorbord görebilirdik.20 dakika kala Pellegrini nin Ronaldo yu oyundan alışı ise tam bir akılsızlık.Higuan küçük maçların adamı tıpkı Alex gibi.Maçın sonuna kadar pozisyon kovalayan taraf Madrid di.Orijinal düzeninde oynamayan Barça klasik top dalgalandırmasını belki 5 dk yapmıştır belki 10 dk.90 dk da gol yemediyse yatsın kalksın Puyol a dua etsin.Öte yandan Puyol-Xavi-Iniesta gibi Katalan kökenlilerin her fırsatta maçı germeye çalışmaları da kabak tadı verdi artık.Çoğu insan bu adamlar yüzünden Barça dan soğuyor giderek.
    Her ne olursa olsun ben yine de bu Real in sezonu birinci bitireceğini düşünüyorum.

    Busquets oyundan atıldıktan sonra tünele giderken Pep şimdi girişecek buna diye düşündüm valla.
    Marca gazetesi yakalamış o anı.Fotoğraf süper.Şunu da belirteyim Busquets in oynayacağı son dakikada belli olmadı,bir gün önceden El Mundo yazmıştı zaten.

    Birde Ntv yönetimi Allah rızası için Ercan Taner in Raul ve faul kelimelerini kullanmasını yasaklasın ya.Bu da kulak di mi???

    YanıtlaSil
  58. ben bu henry'e taktım arkadaş. irlanda maçından sonra artık tüm çirkefliklerini ortaya dökeceğim.

    bu maçta da yüzümü kara çıkarmadı sağolsun. sol kanata doğru atılan topa pepe ile birlikte koştular. henry önde olmasına rağmen pepe'nin gerisine düştü, topa vurmasına fırsat vermeden omuzundan çekerek adamı yere düşürmeyi başardı..

    bu kadar net bir faulun sonrasında yine itiraz, hem hakeme hem de ne hikmetse pepe'ye..

    oyundan çıkması barça lehine maçın döndüğü andır, tek forvet olmasına rağmen sol açık oynamayı tercih etti çünkü.

    cr oyundan alınmamalıydı çünkü yorgunluk veya sakatlık görülmedi kendisinde. ne kadar kötü olsa da bu maçlarda an gelir sahneye böyle oyuncular çıkar.. ibrayı gol vuruşu haricinde oyunda gören oldu mu? ya da messi takım 10 kişi kalana kadar ne yaptı?

    YanıtlaSil
  59. @Berk
    Ortanın değil de gol vuruşunun yapıldığı yer için söyledim. Real Madrid'in sağı Ramos'un kademe alanı.

    YanıtlaSil
  60. "Barça'nın olmazsa olmazı artık Messi değil Iniesta'dır, Xavi'dir."
    Çok ama çok doğru bir tespit. Inter maçı çok daha iyi gösteriyor bunu...

    YanıtlaSil
  61. valla ne yalan söyleyeyim, % 10 % 20 ben bilmem anlamam, çok da sevmem, ama bana ne lan ben paris hilton muyum, arkadaş ronaldo oynuyor ya... dani alves in iki kere solundan aktığı pozisyon var, zevk veriyor arkadaş... sonuçta ben tv nin karşısına mal gibi oturan ve kim yenerse yensin umrumda olmayan bir adamım...

    messi çok kenarlara sıkıştı... şimdi kim daha iyi eksenine çekmeyeyim ama oyun çok sıkışmışken ve kimse bir şey yapamıyorken ben bu ronaldo dan daha çok medet umarım, maçı da daha heyecanlı izlerim...

    ha bu arada el classico falan ama chelsea bunların 2sini de yer, bunu da size futboldan hiç anlamayan halimle söylüyorum:)

    YanıtlaSil
  62. Barcelona geçen sene Chelsea'yi eledi, sonra gitti (çok kimsenin medet umduğu) Manchester'i madara edip 2-0 kazandı ve Şampiyonlar Ligi kupasını kazandı.

    The End

    gerisi, bahane, bahane, bahane...

    YanıtlaSil