8 Mayıs 2009

Şimdi Reklamlar

Fenerbahçe ve Galatasaray'ın yıllık göğüs reklamı için Avea'dan aldıkları rakam 4 milyon euro civarında. Schalke 04 ile Gazprom arasındaki 25 milyon euroluk çılgın anlaşma bir kenara İtalya'daki rakamlara bakalım. Önce şunu söylemek lazım. Ağlıyorlar. Bu sezon sonunda sponsorluk anlaşması biten bir çok kulübe yeni teklif gelmedi. Ya fiyatları kıracaklar ya da yeni bir marka ile yola devam edecekler. Serie A'da 20 kulübün forma reklamından elde ettiği total 80 milyon euro. Juventus parayı kendi grubundan alıyor. Fiat, New Hollanda markası için 11 milyon euro ödüyor. Milan, Bwin'den 10 milyon euro alıyor. Inter ise Pirelli'den 9. Siena stadın isim hakkını da sattığından Monte de Paschi'den 13.5 milyon euro aldı. Büyüklerden sonra bir uçurum var. Roma, Wind'den 6 milyon euro alırken, Napoli; Acqua Lete'den 5 milyon euro kazanıyor. Fiorentina-Toyota anlaşmasının faturası 4.25 milyon euro. En düşük anlaşma Atalanta ve Lecce'nin. Palermo ve Udinese de yılda sadece bir milyon euro kazanabiliyorlar.

5 yorum:

  1. Galatasaray Telekom'dan senede 10 milyon euro alacaktı galiba önümüzdeki seneden itibaren.Ama stad ismi cart curtda dahildi sanırım.Yinede İtalya'da ki rakamlara ve Türkiye'de ki şu anki rakamlara bakınca müthiş anlaşma yapmış gibi görülüyor Polat yönetimi...Yinede detayları bilmiyoruz tabii...

    YanıtlaSil
  2. endüstriyel futbol diyoruz ya sürekli,futbolun bir endüstriye dönüşmesinde malum çok büyük payı var bu forma reklamlarının.bu gelir kalemini elinin tersiyle itebilen(ki diğer kulüplere de herhangi bişey söylemek haksızlık olur günümüz ekonomik koşullarında)belki de tek kulüp barcelona hatta bu kanal üzerinden unicefe kaynak bile aktarıyorlar.(tabi forma reklamı almamalarında başka nedenlerde mevcut malum onlar herkes tarafından bilinmekte)keşke bu tür örnekler daha fazla olsa dedirtendir.
    ancak ne kadar futbolun amatör ruhuna ters düşse de bu endüstriyel futbol $eysiyle yaşamayı öğrenmemiz gerekiyor sanırım.kendi adıma denemeye çalışıcam söz vermiyorum ama :)

    YanıtlaSil
  3. Sony'den sonra Fastweb dışında kendi şirketleri dışına çıkmadılar sanırım. Traktör firmasını pazarlamak için 11 milyonluk reklam tabelası fena değil.

    YanıtlaSil
  4. Ayrıca Jean-Claude Blanc gibi bir Fransızın Italyan takımının direktörü olması enteresan ve profesyonellik adına iyi bir ornek. Belki de Moggi'den sonra yıkılan imajı kurtarma çalışması

    YanıtlaSil
  5. New Holland'a kötü marka gözü ile bakmamak gerek. Dünya çapında ün yapmış bir traktör markası sonuçta.

    YanıtlaSil